Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL

Vierailija
25.08.2024 |

Kausi alkaa ensimmäisellä jaksolla jo 3.9.

Kommentit (30018)

Vierailija
22161/30018 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä haluaisin ihan tosissani ymmärtää mitä sinä ja Taina tarkoitatte haastamisella, tämä mystinen haastaminen kun tuntuu toistuvan joidenkin kommenteissa. Tarkoittaako se esim. Tainan mielestä epämieluisan kysymyksen esittämistä? "

Eri. Mulle tuo sana haastaminen ei oo missään vaiheessa tuntunut mystiseltä. Se on itselleni ainakin tietynlaista kyseenalaistamista tai pahimmillaan pientä painostamista, kun halutaan saada vastauksia, ymmärtää tai saada toinen tajuamaan jotain.

Lähtökohtana on eriävä mielipide tai käsitys jostain asiasta: arkisena esimerkkinä voisin sanoa kumppanilleni, että "tiskikone on ehdottomasti täytettävä tähän tapaan. Olen kokeillut 120 eri tapaa, ja tämä on se oikea!" Kumppanini voisi haastaa uskomustani ja haastaa minut kokeilemaan jotain toista tapaa, mistä hän on ehkä kerännyt näyttöä tai kokemusosaamista. Hän siis haastaa minut kokeilemaan jotain uutta menetelmää ja näkemään asian toiselta kantilta.

Tuo oli vain yksi esimerkki, ja haastaa-käsitteen voi istuttaa vaikka millaiseen tilanteeseen. Tainan tapauksessa on mahdollista, että hänelle iskostui hyvin vahvasti jo alussa joku tietty traumaa triggeröivä käsitys Matista, mitä hän ei saanut kumottua, vaikka Matti kuinka haastoi Tainaa (ehkä jopa liikaa) toisenlaiseen katsantokantaan.

Vierailija
22162/30018 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ei ulkonäkö ole ollut ratkaiseva, koska Matti oli ihan ok hääpäivänä. Mutta Matin olisi pitänyt ymmärtää

Haastamista hoetaan. Mitä se konkreettisesti siis oli? Ei ole selvinnyt jaksoja katsomalla. Tuo sana haastaminen on jäänyt katsojalle ihan yhtä epäselväksi kuin sana turvallinen.

Varmaan tuo "haastaminen" on pehmeämpi ilmaisu siitä mitä Matti on sanonut Tainalle, aiheuttaen turvattomuutta. Matti on monesti sanonut että olis voinut olla sanomatta sitä ja tätä ja sitten vielä lisää, että on kylmä joten voimme vain kuvitella mitä hän on suustaan päästänyt...

Ei Matti ole vastuussa toisen ihmisen tunne-elämän vakaudesta. He eivät edes ehtineet juuri tutustua tai viettää aikaa. Tainalla vaikutti olevan niin paljon taakkaa jo alla, että mikä vaan aiheutti turvattomuutta. Hannankin

En ole puhunut mistään vastuusta sanaakaan. Ilkeillä kommenteilla kuitenkin on tapana satuttaa ja aiheuttaa sitä turvattomuutta, niin kuin sanoin me emme tiedä mitä Matti on sanonut. Matti kuitenkin itse myönsi olleensa tuollainen joten sinun on turha häntä puolustella kun hänen kommentit on nauhalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
22163/30018 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matti haastaa ja puhuu kylmyydestä. Se oli näköjään liikaa Tainalle. Ehkä hänellä sellainen luonne , että se oli liikaa ja pakenee. Oikeassa parisuhteessa toivottavasti puhuu kasvotusten asiat läpi. Eihän se Hai lähtenyt mihinkään vaikka Anna käyttäytyi typerästi ja puhui tyhmiä. Tässä kaudessa miehet kyllä fiksumman oloisia. Jenni oli alkuun yhtään naurua ja seksistä puhumista avoimesti. Jyrki sanoi toisaalta ihan fiksusti , että ei ole tottunut puhumaan niistä ihan kaikille. 

Anna ei kuitenkaan aiheuttanut Haille turvattomuutta, ja me emme tiedä mitä Matti on puhunut joten ei oikein voi verrata että toinen kesti mutta toinen ei kun tilanteet ovat täysin eri ja ihmiset myös. 

