Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku tamperelainen kertoa mikä on tämä kaupunginosa, jossa Taina asuu?
Linnainmaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus oli tässä ohjelmassa Otto ja Assi. Tämä Otto oli jotenkin kykenemätön parisuhteeseen ja tökerö. Assi on taas jäänyt mieleen hyvänä esimerkkinä hyvästä käytöksestä koko ajan. Hän ei kasannut toisen päälle omia ongelmiaan tai pettymystään ei vaatinut ja ahdistanut toista, vaikka varmasti hänelläkin oli kurjaa välillä siinä ohjelman aikana. Hän on rakentava ihminen eikä rikkova. Tämmöistä harvemmin näkee.
Varmaan on ollut muitakin ihania ihmisiä, en ole katsonut kaikkia jaksoja.
(Sitten oli myös kivat joustavat ihmiset Ville ja Anniina jos muistan nimet oikein. Heistä tulee hyvä mieli)
Juudit ja Salla olivat aivan ihania kultakimpaleita. Laurikin antoi itsestään hyvän kuvan. Karl oli kiva ja symppis. Oikeasti hyväsydäminen ihminen eikä olekaan ihme, että ovat edelleen Venlan kanssa onnellisesti naimisissa. Venlahan
Samaa mieltä kaikista näistä mainituista! Mainitsisin kypsänä ja fiksuna naisena myös Heikin kanssa avioituneen Miinan. Harmi ettei Assille, Juuditille ja Miinalle osattu löytää sopivaa puolisoa. Lauri vaikutti sopivalta Sallalle, joten tämän machin ymmärrän. Siitä vain puuttui se mystinen jokin, joka olisi pitänyt parin yhdessä.
Tunnistan itseäni Annassa ja puhun nyt itsestäni kun luulen että pätee Annaankin. Minullakin lähtee laukalle kun alan ylianalysoida toisen sanomisia ja etsin pakononaisesti virheitä suhteesta. Hai on ihana, mutta tuo hyssyttely on karhunpalvelus, koska se vahvistaa niitä toisen kuvitelmia. Jos olisin Annan paikalla, minulle pitäisi sanoa jämäkästi, että olet väärässä, en arvostellut meikkaamista, sen kun meikkaat, enkä ole vaatinut tanssijaa, enkä muutenkaan ole osannut valita itselleni sopivaa puolisoa, ja siksi olen täällä. Ja sama uudelleen, jos vieläkin yrittäisin maalailla omia tulkintojani.
Minulla oli joskus poikaystävä, joka ei väsynyt jankkaamiseeni, vaan hän suorastaan vaati että asia käsitellään loppuun. Olin jo itse ihan uupunut ja olisin hyväksynyt että voidaan vaikka mököttää tai antaa olla, mutta turnauskestävyys oli exällä vain niin hyvä, että hän ei luovuttanut eikä antanut minun syöttää sanoja suuhunsa.
No eihän se suhde kestänyt, vaan erottiin kuitenkin liian riitelyn vuoksi, mutta arvostan silti hänen vahvuuttaan vastustaa minun laukalle lähteviä juttujani. En edes muista mistä asioista riideltiin, eikä sellainen riitaisa suhde voi kestää, mutta parempi kuitenkin puhua suoraan ja erota kuin hyssytellä ja pysyä yhdessä myrkyllisessä suhteessa jossa toinen etsii vain vikoja ja toinen yrittää varoa sanomisiaan.
Alun panikoinnin jälkeen saatan sitten rauhoittua, jos hylkäävää virhettä en ole löytänyt, mutta siihen menee noin vuosi. Muilla se vuosi on ensihuumaa, mutta minulla ja ehkä Annallakin ensimmäinen vuosi on koeaikaa josta harva selviää. Olisi varmaan tarve ihan oikealle terapeutille eikä millekään Kanalalle.
Oletko koskaa ajatellut, että sinun pitäisi käsitellä ongelmasi vaikka terapiassa sen sijaan että käytät muita ihmisiä hyväksesi, ilmeisesti edelleen?
Ymmärrän hyvin mitä kuvaat ja asia on varmasti toiminut juuri noin. Mutta eihän se ole millään tavalla reilua sille toiselle osapuolelle. Ja tietenkin tosi ammattitaidotonta asiantuntijoilta, että Anna on otettu ohjelmaan eikä passitettu terapiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus oli tässä ohjelmassa Otto ja Assi. Tämä Otto oli jotenkin kykenemätön parisuhteeseen ja tökerö. Assi on taas jäänyt mieleen hyvänä esimerkkinä hyvästä käytöksestä koko ajan. Hän ei kasannut toisen päälle omia ongelmiaan tai pettymystään ei vaatinut ja ahdistanut toista, vaikka varmasti hänelläkin oli kurjaa välillä siinä ohjelman aikana. Hän on rakentava ihminen eikä rikkova. Tämmöistä harvemmin näkee.
