Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Jenni (36 287) sanoi, ettei koskaan elätä toista. Lopetti siksi avioliiton Jyrki 34 297:n kanssa.
Matti (38 18225) ei sanonut, ettei hän pysty palkallaan vaimoa elättämään. Paljonkohan Taina 25 562 tienaa sairauslomalla?
Ei miehiä kiinnosta naisten palkka, vaan painoa annetaan enemmän ulkonäölle ja luonteelle. Naiset ovat myös keskimäärin selvästi materialistisempia kuin miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa Jyrkin kaltaisen isän niin kannattaa asua kaupungin vuokratalossa missä on muitakin osattomia ilman matkoja, mökkejä, autoja ja treenikuljetuksia.Lätkän peluun voi unohtaa mut sählyyn pääsee bussilla ja kamat ei paina niin paljon.Itse katsoin kateellisena toisten isiä, jotka hakivat lapsiaan treeneistä.Lähtivät yhdessä mökille ja reissasivat Lofooteille ym.Menivät syömään oikeeseen ravintolaan ja nauttivat elämästä.
Lopeta jo, sinun pitää päästä katkeruudestasi eroon. Älä pura sitä Jyrkin. Apua!
Tosiasiat ovat tosiasioita.
Jyrki sanoi, että hänellä on vakiduuni myyjänä. Ja lisäksi opettajana. Miksi hän oli niin rahaton, vai oliko pihi.
Jotkut eivät uskalla hankkia omaa asuntoa, kun siinä tulee kustannuksia. No, nouseehan vuokratkin jos asuntoa remontoidaan.
Vierailija kirjoitti:
Jyrki: tässä haikein mielin jätimme meidän upean ja erittäin hyvin palvelleen kulkupelin
Ei Jyrki, se auto on Jennin. Ei sinun. Ilman Jenniä teillä ei olisi ollut mitään kulkupeliä.
Niillä pareilla oli kyllä myös ne ohjelman kautta saadut sponsoroidut autot käytössä. Tuskin Jennin autoa hyvästeli.
Minusta tuo Jennin "turhautuminen"/"törkeys" johtuu siitä, että hän on niin pettynyt tuohon asiantuntijoiden valintaan. Jenni on alleviivannut sitä, että hän haluaa itsenäisen nelikymppisen miehen, jolla on elämä mallillaan ja vakautta, jotta voisi perustaa perheen. Sitten hänelle annetaan pariksi sohvan pohjalla viihtyvä rentoilija, jolla ei ole intohimoa työelämän tai itsensä kehittämisen suhteen.
Ja tässä ei ole kyse tulotasosta. Tiedän monia hyvin aktiivisia miehiä, jotka ovat valmiita näkemään vaivaa/kehittämään itseään. Jos työpaikka menee alta, niin itkeskelyn sijaan pohtivat, mistäs seuraava työ löytyy ja alkavat sitä etsimään. Tai jos perhe on haaveissa, niin alkavat miettimään, miten sitä saisi sukan varteen säästettyä enemmänkin. Jyrkin asenne taas on ihan toinen: hän keskittyy elämään hetkessä, eikä murehdi huomista.
En sano, että Jyrkin tai Jennin asenne olisi oikea tai väärä. Ovat vain aivan erilaisia. Ja ymmärrän tuon Jennin turhautumisen, kun Jyrki on aivan päinvastainen kuin Jennin toiveaviomies. En minäkään olisi ollut iloinen, jos minulle käytännössä absolutistina olisi pistetty pariksi mies, joka ottaa kuppia joka viikko. Sitä nyt vaan jokaisella on parisuhdekriteerien listalla asioita, joista ei ole valmis joustamaan.
Kyllä Jyrkin saama tylytys on ollut ihan järkyttävää, sekä tv:ssa että vaikkapa täällä vauvapalstalla. Miehen työt, koulutus, raha-asiat, pukeutuminen on ruodittu viimeisen päälle. Voin vain kuvitella, miltä Jyrkistä tuntui katsella näitä tv-jaksoja, joissa Jenni kyseenalaistaa hänen elämäänsä. Ja Jyrki-parka oli Jenniin niin ihastunut. Kyllä tuntui pahalta katsoa hänen surullista olemustaan viimeisessä jaksossa. Ihan hyvä oli, että hän kertoi palautteensa Jennin juttuihin ihan reippaasti. Kaikesta onneksi toipuu ja kyllä hän vielä tapaa herttaisen naisen. Kohta tämä Jenni-komentoora on muisto vain.
