Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jyrki ei tämänpäiväisen jakson perusteella ole osannut säästää rahaa yhtään
Mihin te ihmiset säästätte? Sukulaisille? Ei niistä rahoista haudassa ole hyötyä, eläkää elämäänne ja kerätkää elämyksiä! Rahan tai omaisuuden arvo voi kadota hetkessä (kuten historiakin on osoittanut), mutta muistoja ei kukaan vie.
Paskapuhetta. Elämä on paljon mukavampaa kun ei tarvitse koko ajan miettiä onko varaa ostaa uusi pyykkikone jos se hajoaa tms. Meillä on vaimon kanssa tileillä ja sijoituksissa 240 000 e, emmekä ole mitään sairaan nuukia. Stressitöntä.
Mammonanpalvojia ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin te ihmiset säästätte? Sukulaisille? Ei niistä rahoista haudassa ole hyötyä, eläkää elämäänne ja kerätkää elämyksiä! Rahan tai omaisuuden arvo voi kadota hetkessä (kuten historiakin on osoittanut), mutta muistoja ei kukaan vie.
Paskapuhetta. Elämä on paljon mukavampaa kun ei tarvitse koko ajan miettiä onko varaa ostaa uusi pyykkikone jos se hajoaa tms. Meillä on vaimon kanssa tileillä ja sijoituksissa 240 000 e, emmekä ole mitään sairaan nuukia. Stressitöntä.
Mammonanpalvojia ;)
Mitenkäs se pihlajanmarja ja kettu-tarina menikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatellaan että 30-vuotias mies ja 30-vuotias nainen tapaa, ihastuu ja muuttaa yhteen. Mies on asunut vanhempiensa luona koko ikänsä, ja muuttaa sieltä suoraan yhteen naisystävänsä kanssa. Nainen taas on asunut siihen mennessä 11 vuotta jo yksin, josta mahdollisesti osan avoliitossa jonkun toisen miehen kanssa. Naiselle on itsestäänselvyys kaikki vuokranmaksut, asuntolainan lyhennykset, vastikkeet, asioinnit huoltoyhtiön kanssa, lattiakaivojen puhdistukset ja liesituulettimen suodattimet. Ja se miten pyykkiainetta on aina kaapissa, miten vessapaperia on aina kaapissa jne. Mies taas ei näitä asioita ole koskaan joutunut liiemmin miettimään. Miten veikkaatte, että tuollaisessa avioliitossa käy?
No, ei kai tuo mikään ongelma ole. Muutin itse parikymppisenä Helsinkiin opiskelemaan kaukaa maalta. Otin uuden tilanteen heti haltuun ja hoidin asiani aivan yksin kiitettävästi. Normaaliälyinen
On ihan eri asia muuttaa yksin ja ottaa homma haltuun, kuin muuttaa täyshoidosta toisen ihmisen luo. Sitä emme toki nyt tiedä, onko Hailla ns. täyshoito vanhempien luona. Mutta jos tuollaisesta muuttaa itsenäisen naisen luo, voi siinä lähtökohdat jo olla haastavat. Joko nainen hoitaa kaiken käytännön pakottaman. Tai opettaa tälle puolisolleen kaiken. Voi käydä hyvinkin, tai sitten ei. Pahimmillaan mies muuttaa äidin luota "äidin" luo.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Eli Jenni saa sellaisen miehen mikä elää kädestä suuhun.
Sitä sanotaan elintasoksi. Kyllä minä mieluummin otan 6000€/kk tienaavan miehen, joka käyttää koko summan yhteiseen elämään kuin kitupiikin, joka sijoittaa puolet palkasta ja sitten syödään riisiä ja tonnikalaa. Ei siinä paljon lämmitä, että ehkä hän kuolee aiemmin ja sitten eläkkeellä saan nauttia rahoista.. ehkä vain maksamalla jonkun hoitolaitoksen maksuja.
