Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
En ole katsonut moneen kauteen Enskareita mutta kyllä taas jo pelkästään lööppien perusteella näilläkin on syynsä miksi ovat sinkkuina edelleen. Etenkin naiset. Mä en kertakaikkiaan ymmärrä tuollaista salama-ahdistumista.
Omituisia miehiä ja komplekseja täynnä olevia naisia. Niistä on ETA tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus oli tässä ohjelmassa Otto ja Assi. Tämä Otto oli jotenkin kykenemätön parisuhteeseen ja tökerö. Assi on taas jäänyt mieleen hyvänä esimerkkinä hyvästä käytöksestä koko ajan. Hän ei kasannut toisen päälle omia ongelmiaan tai pettymystään ei vaatinut ja ahdistanut toista, vaikka varmasti hänelläkin oli kurjaa välillä siinä ohjelman aikana. Hän on rakentava ihminen eikä rikkova. Tämmöistä harvemmin näkee.
Varmaan on ollut muitakin ihania ihmisiä, en ole katsonut kaikkia jaksoja.
(Sitten oli myös kivat joustavat ihmiset Ville ja Anniina jos muistan nimet oikein. Heistä tulee hyvä mieli)
Juudit ja Salla olivat aivan ihania kultakimpaleita. Laurikin antoi itsestään hyvän kuvan. Karl oli kiva ja symppis. Oikeasti hyväsydäminen ihminen eikä olekaan ihme, että ovat edell
Hah, olisi kiva jos tulisi jokin semmonen extra/minikausi johon jo aikaisemmin ohjelmaan osallistuneet paritettaisi uudelleen tai jopa keskenään uudesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko teidän mielestä televisiota sanoa koneeksi?Eli jos myyjä kehuu että tässä on hyvä kone?On astianpesukone ja pyykkikone.Tv ei ole mun mielestä kone.
Hanki elämä.
Joo. Tämä palsta on varattu ainoastaan Annan ex-miesten vihapuheelle. Kaiken muun poistattavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Deittiohjelma? Naimisiin menivät. Ja kyllä, ihmishirviö on.
Eiköhän ihmishirviöksi leimaamiseen tarvita ihan jotakin muuta, kuin monologipuheet Ensitreffit alttarilla ohjelmassa :D
Ihmishirviöksi voit leimata tämän Valkeakosken rai*Skari-ta**ppajan tai vaikka sen yhden hullun kissantap*Pajan, Tampereella viimeisillään raskaana olleen naisen ampujan jne. Anna on kaukana näistä hulluista ihmishirviöistä, joita istuu Suomen vankilat pullollaan.
Ja niin miellyttävän sekä sydämellisen näköinen Ullanlinnan murhaajapsykiatri. Olisi varmaan avosylin hyväksytty Ensitreffit alttarilla osanottajaksi jollei jopa asiantuntijaksi Kanalan kaveriksil
Vierailija kirjoitti:
Anna ei tarvitse ketään korjaamaan itseään vaan hänen pitää ymmärtää muuttaa itse vinoutuneita ajatusmallejaan ja käytöstään. Aivan typerää höpistä jostakin "alfamiehestä", joka korjaisi hänet. Ensinnäkään kukaan järkevä, tasapainoinen ja hyvällä itsetunnolla varustettu mies ei jatkaisi Annan kanssa paria treffiä pitemmälle. Löytävät nopeasti paremman puolison. Toisekseen ei kenenkään pidä ruveta pistämään Annalle kampoihin. Höhlä mikä höhlä ja siihen käytökseen ei pidä vastata mitenkään. Jos suhde perustuu sille, että toiselle pitää laittaa vastaan, että hän tuntee olonsa turvalliseksi niin morjes. Ei tule yhtään mitään.
Näinhän se on. Tuli tästä mieleen kun tuli yhden tutun kanssa puhe oman exäni uudesta kumppanista. Meillä on siis yhteisiä lapsia joten ollaan edelleen tekemisissä ja olen tutustunut hänen uuteen puolisoonsa. Sanoin että vaikuttaa ihan normaalilta ja järkevältä ihmiseltä, sen perusteella mitä olen ollut tekemisissä. Tämä tuttuni kommentoi siihen että niin, on varmaan sitten semmoinen ihminen joka saa pidettyä exäni kurissa. Jäin vähän ihmettelemään tuota kommenttia ja vastasin sitten että hyvä heille jos se heillä noin toimii, mutta itse haluan näin lähtökohtaisesti sellaisen parisuhteen jossa toista ei tarvitse pitää mitenkään erityisesti "kurissa". Vaan että se toinen osaisi olla ihmisiksi ihan itsekin. En tiedä, jotkut tuntuu tykkäävän siitä että suhteessa toinen laittaa sopivasti kampoihin ja joku taas siitä että saa pitää toista aisoissa. Ei tuo vaan kovin terveeltä kuulosta, ainakaan pidemmän päälle.
