Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Lukeeko opettajat tätä palstaa ? Onko mielipiteitä Annan käytöksestä.
Anna voi opettajana olla ammattiroolissa ihan erilainen. Saattaa hyvinkin olla empaattinen ja kuunnella oppilaita hyvin. Toki on mahdollista, että on samanlainen töissäkin, mutta kallistun sille puolelle, että todennäköisesti ammattirooli on hänellä hyvin vahva ja osaa ottaa oppilaat huomioon. Vaikka Anna on hyvin epävarma niin ei välttämättä ole omasta opettajuudestaan epävarma ja kykenee silloin työssään ottamaan huomioon vastakkaisiakin mielipiteitä. Siviiliminä nyt näyttää olevan mitä on ja sitä on ehkä turha sen enempää kommentoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi Anna ei pelaa ihan täydellä pakalla. Mun alkoi köymään sääliksi sen oppilaita, joilta tivaa vastausta johonkin ja kun yrittävät vastata niin Annapa loukkaantuu, moittii, ymmärtää TÄYSIN väärin ja syyllistää siitä toista.
Tämä. Koululainen saa huonon numeron kokeesta. Anna: "ajattelitko sä yhtään sitä, että mulla on mennyt aikaa hukkaan kun et ole oppinut" tai "sä nyt tavallaan nolaat mua, kun mun oppilas ei pärjää tässä valtakunnallisessa testissä"
Anna tivaa oppilailta joka tunnin alussa: Nyt mä haluan vastauksen, että miltä sinusta tuntuu?
Jos joku ei tähän vastaa, niin Anna toteaa kylmästi: Puuttellista kommunikaatiota!
Eikö sua yhtään hävetä? Aika pitkälle jatkat toisen kiusaamista, törkeää minusta.
Ilkiöitä riittää :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matti ei kyllä vaikuta turvalliselta pikemmin hylkäävältä kuten on itse kertonutkin, että todella pienistä asioista on jättänyt ja on kylmä ihminen.Matti ei todellakaan tue vaimoaan vaan keskittyy itseensä.Loukkaantui heti kuin pikkupoika kun toinen halusi omaa tilaa mikä on asiantuntijoidenkin mukaan normaalia käytöstä, et voi rauhassa sisäistää tunteensa.
Eihän Matti loukkaantunut heti.
Mikä siinä on kun ei uskosta, et ihminen voi muuttua? Varsinkin kun itse sanoo, et ei halua enää toimia huonosti kuten aiemmin? Anteeksiantoa ei joiltain löydy, pelottavaa kylmyyttä.
No mutta ainahan sitä varotellaan naisia siitä, että ei saa uskoa sen entisissä suhteissaan huonosti toimineen ihmisen muuttumis puheita. Naisia haukutaan just siitä, että ovat niin sinsilmäisiä, että luulevat, että voivat rakkaudellaan muuttaa jonkun ihmisen, kun tämä kyyneleet silmissä vannoo muuttuneensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi Anna ei pelaa ihan täydellä pakalla. Mun alkoi köymään sääliksi sen oppilaita, joilta tivaa vastausta johonkin ja kun yrittävät vastata niin Annapa loukkaantuu, moittii, ymmärtää TÄYSIN väärin ja syyllistää siitä toista.
Ei hän ole parisuhteessa niiden oppilaiden kanssa. Ei liity tähän mitenkään.
Liittyy tapaan, jolla Anna on vuorovaikutuksessa toisten ihmisten kanssa. Kovin on vaativa.
Kyllä aikuinen osaa erottaa työroolin parisuhde-roolistaan. Vuorovaikutuskin eroaa aina, riippuen kenen kanssa olet tekemisissä. Vai puhutko sinä äidillesi tai miehellesi samalla tavalla kuin lapsellesi, tai vaikka miten puhuisit kuninkaalle? On normaalia että kaikilla on erilaisia rooleja, niin sen kuuluu ollakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liittyy tapaan, jolla Anna on vuorovaikutuksessa toisten ihmisten kanssa. Kovin on vaativa.
Jotain rajaa tähän Annan työn tekemisen haukkumiseen ja kuvitteluun. Puoliso on puoliso , ei opetettava lapsi koulussa, ei hoidettava potilas sairaalassa, ei kaupankassalla oleva asiakas. Tarkoitan siis, että jokainen joka on töissä ihmisten parissa, ei kohtele noita työssään kohtaamia ihmisiä, kuten puolisoaan. Opettaja ei kohtele oppilaitaan kuten puolisoaan, sairaanhuotaja /lääkäri ei kohtele potilaita kuten puolioaan jne. Ihmisillä on yleensä työminä joka poikkeaa siviilielämän minästä.
Voi olla, tai sitten ei. Monella on, kuten sanot, yleensä.