Vierailija kirjoitti:
En millään saa kiinni mikä Tainaa noin kovin ahdistaa ja mikä tekee hänelle niin kovin turvattoman olon. Voi toki olla että hänellä on oikein hyvä syy niihin, mutta miksi syitä ei avata ja kerrota katsojille? Onko syyt tarkoituksella leikattu ohjelmasta pois? Vai eikö Taina ole kertonut syitään kenellekään? En usko, että voimakkaan turvattoman olon voisi tehdä se, että joku mies kysyy oletko mukana ohjelman vain aidon parisuhteen vuoksi. Voihan tuo kysymys vähän loukata, mutta luulen kyllä noin kovin turvattoman olon ja ahdistuksen tulevan jostain muusta. Nyt kun syyt niille on jätetty kertomatta katsojille (leikattu pois?) niin tulee aika outo kuva tilanteesta. Vai saatteko te muut kiinni mikä hänellä on syynä niin kovin turvattomaan oloon?
Matti on varmaan saanut esimakua aviollisesta seksistä hääyönä. Eli käyttänyt hyväksi Tainan oletettavaa shamppanjatilaa. Sitten odottanut, että sama jatkuu ja käynyt liian vaativaksi jollei jopa käynyt fyysisesti himoissaan Tainan kimppuun. Kyllä sitä kuka tahansa järkyttyy, kun tuollainen hintelä, kaljuuntuva finninaama alkaa vaatia aviollisia oikeuksiaan. Lesta tyyliin oikein.
Vierailija kirjoitti:
Jyrki on nyt tuonut monta kertaa esille, että hänen ulkonäköään, vaatetustaan ja käytöstään on arvosteltu aikaisemmissa suhteissa. Noh, aika olennaista on tietysti se, että mihin sävyyn näistä asioista on sanottu. Kyllä itsekin puutun asiaan, jos mies on lähdössä esim. t-paidassa kaverin häihin tai valitsee aina parturikseen sen lapsuuden kotikaupungin 80-vuotiaan parturitädin ja jälki on sen mukaista. Huom ! Esimerkit elävästä elämästä.
Asioista voi mainita rakentavasti ja aikuismaisesti eikä v**tumaisesti kavereiden kuullen ja naureskellen. Varsinkin miehillä on usein vähän hukassa nämä asiallisen pukeutumisen seikat. Ja silloin on kyllä puolisolla jopa vähän velvollisuus kertoa asiasta oman miehensä parasta ajatellen.
Ja kuten nähty, naisilta ei saa edes kysyä pukeutumisesta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo esimerkiksi yksi äkillinen lemmikin sairastuminen vie näillä Evidensian hinnoilla useita tuhansia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatellaan että 30-vuotias mies ja 30-vuotias nainen tapaa, ihastuu ja muuttaa yhteen. Mies on asunut vanhempiensa luona koko ikänsä, ja muuttaa sieltä suoraan yhteen naisystävänsä kanssa. Nainen taas on asunut siihen mennessä 11 vuotta jo yksin, josta mahdollisesti osan avoliitossa jonkun toisen miehen kanssa. Naiselle on itsestäänselvyys kaikki vuokranmaksut, asuntolainan lyhennykset, vastikkeet, asioinnit huoltoyhtiön kanssa, lattiakaivojen puhdistukset ja liesituulettimen suodattimet. Ja se miten pyykkiainetta on aina kaapissa, miten vessapaperia on aina kaapissa jne. Mies taas ei näitä asioita ole koskaan joutunut liiemmin miettimään. Miten veikkaatte, että tuollaisessa avioliitossa käy?
Miksi tätä kommenttia alapeukutetaan? Ei ole mun kirjoittama, mutta tottahan tämä on. Itse muutin yhteen miehen kanssa, jonka okt:ssa oli äiti h
On kyl koulut menneet hukkaan, kun lukemisen ymmärtäminen näin haastavaa. Vain ilkeyttä on opittu. Surullista.
eri
Itseäni huolestuttaa suomalaisten taloudenpito. Puolella kansasta on korkeintaan 1 kk palkkaa vastaava summa tilillä. Mielestäni jokaisella vuosikymmeniä töissä olleella pitää olla kymppitonnien potti, vähintään. Nuorillakin pitää olla useampi tonni vaikka olisi alle kolmekymppinen.
Vierailija kirjoitti:
Miksei sitä saa sanoa ääneen ettei Annaa kiinnosta kiinalainen rotu yhtään. Siksi heittäytyi hankalaksi että saa etäisyyttä.
