Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos itse olisin arvoiltani perinteinen kotirouva, niin todellakin haluaisin, että mieheni olisi hyvätuloinen ja korkeasti koulutettu, ei Jyrkin kaltainen epäpätevän opettajan satunnaisia töitä tekevä mies.
Jos molemmat tienaavat yhtä paljon, miten perustellaan se, että toinen tekee palkkatöiden lisäksi kaikki kotihommat? Entä sitten kun tulee lapsia? Onko todella niin, että rouva hoitaa sekä työn, kodin että lapset, kun mies on Mies, joka harrastelee lähinnä omiaan?
Jyrki vaikuttaa ihan kivalta, mutta ei ole kyllä miltään kantilta katsottuna mies, jolla olisi ns. trophy wife tai perinteinen kotirouva.
Sääntörikkomus! Sääntörikkomus! Ei saa sanoa trophy wife. Tulee kohta palstapoliisi ja vie sut putkaan 😁
eihän siinä termissä ole mitään vikaa jos kummatkin tietää millä pelataan. Toinen on edustava ja nätti ja toinen mahdollistaa tämän. t. nainen joka ei ole TW ainesta, mutta ei mua nypi jos jonkun suhde yhteisymmärryksessä on tällainen. Silloin tietty miehen pitää olla kunnon provider ainesta. Yleensä ongelma on siinä että peräkammarityypit haluavat 0-saavutuksilla sen TW:n itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Jos itse olisin arvoiltani perinteinen kotirouva, niin todellakin haluaisin, että mieheni olisi hyvätuloinen ja korkeasti koulutettu, ei Jyrkin kaltainen epäpätevän opettajan satunnaisia töitä tekevä mies.
Jos molemmat tienaavat yhtä paljon, miten perustellaan se, että toinen tekee palkkatöiden lisäksi kaikki kotihommat? Entä sitten kun tulee lapsia? Onko todella niin, että rouva hoitaa sekä työn, kodin että lapset, kun mies on Mies, joka harrastelee lähinnä omiaan?
Jyrki vaikuttaa ihan kivalta, mutta ei ole kyllä miltään kantilta katsottuna mies, jolla olisi ns. trophy wife tai perinteinen kotirouva.
Ilmeisesti on olemassa naisia, jotka haluavat tehdä kaiken kotona, kun kokevat sen jotenkin perinteiseksi ja sitä kautta arvostettavaksi asiaksi. Siis vaikka siinä ei ole mitään järkeä jos molemmilla yhtä paljon vapaa-aikaa, kun toinen sitten häärää illat ja toinen makaa sohvalla, ja siksi jää yhteinen aika vähäisemmäksi. Kasvatuksesta varmaan johtuu, kotoa annettu sellainen malli ja odotukset? Jotenkin surettaa heidän puolestaan, vaikka eivät itse varmaan koekaan olevansa mitenkään hyväksikäytettyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti on olemassa naisia, jotka haluavat tehdä kaiken kotona, kun kokevat sen jotenkin perinteiseksi ja sitä kautta arvostettavaksi asiaksi. Siis vaikka siinä ei ole mitään järkeä jos molemmilla yhtä paljon vapaa-aikaa, kun toinen sitten
jep, nää vain yleensä alkaa viimeistään 40-50v väsymään siihen hommaan ja sitten mies ei tietty halua enää missään autta kun on 20v tottunut siihen että kuninkaana käskyttää himassa kaukosäädintä ja kaikki muu hoituu taikaiskusta siistiksi. Ja näissä tuntemani naiset ihan 100% työajalla tämän kaiken lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä juttu on , että Pimiä haukkunut Haita ? Jos niin minkä hiton takia.
Eikös Vappunen ole nolannut omaa lasta tai lapsiaan sometarinoissaan, miehestä nyt puhumattakaan. Kunnon mallikansalainen heristelemään sormiaan miten kuuluisi käyttäytyä.
Kertoo paljon jos omat lapsetkin kohteena. Tämähän aina naureskelee Maajussille morsiamessakin näiden ihmisten reaktioille, punastumisille jne.
eihän siinä termissä ole mitään vikaa jos kummatkin tietää millä pelataan. Toinen on edustava ja nätti ja toinen mahdollistaa tämän. t. nainen joka ei ole TW ainesta, mutta ei mua nypi jos jonkun suhde yhteisymmärryksessä on tällainen. Silloin tietty miehen pitää olla kunnon provider ainesta. Yleensä ongelma on siinä että peräkammarityypit haluavat 0-saavutuksilla sen TW:n itselleen.
