Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ei! Nyt mua alkaa pelottaa mennä nukkumaan, kun pelkään, että Annan oudot silmät ja pistävä katse tulee painajaisina mun uneen.
Toivon että Hai saa ilmaisen terapian niin kauan kuin on tarvis!
Hain terapeutit on lähellä. Senkun painaa sitä sängyn viereen sijoitettua hälytysnappulaa niin summeri alkaa soimaan äidin ja isän huoneessa.
Annan jäljiltä tarvitaan paljon järeämpiä tukitoimia.
Täällä on kyl pimeetä settiä. Pitäis ison osan palstalaisia ensin lopettaa ohjelman katsominen ja sit hankkiutua apua saamaan...
Kuin paha olo on ihmisellä, jolla tarve näin paljon ilkeillä itselleen tuntemattomasta ihmisestä.
Vierailija kirjoitti:
Olipa toisella nyt sitten flunssa tai korona niin onhan se kaunista huolehtia puolisostaan. Huolehtia että on lämmintä juotavaa ja ruokaa. Ainakin jos tämä on kovasti sairas ja korkeassa kuumeeessa.
Tämäpä. Ei ole liikaa pyydetty, että kumppani laittaisi edes viestiä ja kyselisi -tarvitko jotain vaikka kaupasta, voinko tehdä jotain...
Annaa täällä lytätään mielin määrin, mutta ei mun mielestä Hai mikään unelmamies ole itsekkään. Töksäyttelee juttuja, vaikuttaa vaan odottavan että Anna tekee ja suunnittelee kaiken ja hän sit vaan kulkee mukana. Vähän sellainen joo-mies. Anna tarvitsisi miehen, joka tekee ehdotuksia ja suunnitelmia itsekkin ja ylipäätensä sellainen puheliaampi mies olisi Annalle parempi kuin hiljainen nörtti.
Vierailija kirjoitti:
Jyrki ei tämänpäiväisen jakson perusteella ole osannut säästää rahaa yhtään
Mihin te ihmiset säästätte? Sukulaisille? Ei niistä rahoista haudassa ole hyötyä, eläkää elämäänne ja kerätkää elämyksiä! Rahan tai omaisuuden arvo voi kadota hetkessä (kuten historiakin on osoittanut), mutta muistoja ei kukaan vie.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ei! Nyt mua alkaa pelottaa mennä nukkumaan, kun pelkään, että Annan oudot silmät ja pistävä katse tulee painajaisina mun uneen.
Toivon että Hai saa ilmaisen terapian niin kauan kuin on tarvis!
Hain terapeutit on lähellä. Senkun painaa sitä sängyn viereen sijoitettua hälytysnappulaa niin summeri alkaa soimaan äidin ja isän huoneessa.
Annan jäljiltä tarvitaan paljon järeämpiä tukitoimia.
Täällä on kyl pimeetä settiä. Pitäis ison osan palstalaisia ensin lopettaa ohjelman katsominen ja sit hankkiutua apua saamaan...
Kuin paha olo on ihmisellä, jolla tarve näin paljon ilkeillä itselleen tuntemattomasta ihmisestä.
Anna ON hankala persoona, tai ns. vaativa persoonallisuus. Niiden kanssa on äärimmäisen hankala toimia, kun koko ajan on tähtäin niskassa, ja kritiikkiä valmiina tuloillaan. Mutta omassa toiminnassa ei nähdä ongelmaa; ja auta armias, jos joku antaa palautetta hänelle, niin se loukkaantumisen määrä on loputon.
Vierailija kirjoitti:
Kuule, mitä hemmetin yhdyntää...LOL.
Kyllä se seiskaluokalla viimeistään opetetaan
Vierailija kirjoitti:
Olipa toisella nyt sitten flunssa tai korona niin onhan se kaunista huolehtia puolisostaan. Huolehtia että on lämmintä juotavaa ja ruokaa. Ainakin jos tämä on kovasti sairas ja korkeassa kuumeeessa.
Hai ja Anna eivät asu yhdessä. Hai ei ole edes ollut tervetullut Annan asunnolle viettämään siellä aikaa. Käsittääkseni eivät ole häämatkan jälkeen edes yöpyneet samassa osoitteessa kertaakaan. Olisiko Hain siis pitänyt ajella Järvenpäästä hoivaamaan ja syöttämään/juottamaan flunssassa ollutta vaimoaan? Päivittäin, ehkä jopa useamman kerran päivässä (koska Annan kotiin tosiaan ei muuten ole päässyt hengailemaan)? Jotain järkeä nyt näihin juttuihin, kiitos. Normaali aikuinen perusterve ihminen pystyy kyllä kuumeessa ja flunssassakin selviytymään itse - ja jos ei pysty, sitten voi soittaa paikalle ambulanssin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös myös määräaikaisen opettajan palkka ole ihan hyvä? Ihmetyttää, miksei Jyrki ole saanut säästettyä tästä mitään. Itse olen välillä työtön opiskelija ja välilä teen täysipäiväisenä sijaisuuksia (ei open). Nettopalkastani (n. 1800e/kk) saan kyllä pakollisten menojen jälkeen aina säästettyä vähintään n. 500 e. Eli puolen vuoden sijaisuudesta säästöön kertyy vähintään 3 tonnia. Ei ole paljon, mutta sentään jotain. Mihin Jyrkillä valuu kaikki rahat? Tuskin vuokra Kotkassa on ihan mahdoton, eikä Jyrkillä ole kuluja autostakaan. Meneekö kaikki rahat noutoruokaan (Jykä ei tykkää kokata), jalkapalloon, juomiin vai mihin? Harrastaakohan vedonlyöntiä? Vai onko vanhoja lainoja? Jyrki ei vaikuta henkilöltä, joka törsäisi vaatteisiinkaan.
