Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kyllä,
Mutta kukaan pareista ei yhteensopimattomuudesta huolimatta ole jättänyt ohjelmaa kesken!!!
Tämä villakoiran ydin!!!
Otto ja Assi, Tuomas ja Emma ja se pari, jonka mies raahasi pyöränsä sisälle, eikö hekin eronneet kesken kauden?
Mari ja Petri siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan ohjelman historian ahdistujanaisista moni syönyt mielialalääkkeitä?
En tiedä mutta kirjoittajista aika moni. Sen verran omituisia tyyppejä tänne kirjoittaa.
Mutta eihän ne, joilla on lääkitys kohdallaan , ole omituisia vaan ne, jotka ei ota lääketä vaikka pitäisi. Ne ketkä ymmärtää, että tarvitsevat hoitoa ja ottavat lääkkeet ovat paremmassa tilanteessa, kuin ne jotka hoitoa ja lääkettä tarvitsee, mutta eivät ymmärrä niitä ottaa.
Pahempia ovat nuo tyypit (yleensä miehet), joilla olisi tarvetta lääkitykseen ja/tai terapiaan, mutta eivät kykene sitä myöntämään eivätkä oikeastaan edes hahmottamaan. Puhumattakaan siitä, että usein naisten tarve mt-lääkitykselle johtuu miehistä heidän elämässään (uhri on se, joka joutuu/hakeutuu hoitoon, kun tekijä vaan jatkaa).
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on laadukastakin tosi-tv:tä tarjolla Kapen keittiökaappauksen merkeissä. Siinä on äijä paikallaan. Ei mikään pinkeissä pikkuhuosuissa persettään keikuttava muunsukupuolinen pelle.
Kapea voi tosiaan kutsua mieheksi. Näitä tämän sarjan neitejä ei kylläkään.
Kape olisi osallistujana sanonut näille sarjan ahdistujanaisille " sanos ny suoraan mikä mättää, että päästään eteenpäin...ei tällaista jaksa kukaan kauaa" nää sarjan miehet on neitejä, jotka vain vikisee ja pelkää sanoa yhtään mitään vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Teenpä minäkin analyysin Jyrkistä. Tässä on ehkä vähän sellaista, jota täällä ei ole vielä ollut. Olen lukenut tätä ketjua aika tarkkaan kyllä.
Jyrki on rikkinäisestä työläisperheestä. Kotkassa on vahva vasemmisto, näen Jyrkissä sitä ideologiaa. Liika raha on suorastaan paha, se on kapitalismia. Edellisiin sukupolviin nähden Jyrkillä on pyyhkinyt taloudellisesti hyvin ja siksi on ollut tyytyväinen raha-asioihinsa.
Jyrkillä on kuitenkin hyvä luonne: hän osaa kehua Jenniä sanallisesti kauniisti, hän pitää lapsista, hän osaa itkeä. Hän on valinnut työskennellä lasten parissa, se tarkoittaa pitkää pinnaa ja sosiaalisia taitoja.
Hänellä saattaa olla joku isompi heikkous, johon rahaa on tärvääntynyt, esim. uhkapeli liittyen futikseen.
Riippumatta siitä, miten hän on tähän mennessä elänyt, nyt hänellä olisi aika todellakin muuttaa filosofiaansa, jotta voisi perustaa Jennin kanssa perhettä. Mutta a
Yhdyn täysin tähän analyysiin, yhden rikkinäisestä työläisperheestä tulleen miehen kanssa eläneenä, vakaan porvarillisen perhetaustan omaavana naisena.
Lapsuudenperheen vaikutus siihen, miten rahasta ajatellaan, on suunnaton, ja raha-asioiden vaikutus parisuhteeseen myös. Raha on tosi pitkälle tunneasia.
Ex-mieheni muuten tienasi yli neljä tonnia kuussa plus päivärahat päälle, mutta hänellä oli köyhän raukkaparan identiteetti eikä hän uskonut pystyvänsä vaurastumaan. Eikä sitten myöskään vaurastunut.