Provider. Sääntörikkomus! 😀 Toinen palo jo! Nousee red flag, Kolmannesta ajetaan ulos palstalta 😂
Minä en usko että Hai on arjessaan epävarma. Sen sijaan hän on, ehkä kulttuurillisten kasvatuserojen myötä, parisuhteessa näkemäni perusteella melko varmasti läheisriippuvainen ja fawn-tyyppisesti tulipaloihin reagoiva, eli miellyttäjä. Monille naisille se on tosi turn off. Se ei olisi kuitenkaan mikään varsinainen ongelma suhteessa, jos molemmat tietäisi missä mennään ja osaisivat aidosti puhua asioista. Nythän ainakaan Anna ei osaa, kun ei osaa yhtään asettua toisen asemaan ja tekee omia johtopäätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä palkintovaimo?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääntörikkomus! Sääntörikkomus! Ei saa sanoa trophy wife. Tulee kohta palstapoliisi ja vie sut putkaan 😁
eihän siinä termissä ole mitään vikaa jos kummatkin tie
Kunnon tarjoaja, palkinto.. mitä nuo on suomeksi vai tiedättekö itsekään? Jotain TikTakkia taas?
Vierailija kirjoitti:
En tajua tuota Jenniä. Sanoi alkuhaastiksissa että arvostaa perinteisiä rooleja parisuhteessa, tykkää hoitaa kodin jne ja osin siksi hänet sitten varmaan paritettiin Jyrkin kanssa, joka haluaa, että vaimo hoitaa kodin. Nyt Jenni sitten sanoo, että on joutunut äidin rooliin aikaisemmissa suhteissa, kun on hoitanut kaiken itse, ja että siihen suhteet oikeastaan kaatuneet.. eikö tässä ole ilmiselvä ristiriita?!
Tarkoittaa varmaan että tykkää sisustaa,leipoa ja laittaa ruokaa. Mies sitten korjaa auton,hoitaa pihan ja muut miesten hommat ja miehekkäänä miehenä Jenni häntä katselee ihailevasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua tuota Jenniä. Sanoi alkuhaastiksissa että arvostaa perinteisiä rooleja parisuhteessa, tykkää hoitaa kodin jne ja osin siksi hänet sitten varmaan paritettiin Jyrkin kanssa, joka haluaa, että vaimo hoitaa kodin. Nyt Jenni sitten sanoo, että on joutunut äidin rooliin aikaisemmissa suhteissa, kun on hoitanut kaiken itse, ja että siihen suhteet oikeastaan kaatuneet.. eikö tässä ole ilmiselvä ristiriita?!
Tarkoittaa varmaan että tykkää sisustaa,leipoa ja laittaa ruokaa. Mies sitten korjaa auton,hoitaa pihan ja muut miesten hommat ja miehekkäänä miehenä Jenni häntä katselee ihailevasti.
Kyllä sen miehen pitäisi olla ulkoisestikin miehekäs eikä mikään pikku-ukko vinolipalla.
Mikä ihmeen provider man? Minä en tiedä kuin Spider Manin. Provider mania ei ole olemassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti on olemassa naisia, jotka haluavat tehdä kaiken kotona, kun kokevat sen jotenkin perinteiseksi ja sitä kautta arvostettavaksi asiaksi. Siis vaikka siinä ei ole mitään järkeä jos molemmilla yhtä paljon vapaa-aikaa, kun toinen sitten
No enpä tiedä, kuinka paljon naiset tätä oikeasti haluavat. Ennenhän oli miehillä kädet täynnä työtä ulkohommissa. Nykyään taas vaimot ajattelee, että ukot joko tekee oman osansa kotitöistä tai jos odottavat perinteistå kodin- ja lastenhoitajaa, tuovat vastineeksi kunnolla pätäkkää pöytään. Sillä rahallahan nainen sitten halutessaan saa vaikka niitä lastenhoito- ja siivouspalveluita tai muita etuja työpanoksensa katteeksi.
Mikäs noita asiantuntijoita vaivaa??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mies vie auton korjaamolle, ajaa rivarin pikku nurtsin kerran viikossa ja vaihtaa lamput muutaman vuoden välein..? Miksi kukaan haluaisi tuollaista työnjakoa..
Ihmetyttää annan epävarmuus. Mielestäni anna on aivan super kauniin näköinen ulkoisesti, mutta hyökkäävyys haita kohtaan kynsilakka kysymyksessä vaikuttaa oudolta. Tulee tunne, että juuri ulkonäköasiat ovat Annalle kipupiste? Siinä ei vain ole järkeä, koska hän on hyvin kaunis ulkoisesti.
Hain käytös on myöskin outoa. Hän on alistuva ja myötäilee vähän liikaa. Hän ei jotenkin osaa keskustella, tosin annan kanssa voi olla erityisen vaikeaa, kun anna keskeyttää eikä malta kuunnella mitä toinen sanoo. Molemmat taitavat olla epävarmoja.
muistaako joku kertoiko anna mihin aiemmat suhteet olivat päättyneet?
