Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tätä ilmiötä voisi katsoa vähän yleisemminkin: miksi nuoret naiset kommunikoivat koiriensa kanssa paremmin kuin miesten kanssa, jotka tuntuvat vain aiheuttavan itkua ja ahdistusta heille?
Eiköhän jokainen (sukupuolesta riippumatta) ole omien rakkaiden lemmikkiensä seurassa rentoutunut, vapautunut ja onnellinen, koska eläinten seura tutkitusti rauhoittaa mieltä ja tuo hyvää oloa. Vilpitön lemmikki tarjoaa ehdotonta rakkautta, ei tuomitse, kuuntelee, on tuttu perheenjäsen.
En mä kyllä liittäisi lemmikkejä ollenkaan siihen yhtälöön, että jotkut naiset on hankalia, ahdistuneita ja ylianalysoivia. Eiköhän siihen ole ihan muut syyt, käsittelemättömät traumat taustalla.
Veikkaan, että Annan ja Tainan tilanteet olisivat vielä paljon pahemmat ilman lemmikkikoiriaan, jotka tarjoavat heille edes vähän lohtua ja mielenrauhaa tuon loputtoman ahdistuksen keskellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 42 v nainen ja kuulostaa ihan ufolta tuollaiset turvallisten tilojen ja turvattomien tilojen jauhamiset. Tunnen kyllä ammattikirjallisuudesta termin safe space ja tiedän mitä sillä tarkoitetaan. Mutta koska se on eksynyt osaksi nuorten (kolmikymppisten) naisten arkipuhetta? Kertokaa te minua nuoremmat mikä juttu tuo on ja mistä se on tullut osaksi ihan tavallisten naisten arkisia puheita.
Olen kuullut, että nykyisin tarvitaan esim. yliopistoissa ns. "turvallisia tiloja", koska jos joku ajattelee eri tavalla tai hänellä on erilaiset arvot, niin siksi pitää olla näitä turva tiloja ettei joudu tilanteeseen jossa voi loukkaantua, kun kohtaa erilaisuutta.
Nämä turvalliset tilat ja joka asiasta loukkaantuminen ovat tätä päivää valitettavasti.
(Ennen vanhaan käytiin keskustelua ja se oli hyvä juttu. Ja sai olla eri mieltä ja ei loukkaannuttu)
Tässä ohjelmassa havainnollistetaan miksi nuoret eivät ryhdy seurustelemaan ja syntyvyys laskee. Ajatusmaailmat eivät kohtaa realistisella tavalla. Ollaan etäännytty todella kauas omiin tunnetiloihin.
Vierailija kirjoitti:
Olen siinä pisteessä, että joudun vaihtamaan kanavaa, kun Anna aloittaa nuo häiriintyneet, negatiiviset ja vainoharhaiset monologinsa.
Voi vain kuvitella, miten pahalta tuntuu yrittää tulla toimeen tuollaisen ihmisen kanssa televisio-ohjelman puitteissa ja millaiset jäljet se jättää.
Jep. Tulee oikeesti paha olo jopa ruudun takana.
Eiköhän tämä kausi ollut tässä.
Vierailija kirjoitti:
6.jakso kesken: ei tuo Haikaan miltään kultakimpakeelta enää vaikuta, kun näin paremmin "tutustuu". Aika ilkeää ja kylmää kyytiä antaa Annalle. Ei vaikuta pelkäävän A kommentteja vaan ihan tietämättään tai mikä pahempaa, tietoisesti näpäyttää. Ei hyvää päivää, jos tästä tulee avioliitto niin on ihme! Ei mitään kunnioitusta tai aitoa halua tutustua toiseen kummallakaan. Annassa varmaan empaattinen ja herkkä puoli, joka ei vielä päässyt esiin.
Ensin täällä haukutaan Haita lapaseksi ja sitten kun kerrankin sanoo Annalle vähän vastaan, niin sekään ei kelpaa!
Hailta puuttui lamppu katosta.
Hain keskustelut ovat jotenkin kömpelöitä. En itsekään hänestä sen vuoksi pitäisi, vaikka katsoin alkuun, että onpa kuuma mies.
Vaikea käsittää, että kolmen asiantuntijan (psykologi?, terapeutti?, pappi?) arvioinneista huolimatta tämmöistä materiaalia pääsee televisioon saakka. Menee kyllä luotto asiantuntijoihin
Vierailija kirjoitti:
Onko Anna EA historian kamalin rouva - vapise Rosa 😂
Oli se Heidikin aika helmi, joka suuttui ja halusi sitten erota, kun selvisi, että siippa oli käynyt joskus vuosia ennen avioliittoa risteilyllä.