Voi he...tti mitä pohdintoja.Ootko kenties nähnyt Jyrkinn tiliotteen?
"Jaksossa Jyrki itse sanoi, ettei hän osaa säästää, palkka tulee ja palkka menee. Ja opettajan palkka ei ole ihan superpienikään."
Minulla sama. Mutta ei se tarkoita etteikö minulla olisi omistusasuntoa, ettenkö matkustelisi, ettenkö voisi ostaa kaupasta just mitä haluan, saati että harrastaisin vedonlyöntiä.
Eli vaikka palkka tulee ja menee, voi elää oikein hyvää & keskiluokkaista elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosta flunssan potemisesta tuli mieleen edelliskauden Otto miesflunssineen.
Miten mahtaisi sujua Annan ja Oton yhteiselo? Kaksi herkkää lumihiutaletta.
Annallako oli myös korona?
Hitostako mä voin tietää, mikä sillä oli.
Mutta pointti oli tavassa nyyhkyttää kurjuuttaan.
Toki, jos Otolla oli korona, se saattoi olla raju.
Annalle riittää ihan heinänuha draaman aiheeksi.
Niin tuossa verrattiin Annan flunssaa ja Oton miesflunssaksi nimitettyä tautia. Heitä pidettiin samanlaisina kurjuuden nyyhkyttäjinä. Oton tautihan kerrottiin olevan juurikin häämatkalta saatu korona. Eli aikalailla ei kuin joku pikkuflunssa. Siksi kysyinkin oliko Annallakin nyt joku raju korona
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennakkoklipissä Jyrki sanoi Jennin kavereille kun kysyivät miten on mennyt, että Vois tosta VOIHOTTAMISESTA hellittää aika paha isku Jenniä kohtaan; mielestäni hänen persoona kun on semmoinen touhukas ja puhelias. Voi olla vaikea päästä tuommoisen asian yli kun persoonaa kritisoi.
Luulen että Jenni itsekin tietää, että voisi joskus vähän hellittää ja rauhoittua, varmasti itsekin yrittänyt. Miksi siis loukkaantuisi?
Aika pienistä otatte nokkiinne. Miten oma puoliso suhtautuu, jos ette pääse tällaisista "yli"? Tällaisella herkällä loukkaantumis-asenteella parisuhde ei onnistu.
Loukkaavaa sanoa muutenkin, mutta arvostella puolisonsa ystäville tätä, osoittaa vakavan laatuista lojaalisuuden puutetta. Ja kun jo nyt alkuvaiheessa, niin tulee jatkumaan vielä korostetumpana myöhemmin.
Varmasti Jyrki kuittaa tämäkin taas Heh heh. Läppä, mikä läppä. Sinähän kireä olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäpä. Ei ole liikaa pyydetty, että kumppani laittaisi edes viestiä ja kyselisi -tarvitko jotain vaikka kaupasta, voinko tehdä jotain...
Annaa täällä lytätään mielin määrin, mutta ei mun mielestä Hai mikään unelmamies ole itsekkään. Töksäyttelee juttuja, vaikuttaa vaan odottavan että Anna tekee ja suunnittelee kaiken ja hän sit vaan kulkee mukana. Vähän sellainen joo-mies. Anna tarvitsisi miehen, joka tekee ehdotuksia ja suunnitelmia itsekkin ja ylipäätensä sellainen puheliaampi mies olisi Annalle parempi kuin hiljainen nörtti.
Hö! Annalle jos tekis ehdotuksia, niin olis varmasti ihan loukkaavia Annan mielestä ne ehdotukset. Ja alussa Hai oli ihan puhelias, mutta pieleen meni Annan mielestä. Omista tuntemuksista ei olis saanu avautua, Annalle oli raskasta, sanoi, ettei halua olla terapeuttina, vaikka koko ajan tenttaa fiiliksiä. Ja kun jotain yleistä yrittää keskustella, niin aina Anna loukkaantuu. Se tarttee ajatustenlukija-mielistelijän. Ja niitä ei oo olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin te ihmiset säästätte? Sukulaisille? Ei niistä rahoista haudassa ole hyötyä, eläkää elämäänne ja kerätkää elämyksiä! Rahan tai omaisuuden arvo voi kadota hetkessä (kuten historiakin on osoittanut), mutta muistoja ei kukaan vie.
