Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hai on ehkä vähän sosiaalisesti kömpelö, josta Anna sittne triggeröityy. Esim Hain kysymys "ootko ajatellu lopettavasi kahvin juontia?" on aika outo ja töksäyttävä. Hai tuskin tarkoittaa sillä pahaa, mutta kuulija ottaa sen silleen, että "onko mun kahvin juonnissa jotain vikaa?"
Emmehän me tiedä mitä ja miten Hai oli asian ilmaissut. Meillä on vain Annan versio asiasta.
Jos multa joku kysyis että oonko ajatellut lopettaa kahvin juontia, niin vastaisin joko "olen" tai "en ole" enkä alkaisi analysoimaan mitä piilotarkoituksia kysymykseen mahdollisesti sisältyy 😄
Kahvittelu sattuu olemaan Suomessa aika monelle päivän kivoimpia hetkiä. Se on osalle jopa pyhä asia. Tuntuis ikävältä jos toinen töksäyttäis, että no ootko ajatellu luopua (arjen kivoimmasta hetkestä). Mut ei kai
En voi käsittää mikä ongelma tuossa kysymyksessä muka on. Itsekin rakastan kahvia ja aamukahvihetkeä voisin sanoa pyhäksi. Jos tapailukumppani kysyisi olenko ajatellut luopua kahvin juonnista, vastaisin varmaan suunnilleen jotain tällaista:
"Olen itse asiassa, silloin muutama vuosi sitten kun laitoin muutenkin ruokavaliota ja muita elintapoja kuntoon. Selvittelin silloin mitkä kaikki jutut voisivat parantaa terveyttä ja toimintakykyä ja yksi tällainen joidenkin lähteiden mukaan olisi kofeiinista luopuminen. En kuitenkaan kokenut tarpeelliseksi siitä luopumista silloin. Ruokavalion muutos, säännöllisen päivärytmin opettelu ja liikunnan lisääminen vaikuttivat jo niin paljon että olin tosi tyytyväinen tuloksiin. Saan aamun kahvihetkestä niin paljon mielihyvää että haluan sen kuuluvan elämääni jatkossakin. Entä itse? Oletko itsekin lukenut tästä aiheesta kun tuli mieleen kysyä tätä?"
Tästä keskustelu sitten jatkuisi muihin aiheisiin.
Mua häiritsee nyt tässä meneillään olevassa Annagatessa se, että tikun nokkaan on ripustettu syytön mies. Annan valheitten ja omien oletusten perusteella. Jotkut Vappu Pimiät lähtee julkisesti tuomitsemaan Hain siksi kun Annasta nyt tuntui, että häntä on loukattu. Saa..tana sentään. Loukattu joo kun mies kysyi käytätkö kynsilakkaa. Ei oikeesti, naisella itsellään ei ole mitään käytöstapoja, pönöttää aurinkolasit päässä keskustelun aikana ja siinäkin teki jo omia oletuksia kesken toisen lauseen. Ainoa oikea teko tässä kohdassa olisi Annan esittää julkinen anteeksipyyntö Haille! Myöntää, että hän liioitteli, omien kuvitelmiensa pohjalta. Vaan onko tällä jäniksen lailla elämää karkuun juoksevalla ahdistuksen ruumiillistumalla kanttia tehdä oikein? Satavarmasti ei ole. Joten jokun pitäisi tuoda julkiseksi myös Hain puolustus.
Lisään vielä, että tykkään muutenkin tosi paljon siitä kun tapailukumppani kyselee minulta tällaisia (ja muunlaisia) kysymyksiä, koska saan mahdollisuuden kertoa itsestäni ja elämästäni, mikä edesauttaa toiseen tutustumista muutenkin kuin pintapuolisesti. Samoin itse kyselen tapailukumppanilta, mitä mieltä hän mistäkin asiasta on ja miten on hän päätynyt ko. mielipiteen muodostamaan. Voin käyttää paljonkin aikaa näihin keskusteluihin ja koen ne todella myönteisenä asiana. Koskaan ei tule tylsää hetkeä kun on kiinnostunut tutustumaan toiseen.