Koska sellainen ei ole tullut missään kohtaa ohjelmaa ilmi. Tuollainen johtopäätösten tekeminen ilman minkään valtakunnan perusteluita on vain ilkeyttä. Ei mitään muuta. Kertoo vain kommentoijasta, ei Annasta mitään.
Jos joskus joutuisin outoon mielenhäiriöön ja hakisin tuohon ohjelmaan, sopisin asiat kumppanin kanssa kameroiden ulkopuolella.
Esim kertoisin, että nyt ei ole kemiaa mutta vietetäänkö kiva kesä kavereina. Ei ole pakko ihastua/rakastua/harrastaa seksiä vaikka "asiantuntijat" ovat parittaneet.
Jos tulisi joku ahdistuspuuska, sanoisin, että nyt olen itsekseni hetken. Sitten niistäisin nenän, pyyhkisin rään poskelta ja vähän meikkaisin ennenkuin käynnistäisin kameran.
Ei voi olla niin vaikeeta.
Vaikuttaa, että Taina parkuu koko ajan ja tulee räkineen päivineen kameran eteen.
Samoin Anna häämatkalla kun oli juoksemassa hirvittävän kynsilakka loukkauksen jälkeen. Olisi nyt juossut lenkkinsä ja hengitellyt hetken. Rauhoituttuaan olisi jäänyt se silmien pyöriminenkin vähemmälle.
Kuvaukset on jo ohi mutta vinkkinä seuraaville, rauhoittukaa ja ottakaa rennommin. Varsinkin itse kuvatessa voi kerätä pakan kasaan ennen kuvaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa sellaista kuin "opettajan palkka". Siihen vaikuttaa niin moni asia: tutkinto tai sen puute, kouluaste, tuntien määrä, lisäkorvattavien tehtävien määrä, kokemuslisät ja se, saako palkkaa ympäri vuoden kuten kuuluu vai joutuuko aina kesätyöttömäksi ja menettää siinä tuhansia euroja joka vuosi. Opetettava ainekin vaikuttaa siinä mielessä, että eri aineissa on eri määrä minimiopetustunteja (ns. opetusvelvollisuus), joilla taulukkopalkka tulee täyteen, ja kaikki sen yli menee lisätunneiksi. Esimerkiksi minulla lukion äidinkielen lehtorina vuosipalkka viime vuonna oli muutamaa satasta vaille 60 000: lukiossa palkka on parempi kuin peruskoulussa, minulla on jonkin verran ylitunteja, äidinkielen opetusvelvollisuus on aineista pienin (koska siinä menee eniten aikaa opiskelijoiden töiden korjaamiseen ja arviointiin), yo-kokeiden esitarkastuksesta tulee usean tonnin potti per vuosi, minulla on pari
Tuo oli vain asiallinen infopaketti opettajien palkoista, kun ihmisillä niistä aika harhaiset käsitykset.
-toinen ope
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla on säännöt. Käy lukaisemassa. Jos rikot niitä, ylläpito voi ottaa sinun IP-osoitteen talteen ja estää sinut.
Jos kerran tiedät mikä on ip-osoite, niin tiedät varmaan miten helppo sitä on vaihtaa. Googlaa seuraavaksi NAT ja VPN, niin et koita päteä väärissä asioissa. Ja lisäkärkytyksen tuo varmastikin tieto, että myös MAC ja IMEI voidaan väärentää, mutta voi mennä liian korkealentoiseksi.
Kehuskelet sillä, miten helposti voit loputtomasti toimia yleisiä sääntöjä vastaan? No nyt on todella kypsää aikuista asennetta...
Eri
Nuo on ikävä kyllä asioita, joista jokaisen netin käyttäjän pitäisi olla tietoinen.. mutta gmailin ja "ilmaisten" somepalveluiden käyttäjämäärät osoittavat miten vähän ihmiset arvostaa omaa yksityisyyttä ja tietoturvaa/tietosuojaa. Turha siinä on märistä, jos joutuu nigerialaisten huijaamaksi tai identiteetti varastetaan, jos älykkyys ei riitä digivälineiden asianmukaiseen käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Mun siskolla oli mies joka oli mukava ja fiksu, mutt kun sisko sairastui, mies käyttäytyi ihan oudosti. Jätti tämän täysin oman onnensa nojaan. Ei kuulema käynyt koskaan katsomassa onko edes hengissä ja ruokaa eikä juomaa näkynyt missään.