Vierailija
22164/30018 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesätunnelmat:

Jenni: Mrs. Doubtfire

Taina: Saatana saapuu Moskovaan (Tampereelle)

Anna: Elämäni eläimet

Vierailija
22165/30018 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minä haluaisin ihan tosissani ymmärtää mitä sinä ja Taina tarkoitatte haastamisella, tämä mystinen haastaminen kun tuntuu toistuvan joidenkin kommenteissa. Tarkoittaako se esim. Tainan mielestä epämieluisan kysymyksen esittämistä? "

Eri. Mulle tuo sana haastaminen ei oo missään vaiheessa tuntunut mystiseltä. Se on itselleni ainakin tietynlaista kyseenalaistamista tai pahimmillaan pientä painostamista, kun halutaan saada vastauksia, ymmärtää tai saada toinen tajuamaan jotain.

Lähtökohtana on eriävä mielipide tai käsitys jostain asiasta: arkisena esimerkkinä voisin sanoa kumppanilleni, että "tiskikone on ehdottomasti täytettävä tähän tapaan. Olen kokeillut 120 eri tapaa, ja tämä on se oikea!" Kumppanini voisi haastaa uskomustani ja haastaa minut kokeilemaan jotain toista tapaa, mistä hän on ehkä kerännyt näyttöä tai kokemusosaamista. Hän siis haastaa minut kokeilemaan jotain uutta menetelmää ja näkemään asian

Eli Matin ei olisi pitänyt sanoa ääneen omia, eriäviä mielipiteitä, vaan myötäillä Tainaa kaikessa vielä paljon enemmän, kuin mitä ollaan nähty. Miten Taina pärjää romahtamatta työssään lasten kanssa, kun nehän ei paljoa muuta teekään, kuin haastaa?!

Vierailija
22166/30018 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noilla valitsijoilla pitäisi olla jonkinlaiset kriteerit sille, keitä tuohon ohjelmaan otetaan. Tainan kaltaista ihmistä ei olisi koskaan pitänyt valita mukaan. Jos noin epätasapainoinen nainen laitetaan ventovieraan miehen kanssa yhteen, niin kaaoshan siitä tulee, kuten on nähty.  Missä on valitsijoiden vastuu? 

Ihmettelen myös sitä, että Taina itse painolasteineen on tuonne hakeutunut. Miten sokea voi ihminen olla, jos ei tuon vertaa tajua omasta mielenterveydestään? Luuliko raukka tosiaan ongelmien ratkeavan sillä, että menee televisiossa naimisiin tuntemattoman kanssa? Entä läheiset? Jos ovat tienneet Tainan hakevan tuonne, miksi eivät ole puuttuneet asiaan?

Läheiset ei voinut puuttua kun Tainaa ei saa haastaa. Sille tulee siitä turvaton olo.

Vierailija
22167/30018 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noilla valitsijoilla pitäisi olla jonkinlaiset kriteerit sille, keitä tuohon ohjelmaan otetaan. Tainan kaltaista ihmistä ei olisi koskaan pitänyt valita mukaan. Jos noin epätasapainoinen nainen laitetaan ventovieraan miehen kanssa yhteen, niin kaaoshan siitä tulee, kuten on nähty.  Missä on valitsijoiden vastuu? 

Ihmettelen myös sitä, että Taina itse painolasteineen on tuonne hakeutunut. Miten sokea voi ihminen olla, jos ei tuon vertaa tajua omasta mielenterveydestään? Luuliko raukka tosiaan ongelmien ratkeavan sillä, että menee televisiossa naimisiin tuntemattoman kanssa? Entä läheiset? Jos ovat tienneet Tainan hakevan tuonne, miksi eivät ole puuttuneet asiaan?

Ihmettelen myös sitä, että noin epätasapainoinen ihminen on varhaiskasvatuksen opettaja. Itse en lapsiani hänen ryhmäänsä haluaisi. 