Vaikka yhteistä matkaa varten, jolta kertyy yhdistäviä, yhteisiä muistoja. Ne eivät ole materiaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki Haita puolustavat trollit, asettakaa trollaushatut hetkeksi hattuhyllylle ja vastatkaa tekin (ja kaikki muutkin) tähän yksinkertaiseen kysymykseen:
Mitä ihmettä "asiantuntijoilla" on liikkunut mielissään (jos mitään) kun he ovat valinneet ohjelmaan vanhempiensa kanssa asuvan miehen?
Edes Haita Taivalkosken uuninpankolta puolustava trolli ei pidä tuota oikeasti normaalina toimintana. Eikä ainakaan sellaisena toimintana missä ei olisi 99,9%:n todennäköisyys aiheuttaa konfliktinpoikanen. Miettikää nyt vähän... Hääpäivänä Anna kysyy Hailta: missä sä asut? Johon Hai vastaa: Keravalla vanhempien luona. WTF?!?!?
Et sinä onnistu mustamaalaamaan muita, vaikka oman elämäsi ohjelmassa jo pilasit. LOL.
Minusta alkaa kuulostamaan siltä, että koko ohjelma on lumihiutaleiden kokoontumisajot. Joka ikisessä ohjelmassa 80% naisista sulaa ja murenee. Mistä näitä löytyykin ja oikein asiantuntijoiden valitsemana!
Hailla ja Annalla on muun lisäksi tilannetta pahentamassa kulttuuriero. Hai on kulttuurista, jossa ollaan kohteliaita ja ehkä hieman pidättyväisiä ja toista kunnioittavia. Annan räävittömyys, itsekeskeisyys, tökerö takertuminen ja inttäminen ja naaman vääntö on ihan toisesta kulttuurista.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka mies olisi mistä kulttuurista tahansa, niin haluan miehen, joka osaa asua yksin ja näin ollen on siis asunut yksin ja omillaan vähintään pari vuotta ennen avioliittoa ja yhteenmuuttoa. Haluan nimittäin itsenäisen miehen, joka osaa olla omillaan, joka osaa tulla toimeen itsenäisesti. Ihan käytännön syistäkin, mutta vaikuttaa se aika paljon fiilikseenkin.
Näkispä vaan sinutkin elämässä itsenäisesti :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskapuhetta. Elämä on paljon mukavampaa kun ei tarvitse koko ajan miettiä onko varaa ostaa uusi pyykkikone jos se hajoaa tms. Meillä on vaimon kanssa tileillä ja sijoituksissa 240 000 e, emmekä ole mitään sairaan nuukia. Stressitöntä.
Eiköhän tuossa tapauksessa hyväpalkkainen 30- vuotias ole jo pitkään huolehtinut vanhemmistaan, ehkä isovanhemmistaankin. Se on aasialainen tapa. Ongelma voi tulla siitä, että vanhemmat vaatii tätä jatkossakin, eikä suomalainen vaimo sopeudu tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on tätä nykyistä nuorten aikuisten järkyttävää pelkoa, pelkoa ihan kaikesta. Ei oikein uskalleta sitoutua opintoihin, töihin, parisuhteeseen, ja on pakko säästää ihan hemmetisti tulevien katastrofien varalta. Ymmärrän että rahan ja säästöjen ajatteleminen tuo turvallisen olon, mutta ei tämä elämä nyt oikeasti ole NIIN kauhean haurasta kuitenkaan.
ilman säästöjä hyvin pärjännyt
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa sellaista kuin "opettajan palkka". Siihen vaikuttaa niin moni asia: tutkinto tai sen puute, kouluaste, tuntien määrä, lisäkorvattavien tehtävien määrä, kokemuslisät ja se, saako palkkaa ympäri vuoden kuten kuuluu vai joutuuko aina kesätyöttömäksi ja menettää siinä tuhansia euroja joka vuosi. Opetettava ainekin vaikuttaa siinä mielessä, että eri aineissa on eri määrä minimiopetustunteja (ns. opetusvelvollisuus), joilla taulukkopalkka tulee täyteen, ja kaikki sen yli menee lisätunneiksi. Esimerkiksi minulla lukion äidinkielen lehtorina vuosipalkka viime vuonna oli muutamaa satasta vaille 60 000: lukiossa palkka on parempi kuin peruskoulussa, minulla on jonkin verran ylitunteja, äidinkielen opetusvelvollisuus on aineista pienin (koska siinä menee eniten aikaa opiskelijoiden töiden korjaamiseen ja arviointiin), yo-kokeiden esitarkastuksesta tulee usean tonnin potti per vuosi, minulla on pari lisäkorvattavaa tehtävää ja yksi kokemuslisäki
Olin töissä koulussa, joss opettajia oli yli 40. Jokaisella oli eri palkka suhteessa muihin.
Älä lue, mene ulos kävelylle, se auttaa usein ahdistukseen!