Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Anna penäsi Haita kertomaan omat tunteensa, kun istuivat eilen siellä puistonpenkillä. Hai näytti ahdistuneelta, minkä ymmärtää hyvin. Hai varmaan kelasi päässään, että mitä ihmettä hän uskaltaa sanoa ilman, että Anna vetää siinä kameroiden edessä hirveät kilarit osoittaakseen kaikelle kansalle, miten hirveä töksäyttelijä ja epäkohtelias moukka Hai on. Sanoipa tuo miesparka ihan mitä tahansa, Anna vatvoo ja vääntelee ja tulkitsee sitä loputtomiin.
On kyllä ihan käsittämätöntä, että kaikkien hakijoiden joukosta ja asiantuntijoiden tiukan seulan läpi tähän ohjelmaan on valittu Annan kaltainen tyyppi, joka on aivan sekaisin itsensä kanssa.
Anna on todennäköisesti suorittanut sen hakuprosessinkin läpi ja sanonut vaan oikeat sanat. Tai sitten joku Kari Kanala on ihastunut häneen ja halunnut hänet ohjelmaan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei käy kyllä kateeksi tuon Hain tilanne. Anna ei vaan ilmeisesti tunne mitään vetoa häneen joten pyrkii siksi sabotoimaan koko suhteen ja etsimällä etsii Haista asioita mitkä ärsyttää häntä, että saa perusteltua itselleen sen, ettei tuosta avioliitosta tule yhtään mitään. On todennäköisesti miehelle aika stressaavaa olla tuollaisessa tilanteessa, jossa et voi tehdä mitään oikein ja koko elämä on yhtä munankuorilla kävelyä.
Jos Anna olisi reilu, niin toteaisi vaan että match meni nyt pieleen ja avioliittoa on ihan turha jatkaa. Mutta suorittajaluonteelta on todennäköisesti aika vaikea tehdä tuota koska kokisi sen luovuttamiseksi, joten on helpompi yrittää sabotoida avioliitto laittamalla kaikki toisen syyksi.
Mä en usko että sillä on ihan hirveästi väliä että se on juuri Hai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kauhee mitä kujanjuoksua.. toi Anna on TODELLA epävarma ja sen lisäks hyvin kontrolloiva. En tosiaan tiedä mikä mies olisi hyvä jos ihminen on itsensä kanssa noin pahasti kesken.
Monet naiset ovat ainakin minulle sanoneet ihan suoraan, että haluavat löytää kumppanin jota voivat katsoa ylöspäin.
Tästä tuleekin mieleen, miten olisi mahtanut Tainalle sopia se Miinan Heikki? Häntä ainakin olisi saanut katsoa kirjaimellisesti ylöspäin! Oli lisäksi hauska vaikka huumori oli välillä huonoakin, ja sitähän Taina halusi. Kumpikin asuisi valmiiksi Tampereella. Kumpikin haluaa lapsia. Taina on sanonut, että hänelle on punainen vaate, jos joku pitää itseään muita parempana eikä arvosta kaikkia. Köyhyydesta sosiaalipolitiikan alan väitöskirjan kirjoittanut pappismies Heikki luultavasti jakaa nuo a
Eihän se riitä että huumori on "huonoa" vaan sen täytyy olla oikealla tavalla huonoa - eli yhteensopivaa Tainan kanssa. Minusta Matin huumori on juuri sellaista. Heikillä taas oli sinne huumorin sekaan piilotettu melko ikäviä piikkejä vaimoa kohtaan. Sellaista ei tarvita yhteenkään parisuhteeseen, koska ne piikit satuttavat verhottuina yhtä paljon kuin avoin parjaaminen. Joskus jopa enemmän, koska avoimeen negailuun voi sentään toinen avoimesti puuttua ja näin yrittää suojella itseään. Huumorin varjolla esitettyyn kontrollointiin on hankalampaa vastata.
Vierailija kirjoitti:
Aasialaisethan yleisesti ottaen vihaavat suomalaisia. Ja suomalaisia puolestaan pidetään ulkomailla rasisteina, vaikka haluamme vain pitää huolta omistamme ja olemme kansallisrakkaita ja isänmaallisia. Pohdin, miksi ottaa tämmöiseen ohjelmaan aasialainen? Draamaa ja juonta tuomaan?
Siksikö Japanilaisturisteja on näin paljon, ovatko he myös masokisteja, kun tänne tulevat :D
Tainalla ja Matilla sekä Jyrkillä ja Jennillä on vielä toivoa. Hain ja Annan uppoavaa laivaa ei pelasta enää mikään.
Vierailija kirjoitti:
Ei käy kyllä kateeksi tuon Hain tilanne. Anna ei vaan ilmeisesti tunne mitään vetoa häneen joten pyrkii siksi sabotoimaan koko suhteen ja etsimällä etsii Haista asioita mitkä ärsyttää häntä, että saa perusteltua itselleen sen, ettei tuosta avioliitosta tule yhtään mitään. On todennäköisesti miehelle aika stressaavaa olla tuollaisessa tilanteessa, jossa et voi tehdä mitään oikein ja koko elämä on yhtä munankuorilla kävelyä.
