Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos kumppani ei auta käytännön asioissa

Vierailija
07.09.2023 |

Mitä mieltä olette, miten suhtautuisitte siihen, että kumppaninne ei käytännössä auttaisi koskaan missään käytännön asioissa? Siis yhteisiä asioita hoitaisi, mutta ei niitä, jotka on sun. Ja kyse olisi asiasta, jonka hän osaa ja sinä et eli joudut joko pyytämään apua joltain muulta tai maksamaan siitä rahalla.

Sinänsä nyt ei väliä, mikä se asia on, mutta voi olla vaikka joku seuraava :

-kakun leipominen lapsesi /äitisi juhliin
-jonkin ohjelmiston asentaminen tietokooneeseesi
-konkelon kaataminen kesämökkisi pihasta
-housunlahkeiden lyhentäminen

Ja pointti siis se, että kyse olisi asiasta, jonka kumppanisi osaa, mut sinä et.

Mulla tää tilanne ja kieltämättä oon alkanut miettiä, että ihan sama olisi olla sinkku. Ympärillä nään, että pariskunnat auttaa toisiaan. Ystävät on mulle isompi turva kuin puoliso.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuollainen ihminen on ylipäätään päätynyt sinun kumppaniksi? Peiliin katsomisen paikka myös?

Vierailija
2/55 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuollainen ihminen on ylipäätään päätynyt sinun kumppaniksi? Peiliin katsomisen paikka myös?

Tottakai. Sitähän tässä nyt mietin, omaa valintaani ja menikö se pieleen. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai. Sitähän tässä nyt mietin, omaa valintaani ja menikö se pieleen. Ap

Meni. 

Vierailija
4/55 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako puoliso sinulta koskaan apua omiin asioihinsa tai tarjoudutko auttamaan puolisoasi?

Vierailija
5/55 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppanisi ei välitä susta, aika selkeetä. Mulla kanssa kokemusta tollaisesta kun ystävä naureskeli vaan, eikä auttanut vaikka osasi ja minä en.

Vierailija
6/55 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehän elätte kuten kämppikset

Vierailija
7/55 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytkö siis apua ja puoliso kieltäytyy vai oletatko että hänen pitäisi tarjoutua automaattisesti?

Vierailija
8/55 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaako puoliso sinulta koskaan apua omiin asioihinsa tai tarjoudutko auttamaan puolisoasi?

Ei halua. Joskus tarjoudun, mutta ei ota vastaan apua (mieluummin ostaa kakun leipomosta/vie tietokoneen liikkeeseen /soittaa metsurin/vie housut ompelijalle). Ap

Vierailija
9/55 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono parisuhde. Totta kai kumppania autetaan ihan pyytämättä ja pyyteettömästi.

Vierailija
10/55 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysytkö siis apua ja puoliso kieltäytyy vai oletatko että hänen pitäisi tarjoutua automaattisesti?

Nykyään en enää kysy. Joskus kysyin ja silloin auttoi, mutta antoi koko ajan ymmärtää, että tekee sen pitkin hampain. Niinpä lopetin. Ystäviään auttaa kuitenkin samoissa asioissa. Ap

Vierailija
11/55 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä siltä että sun kunppanis haluaa vaan elää itsekseen ja tehdä asiat itsekseen.

Vierailija
12/55 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisen mallin puoliso on saanut kotoaan? Ehkä siellä ei autettu toisiaan.

Tai onko puolisolla ollut aikaisemmin suhde jossa toinen on jatkuvasti passauttanu ja puoliso kokenut olonsa hyväksikäytetyksi.

Vierailija
13/55 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko puoliso myös pihi rahan suhteen? Tarkka siitä että kaikki maksetaan puoliksi? Jos näin niin olisiko kyse piheydestä ajan suhteen.

Oletko koskaan kysynyt puolisolta syytä tuohon käytökseen.

Vierailija
14/55 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi kaikki esimerkkisi oli pasko ja hommia, jollei ole erityisen kiinnostunut ja perehtynyt aiheisiin. Sanoisin minäkin puolisolleni, että osta muualta, mitä minua noilla paskahommilla vaivaat.

Vierailija
15/55 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse harkitsen auttamisen lopettamista. Esim. autonsa ja äitinsäkin auton olen korjannut useinmiten vielä omasta pussista osatkin maksanut. Kiitoksena vain hapanta naamaa ja asian pitämistä täysin itsestäänselvyytenä. Itse pyysin lähes vuosi sitten lyhentämään housujani ja edelleen tekemättä

Vierailija
16/55 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko puoliso myös pihi rahan suhteen? Tarkka siitä että kaikki maksetaan puoliksi? Jos näin niin olisiko kyse piheydestä ajan suhteen.

Oletko koskaan kysynyt puolisolta syytä tuohon käytökseen.

Ei ole, rahasta ei oo koskaan tullut riitaa. Hänelle ei ole mikään ongelma tarjota lounasta tai maksaa isompaa osaa jostain hankinnasta. Ennemmin menee niin, että mulle on tärkeätä huolehtia siitä, että maksan osuuteni.

En ole suoraan kysynyt, mut tiedän että tykkää tehdä asiat yksin eikä tykkää neuvoa muita.

Ap

Vierailija
17/55 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi kaikki esimerkkisi oli pasko ja hommia, jollei ole erityisen kiinnostunut ja perehtynyt aiheisiin. Sanoisin minäkin puolisolleni, että osta muualta, mitä minua noilla paskahommilla vaivaat.

Nyt oli kyse asioista, jotka henkilö osaa eli ei tarvii perehtyä, mutta toki jonkin verran aikaa vie. Listassa oli kolme asiaa, jotka osaan ja ylsi jota en. Noissa mitä osaan, voisin kyllä puolisoa auttaa, jos ottaisi apuni vastaan. Ap

Vierailija
18/55 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse harkitsen auttamisen lopettamista. Esim. autonsa ja äitinsäkin auton olen korjannut useinmiten vielä omasta pussista osatkin maksanut. Kiitoksena vain hapanta naamaa ja asian pitämistä täysin itsestäänselvyytenä. Itse pyysin lähes vuosi sitten lyhentämään housujani ja edelleen tekemättä

Tuo onkin ymmärrettävää, jos ei oo yhtään vastavuoroisuutta. Mä auttaisin, jos saisin auttaa. Mut toinen ei apua halua. Ap

Vierailija
19/55 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että on nainen, ei tarkoita sitä että ko. henkilö osaa lyhentää housut.

-ohis

Vierailija
20/55 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kyllä aika samankaltainen tilanne. Mies on todella sellainen "ei tarvitse auttaa". Kaikesta haluaa selvitä yksin. itse haluaisin auttaa ja tukea häntä ja tehdä asioita yhdessä! Hän ei auta myöskään minua. Jotenkin kai voi olla kyse siitä, että ei pysty näkemään itseään avuntarvitsijana, eikä näe, tai hyväksy toisessakaan tarvitsevuutta.