Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Jos on kymmenen vuotta ollut sinkku, niin missä on vika?
Oettajana työskentelevä ei välttämättä ole opettajan tutkintoa suorittanut. Opettajan tutkinto on sekä ala- että yläasteella maisteritutkinto, jonka kesto on vähintään neljä vuotta yliopisto-opiskelua.
Miksi miesopettaja menee illaksi töihin myymälään? Miesopettajia on niin vähän, että ihan tavallinen, kiva mies löytää satavarmasti puolison opepiireistä.
Tulee tunne, että mikä on vialla, jos on kiva, huumorintajuinen, ammatin omaava eikä löydä puolisoa. Kuka haluaa mennä tuonne arvosteltavaksi ja koko tausta paljastetaan näillä somealustoilla?
Tasokas keskustelua en ymmärrä. Ihan tasokkailta ja mukavilta miehiltä nämä vaikutti. Ulkonäöstä on vaikea sanoa, kun ei voi tietää minkä näköisestä kukin tykkää.
Mutta tää välimatka. Kaukosuhde Ouluun on paha. Järvenpää Espookin on arjessa raskas, mutta ihan mahdollinen, mutta sitten joku Espoo tai Tampere- Oulu. Saa olla tosi rakastunut että muuttaa toiselle puolelle Suomea ja jättää työnsä ja omat piirinsä. Ja harvemmin nää niin umpirakastuneita valintavaiheessa on ollut. Ihme veto valinnaksi.
Vierailija kirjoitti:
Hai tienaa varmaan eniten, on ohjelmistokehittäjä. On varmaan älykäskin.
Mies on ehdoton suosikkini. En malta odottaa uutta kautta!
Vierailija kirjoitti:
Outo veto ottaa taas oululainen eteläpainotteiseen kauteen mukaan. Sehän tuli viimeksi yllärinä Matille ja Pauliinalle, onkohan tästä opittu mitään. Ja eikö tosiaan tälle Oulun miehelle löytynyt naista pohjoisempaa?
T. Oululainen itekki
On kuitenkin varmasti kysytty parin osapuolilta, onko iso välimatka ok.
Vierailija kirjoitti:
Jos on kymmenen vuotta ollut sinkku, niin missä on vika?
Oettajana työskentelevä ei välttämättä ole opettajan tutkintoa suorittanut. Opettajan tutkinto on sekä ala- että yläasteella maisteritutkinto, jonka kesto on vähintään neljä vuotta yliopisto-opiskelua.
Miksi miesopettaja menee illaksi töihin myymälään? Miesopettajia on niin vähän, että ihan tavallinen, kiva mies löytää satavarmasti puolison opepiireistä.
Tulee tunne, että mikä on vialla, jos on kiva, huumorintajuinen, ammatin omaava eikä löydä puolisoa. Kuka haluaa mennä tuonne arvosteltavaksi ja koko tausta paljastetaan näillä somealustoilla?
Ihan tavalliset nelikymppiset ovat sinkkuja. Elämässä on erilaisia tilanteita, tulee eroja, jokin asia vie ajan kumppanin etsinnältä jne. Ja mitä tulee puolison löytämiseen opepiireistä, niin ei se niin helppoa ole. Useat valmistuneet opettajat ovat varattuja. Olen itse opiskellut opettajaksi. Jo opiskeluaikana lähes kaikilla oli vakaa parisuhde. Minä olin vapaa 😄
Laitan tämän saman kommentin näköjään jokaisen kauden alussa.
Tämä "mikä on vikana kun on sinkku" -tyylinen ajattelu on todella höpsöä. Moni hyvin fiksu, hyvännäköinen ja kaikin tavoin hyvää kumppaniainesta oleva ihminen voi olla sinkku ihan jo siksi että ei huoli kumppanikseen ensimmäistä vastaantulijaa vaan välittää yhteensopivuudesta, ja sopivaa ihmistä ei ole tullut vielä vastaan - varsinkaan sellaista joka myös olisi samaan aikaan sinkku.