Annan käytös on sellaista, että normaali usko toisen ihmisen arvokkuuteen on hiukan vinksallaan. Voi tietysti olla, että hän laskee lapset eri kategoriaan kuin miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennenvanhaan opettajat oli lehtoreita ja kouluissa oli rehtorit. Onko Jyrki lehtori ?
Lehtori tarkoittaa vakituisessa virassa olevaa aineenopettajaa. Pätevyys kaikille asteille niissä oppiaineissa, missä aine- tai syventävät opinnot. Luokanopettajakoulutuksessa syventävät opinnot kasvatustieteessä, opetettavista aineista vain muutaman viikon opinnot. Jyrkin koulutus ei ole tullut ilmi, mutta lehtori ei ole, jos ei ole ns. vakivirkaa eli toistaiseksi jatkuvaa. Ei olisi mahdotonta sekään että olisi vaikka gradua vaille valmis luokanope. Silloin pitää tyyytyä määräaikaisiin virkasuhteisiin.
Ei ole luokanopettajilla opetettavista aineista vaan muutaman viikon opinnot. Tein viime vuonna sivuaineena lko monialaiset ja kaikkia aineita opiskelin koko lukuvuoden 65 opintopisteen edestä. Esim. liikunt
V*ttu teitä opettajia kestä kukaan täyspäinen, aina ootte täälläkin korjaamassa toisten sanomista ja pätemässä. Ope = ultra red flag
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä aikuinen osaa erottaa työroolin parisuhde-roolistaan. Vuorovaikutuskin eroaa aina, riippuen kenen kanssa olet tekemisissä. Vai puhutko sinä äidillesi tai miehellesi samalla tavalla kuin lapsellesi, tai vaikka miten puhuisit kuninkaalle? On normaalia että kaikilla on erilaisia rooleja, niin sen kuuluu ollakin.
Puhun.
Vierailija kirjoitti:
Anna on lapseni koulussa opena. Tein rehtorille selvityspyynnön, onko tämänlaiseen ohjelmaan osallistuminen ok, kun kyseessä on julkista valtaa käyttävä henkilö.
Ei ollu koulujen sivuilla, kävin kaikki opettajat läpi pari viikkoa takaperin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matti ei kyllä vaikuta turvalliselta pikemmin hylkäävältä kuten on itse kertonutkin, että todella pienistä asioista on jättänyt ja on kylmä ihminen.Matti ei todellakaan tue vaimoaan vaan keskittyy itseensä.Loukkaantui heti kuin pikkupoika kun toinen halusi omaa tilaa mikä on asiantuntijoidenkin mukaan normaalia käytöstä, et voi rauhassa sisäistää tunteensa.
Mikä siinä on kun ei uskosta, et ihminen voi muuttua? Varsinkin kun itse sanoo, et ei halua enää toimia huonosti kuten aiemmin? Anteeksiantoa ei joiltain löydy, pelottavaa kylmyyttä.
No mutta ainahan sitä varotellaan naisia siitä, että ei saa uskoa sen entisissä suhteissaan huonosti toimineen ihmisen muuttumis puheita. Naisia haukutaan just siitä, että ova
Ei ollut kyse naisen luulosta voivansa muuttaa toista rakkaudellaan, vaan Matti ihan itse sanoi, että haluaa muuttua/ on jo muuttunut. Täysin eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, koska Matti ei todennäköisesti ole ollut tippaakaan viehättänyt näistä naisista. Jos naiset olisivat olleet Matin mielestä oikeasti kauniita, niin hän ei olisi jättänyt yhtään ketään.
Vielä pahempaa. Matti on siis seurustellut naisten kanssa vaikka ei ole edes mitenkään näistä pitänyt, vaikka on heidät itse valinnut??? Pitänyt vain "kivaa" ja sitten kun ei ole enää ollut "kivaa" jättänyt naiset jonkun typerän pikkusyyn vuoksi. Miksi hän on edes alkanut olemaan naisen kanssa, jonka ulkonäkö ei edes ole miellyttänyt? Ei ole parempiakaan saanut? Ei kyllä anna ihmisestä hyvää kuvaa parisuhdemielessä.
Kyllähän tuossa turvattomuus vastavihityllä vaimolla herää, kun tuollaista kuulee.
Minkä aineen opettaja Anna on jos hän on kerran yläasteen opettaja?
Tää olisikin kiva tietää. Kielten opettajat on joskus vähän neuroottisia
Eikö Anna ole luokanopettaja. Tosin monilla luokanopettajilla on yksittäisten aineiden, kuten kielten, pätevyyksiä, joihin tarvitaan ko. aineen aineopinnot. Olisiko tällainen yhdistelmä.
Ei kai yläasteella ole enää luokanopettajia. On vain aineenopettajia.