Jennin ja Jyrkin ongelmat johtuu osittain siitä, että he asuu vain Jennin asunnossa ja juuri Jennin asunnossa. Jenni on laittanut kotinsa kauniiksi ja aika täydellisen siistiksi ja järjestetyksi (ja ei siinä mitään, kaunistahan sellainen on). Ja ymmärrettävästi hän ei halua, että koti huononee avioliiton takia, ei ole enää kaunis, ei enää siisti. Toisaalta (edelleen hyvin ymmärrettävästi) hän ei halua joutua siivoamaan toisen aikuisen jatkuvasti aiheuttamaa sotkua siellä. Eli jos asuvat Jennin luona on Jyrkin käytännössä pakko sopeutua siihen, että täällä ei ensinnäkään sotketa jättämällä likaisia kalsareita hujanhajan, ja siihen, että omat jäljet (astiat, karvat, sormenjäljet, tahmaroiskeet, leivänmurut jne) täytyy siivota joka päivä mukisematta, jotta asunnon alkuperäinen siisteystaso ja kauneus ja viihtyisyys säilyy. Luulen, että jos he olisi asuneet kuvausten ajan Jyrkin asunnossa, niin Jenni ei olisi juurikaan pingottanut ja komennellut. Yhteistä asuntoa hankkiessa Jenni olisi luultavasti sanonut edellyttävänsä, että koti pidetään siistinä ja kauniina ja molemmat siivoaa omat jälkensä. Se ei ole liikaa vaadittu eikä pirttihirmuisuutta.
Eihän kämppää noin yleensä tarvitse edes juurikaan siivota sen enempää jos laittaa tavarat siihen mistä ne otti ja siivoaa jälkensä ruuanlaiton ja syömisen jälkeen. Vähän välillä pyyhitään pölyjä ja imuroidaan. Kylppäri silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Eihän kämppää noin yleensä tarvitse edes juurikaan siivota sen enempää jos laittaa tavarat siihen mistä ne otti ja siivoaa jälkensä ruuanlaiton ja syömisen jälkeen. Vähän välillä pyyhitään pölyjä ja imuroidaan. Kylppäri silloin tällöin.
Yksi mies jota tapailin oli varsinainen tahmatassu. Hänen jäljiltään oli kyllä kahviroiskeita kylppärin tasoilla (joi siellä kahvia), sohva ihan sipsimuruissa, ruokapöytä ruokaroiskeissa ja muruissa, jopa sängyn viereinen lattia oli tahmassa kun tykkäsi sängyssä katsoa leffaa ja syödä samalla jotain. Kehuskeli sillä, että vie aina astiansa tiskikoneeseen eikä jätä sukkia sinne tänne. Eipä se paljoa lohduttanut, kun tahmatassuili ja murusteli joka paikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on laadukastakin tosi-tv:tä tarjolla Kapen keittiökaappauksen merkeissä. Siinä on äijä paikallaan. Ei mikään pinkeissä pikkuhuosuissa persettään keikuttava muunsukupuolinen pelle.
Kapea voi tosiaan kutsua mieheksi. Näitä tämän sarjan neitejä ei kylläkään.
Kape olisi osallistujana sanonut näille sarjan ahdistujanaisille " sanos ny suoraan mikä mättää, että päästään eteenpäin...ei tällaista jaksa kukaan kauaa" nää sarjan miehet on neitejä, jotka vain vikisee ja pelkää sanoa yhtään mitään vastaan.
Uskoisin että Matti just on sanonut suoraan, ja sit se on ollut liikaa Tainalle...
Vierailija kirjoitti:
. Ei ole kukaan mielestäni väittänyt, että päiväkodin tarhatädeillä olisi isot palkat.
Mikä hemmetin tarhatäti?
Että sieppaa tää tädittely. Päiväkodeissa työskentelee varhaiskasvatuksen erityisopettajia, varhaiskasvatuksen opettajia tai lastenhoitajia, ei mitään tätejä.