Tarvitaan uusia jaksoja. Keskustelun taso jo niin alhaalla. Ihmishirviö on joku sarjamurhaaja tai lastenr*iskaaja. Anna vain osallistui tv-ohjelmaan. Olen omissa suhteissani käyttäytynyt paikoin paljon huonommin kuin Anna, enkä silti ole mikään ihmishirviö. Jokainen voi esim stressitilanteessa olla huonompi versio itsestään. Sellaisia me ihmiset olemme, epätäydellisiä.
Kuinka monta jaksoa tätä tragikomediaa on vielä jäljellä? Viimeisen osan voisin telkusta katsoa, muuten olen seurannut tätä av:lta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen kortittomuus/autottomuus olisi mulle lapsiperhe-elämässä ihan mahdottomuus. Tietty jos on joku sairaus tai muu syy, jonka takia ei voi ajaa, niin sit täytyis selvitä muutoin. Nykyään harrastavien lasten kuljetuksia on niin paljon, että riitaa tulisi, jos vain toinen osallistuisi.
Ja miksi ne lapset ei itse voi niihin harrastuksiin kulkea? Pitääkö aina passata. Lapsista tulee laiskoja.
Tämä. Nykyperheet ei edes syö päivällistä yhdessä kun kuskataan teinejä peräsuoli pitkällä harrastuksiin! Ja joka ilta? Omassa lapsuudessa partioon kävellen itse 7-vuotiaasta ja aikidoon kahdella eri bussilla ihan itse.
Ensitreffit alttarilla -pariskunta Annan ja Hain kriisi jatkuu. Anna purkaa tuntojaan kameralle ja kaksikko on käynyt myös yhdessä pariterapiassa.
Hai juhli hiljattain syntymäpäiviään ja Anna muisti aviomiestään pienellä lahjalla. Hai kuitenkin järjesti myös erilliset juhlat, joihin Anna ei saanut kutsua.
Anna oli kertonut aviomiehelleen, mitä hän ajattelee tilanteesta.
Vastasin hänelle, että minua kyllä vähän stressaa ja ahdistaa tuleva. Kun ei ole tämä meidän juttumme lähtenyt niin kuin olisi toivonut, sitten totta kai se tuo negatiivisia tunteita. Kun laitoin nämä viestit suoraan Haille ja siinä kävi itseasiassa niin, että hän luki nämä viestit, mutta ei kuuteen tuntiin vastannut minulle. Nyt minulla on hirveä kysymysmerkki aivoissani, että miten hän sen otti, Anna jatkaa.
Anna kertoo kokevansa, että hänen kaikki tarpeensa ei täyty kyseisessä ihmissuhteessa.
En rehellisesti sanottuna tiedä yhtään, mitä Hai ajattelee tällä hetkellä, hän päättää.
No eiköhän se ole sitten siinä. Hai saa sympatiaa ja Anna haukutaan nettipalstoilla ja lehdissä pataluhaksi, koska vaikuttaa tasapainottomalta.
Kikkelis kokkelis, mitäs läksit.
Anna näyttää haluavan, että Hai reagoisi voimakkaasti ja osoittaisi mielellään jopa surua, jolloin hän itse voisi olla tilanteessa yläpuolella. Tällainen dynamiikka antaa vaikutelman, että Anna yrittää hallita tilannetta silloinkin , kun he eivät ole samassa paikassa ja saada Hain kaikin keinoin tuntemaan syyllisyyttä ja epävarmuutta. Tämä asetelma ei tietenkään edistä tasapainoista ja rehellistä vuorovaikutusta, vaan lisää jännitettä heidän välilleen.
Vuosien saatossa ollut muutama henkilö, joiden kohdalla todella on herännyt epäilys asiantuntijoiden ammattitaidottomuudesta. Anna on yksi heistä. Hän tarvitsee apua oikeilta terapeuteilta ja toivottavasti saa sitä ottaen myös vastaan eikä kyseenalaistaen ylimielisesti heitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo Tapani muuten edes psykologi? Kari Kanalahan ei edes esiinnyt minään terapeuttina, koska on pappi ja käyttää tuota papin titteliä. Ilmeisesti on ihan yliopistosta valmistunut teologian maisteri.
Kanala on kyllä irvikuva pastorista. En kuulu edes kirkkoon, mutta kristinuskon keskeisimpiä opetuksia taitaa olla, että kohtele muita niin kuin toivoisit itseäsi kohdeltavan. Että miten on Kartsa mennyt noin niinkun omasta mielestä.