Varmaan on ollut muitakin ihania ihmisiä, en ole katsonut kaikkia jaksoja.
(Sitten oli myös kivat joustavat ihmiset Ville ja Anniina jos muistan nimet oikein. Heistä tulee hyvä mieli)
Juudit ja Salla olivat aivan ihania kultakimpaleita. Laurikin antoi itsestään hyvän kuvan. Karl oli kiva ja symppis. Oikeasti hyväsydäminen ihminen eikä olekaan ihme, että ovat edell
Lauri oli kyllä jännä tapaus. Ihan aluksi aattelin että onpa vähän kylmän oloinen kaveri, mutta loppua kohti pisteet nousi ja se miten ero käsiteltiin sai pisteet 10 asti.
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaa ajatellut, että sinun pitäisi käsitellä ongelmasi vaikka terapiassa sen sijaan että käytät muita ihmisiä hyväksesi, ilmeisesti edelleen?
Ymmärrän hyvin mitä kuvaat ja asia on varmasti toiminut juuri noin. Mutta eihän se ole millään tavalla reilua sille toiselle osapuolelle. Ja tietenkin tosi ammattitaidotonta asiantuntijoilta, että Anna on otettu ohjelmaan eikä passitettu terapiaan.
En ole seurustellut vuosikausiin. Olen kyllä sanonut tapailun aloittamista ennen että minulla on tapana ahdistua ja alkaa etsiä vikoja suhteesta ja että olen saanut palautetta että en kuuntele toisen näkökulmia vaan päätän ne itse. En minä ketään hyväkseni käytä, minulle ne viat ovat ihan tosia. Varmasti Annakin oikeasti kokee että Hai on karvaasti pettynyt kun ei saanut sitä meikkaamatonta tanssijaa vaan ihan vääränlaisen naisen.
Itse en ole päässyt edes tapailuun saakka pitkään aikaan, kun joku vika on onneksi löytynyt. Tavallaan haluaisin hypätä siihen vaiheeseen kun alkupaniikki on ohi, mutta nykyisin heti kun edes kiinnostun jostain, hätäännyn ja kiinnostus lakkaa.
Vai mitä tarkoitit että hyväksikäytän ihmisiä?
Olihan tuossa huumoriakin, mun silmin.
Taina kokeili museossa (?) jotain raskasta paitaa ja hiuspanta oli tiellä. Yritti laittaa sen siksi aikaa Matin päähän. 😂
Matti hienosti kiemurteli ja otti sen käteensä. Ehkä eniten huvitti ajatus siitä pannasta Matin päässä.
Vierailija kirjoitti:
Olihan tuossa huumoriakin, mun silmin.
Taina kokeili museossa (?) jotain raskasta paitaa ja hiuspanta oli tiellä. Yritti laittaa sen siksi aikaa Matin päähän. 😂
Matti hienosti kiemurteli ja otti sen käteensä. Ehkä eniten huvitti ajatus siitä pannasta Matin päässä.
Taina vaikuttaa jotenkin yksinkertaisen naiivilta tyypiltä.
Vierailija kirjoitti:
Deittiohjelma? Naimisiin menivät. Ja kyllä, ihmishirviö on.
Eiköhän ihmishirviöksi leimaamiseen tarvita ihan jotakin muuta, kuin monologipuheet Ensitreffit alttarilla ohjelmassa :D
Ihmishirviöksi voit leimata tämän Valkeakosken rai*Skari-ta**ppajan tai vaikka sen yhden hullun kissantap*Pajan, Tampereella viimeisillään raskaana olleen naisen ampujan jne. Anna on kaukana näistä hulluista ihmishirviöistä, joita istuu Suomen vankilat pullollaan.
Kuinkakohan usein asiantuntijat tapaa noita ehdokkaita jotka hakee ohjelmaan ? Sekä onko siellä ihan oikeasti pätevää ihmistä joka vaikka huomaisi , että tuo ihminen ei ole vielä valmis tämän kaltaiseen ohjelmaan.
Vierailija kirjoitti:
Lisään että minä en siis varmaksi ollut mitään diagnoosia Annalle antamassa, vaikka vertasin omaan käytökseeni kun kuvittelin että saattaisin itsekin ahdistua vääristä kommenteista. Emmekä tiedä kuin kameralle kerrotut ja leikatut näkemykset.