Myöskään sosiaalitoimessa, pankeissa tai kaupoissa ei työskentele tätejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parin kauden takaiset Emma ja Tuomas olivat kuin kissa ja koira, joita yritettiin naittaa keskenään. Tai kuin olisi yritetty jäätä polttaa.
Se oli kyllä niin epäonnistunut paritus. Asiantuntijat puhui, kun molemmat liikunnallisia. Niin toinen harrastaa extreme lajeja ja toinen koiran lenkittämistä. No liikuntaa molemmat, siinäpä vasta hyvä syy pistää kaksi ihmistä yhteen
Tuomaksella ei ollut minkäälaista yrittämista, pikkutytöt tosin ihastelivat hänen ulkonäköään. Heikoin "suoritus" mitä olen nähnyt- hän ei ollut tuskissaan tai ahdistuneena , hän ei vain viitsinyt, kun Emma ei hänelle sopinut. Kauhulla muistelen.
Vähän veikkaan että syy Tuomaksen ja Emmaan oli sekin, ettei Emma ollut ulkoisesti Tuomaksen mak
Mä luulen että myös Emma olisi käyttäytynyt heti häissä eri tavalla jos vastassa olisi ollut vähän vähemmän itsetietoinen mies. Emma ei ole minusta ruma, mutta selvästi piti itseään sellaisena ja käyttäytyi alusta asti todella epävarmasti liian hyvännäköisen miehen kanssa koska pelkäsi ettei kelpaa. Ja niinhän se sitten suurinpiirtein menikin. Jos Emma olisi ollut sinut itsensä kanssa, huoleton ja itsevarma, niin Tuomaskin olisi käyttäytynyt eri tavalla. Epävarmuus ja pelko ei yleensä lisää kenenkään viehätystä. Ei minusta Niinakaan ainakaan ensi silmäyksellä ollut mikään häikäisevä kaunotar (muutin kyllä myöhemmin mieltäni, oikeastaan hän on tosi kaunis), mutta hän oli koko ajan itsevarma ja ulospäin suuntautunut kuten Larikin, ei ihme että viehättyivät toisistaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin olen todellakin tarha(n)täti, enkä mikään varhaiskasvatuksen sosionomi. Em. kuvaa työtäni täydellisesti ihan kenelle tahansa.
Ei kuvaa, sillä varhaiskasvatuksen opettajilla, sosionomeilla ja lastenhoitajilla on ihan erilaiset työnkuvat.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole todellista! Vieläkin täällä jauhetaan tota samaa Jyrki, Jenni ja raha-asiaa. Täällä ei saa kirota, mutta onhan se "#"&&%%#% ettei ole muuta tekemistä kuin jankuttaa yli 200 sivua yhtä ja samaa. Jos ei ole mitään uutta sanottavaa enää, niin menkää vaikka ulos, siellä on ihan hyvä sää ja antakaa tilaa niillekin ihmisille jotka täällä haluaisi keskustella muustakin!
No mitäs muuta keskusteltavaa tässä sarjassa enää on?
Mä luulen että myös Emma olisi käyttäytynyt heti häissä eri tavalla jos vastassa olisi ollut vähän vähemmän itsetietoinen mies. Emma ei ole minusta ruma, mutta selvästi piti itseään sellaisena ja käyttäytyi alusta asti todella epävarmasti liian hyvännäköisen miehen kanssa koska pelkäsi ettei kelpaa.
Lenkkarit häissä kertoo tuosta pissaliisasta kaiken. Itse olisin lempannut sen jo häämatkalla.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen että myös Emma olisi käyttäytynyt heti häissä eri tavalla jos vastassa olisi ollut vähän vähemmän itsetietoinen mies. Emma ei ole minusta ruma, mutta selvästi piti itseään sellaisena ja käyttäytyi alusta asti todella epävarmasti liian hyvännäköisen miehen kanssa koska pelkäsi ettei kelpaa.