Oma mies ei ole ollut juuri sen kummempi vaan jos vaikka aamulla olisi ollut 40 astetta kuumetta niin illalla mies jo kyselee, että eikö sun pitäis olla jo terve (ja alkaa kokkaamaan :D)
Varmasti on miehiä, jotka osaa huolehtia sairaasta vaimosta, mutta en minäkään niitä tunne.
Miten jaksatte katsoa tuollaisia vai ettekö saa oikeita miehiä?
Ymmärrän hyvin Jennin korostuneen tarpeen sille, että miehen pitää olla mies. On itse niin maskuliininen, jota peittää vahvalla merkillä ja korostetulla naisellisuudella, että haluaa sen miehen ottavan sen miehen paikan, että saa itse olla nainen.
Kokee turvattomuutta feminiinisen ja sitä myöten heikkona pitämänsä miehen, jolloin joutuu itse vetämään sen vahvan miehen roolin ylleen. Ilmeistä näkee, että vaivaantuu Matin itkuista ja näkee ne heikkouden merkkinä.
Hauskaa tuntuu olevan yhdessä, mutta veikkaan, että ei tule valitettavasti kestämään, etenkin kun Jenni on noin iloluontoinen ja suorasukainen intiimiasioihin, niin on liian helposti tilaisuuden tullen uuden miehen vietävissä...
"Esim kertoisin, että nyt ei ole kemiaa mutta vietetäänkö kiva kesä kavereina. Ei ole pakko ihastua/rakastua/harrastaa seksiä vaikka "asiantuntijat" ovat parittaneet. "
No nyt oli fiksu teksti, oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei Jyrkin 40 v. juhlia juhlita porukalla ystävien kanssa vaan menevät Jennin kanssa kahdestaan Tallinnaan? 40 v. juhlat ovat aika iso asia ja pitäisi yhdessä porukalla viettää. Näytti jotenkin tosi tylsältä.. Haluaako Jenni omia Jyrkin itselleen?
Olen juhlinut pyöreitä kumppanini kanssa. Miksi maksaa sukulaisille, kavereille ja tutuille juhlien järjestämisestä, kun samalla rahalla käy Karibian risteilyllä. Miksi ihmiset elää elämäänsä muiden kautta?
Noissa sisustus- ja rakennusohjelmissa tulee myös ihmeteltyä, kun asuntoja tehdään vieraille tai juhlimista varten :O Miksi?! Etkö kelpaa muuten kavereillesi?
Vierailija kirjoitti:
"Esim kertoisin, että nyt ei ole kemiaa mutta vietetäänkö kiva kesä kavereina. Ei ole pakko ihastua/rakastua/harrastaa seksiä vaikka "asiantuntijat" ovat parittaneet. "
No nyt oli fiksu teksti, oikeasti.
Niin , tai ehdottaisi että ollaan kesä fuc_buddeja ja sitten halataan ja erotaan.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän hyvin Jennin korostuneen tarpeen sille, että miehen pitää olla mies. On itse niin maskuliininen, jota peittää vahvalla merkillä ja korostetulla naisellisuudella, että haluaa sen miehen ottavan sen miehen paikan, että saa itse olla nainen.
Kokee turvattomuutta feminiinisen ja sitä myöten heikkona pitämänsä miehen, jolloin joutuu itse vetämään sen vahvan miehen roolin ylleen. Ilmeistä näkee, että vaivaantuu Matin itkuista ja näkee ne heikkouden merkkinä.
Hauskaa tuntuu olevan yhdessä, mutta veikkaan, että ei tule valitettavasti kestämään, etenkin kun Jenni on noin iloluontoinen ja suorasukainen intiimiasioihin, niin on liian helposti tilaisuuden tullen uuden miehen vietävissä...
Korjaan, siis Jyrkin itkuista
Lastenruokkoihin ? Aviottomia lapsia ? Ulosottoon ?