Kaikkein parasta on se kun olen kertonut jotain tällaista itsestäni ja sitten jossain toisessa tilanteessa kumppani muistaa mitä olen kertonut ja huomioi asian jotenkin. Siitä tulee sellainen lämmin, nähdyksi ja ymmärretyksi tulemisen tunne. Mietin onko näiltä loukkaantujilta jäänyt tuo tunne kokonaan kokematta kun eivät halua yhtään pyrkiä kohti sellaista tilaa, jossa sen kokeminen olisi ylipäänsä mahdollista - siis kertoa itsestään toiselle.
Olisin oikein mielissäni istuskellut Hain kanssa altaalla ja vastaillut tähän ja muihinkin kysymyksiin.
t. 5585
Vierailija kirjoitti:
Mua häiritsee nyt tässä meneillään olevassa Annagatessa se, että tikun nokkaan on ripustettu syytön mies. Annan valheitten ja omien oletusten perusteella. Jotkut Vappu Pimiät lähtee julkisesti tuomitsemaan Hain siksi kun Annasta nyt tuntui, että häntä on loukattu. Saa..tana sentään. Loukattu joo kun mies kysyi käytätkö kynsilakkaa. Ei oikeesti, naisella itsellään ei ole mitään käytöstapoja, pönöttää aurinkolasit päässä keskustelun aikana ja siinäkin teki jo omia oletuksia kesken toisen lauseen. Ainoa oikea teko tässä kohdassa olisi Annan esittää julkinen anteeksipyyntö Haille! Myöntää, että hän liioitteli, omien kuvitelmiensa pohjalta. Vaan onko tällä jäniksen lailla elämää karkuun juoksevalla ahdistuksen ruumiillistumalla kanttia tehdä oikein? Satavarmasti ei ole. Joten jokun pitäisi tuoda julkiseksi myös Hain puolustus.
Vappu Pimiä olisi ihan varmasti yhtä painajaismainen morsian kuin Anna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nään itteeni tossa Annassa. Voisin noin itselleni epänormaalissa tilanteessa kuin häät tuntemattoman kanssa, yrittää keventää tunnelmaa heittämällä vähän läppää, että tässähän on homma ihan hallussa ja puhe pidetty, että ei kai miehen tarvi siihen mitään lisätä, että ruvetaan juomaan. Tiedän kyllä että tämä ei ole kaikista vakavista etiketti-ihmisistä ollenkaan hauskaa, mutten aina muista sitä vasta kun siinä vaiheessa kun minulle näytetään nyrpeää naamaa.
Minäkin olen sitä mieltä, et jännityksen piikkiin menee moni moka. Eli annetaan armoa, ja jäädään seuraamaan, muuttuuko tilanne arkisemmissa tilanteissa. Toivottavasti!
Tämä. Uskon, että monen katselukokemus olisi eri, armollisempi, jos ei seuraisi palstaa.
Kahvittelu = neuroottinen pieni ja ainoa pimiä hetki, kun istutaan paikoillaan.
Muuten koko ajan säätämässä jotain. Tai juoksemassa, pudottamassa miinukselle syötyjä kaloreita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nään itteeni tossa Annassa. Voisin noin itselleni epänormaalissa tilanteessa kuin häät tuntemattoman kanssa, yrittää keventää tunnelmaa heittämällä vähän läppää, että tässähän on homma ihan hallussa ja puhe pidetty, että ei kai miehen tarvi siihen mitään lisätä, että ruvetaan juomaan. Tiedän kyllä että tämä ei ole kaikista vakavista etiketti-ihmisistä ollenkaan hauskaa, mutten aina muista sitä vasta kun siinä vaiheessa kun minulle näytetään nyrpeää naamaa.
Minäkin olen sitä mieltä, et jännityksen piikkiin menee moni moka. Eli annetaan armoa, ja jäädään seuraamaan, muuttuuko tilanne arkisemmissa tilanteissa. Toivottavasti!