Toivottavasti tuotantoyhtiö maksaa Tainan terapian. Sillä terapiaahan tuo tulee tarvitsemaan.

huhhuh nyt on psykoosit tulilla... jäätävää Tainan solvaamista

Vierailija
22168/30018 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesätunnelmat:

Jenni: Mrs. Doubtfire

Taina: Saatana saapuu Moskovaan (Tampereelle)

Anna: Elämäni eläimet

Miehistä;

Matti: 40 v. (30)  ja neitsyt

Jyrki: Titanic

Hai: Parasite

Vierailija
22169/30018 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tainahan tietää millaisen miehen haluaa. Sen takia tiesi, että Matti ei ole sopiva 

Vaikka Matti teistä onkin ihana mies niin kuinkahan moni sitä kuitenkaan miehekseen oikeasti ottaisi.

Mattikin taitaa olla näitä kuuluisia "siitä joku saa hyvän miehen" mutta itselle ei kuitenkaan otettaisi.

Ei ole sanottua, että vaikka tässä olisi Matilla ollut vastassa se Sara, että hekään olisivat onnistuneet.

Tai ihan kuka tahansa, voi olla, että paria ei olisi tullut.

Miksi ihmeessä joku hakee tuollaiseen ohjelmaan, jos kerran tietää tarkasti, millaisen puolison haluaa? Eihän se ole missään kirkossa kuulutettu, että sieltä tupsahtaa juuri se oikeanlainen. Voi tulla täysin väärä, ja sitten käy, kuten tuolle säälittävälle Taina-ressukalle.

Eikä todellakaan pitäisi hakea eikä tulla valituksi ohjelmaan, jos on noin pahoja traumoja kuin Tainalla. Sinne pitäisi ottaa itsensä kanssa tasapainossa olevia, traumansa selvittäneitä tai mieluummin ehkä traumoja vailla olevia ihmisiä, jotka pystyvät tosissaan yrittämään sitä yhdessäoloa. Tuollainen tainamainen kärvistely ja vollotus alkaa jo säälittää katsojaakin. Tuonhan on kai kuitenkin tarkoitus olla jonkinlainen viihdeohjelma.

Vierailija
22170/30018 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matti haastaa ja puhuu kylmyydestä. Se oli näköjään liikaa Tainalle. Ehkä hänellä sellainen luonne , että se oli liikaa ja pakenee. Oikeassa parisuhteessa toivottavasti puhuu kasvotusten asiat läpi. Eihän se Hai lähtenyt mihinkään vaikka Anna käyttäytyi typerästi ja puhui tyhmiä. Tässä kaudessa miehet kyllä fiksumman oloisia. Jenni oli alkuun yhtään naurua ja seksistä puhumista avoimesti. Jyrki sanoi toisaalta ihan fiksusti , että ei ole tottunut puhumaan niistä ihan kaikille. 

Anna ei kuitenkaan aiheuttanut Haille turvattomuutta, ja me emme tiedä mitä Matti on puhunut joten ei oikein voi verrata että toinen kesti mutta toinen ei kun tilanteet ovat täysin eri ja ihmiset myös. 

Kyllä muuten aiheutti Haille turvattomuutta. Hai sanoi monta kertaa eri tyylillä, ettei oikein uskalla uskalla puhua mistään, ettei tule konflikteja. 

Hai vaan päätti keplotella kuvaukset läpi ja pyrkiä myötäilemään Annaa ettei Anna taas loukkaantuisi jostakin. Anna loukkaantui herkästi, Hai onnistui keskimään keinot (olemalla lähes mykkä). 

Taina loukkaantui myös herkästi, mutta Matti ei vaan keksinyt keinoja miten olla loukkaamatta.

Vierailija
22171/30018 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta olis tosi mielenkiintoista osallistua tähän mutta ilman avioliittoa ja kameroita. Haluaisin tietää millaisen jössikän nämä asiantuntijat mulle löytäis...

ai mutta sehän meitä kiinnostaisi   

Vierailija
22172/30018 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin täyttä teatteria nämä viime jaksojen Annan ja Hain hyvän fiiliksen treffailut. Annasta todella selkeästi huomaa ettei ole lämmennyt Haille millään tapaa. Vetää vaan jotain roolia ja yrittää pestä kasvonsa ettäkö olisi ollut ystävällinen ja antanut tutustumiselle mahdollisuuden plus lässytystä ja lisää lässytystä.