Jos Anna olisi reilu, niin toteaisi vaan että match meni nyt pieleen ja avioliittoa on ihan turha jatkaa. Mutta suorittajaluonteelta on todennäköisesti aika vaikea tehdä tuota koska kokisi sen luovuttamiseksi, joten on helpompi yrittää sabotoida avioliitto laittamalla kaikki toisen syyksi.
Vähääkään fiksuna Anna olisi voinut todeta tilanteen Haille ja he olisivst voinneet sopia vetävänsä kaveripohjalta kuvaukset loppuun. Joka vuosi on näitä pariskuntia, joille avoin keskinäinen keskustelu tekisi hyvää. Eipä ihan tälläiseen Annan käytökseen ole aiemmin juurikaan menty
Jenni on paljastunut hard core kontrollifriikiksi. Se varautumiskaappi... kotivara on ihan jees, mutta arvaan, että Jenni räjähtää heti, jos kaapissa on vaan yksi purkki tahranpoistoainetta, eikä jyrki ole jo hakemassa täydennystä kaupasta. Jyrkin vaatteiden vetäminen ulos kaapista ja niiden viikkaaminen uudelleen, en voi ymmärtää. Kun mies tulee taloon, otetaan käteen ruutuvihko ja aletaan kirjata sääntölistaa ja sille ei yksi A4 riitä.
Jenni haki selvästi taloudellisesti hyvin toimeentulevaa miestä, jonka kanssa pystyy ostamaan pian omakotitalon ja perustamaan perheen. Sehän on ihan ok toive. Jennillä on itsellä ilmeisesti vakityö ja oma koti ja hän on nätti ja valmis ottamaan suhteessa perinteisen naisen roolin, mitä monet miehet edelleen toivoo ainakin salaa. Jyrkillä ei ole vakityötä eikä ilmeisesti omistusasuntoa tai autoa (?), joten Jenniä ahdistaa. Esim. Matti olisi tältä osin ollut varmasti Jennin toivemies.
"Asiantuntijoiden" tekeminen on ollut tällä kaudella tosi huolimatonta. Miten eivät ole pystyneet erottamaan hakijoiden toiveista niitä oikeasti tärkeitä ja preferoimaan niitä. Ja miten Annan kaltainen sekopää on ylipäätään mukana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annasta tulee vain yksi sana mieleen. Kontrolli.
Anteeksi, sittenkin tulee kaksi sanaa mieleen; Jäätävä kontrolli.
Jonkun parin viikon takainen osuva viesti.
Minkähänlainen ihminen syyttää toista siitä mitä itse on, hmm. Tarkoitan Annaa, en tuota kommentoijaa.
Itse asiassa todella moni ihminen tekee tätä.
Pettäjä syyttää helposti kumppaniaan uskottomuudesta tai ainakin sen suuntaisista mieliteoista. Kun hänellä itsellään on noita mielitekoja niin on helppo olettaa että kaikki muutkin ihmiset ajattelevat samoin - myös se oma kumppani. Kaverini, joka on melko ujo ja arka ihminen, valittaa toisen ujon kohdatessaan kuinka hän vihaa ujoja ihmisiä. Luulen että hän ei ole huomannut olevansa itsekin ujo, koska sosiaalisesti itsevarmojen ihmisten kanssa kommunikoidessa hänen ujoutensa ei ole ongelma, kun se toinen osapuoli kannattelee tilannetta. Vasta kun kohdalle sattuu toinen ujo, tilanteesta tulee epämiellyttävä. On helppo nähdä tämä sen toisen ihmisen ominaisuuksista johtuvaksi vaikka itsellä on ne ihan samat ominaisuudet.
Esimerkkejä tästä keskustelusta: ketjuun kirjoittavat rasistit näkevät Annan vaikeilun johtuvan siitä että Anna on rasisti, vaikka asiasta ei ole mitään viitteitä. Tuossa yllä joku ihmetteli miksi Anna ja Hai eivät ole menneet jo sänkyyn kun ovat kumpikin niin hyvännäköisiä. Kirjoittaja itse ilmeisesti menee helposti sänkyyn hyvännäköisenä pitämänsä ihmisen kanssa, mutta ei ole vielä huomannut että kaikki muut ihmiset eivät toimi samalla logiikalla. Ulkonäön haukkujista voi melko suurella varmuudella sanoa että he ovat itse epävarmoja omasta ulkonäöstään. Jne.
Annalla tuntuu olevan aika vahvat defenssit päällä. Kaikki mitä sanot voidaan tulkita hyökkäyksenä ja kääntää sinua vastaan. Hai:lla ei ollut mitään mahdollisuuksia alun perinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni myös järjetöntä yrittää tehdä pareja joilla välimatkaa satoja kilometrejä. Tuohon soppaan lisätään ihan turhaa vastatuulta.
Itse liikun työn puolesta ympäri maata ja käytännössä olen 100% etätyöläinen, eli asuinpaikalla ei ole mitään väliä. Minun kaltaisia asiantuntijoita ja konsultteja on maassa tuhansia, eikä meille Suomessa mitään pitkää matkaa olekaan.