Tämä on jotenkin nykyään tosi raskassävyinen ohjelma.
Tämä on jotenkin nykyään tosi raskassävyinen ohjelma.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea käsittää, että kolmen asiantuntijan (psykologi?, terapeutti?, pappi?) arvioinneista huolimatta tämmöistä materiaalia pääsee televisioon saakka. Menee kyllä luotto asiantuntijoihin
Yksikään ei ole kyllä psykologi.
Tiedetäänkö että onko ohjelma käsikirjoitettu? Siis olisko tuollaisia tyyppejä ihan oikeasti olemassa, vaikuttavat niin oudoilta.
Kaikein pahimmalta tuntuu, kun Anna ja Taina lyttäävät toisen, hakevat toisen komminikoinnista ja tyylistä vikaa vaikka ongelma on omien korvien välissä. Tekevätkö nuo mitään hauskaa ja mukavaa yhdessä puolisonsa kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Yllättäen täällä vauva.fi sivuilla haukutaan taas vain naiset pystyyn.
Eikö kenelläkään muka nousisi karvat pystyyn, jos toinen kertoisi olevansa kylmä?
Tai jos tietokoneella pelaileva nörtti töksäyttelisi asioita sun ulkonäöstä ja vähättelisi ammattiasi?
Tainnut tulla Ensitreffit Anna lukemaan ihmisten kommentteja tänne. Ihan vinkkinä: ei kannata lukea näitä, vaan mene terapiaan!!
Tämä palsta on täynnä pelkkää naisvihaa. Haita on haastateltu ehkä 1/100 Annaan verrattuna eikä hän ole antanut itsestään mitään, ei Annalle eikä ohjelmalle. Näkihän tuosta piknik-keskustelustakin, ettei Hailla ole mitään syvällisempää annettavaa kuin joku typerä omien kouluaikojen muisto, kun toinen haluaisi keskustella omasta ammatillisesta, ehkä vaikeastakin tilanteestaan. Hai ei ilmeisesti kykene käsitteelliseen keskusteluun kun pysyy käytännön tasolla. Anna taas fiksuna ihmisenä kaipaisi syvempää keskustelua.
Myös Tainaa haukutaan täällä ihan syyttä. Ei Matti ole yhtään hänen tasollaan vaan nostaa lähinnä karvat pystyyn. Miten te näette vikaa vain näissä naisissa?!
Vähemmän puhetta, enemmän toimintaa. Menisivät vaikka suppailemaan. Tai hyppäämään laskuvarjolla.
Annan omissa sanomisissa (siis sanomisissa, jotka eivät ole vastauksia hänen kokemaansa loukkaykseen) on kummallisia sisään rakennettuja näpäytyksiä, vaatimuksia ja epäilyjä.
Esimerkiksi:
Häämatkalla, kun lähtivät kävellen vanhaan kaupunkiin yli neljän kilometrin päähän: Anna sanoi olevansa "tällainen kävelijä" ja siihen Hain pitää tottua. "Mutta ei niin, että mä ajattelisin, että sä olet laiska." (Ja Haihan piipitti, etä kyllähänkin kävelee.)
Kun Anna antoi keittokirjan Haille syntymäpäivälahjaksi: "Ei niin, että mä patistaisin sua."
Tuntuu että asiaan kuin asiaan Annalla liittyy jokin soimaavan arvostelun uhka - kumpaankin suuntaan. Niin että hän itse arvostelee tehdessään jotain tai antaessaan jopa lahjan ja niin, että toinen ilman muuta arvostelee.
On kyllä raskasta.
Vierailija kirjoitti:
Hain keskustelut ovat jotenkin kömpelöitä. En itsekään hänestä sen vuoksi pitäisi, vaikka katsoin alkuun, että onpa kuuma mies.
Minä en pystyisi olemaan edes samassa huoneessa kuin Anna. Jopa hänen katsominen on liikaa. Ei tuollainen käytös ole mitenkään tervettä ja on täysin epäeettistä altistaa normaali ihminen tuollaiseen televisiokameroiden alla.
Musta ongelma on se, ettei Tainalla ole ollut minkäänlaista vetovoimaa Mattiin häistä lähtien. Näki kehonkielestä jo alttarilla.
Siitä johtuu kaikki tuo ahdistus ja oman tilan tarve, kun ei voi myöntää, ettei kumppani ollutkaan viehättävä.
Tainakaan tuskin haluaa pitää itseään pinnallisena ihmisenä, saati näyttää sitä muille, kun on moiseen ohjelmaan on hakenut.