Vierailija
22173/30018 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin täyttä teatteria nämä viime jaksojen Annan ja Hain hyvän fiiliksen treffailut. Annasta todella selkeästi huomaa ettei ole lämmennyt Haille millään tapaa. Vetää vaan jotain roolia ja yrittää pestä kasvonsa ettäkö olisi ollut ystävällinen ja antanut tutustumiselle mahdollisuuden plus lässytystä ja lisää lässytystä.

Tuo on vain sinun mielipide ja siihen sinulla on täysi oikeus.

Uskallan kuitenkin Olla eri mieltä.

Minusta heillä on oikeasti yhteys löytynyt.

On jotenkin vaikea ymmärtää tätä ihmisten halua ajatella mahdollisimman pahaa joka ihmisestä/tilanteesta mitä tässäkin ohjelmassa on nähty. Jotenkin tosi surullista. Miksi ihmiset on näin kauheita toisilleen?

Saadaan hyvä mieli siitä, kun oikein päästään haukkumaan ja mollaamaan.

Vierailija
22174/30018 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla miehiltä kenet noista naisista ottaisi ja ketä ei. Naisilta kenet miehistä. Itse varmaan tuon Hain. Hänen rauhallisuus ja onhan se söpö.

Vierailija
22175/30018 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtökohtana on eriävä mielipide tai käsitys jostain asiasta: arkisena esimerkkinä voisin sanoa kumppanilleni, että "tiskikone on ehdottomasti täytettävä tähän tapaan. Olen kokeillut 120 eri tapaa, ja tämä on se oikea!" Kumppanini voisi haastaa uskomustani ja haastaa minut kokeilemaan jotain toista tapaa, mistä hän on ehkä kerännyt näyttöä tai kokemusosaamista. Hän siis haastaa minut kokeile

"Eli Matin ei olisi pitänyt sanoa ääneen omia, eriäviä mielipiteitä, vaan myötäillä Tainaa kaikessa vielä paljon enemmän, kuin mitä ollaan nähty. Miten Taina pärjää romahtamatta työssään lasten kanssa, kun nehän ei paljoa muuta teekään, kuin haastaa?!"

En ymmärrä mitä ajat takaa? Onko jossain sanottu ettei ihmisiä tai Tainaa saisi haastaa? Sehän tekee elämän mielenkiintoiseksi. Me emme tiedä mitä on juteltu tai haastettu, joten asiaa on turha spekuloida. On kuitenkin mahdollista että Tainasta haastaminen tuntui liialliselta johonkin tiettyyn asiaan, mitä emme tiedä. Melko mustavalkoista yrittää tehdä jommasta kummasta syyllinen ja vihollinen telkkariohjelman perusteella.

Vierailija
22176/30018 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva kuulla miehiltä kenet noista naisista ottaisi ja ketä ei. Naisilta kenet miehistä. Itse varmaan tuon Hain. Hänen rauhallisuus ja onhan se söpö.

Hain kanssa voisin oikeasti seurustella. Muut eivät ole minun makuun.

Vierailija
22177/30018 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tainan äitihän jossain jutussa luonnehti tytärtään "rohkeaksi". Kun siis lähti tällaiseen ohjelmaan, mikä kauhistutti äitiä, mutta kun tytär on aina ollut niin "rohkea".

Sekä äiti että sisar muistuttivat Tainaa tästä, että aiemminkin on suhteissa käynyt näin kuin Matin kanssa. Taina itse kertoi jossain ennakkojutussa, että hän on katkonut suhteet nopeasti, jos näyttää siltä, että niistä ei tule mitään.

Sittenhän Matti ja Taina ovat samanlaisia.

Myös Matti sanoo lopettaneensa suhteet pikku asioiden vuoksi, kun ei enää ole ollut kivaa.

Tämä tulee saamaan paljon alapeukkuja, mutta noin Matti itse sanoi.

Tämän Matti sanoo ihan tässä nähdyssä ohjelmassa.