Joka tapauksessa, en usko että nämä "ammattilaiset" ovat edes itse haastatelleet pareja, enkä usko että heillä olisi minkäänlaista asiantuntemusta tunnistaa, kenen pitäisi mennä terapiaan. Ihmisten ongelmat alkavat avautua juuri siellä terapiassa, eikä missään tuotantoyhtiön amatöörihaastatteluissa. Varmasti lähtökohta näissä valinnoissa on se että ihmisellä on kohtalainen ulosanti, kiinnostavia ristiriitoja persoonassa ja riittävän hyvännäköinen televisioon. Sitten yrittävät keksiä jotain yhteisiä tekijöitä jotta vaikuttaisi siltä että valitut on ajatuksella paritettu.
Sama siinä Australian versiossa, paritus tehdään ihan muista syistä kuin yhteensopivuuden perusteella. Narsistin prototyyppikin valittiin, ja sentään persoonallisuushäiriö niin esillä että jokainen odallistuja sen huomasi. Asian olisi luullut tunnistavan ihan niissä tuotantoyhtiön haastatteluissakin ilman terapeutteja. Veikkaan että narsistimies nimenomaan haluttiin mukaan jotta saadaan draamaa. Ja saatiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole seurustellut vuosikausiin. Olen kyllä sanonut tapailun aloittamista ennen että minulla on tapana ahdistua ja alkaa etsiä vikoja suhteesta ja että olen saanut palautetta että en kuuntele toisen näkökulmia vaan päätän ne itse. En minä ketään hyväkseni käytä, minulle ne viat ovat ihan tosia. Varmasti Annakin oikeasti kokee että Hai on karvaasti pettynyt kun ei saanut sitä meikkaamatonta tanssijaa vaan ihan vääränlaisen naisen.
Itse en ole päässyt
Tarkoitan sitä, että ihminen itse päättää käytöksestään. Tunteet on eri asia, mutta itse tekee päätöksen käyttäytyisestään. Jos valitsee käyttäytyä "annankaltaisesti" toista ihmistä kohtaan, se on huonoa käytöstä. Jos niin tekee tietoisesti kerta toisensa jälkeen, se on toisen ihmisen käyttämistä likasaavina omalle likapyykilleen eli hyväksikäyttöä.
Et kai sinä itseäsi voi pettää luulemalla, että kukaan nauttisi tuollaisesta käytöksestä itseensä kohdistuen? Kuitenkin näytät uskovan, että sinulla on oikeus muita ihmisiä näin kiusata. Jos narsisti tietoisesti tekee muille ihmisille noin, sitä paheksutaan. Mutta jos tuollainen (mahdollisesti) epävakaa persoonallisuus tekee vastaavaa, pitäisi vain ymmärtää? Ei sitäkään hyväksytä, että fyysisesti sairas levittää tautiaan muihin, miksi psyykkisesti sairaalla olisi siihen oikeus?
Annalla on huono itsetunto :( Itsellä hyvä. Uskoisin ajattelevani vaikka tuosta meikkiasista niin, et ok, Hai ehkä odotti saavansa meikittömän urheilijan, mut nyt saikin minut, ja olen ihan yhtä hyvä kuin meikitönkin.
Ei se ole niin vakavaa, jos oletuksen ei napsahda 100%, tietenkään ei mene täysin kuten oli kuvitellut. Kenties saa kuvitelmiaan parempaa tilalle. Mut jos on huono itsetunto, niin ehkä musertuu omien ajatustensa keskellä. Surullista.
Voiko teidän mielestä televisiota sanoa koneeksi?Eli jos myyjä kehuu että tässä on hyvä kone?On astianpesukone ja pyykkikone.Tv ei ole mun mielestä kone.
Uskon, että Anna on kasvanut ympäristössä, jossa on ollut normaalia jatkuvasti piilovittuilla kaikesta. Jos joutuu kestämään sellaista niin vähemmästäkin alkaa ylianalysoijaksi
Vierailija kirjoitti:
Voiko teidän mielestä televisiota sanoa koneeksi?Eli jos myyjä kehuu että tässä on hyvä kone?On astianpesukone ja pyykkikone.Tv ei ole mun mielestä kone.
Hanki elämä.
"Tarkoitan sitä, että ihminen itse päättää käytöksestään. Tunteet on eri asia, mutta itse tekee päätöksen käyttäytyisestään. Jos valitsee käyttäytyä "annankaltaisesti" toista ihmistä kohtaan, se on huonoa käytöstä. Jos niin tekee tietoisesti kerta toisensa jälkeen, se on toisen ihmisen käyttämistä likasaavina omalle likapyykilleen eli hyväksikäyttöä.