Matti istui sohvalla tyypillisessä asennossaan katse alas luotuna. Tuli mieleen Aleksis Kiven patsas Hgin rautatientorilla. Taina on ilmeisesti ottanut onkeensa nämä muhkupantairvailut ja oli laittanut pikkutyttömäiset pinnit tukkaansa. Olen ollut Tainan puolella tässä heidän konfliktissaan, mutta nyt alkoi tuntua, että taitaa Tainalla todellakin olla jotain perustavaa laatua olevaa ongelmaa. Jäänyt saikulle ja taas pyyhittiin silmiä ja puhuttiin voimavarojen puutteesta. Matti on sellainen perusinsinöörityyppi. Jos hän vaan saa sitä seksiä niin hyvin menee. Siitä vaan Oulun yöelämään niin eiköhän seuraa löydy. Matti ihastui Tainan ulkonäköön. Luonne vaan osoittautui hänelle turhan vaikeaksi.
Anna ja Hai olivat niin rakkaita ystäviä että. Alkuajat olivat Annan taholta ihan horroria, harvoin on nähty niin kireää nuorikkoa. Annan onneksi Hai ei provosoitunut ja saivat uuden vaihteen päälle. Mutta tuollainen kaoottinen alun jälkeen on vaikea kääntää laivaa niinkuin sitä sanotaan. Mutta mitään ihastuksen poikastakaan ei ollut nähtävissä, saivat sentään keskinäisen kehumisen kerhon aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Jenni: mulla on tosi alhaiset kriteerit: haluan normaalin ja valmiin miehen.
Asiantuntija: okei, laitetaan Jennille miesvauva pariksi.
Jenni: tätä mä en halunnut. Kokeillaan. Okei, ei onnistu.
Asiantuntijat:
Koitapa Jenni päästä yli katkeruudestasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa Jyrkin kaltaisen isän niin kannattaa asua kaupungin vuokratalossa missä on muitakin osattomia ilman matkoja, mökkejä, autoja ja treenikuljetuksia.Lätkän peluun voi unohtaa mut sählyyn pääsee bussilla ja kamat ei paina niin paljon.Itse katsoin kateellisena toisten isiä, jotka hakivat lapsiaan treeneistä.Lähtivät yhdessä mökille ja reissasivat Lofooteille ym.Menivät syömään oikeeseen ravintolaan ja nauttivat elämästä.
Lopeta jo, sinun pitää päästä katkeruudestasi eroon. Älä pura sitä Jyrkin. Apua!
Katkeruus on pahasta. Monella on ollut lapsuus jossa ei ole reissattu Lofooteilla, ei omistettu mökkiä, ei edes harrastettu kun ei ollut rahaa tai aikaa. Ihan hyviä ihmisiä on silti vähäisemmillä rahoilla eläneet. Jokainenhan saa sitten aikuisena kerätä sitä materiaa ympärilleen niin paljon kun vain jaksaa. Sen sijaan niitä oikeasti turvallisia ihmisiä on vaikeampi löytää. Niitä jotka pysyvät rinnalla silloinkin, kun omat voimat ei riitä tai kun sairastutaan vakavasti. Silloin varisee ne turhat tuttavuudet pois ja jäljelle jää vain oikeat ihmissuhteet.
Mihin Jyrkin rahat menevät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/58d89e7f-f062-42d2-996d-0fa0d01…
Nössö mikä nössö. Jenniä siis tarkoitan.
"minulle tuli suhteen aikana turvattomuuden tunnetta ja pelkoa"
Pelot on tehty kohdattavaksi eikä karkuun lähdettäväksi. Mene kotias kasvamaan.
Jenni kopioi tuon lauseen Tainalta ja Annalta.
Jep. Vaikea kuvitella, että sillä hammastenkiristyksellä ja irvistelyhymyllä tarvitsisi pelätä mitään. Ja pappa betalar.
Vierailija kirjoitti:
Liekö ulosotot päällä.
Tätä minäkin mietin, kun Jyrki puhui, ettei tilillä ollut kahdesta työstä huolimatta rahaa eikä ymmärtääkseni rahaa mennyt omaisuuden kasvattamiseenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Jenni tuntuu tekevän itsestään tahallaan bimbomman kuin onkaan. Väkisinkin tulee tunne, että haluaa tosi-tv-julkkikseksi enemmän kuin aviomiestä. Ei taida myöskään olla eläinrakas, tuo jatkuva lihansyönnin korostaminen ja tuuletti kun sulho vastasi ettei ole lemmikkejä.