Vierailija
22178/30018 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ymmärrä mitä ajat takaa? Onko jossain sanottu ettei ihmisiä tai Tainaa saisi haastaa? Sehän tekee elämän mielenkiintoiseksi. Me emme tiedä mitä on juteltu tai haastettu, joten asiaa on turha spekuloida. On kuitenkin mahdollista että Tainasta haastaminen tuntui liialliselta johonkin tiettyyn asiaan, mitä emme tiedä. Melko mustavalkoista yrittää tehdä jommasta kummasta syyllinen ja vihollinen telkkariohjelman perusteella."

Väännetään rautalangasta. Sitä ajan takaa, että koska emme tiedä, mitä on sanottu ja haastettu, emme voi olettaa, että se on mitään kovin vakavaa ollut. Uhkailua, kiristämistä tms. Jos olisi ollut, siihen olisi satavarmasti puututtu. Omien, eriävienkin mielipiteiden esiintuominen ja toisen vahvojen mielipiteiden kyseenalaistaminen kuuluu jossain määrin ihmisten väliseen kanssakäymiseen, varsinkin jos tavoitteena on tutustua henkilöön paremmin. Sellaisesta ei pitäisi vastapuolen mielenterveyden murentua, vaan tilanteesta voi selvitä soveltamalla sosiaalisia taitoja, tulemalla keskusteluissa vastaan, hiukan avaamalla itseään (vaikka vain kaverina) ja vain antamalla osan asioista tulla ja mennä. Takertumalla pieniin asioihin ja vellomalla negatiivisuudessa saa varmasti itselle pahan olon aikaan.

Kyllä täällä nimenomaan on yritetty Matista tehdä syyllinen Tainan romahdukseen (ainakin yhden kirjoittelijan toimesta, vaikka yrittää läpinäkyvästi esittää useaa kommentoijaa).

Vierailija
22179/30018 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tainan äitihän jossain jutussa luonnehti tytärtään "rohkeaksi". Kun siis lähti tällaiseen ohjelmaan, mikä kauhistutti äitiä, mutta kun tytär on aina ollut niin "rohkea".

Sekä äiti että sisar muistuttivat Tainaa tästä, että aiemminkin on suhteissa käynyt näin kuin Matin kanssa. Taina itse kertoi jossain ennakkojutussa, että hän on katkonut suhteet nopeasti, jos näyttää siltä, että niistä ei tule mitään.

Sittenhän Matti ja Taina ovat samanlaisia.

Myös Matti sanoo lopettaneensa suhteet pikku asioiden vuoksi, kun ei enää ole ollut kivaa.

Tämä tulee saamaan paljon alapeukkuja, mutta noin Matti itse sanoi.

Tämän Matti sanoo ihan tässä nähdyssä ohjelmassa.

Niinhän he ovat. Mutta Tainalle ei kelvannut, olisi halunnut paremman, kuin mitä itse on. Kun ei saanut, romahti.

Vierailija
22180/30018 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En ymmärrä mitä ajat takaa? Onko jossain sanottu ettei ihmisiä tai Tainaa saisi haastaa? Sehän tekee elämän mielenkiintoiseksi. Me emme tiedä mitä on juteltu tai haastettu, joten asiaa on turha spekuloida. On kuitenkin mahdollista että Tainasta haastaminen tuntui liialliselta johonkin tiettyyn asiaan, mitä emme tiedä. Melko mustavalkoista yrittää tehdä jommasta kummasta syyllinen ja vihollinen telkkariohjelman perusteella."

Väännetään rautalangasta. Sitä ajan takaa, että koska emme tiedä, mitä on sanottu ja haastettu, emme voi olettaa, että se on mitään kovin vakavaa ollut. Uhkailua, kiristämistä tms. Jos olisi ollut, siihen olisi satavarmasti puututtu. Omien, eriävienkin mielipiteiden esiintuominen ja toisen vahvojen mielipiteiden kyseenalaistaminen kuuluu jossain määrin ihmisten väliseen kanssakäymiseen, varsinkin jos tavoitteena on tutustua henkilöön paremmin. Sellaisesta ei pitäisi vastapuolen mielenterveyden murent

Olet aika pahvi jos uskot, että täällä on vain yksi ihminen kirjoittelemassa. Kuinka montaa Matin puolustajaa olet itse esittänyt? Onko sinulla kolme laitetta jolla käyt peukuttamassa omia kommenttejasi?

Ketju on lukittu.