Tämä. Uskon, että monen katselukokemus olisi eri, armollisempi, jos ei seuraisi palstaa.
En usko. Kyllä tämä peli oli ainakin Annan ja Hain osalta pelattu. Anna on jo pilannut kaiken, niin ettei mies enää uskalla sanoa mitään ettei vaan sarja-loukkaantuja vedä taas jostain pikku sävystä sanan kanssa herneitä nenään. Tuollaisesta tilanteesta ei vaan pysty enää pakittamaan uuteen alkuun, tuskin edes neutraalille maaperällä. Sääliksi käy Haita joka joutui tuohon loukkoon. Ja lisäyksenä tuohon armollisempaan katseluun: Kyllä se kakka on kakkaa vaikka sen miten koittaisi paketoida. Haisee silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annan ilmeet oli tosi outoja ja pelottavia siinä kun istui rappusissa valittamassa.
Suorastaan pelottava nainen!
Käyköhän täysillä?
Täällä on nyt tuhansia Annaa mollaavia viestejä. Ootko itse koskaan laittanut videointia päälle, kun tilität jostain huonosta parisuhteesta itseksesi? Kannattais. Ei kuitenkaan kannata pelästyä, sillä kireitä ilmeitä on ihan jokaisella. Mun omat ilmeet sais varmasti koko palstan kaatumaan, mut ei se mitään, tunnen itseni, eikä ole tarvetta arvostella muita. Tiedän, että itsekin näytän joskus kireältä tai ulkopuoliset ymmärtää väärin mun asetellut sanat. Tällaista ei hoksaa, ellei koskaan näe omia ikäviä hetkiään.
Mun kokemus tänkin kauden seuraamisesta olis paljon leppoisampi ellen olis alkanut seuraamaan tätä ketjua, missä suurennuslasilla tarkkaillaan parien käytöstä ja etsitään virheitä.
Todennäköisesti innokkaimmat mollaavat ovat itse katkeria ikisinkkuja. Vaatii rohkeutta lähteä tällaiseen sarjaan.
-ohis
Onko Hailla omistusasunto, näytti aika tyylikkäältä. Rikas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hai on ehkä vähän sosiaalisesti kömpelö, josta Anna sittne triggeröityy. Esim Hain kysymys "ootko ajatellu lopettavasi kahvin juontia?" on aika outo ja töksäyttävä. Hai tuskin tarkoittaa sillä pahaa, mutta kuulija ottaa sen silleen, että "onko mun kahvin juonnissa jotain vikaa?"
Emmehän me tiedä mitä ja miten Hai oli asian ilmaissut. Meillä on vain Annan versio asiasta.
Jos multa joku kysyis että oonko ajatellut lopettaa kahvin juontia, niin vastaisin joko "olen" tai "en ole" enkä alkaisi analysoimaan mitä piilotarkoituksia kysymykseen mahdollisesti sisältyy 😄
Kahvittelu sattuu olemaan Suomessa aika monelle päivän kivoimpia hetkiä. Se on osalle jopa pyhä asia. Tuntuis ikävältä jos toinen töksäyttäis, että no ootko ajatellu luopua (arjen kivoimmasta hetkestä). Mut ei kai
Me ei nähty koko kontekstia, mutta en yllättäisi jos kysymys johtui siitä, että Anna jätti monia aamupalalla tarjolla olleita ruokia väliin siksi että pitää niitä epäterveellisiä, lihottavina tms.
Tai vaikka ei olisi juuri aamupalalla niin tehnytkään, niin onhan tuo yleinen tiukka terveellisyyden tavoittelu tullut selväksi esim siinä, kun kaupungillekin piti mennä kävellen. Siksi siitä seuraa aika loogisesti kiinnostus kysäistä, onko kahvikin niiden asioiden listalla, joista Anna on koettanut tai koettaa luopua.