Olen itsekin tapaillut naisia satojen kilometrien päässä, ei mikään ongelma itselle.
Vaikka on tuollaisia marginaalitapauksia, niin suurimmalle osalle pitkä etäisyys on iso haitta.
Esim. 300 km mökkimatka tuottaa meille enemmän riesaa kuin iloa että haluaisi lähteä käynään, vaikka olisi suvun mökki vapaasti käytettävissä.
Pitkä maantieteellinen välimatka on todellinen haitta. Totta kai junalla ja lentokoneella pääsee, mutta nyt on kyse siitä, että elettäisiin elämää yhdessä. Silloin jommankumman tulisi muuttaa tutuista ympyröistään muualle. Työpaikka, läheiset ja ystävät eivät muuttaisi perässä. Eivät nämä helppoja asioita ole kenellekään.
Tainan huono huumori on Pää poikki vieressä istuvalta, niin näkee paremmin -huumoria. Todella hauskaa. (Eli ei ole.)
"Esimerkkejä tästä keskustelusta: ketjuun kirjoittavat rasistit näkevät Annan vaikeilun johtuvan siitä että Anna on rasisti, vaikka asiasta ei ole mitään viitteitä."
Ei kai nyt tarvitse rasisti olla jos joku etninen ryhmä ei nappaa. Moniko vastaavassa tilanteessa olisi ollut tyytyväinen. Väitän ettei kovin moni Suomi-nainen. Toki aina löytyy niitä tonnikeijuja joille joku gambialainen gold-digger on lottovoitto.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo Jyrki kieltämättä aika erikoinen tapaus perinteisen parisuhdemallin toiveellaan. Provider-miehellä on kunnon koulutus ja 39-vuoden iässä jo jonkinlainen asema työelämässä. Provider-mies tienaa sen verran, että vaimo voi päättää kiinnostaako häntä käydä töissä vai ei.
En siis itse kannata tällaista parisuhdemallia. Ajattelen kuitenkin, että jos tällaisia toiveita oikein televisiossa puhelee, täysyisi itse pystyä täyttämään se oman sukupuolen ihannemalli. Ts. mies, jolla on hyvä asema ja päättäväinen luonne, ja nainen, joka on huolehtivainen, tykkää pitää kodin nättinä, laittaa ruokaa ja leipoa. Tästähän tulee suorastaan sellainen mielikuva, että Jyrki haluaa ainoastaan ne Provider-miehen helpoimmat osuudet, eli sen, että nainen hoitaa kotityöt ja hän voi vain halutessaan "autella" joskus, esim. laittamalla oman lusikkansa tiskikoneeseen.
hyvä analyysi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo Jyrki kieltämättä aika erikoinen tapaus perinteisen parisuhdemallin toiveellaan. Provider-miehellä on kunnon koulutus ja 39-vuoden iässä jo jonkinlainen asema työelämässä. Provider-mies tienaa sen verran, että vaimo voi päättää kiinnostaako häntä käydä töissä vai ei.
En siis itse kannata tällaista parisuhdemallia. Ajattelen kuitenkin, että jos tällaisia toiveita oikein televisiossa puhelee, täysyisi itse pystyä täyttämään se oman sukupuolen ihannemalli. Ts. mies, jolla on hyvä asema ja päättäväinen luonne, ja nainen, joka on huolehtivainen, tykkää pitää kodin nättinä, laittaa ruokaa ja leipoa. Tästähän tulee suorastaan sellainen mielikuva, että Jyrki haluaa ainoastaan ne Provider-miehen helpoimmat osuudet, eli sen, että nainen hoitaa kotityöt ja hän voi vain halutessaan "autella" joskus, esim. laittamalla oman lusikkansa tiskikoneeseen.hyvä
Luulen että Jyrkin oikea minä on vielä piilossa. Jenninkin toki, vaikka siitä on jo saatu esimakua. Ei tämä kestä.
Vierailija kirjoitti:
Ei Hai välttämättä vihaa suomalaisia mutta varmasti hänen perheensä ja suku kokee halveksuntaa. Luultavasti avioliitto kaatuu juuri tämän vuoksi.
Mikä logiikka 🤯 Enkait minäkään muuttaisi maata, jota - tai jonka kansalaisia - halveksuisin. Suomalaisiin olen kyllä välillä niin pettynyt, että viimeistään eläkkeellä muutan johonkin kehittyneempään yhteiskuntaan (enkä tarkoita nyt teknologiamielessä, vaan henkisen kehityksen tasoa).
Mistä tietää, että jossakin maassa on henkinen kehitystaso korkeampi kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tietää, että jossakin maassa on henkinen kehitystaso korkeampi kuin Suomessa.
Ei mistään. Nämä on niitä tyyppejä joiden mielestä muualla kaikki on parempaa, ihmiset syvällisempiä, kulttuuri hienoa jne...
Vierailija kirjoitti:
hyvä analyysi. Mutta ei sekään ole oikein, että ei edes yritä saada avioliittoa toimimaan.