Et kai sinä itseäsi voi pettää luulemalla, että kukaan nauttisi tuollaisesta käytöksestä itseensä kohdistuen? Kuitenkin näytät uskovan, että sinulla on oikeus muita ihmisiä näin kiusata. Jos narsisti tietoisesti tekee muille ihmisille noin, sitä paheksutaan. Mutta jos tuollainen (mahdollisesti) epävakaa persoonallisuus tekee vastaavaa, pitäisi vain ymmärtää? Ei sitäkään hyväksytä, että fyysisesti sairas levittää tautiaan muihin, miksi psyykkisesti sairaalla olisi siihen oikeus?"
No se mitä on näytetty Annan käytöstä, on toki ollut huonoa käytöstä, kun hän on vuoroin vaatinut avoimuutta ja vuoroin rankaissut siitä. Sitä käytöstä en ole puolustelemassa ollenkaan, vaan ainoastaan sitä selittänyt, että Anna omassa mielessään varmaan aidosti kokee että Hai on arvostellut ja lytännyt Annaa.
Hai yrittää varoa sanomisiaan, mutta varmaankin se vaikuttaa Annan silmissä siltä, että tulkinta oli oikea, koska miksi muuten varoisi jos tietäisi olleensa eri mieltä. Ja Hai vetäytyy ettei Anna suuttuisi, ja taas Anna tulkitsee, että Hai vetäytyy koska ei saanut sitä meikkaamatonta tanssijaa.
Sanon nyt vielä kerran, että en puolustele Annan käytöstä ja minua säälittää Hain puolesta. Pointtini on että Annan kierroksille ei pitäisi lähteä mukaan. "Asiantuntijoiden" pitäisi mennä väliin - eikä nyt ainakaan mitään Kanalaa lähettää sinne latteuksia runoilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Annalla on huono itsetunto :( Itsellä hyvä. Uskoisin ajattelevani vaikka tuosta meikkiasista niin, et ok, Hai ehkä odotti saavansa meikittömän urheilijan, mut nyt saikin minut, ja olen ihan yhtä hyvä kuin meikitönkin.
Ei se ole niin vakavaa, jos oletuksen ei napsahda 100%, tietenkään ei mene täysin kuten oli kuvitellut. Kenties saa kuvitelmiaan parempaa tilalle. Mut jos on huono itsetunto, niin ehkä musertuu omien ajatustensa keskellä. Surullista.
Tämä on täysin totta. Eräs exäni sanoi etten ole ulkoisesti ihan hänen tyyppiään. Kysyin että miltä hänestä tuntuisi jos sanoisin noin. Hän vastasi, että hän olisi otettu siitä että on niin huipputyyppi että haluan hänet vaikkei hän edes olisi tyyppiäni. No itseäni asia silti vaivasi koko suhteen ajan, koska minulla ei ole hyvä itsetunto.
Vierailija kirjoitti:
"Tarkoitan sitä, että ihminen itse päättää käytöksestään. Tunteet on eri asia, mutta itse tekee päätöksen käyttäytyisestään. Jos valitsee käyttäytyä "annankaltaisesti" toista ihmistä kohtaan, se on huonoa käytöstä. Jos niin tekee tietoisesti kerta toisensa jälkeen, se on toisen ihmisen käyttämistä likasaavina omalle likapyykilleen eli hyväksikäyttöä.
Et kai sinä itseäsi voi pettää luulemalla, että kukaan nauttisi tuollaisesta käytöksestä itseensä kohdistuen? Kuitenkin näytät uskovan, että sinulla on oikeus muita ihmisiä näin kiusata. Jos narsisti tietoisesti tekee muille ihmisille noin, sitä paheksutaan. Mutta jos tuollainen (mahdollisesti) epävakaa persoonallisuus tekee vastaavaa, pitäisi vain ymmärtää? Ei sitäkään hyväksytä, että fyysisesti sairas levittää tautiaan muihin, miksi psyykkisesti sairaalla olisi siihen oikeus?"
No se mitä on näytetty Annan käytöstä, on toki ollut huonoa käytöst
Lopettakaa nyt siitä kotkasta jauhaminen jo, ketään ei kiinnosta ja "avioliitto" on päreinä. Akalla on varmaan tarpeeksi vaikea elämä itsensä kanssa ilman että saa lukea näitä.
Anna ei kelpuuttaisi kilttiä miestä...