Miksi sitten ihmisiä jää sinkuksi vaikka olisi hyvät parisuhdetaidot ja elämässä kaikki kunnossa? Osa on mennyt ensimmäiseen vakavaan suhteeseen niin nuorena että aikuistuessa pari kasvaa erilleen. Eli sitä yhteensopivuutta ei (enää) ole. Toisilla voi pitkän suhteen myötä tulla esteeksi jokin ristiriita jota ei ole mahdollista ratkaista molempien kannalta tyydyttävällä tavalla. Esim. toinen haluaa lapsia ja toinen ei. Tai toinen saa unelmatyöpaikan ulkomailta ja toinen ei voi jostain syystä muuttaa mukana. Joku voi jäädä yksin kun puoliso kuolee. Jne.
Miten yksinkertaisia te oikein olette mieleltänne, jotka vuodesta toiseen tulette näihin keskusteluihin etsimään osallistujista vikoja ja pohtimaan, mikä vika kenenkin sinkkuuden syynä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outo veto ottaa taas oululainen eteläpainotteiseen kauteen mukaan. Sehän tuli viimeksi yllärinä Matille ja Pauliinalle, onkohan tästä opittu mitään. Ja eikö tosiaan tälle Oulun miehelle löytynyt naista pohjoisempaa?
T. Oululainen itekki
On kuitenkin varmasti kysytty parin osapuolilta, onko iso välimatka ok.
Teoria ja käytäntö eivät välttämättä aina kohtaa.
Kun kysytään henkilön haastavia puolia, on ihan turhanpäiväisiä vastauksia nuo en tunnista omaa arvoani ja olen liian ankara itselleni. Arvostan paljon enemmän esimerkiksi kalsarit lattialla -vastausta.
Annalla ja Hailla söpö ja hyvä merkki että kopioivat toistensa eleitä häissä, molemmat lyö voiton nyrkkiä ilmaan eri kohdissa.
Vierailija kirjoitti:
Se asiantuntija-Tapio on kieltämättä hieman sen oloinen että on jatkuvassa valmiudessa haaskalle.
Tapio on gay, jos et vielä tiennyt.
Hassua että jotkut täällä sanele, että naiset tasokkaampia tietämättä ihmisistä juuri mitään. Ai nyt tasot olikin pelkkää ulkonaköä?? xD
Vierailija kirjoitti:
Kauniita naisia, erikoista, että tuon näköiset naiset eivät löydä aviomiestä oikeasta elämästä. Miehet taas - plaah. Yksi on sitäpaitsi liian vanha näille naisille, vanhin mies 39 ja nainen 30.
Aika paljon tosielämässä on pareja tuolla ikäerolla
Anna näyttää lokinkatselijalta
Vierailija kirjoitti:
Voisko noille opettajille järjestää jonkun ihan oman seuranhaku ohjelman?
Ensitreffit opettajanhuoneessa?
Olen messissä! Kiinnostaisi keski-ikäinen kaino ja kiltti naapurintyttömäinen oikein hyvin povekas täti-ihminen.
En käsitä, miksi vuodesta toiseen otetaan näitä pareja, joilla on satoja kilometrejä välimatkaa. Joku Hki-Turku/Tampere nyt on eri asia, kun julkiset kulkee hyvin ja nopeasti. Mutta nämä, missä matkaa on joku 500-600 km, ovat älyttömiä. Tuollaisen välimatkan jaksaa etäsuhteessa säännöllisesti silloin, jos toiseen on todella rakastunut. Tässä sarjassa vaan harvemmin se kumppani herättää heti alkuun aidosti syvää ihastumista ja rakastumista, vaan tunne on paljon kevyempi. Harvalla huvittaa tapailukumppanin takia reissata tuollaista väliä.