Erityisluokilla yläasteella on. Yleensä erityisluokanopettajan virassa. Määräaikaisena myös luokanopettajia erityisluokan opettajina.
Tekis mieli kirjoitella tänne kaikenlaista, kun tunnen Matin henkilökohtaisesti :D
Mutta tyydyn vaan sanomaan, että käy sääliksi tainaa ja en usko tippaakaan, että Matti on muuttunut. Hän on aina ollut hyvä puhumaan ja esiintymään edukseen, se mitä sitten tapahtuu ku muut ei nää on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä aikuinen osaa erottaa työroolin parisuhde-roolistaan. Vuorovaikutuskin eroaa aina, riippuen kenen kanssa olet tekemisissä. Vai puhutko sinä äidillesi tai miehellesi samalla tavalla kuin lapsellesi, tai vaikka miten puhuisit kuninkaalle? On normaalia että kaikill
"Puhun."
Niin että pistät arestinurkkaan (saako näin enää edes tehdä) tai rajoitat sitten äitisikin kännyaikaa, jos ei toimi kuten pyysit, jepjep ;)
Jokainen psykologiaa edes lukioalkeiden verran lukenut tietää, että erilaiset roolit kuuluu normielämään.
Olen ihmeissäni siitä, että Hai asuu vanhempiensa ja sisarustensa kanssa. Aikuinen mies, mitä ihmettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta ainahan sitä varotellaan naisia siitä, että ei saa uskoa sen entisissä suhteissaan huonosti toimineen ihmisen muuttu
Ei ollut kyse naisen luulosta voivansa muuttaa toista rakkaudellaan, vaan Matti ihan itse sanoi, että haluaa muuttua/ on jo muuttunut. Täysin eri asia.
Matti ymmärtääkseni kertoi että oli kyllästynyt sellaisiin pintapuolisiin suhteisiin, joihin ei ole viitsinyt nähdä vaivaa ja halusi nyt "vakavaa" suhdetta.
Aika moni heppu ei olisi jäänyt hotelliin odottelemaan, että saisi ehkä kenties tavata vaimoaan.
Painukaa nyt opet nukkumaan, teidän juttuja ei jaksa kukaan lukea ja ammattikunnan kus*päisyys on kyllä kaikkien tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, koska Matti ei todennäköisesti ole ollut tippaakaan viehättänyt näistä naisista. Jos naiset olisivat olleet Matin mielestä oikeasti kauniita, niin hän ei olisi jättänyt yhtään ketään.
Vielä pahempaa. Matti on siis seurustellut naisten kanssa vaikka ei ole edes mitenkään näistä pitänyt, vaikka on heidät itse valinnut??? Pitänyt vain "kivaa" ja sitten kun ei ole enää ollut "kivaa" jättänyt naiset
Nyt kyllä lähti ihan sun oma mielikuvitus laukalle, rauhoitu.
Jos on huono itsetunto, niin takuulla herää huoli. Minä taas hyväitsetuntoisena kuulisin ja uskoisin, kun toinen sanoo, että ei enää tuollaista sontakäytöstä, nyt ollaan sitouduttu.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmeissäni siitä, että Hai asuu vanhempiensa ja sisarustensa kanssa. Aikuinen mies, mitä ihmettä?
Kuuluu Vietnamissa asiaan, että perhe on tiiviisti yhdessä isovanhempia myöten. Myös Suomessa asuessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta ainahan sitä varotellaan naisia siitä, että ei saa uskoa sen entisissä suhteissaan huonosti toimineen ihmisen muuttu
"Ei ollut naisen luulosta muuttaa miestä, vaan Matti itse sanoi"...
No niinhän ne miehet tietenkin sanookinja vannovat muuttuneensa ja nainen luulee, että voi rakkaudella miehen parantaa hänen virheistään ja uskovat miestä.
Totta kai se on mies joka sanoo muuttuneensa ja nainen uskoo. Täälläkin sitten paasataan, kun selviää, että Matti sortui taas samaan vikaansa, että "Olishan sen Tainan pitänyt ymmärtää, kun Matti kerran itsekin sanoi, että on ollut sellainen ja tälläinen. Taina oli niin sinisilmäinen ja uskoi, niin tyypillinen nainen".....
Jotain rajaa tähän Annan työn tekemisen haukkumiseen ja kuvitteluun. Puoliso on puoliso , ei opetettava lapsi koulussa, ei hoidettava potilas sairaalassa, ei kaupankassalla oleva asiakas. Tarkoitan siis, että jokainen joka on töissä ihmisten parissa, ei kohtele noita työssään kohtaamia ihmisiä, kuten puolisoaan. Opettaja ei kohtele oppilaitaan kuten puolisoaan, sairaanhuotaja /lääkäri ei kohtele potilaita kuten puolioaan jne. Ihmisillä on yleensä työminä joka poikkeaa siviilielämän minästä.