Kanala kuuluu kirkkoon. On Paavali seurakunnan kirkkoherra, eli Helsingin Kalliossa.
Ei, vaan Vallilassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko teidän mielestä televisiota sanoa koneeksi?Eli jos myyjä kehuu että tässä on hyvä kone?On astianpesukone ja pyykkikone.Tv ei ole mun mielestä kone.
Hanki elämä.
Joo. Tämä palsta on varattu ainoastaan Annan ex-miesten vihapuheelle. Kaiken muun poistattavat.
Samaa mieltä, vihapuhetta on kyllä yllättävän paljon.Ja tv ei ole kone.
En kyllä kauan katselisi ihmistä, joka märisee koko ajan, miten pettynyt on minuun ja tilanteeseen ja kaikkeen mahdolliseen universumissa. Sanoisin miehenä, että etsipäs sitten joku, johon tunnet vähän vähemmän pettymystä, adios.
Vierailija kirjoitti:
Anna näyttää haluavan, että Hai reagoisi voimakkaasti ja osoittaisi mielellään jopa surua, jolloin hän itse voisi olla tilanteessa yläpuolella. Tällainen dynamiikka antaa vaikutelman, että Anna yrittää hallita tilannetta silloinkin , kun he eivät ole samassa paikassa ja saada Hain kaikin keinoin tuntemaan syyllisyyttä ja epävarmuutta. Tämä asetelma ei tietenkään edistä tasapainoista ja rehellistä vuorovaikutusta, vaan lisää jännitettä heidän välilleen.
Vuosien saatossa ollut muutama henkilö, joiden kohdalla todella on herännyt epäilys asiantuntijoiden ammattitaidottomuudesta. Anna on yksi heistä. Hän tarvitsee apua oikeilta terapeuteilta ja toivottavasti saa sitä ottaen myös vastaan eikä kyseenalaistaen ylimielisesti heitäkin.
Ai, Anna tarttee apua, kun Hailla ei ole edes alkeellisimpiakaan käytöstapoja ?
Ei vastaa viesteihin. Ei kutsu vihittyä aviovaimoaan syntymäpäivilleen jne ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vastaa viesteihin. Ei kutsu vihittyä avio
Mikä Annassa on viestinyt, että hän olisi halunnut Hain syntymäpäiville? Edes yksi ainoa ele, ilme tai lause?
Teki Hai niin tai näin, tekee hän väärin ja Anna tekee sen hänelle harvinaisen selväksi. Välinpitämättömyys on ainoa oikea tapa reagoida suojellakseen itseään ja jokaisella on siihen oikeus ja velvollisuuskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vastaa viesteihin. Ei kutsu vihittyä avio
Jos vaimo ei kutsu kotiinsa käymään tai ajaa sieltä pois, jos vaimo sanoo että on vaikea olla lähellä ja että tarvitsee omaa tilaa. Plus jos kaverit ovat rentoja ihmisiä niin nehän suututtaa Annan alta aikayksikön ja sitten se murjottaa kun Hai ei puolusta vaikka olisi sanonut että haluaa Hain pysyvän kaukana. Voin vaan kuvitella mitä kierroksia Anna ottaa humalassa. Varmaa on, että juhlat kuin juhlat on pilalla jos se on paikalla.
Otatko vettä Anna?
Mulle tuli vaikutelma että he haluaa mut pois sieltä kun kysyivät että haluunko juotavaa. Ikään kuin he ois halunneet mun lopettavan viinin juomisen heidän kanssaan. Siitä tuli aika torjuttu ja ahdistunut olo ja mun piti sit vaan äkkiä päästä sieltä pois. Kävelin 19 kilometriä kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Alku tässä kirjoituksessa on täyttä soopaa. Anna on epävarma ja haluaa varmistusta. Testaa ikäänkuin kohdettaan. Anna tarvitsee kumppanin, joka vakuuttaa hänet. Hai on varmasti ihana mies, mutta Annalle liian mukautuva, pelokas ja periksiantava.
Kirjoituksen loppuosasta olen samaa mieltä. Asiantuntijat eivät ole ohjelmaan parhaat. Terapiasta ei olisi haittaa. Ylimielisyys-aspeksti ampuu jälleen ylitse. En näe sellaista käytöstä Annassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitat sitten Tainasta. Hän se ei päästänyt Mattia kotiinsa ja turvautui ennemmin ystäväänsä. Meneekö sulla jo ihmisetkin sekaisin Anna-raivossasi.
En ole katsonut moneen kauteen Enskareita mutta kyllä taas jo pelkästään lööppien perusteella näilläkin on syynsä miksi ovat sinkkuina edelleen. Etenkin naiset. Mä en kertakaikkiaan ymmärrä tuollaista salama-ahdistumista.