Minusta tuntuu että näin Jyrkin ja Jennin heinäkuussa Helsingin Vanhankaupunginkoskella hääpuvuissa ottamassa oman kuvaajan kanssa lisää pariskuntakuvia. Tai ainakin oli hyvin samannäköinen pari. Jos niin oli, niin suhde on jatkunut ainakin siinä vaiheessa lupaavasti, koska eikös aika iso osa ohjelmaa kuvata jo ennen juhannusta.
Joku kirjoitti aiemmassa, että ei ihme jos introvertti väsyy viikosta tuntemattoman kanssa, mutta onko mistään käynyt ilmi että ovat todella viikon matkalla? Ainakin tällä kaudella kontsaa on kertynyt niin vähän että itse veikkaan että.kyseessä on vain viikonloppumatka.
Vierailija kirjoitti:
Joku kirjoitti aiemmassa, että ei ihme jos introvertti väsyy viikosta tuntemattoman kanssa, mutta onko mistään käynyt ilmi että ovat todella viikon matkalla? Ainakin tällä kaudella kontsaa on kertynyt niin vähän että itse veikkaan että.kyseessä on vain viikonloppumatka.
Eikö noilla ollut tosi pienet eli viikonloppureissun matkatavaratkin (paitsi Jennillä)?
Vierailija kirjoitti:
Voiko Pimiältä muuta odottaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annan ilmeet oli tosi outoja ja pelottavia siinä kun istui rappusissa valittamassa.
Suorastaan pelottava nainen!
Käyköhän täysillä?
Täällä on nyt tuhansia Annaa mollaavia viestejä. Ootko itse koskaan laittanut videointia päälle, kun tilität jostain huonosta parisuhteesta itseksesi? Kannattais. Ei kuitenkaan kannata pelästyä, sillä kireitä ilmeitä on ihan jokaisella. Mun omat ilmeet sais varmasti koko palstan kaatumaan, mut ei se mitään, tunnen itseni, eikä ole tarvetta arvostella muita. Tiedän, että itsekin näytän joskus kireältä tai ulkopuoliset ymmärtää väärin mun asetellut sanat. Tällaista ei hoksaa, ellei koskaan näe omia ikäviä hetkiään.
Mun kokemus tänkin kauden seuraamisesta olis paljon leppoisampi ellen olis alkanut seuraamaan tätä ketjua, missä suurennuslasilla tarkkaill
Mutta ei vaadi rohkeutta olla itsekäs ja typerä
Vierailija kirjoitti:
jäniksen lailla elämää karkuun juoksevalla ahdistuksen ruumiillistumalla
Vierailija kirjoitti:
Minusta se aasialainen ei sovi joukkoon. Pilaa koko ohjelman. Häntä ei olisi pitänyt valita.
Varmaan hakenut vitsinä mukaan ja yllättyi, kun valittiin. Riitaahan tuo vain aiheuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko Hailla omistusasunto, näytti aika tyylikkäältä. Rikas?
Miten se tyylikkyys liittyy siihen onko oma, osake vai vuokrattu?
ps. tiesithän, ettet kerrostalo-osakkeiden omistajana asu OMISTUSASUNNOSSA, koska sinulla on vain hallintaoikeus. Omakotitalo tai muu kiinteistö OMISTETAAN.
pps. Ja tiedän.. moni rais*aa muitakin suomenkielen sanoja, käyttäen niitä väärissä yhteyksissä - huono selitys
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta se aasialainen ei sovi joukkoon. Pilaa koko ohjelman. Häntä ei olisi pitänyt valita.
Varmaan hakenut vitsinä mukaan ja yllättyi, kun valittiin. Riitaahan tuo vain aiheuttaa.
Joukon fiksuin - ikävä kyllä, näin suomalaisena
Mun kokemus tänkin kauden seuraamisesta olis paljon leppoisampi ellen olis alkanut seuraamaan tätä ketjua, missä suurennuslasilla tarkkaillaan parien käytöstä ja etsitään virheitä.