Enpä tiedä. Hai vaikuttaa kiinnostavalta, mutta onkohan liian vauhdikas näille tylsille naisille. Naiset vaikuttavat kaikki aika konservatiivisilta ja tätimäisiltä.
Vierailija kirjoitti:
En käsitä, miksi vuodesta toiseen otetaan näitä pareja, joilla on satoja kilometrejä välimatkaa. Joku Hki-Turku/Tampere nyt on eri asia, kun julkiset kulkee hyvin ja nopeasti. Mutta nämä, missä matkaa on joku 500-600 km, ovat älyttömiä. Tuollaisen välimatkan jaksaa etäsuhteessa säännöllisesti silloin, jos toiseen on todella rakastunut. Tässä sarjassa vaan harvemmin se kumppani herättää heti alkuun aidosti syvää ihastumista ja rakastumista, vaan tunne on paljon kevyempi. Harvalla huvittaa tapailukumppanin takia reissata tuollaista väliä.
Minä lisäisin tähän yhden seikan. Pitkä välimatka voi silloin olla ok, jos sitä on tottunut kulkemaan jo valmiiksi. Minä olen kotoisin 6 tunnin päästä pk-seudusta ja totuin siihen jo opiskeluaikana, että matka lapsuudenkotiin oli pitkä. Sukulaisetkin asuivat eri puolilla Suomea, joten olin jo lapsena ja nuorena tottunut siihen, että matkustaminen kestää tuntikausia. Minulle ei olisi ongelma, vaikka välimatkaa olisi. Sen sijaan moni kaverini on asunut samalla seudulla koko ikänsä tai välimatkaa lapsuuskodin ja oman kodin välillä on max. 150 km. Heillä ei tuollainen 500-600 km tulisi kuuloonkaan, ihan suoraan ovat sen sanoneet.
Sekin on helppo jossain haastattelutilanteessa sanoa, että toki on ok, jos toinen asuu vaikka Oulussa ja itse Helsingissä. Jos tuollaista väliä ei ole jo valmiiksi tottunut säännöllisesti kulkemaan, niin ei sitä tajua, kuinka työlästä se arjessa on. Ei ole pikkujuttu työviikon päätteeksi hypätä junaan ja istua puoltapäivää junassa ja sama toiseen suuntaan muutama päivä myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
En käsitä, miksi vuodesta toiseen otetaan näitä pareja, joilla on satoja kilometrejä välimatkaa. Mutta nämä, missä matkaa on joku 500-600 km, ovat älyttömiä.Harvalla huvittaa tapailukumppanin takia reissata tuollaista väliä.
Toki lentäen pääsee tunnissa Helsingistä Ouluun, mutta lentoliput on aika kalliita. Nuokin pk-seudulla asuvat naiset ovat luokanopettaja ja vakuutusyhtiön työntekijä, joten ei varmaan hirveästi ole ylimääräistä rahaa käyttää lentolippuihin yhtenään
Vierailija kirjoitti:
Nuo on kaikki ns. tavallisen näköisiä, naisista ei kukaan mitenkään kaunis tai miehistä komea. Hai on eksoottinen taustansa takia ja erottuu siksi ulkonäkönsä vuoksi positiivisesti.
Jos ei jeesustella, Hai erottuu selvästi urheilullisen kehonsa ja hyvän ryhtinsä vuoksi (kuvien perusteella muilla miehillä on näissä tekemistä) ja siksi positiivinen vaikutelma.
Maikkarin kuvat on tosin aina ihan surkeita, juoksisin itsekin jos ehdottaisivat mallina olemista. Voi siis olla että ne kaksi muuta myös on livenä viehättävämpiä.
Kyllä ne parit näyttäisi teaserin perusteella olevan Anna ja Hai, Jenni ja Jyrki, Taina ja Matti. Vähän huonot vibat tulee joistakin äänipätkistä, on kyllä jo veikkaus mikä pari kyseessä.