Hailla suhteet olivat jääneet vain roikkumaan ja hän sanoi olleensa kyllästynyt situationshipeihin. (Mitä se sitten tarkoittaakaan). Mutta ilmeisesti ei oltu käyty mitään loppukeskustelua? Korjatkaa jos olen väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää annan epävarmuus. Mielestäni anna on aivan super kauniin näköinen ulkoisesti, mutta hyökkäävyys haita kohtaan kynsilakka kysymyksessä vaikuttaa oudolta. Tulee tunne, että juuri ulkonäköasiat ovat Annalle kipupiste? Siinä ei vain ole järkeä, koska hän on hyvin kaunis ulkoisesti.
Hain käytös on myöskin outoa. Hän on alistuva ja myötäilee vähän liikaa. Hän ei jotenkin osaa keskustella, tosin annan kanssa voi olla erityisen vaikeaa, kun anna keskeyttää eikä malta kuunnella mitä toinen sanoo. Molemmat taitavat olla epävarmoja.muistaako joku kertoiko anna mihin aiemmat suhteet olivat päättyneet?
Hailla suhteet olivat jääneet vain roikkumaan ja hän sanoi olleensa kyllästynyt situationshipeihin. (Mitä se sitten tarkoittaakaan). Mutta ilmeisesti ei oltu käyty mitään loppukeskustelua? Korjatkaa jos olen väärässä.
Tuokin termi (Tilanne?) on näemmä ihmisten ainainen lokerointitarve https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000008044121.html
Itse en ole koskaan mistään säädöistäkään puhunut, johon artikkeli viittaa. On ollut joko ihmisten tapailua (ei sitoutumista ja voi tapailla muitakin) tai sitten seurustelua, jolloin keskitytään siihen yhteen.
Friend with benefits (Ystävä, jolla on etuja - fingelskaa puhuvat eivät useinkaan tunnu käsittävän, miten typeriä nuo englanninkielen termit ovat) https://www.seiska.fi/ulkomaat/friends-with-benefits-suhteen-plussat-ja… on tuttu termi, mutta en ole tätä käyttänyt, koska en ole sotkenut koskaan ystävyyttä ja seksiä, mieluummin puhun vakituisesta tapailukumppanista.
Miksi nykyihmisten pitää lokeroida kaikkea, esim sitä minkä maalainen joku on tai mikä termi olisi nyt suhteelle oikea? Eikö kansalaisuutta tärkeämpää ole ihminen yksilönä ja parisuhteessa esim se, voiko tapailla muita vai ei? En muuten käytä avoin suhde -termiäkään, vaikka olen ollut suhteissa joissa muitakin on voinut tapailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hain käytös on myöskin outoa. Hän on alistuva ja myötäilee vähän liikaa. Hän ei jotenkin osaa keskustella, tosin annan kanssa voi olla erityisen vaikeaa, kun anna keskeyttää eikä malta kuunnella mitä toinen sanoo. Molemmat taitavat olla epävarmoja.muistaako joku kertoiko anna mihin aiemmat suhteet olivat päättyneet?
Tuokin te
Ei kiinnosta sun suhdehostoriasi. Tämä ketju on ohjelmasta keskustelemista varten.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on tartuttu vaikka mihin, niin jännä kun ei Jennin komentteihin.
Kysyi Venetsian kanavasta jotenkin, onko tuo meri vai järvi. Ei tiedä eroa Venetsian Ja Venezuelan välillä. Olivat menossa häämatkalla katsomaan paikallista jalkapalloa ja toivoi Suomen voittavan.
Kajakista poistulo oli myös hauska, onko hän vähän höpsö ja toivoo miestä joka johtaa ja hoitaa asiat. Erikoista jos sitten kotonaan on kovat säännöt.
Mä tulkitsin nuo Jennin heitot vitsailuksi. Voisin itskin sanakikkailla Venetsia-Venezuela -sanoilla. Samoin jossain ulkomaiden futismatsissa heittää, että Suomi voittoon!, vaikka vallan hyvin tiedän, että Suomi ei pelaa. Jennihän on muutenkin tuollainen hassuttelija, niin eiköhän nuo olleet vain huumoria.
Mä tulkitsin nuo Jennin heitot vitsailuksi. Voisin itskin sanakikkailla Venetsia-Venezuela -sanoilla. Samoin jossain ulkomaiden futismatsissa heittää, että Suomi voittoon!, vaikka vallan hyvin tiedän, että Suomi ei pelaa. Jennihän on muutenkin tuollainen hassuttelija, niin eiköhän nuo olleet vain huumoria.
**
Sama täällä, itse otin ainakin ihan huumorilla nuo. Minä saatan heittää just jotain tuollaista pöljää ja siis todellakin vitsillä. Vitsit/huulenheitot ovat vaan aina siitä vaikeita että kaikki eivät ole samalla ajatuksella siinä, jolloin heitot menevät tietenkin ihan ohi, enkä tykkää siitä että niitä joutuu selittelemään vitseiksi. Ne tajuavat ketkä tajuavat, muut pitävät varmaan ihan palikkana :D
Joo, ei provider mania eeeeeikä trofy wifwa pitäis sotke suomenkielisen tekstin sekaan! Se on TOSI sivistymätöntä. ja ÄLLÖÄ.