Minä olen eläinrakas, ja syön paljon lihaa eikä ole lemmikkejä. Eikä tule. Enkä halua että kumppanillanikaan olisi lemmikkejä. Ei siksi etten pidä niistä, vaan koska ne tuovat paljon velvollisuuksia. Ei voi lähteä ex-tempore reissulle lappiin kelkkailemaan, kun ei ole koiralle/kissalle hoitajaa. Eikä sitä koiraa voi raahata kaikkialle noin vain. Ulisee, haukkuu, paskoo allensa. Eihän semmoista jaksa, ainakaan minä. Eri asia jos on joku käärme joka viihtyy 2 kuukautta syömättä kunhan on lämpö päällä akvaariossa ja vettä. Mutta koska olen eläinrakas niin en edes hyväksyisi lemmikkikäärmettä, ne eivät ole lemmikkejä vaan vangittuja villieläimiä. En myöskään käy kaupallisissa eläintarhoissa (esim Korkeasaari). Villieläimet kuuluu luontoon, ei häkkeihin ihmisten pällisteltäviksi. Tuen eläinsuojelutoimintaa, esim lahjoitan Turun eläinsuojeluyhdistykselle 50 euroa kuussa.
Moni joka kutsuu itseään eläinrakkaaksi ei oikeasti ole eläinrakas, vaan itserakas jolla on lemmikkejä. Ei aina tai edes yleensä ajattele niitä lemmikkejä vaan itseään ja miltä hän vaikuttaa koska hänellä on tämmöisiä lemmikkejä. "Joo mä olen tosi eläinrakas, mulla on 3 papukaijaa joilta on siivet leikattu joo ne on eläny koko elämänsä häkeissä. Eli siis tykkään eläimistä tosi paljon mulla on myös tää pilalle jalostettu koira jota vien näyttelyihin ympäri maata ja karjun sille jos se ei osaa olla tarpeeksi paikallaan siel näyttelys oon voittanu ainaki 4 palkintoa, siis olen tosi eläinrakas."
Näitä on paljon. Moni aidosti eläinrakas ei omista yhtäkään lemmikkiä.
koko prosessin aikana=avioliitto
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu, että kukaan ei ole huomannut tätä puolta, että jenni käytti törkeästi Jyrkiä hyväksi pesän hinkkauksessa. Sitä kyllä oli jakamassa, mutta muuten mies ei kelvannut. Jos tilanne olis ollut niin päin, että mies jättäisi sen jälkeen kun on kehuskellut sek sillä telkkarissa, niin tää palsta olis tukossa kommenteista joissa se mies lynkattais! Mutta kun nainen oli se hyväksikäyttäjä, niin asia ikäänkuin sivuutetaan ja ollaan hiljaa.
Osuit asian ytimeen!
Säälittää toi Hai, kun analysoi ja miettii omaa tekemistä, kun Anna oli ihan järkky lähes koko kauden jaksot. Hai jousti todella, liikaakin. Annalle voisi sen sijaan olla syvä itsereflektio ja kenties terapiakin paikallaan.
Jenni teki ainoan oikean ratkaisun. Itsensä vastakohta henkisesti ja fyysisesti löysä tapaus tuo mies, ei jatkoon ja siksi sitä ei ole kukaan kelpuuttanutkaan. Olisi ottanut onkeensa niiden aiempien naisten sanomisista, on siellä ihan asiaakin ollut.
Vierailija kirjoitti:
Jyrki sanoi Jennille matkalla, että turha odottaa, että hän hommaisi asuntoa saatikka autoa. Paljon puhuva katse Jenniltä.
Loppuselviyksessä Jyrki sanoi Jennille, että Jennin pitäisi ilmoittaa, jos haluaa matkalle, niin hän voisi alkaa panna rahaa sivuun:D
Mutta, mihin Jyrki siis rahansa laittoi. Baariin, peleihin...
Jyrkin rahankäyttö kyllä mysteeri. Kertoo painaneensa kahta työtä ja opettajan sijaisuuksia niin, että saa kesälläkin palkkaa. Silti joutui pummaamaan vaimoltaan. Mihin kaikki rahat menee? Onko jotain isoja ulosottovelkoja tms. Selittäisi Jennin suuren huolen Jyrkin raha-asioista.
Se oli tuotannon auto. Ei Jennin.