Lenkkarit häissä kertoo tuosta pissaliisasta kaiken. Itse olisin lempannut sen jo häämatkalla.
Emma ja Tuomas oli kyllä ulkonäöltään aivan samantasoisia. Tuomas ei ollut todellakaan mikään liian hyvännäköinen hänelle. Vaan tavallisia suomalaisia pulliaisia molemmat, yhtä komeita tai epäkomeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emma ja Tuomas oli kyllä ulkonäöltään aivan samantasoisia. Tuomas ei ollut todellakaan mikään liian hyvännäköinen hänelle. Vaan tavallisia suomalaisia pulliaisia molemmat, yhtä komeita tai epäkomeita.
Mihinkään ulkonäköjen tasoihin en ottanut kommentissani kantaa enkä sellaisista muutenkaan välitä. Mutta Emma piti itseään rumana, Tuomas ei.
Viime kauden Waltteri tienannut näköjään yli 700 000€ viime vuonna. Hän ja Jennihän ois ollu loistava mätsi kun Jenni ei niin tunnu olevan ulkonäön perään.
Harmi.
Vierailija kirjoitti:
Jenni pikku luukun siivoamiseen menee 1 tunti viikossa. Kauhea haloo palstalla tästä asiasta ja kuka siivoaa jne..
En kyllä kans käsitä miten yhtä pientä asuntoa pitäisi koko ajan siivota. Asun yksin (nainen) noin 50 neliön kämpässä ja en kyllä keksi joka päivä jotain isompaa siivoamista. Turhat mainokset vien suoraan paperiroskikseen. Muut roskat tarvittaessa kun lähden lenkille tai kauppaan. Pöydän ja tasot pyyhin aina käytön jälkeen. Imuroin kun siltä tuntuu, en joka päivä. Pyykit heitän suoraan koriin odottamaan pesua. Jne. Jos mies jättää kalsarit lattialle pyydän viemään koriin sen suuremmitta tragedioita tai silmien pyörittelyjä. Elämässä on suurempiakin murheita, kannattaa valita sotansa. Parisuhteessakin.
Miksi ei noita Jyrkin pyykkejä viety ulos kuivumaan? Yleensä on pyykkinarut tai itse pidän kuivaustelinettä taitettuna kesällä ulkona kuistilla sateen varalta. Ei vie paljon tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihinkään ulkonäköjen tasoihin en ottanut kommentissani kantaa enkä sellaisista muutenkaan välitä. Mutta Emma piti itseään rumana, Tuomas ei.
Sosiaalisesti taitava "parempi" osapuoli (kauniimpi, rikkaampi, älykkäämpi tms) osaa luoda ilmapiirin, jossa heikomman ei tarvitse menettää itsetuntoaan vaan tuntee olonsa rennoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tätä vääntelyä. Luin Seiskan jutun, eikä se auennut mulle yhtään tuollaisena kuin tää yksi täällä kääntää ja vääntää Matista mahdollisimman negatiivisesti. Asiallinen haastattelu. En mitään tuollaista Matin veetuilua lukenut rivien välistä. Ja kyllä, suhde on, kun mennään NAIMISIIN. Jopa ihan juridinenkin!
Moni aviopari elää niin ,että seksiä ei harrasteta. Syystä tai toisesta. Ei avioliitto ole seksiautomaatti.
Jos ei halua seksiä avioliitossa niin paras pysyä sinkkuna. Kyllä seksi kuuluu olennaisesti avioliittoon. Ja jos lopetat seksin, mutta puoliso sitä edelleen haluaa, hänellä on
Mitä on julkisuudessa ollut muistelmia Kekkosesta niin tiedossa on ollut, ettei Sylvi kyennyt " aviolliseen elämään" piankin kaksosten syntymän jälkeen. Toki sen jälkeen oli myös keskenmenoja, mutta ilmeisesti nekin vaikuttivat siihen että vaimo vetäytyi aviollisesta seksistä. Hän hyväksyi ns hiljaisesti miehensä syrjähypyt, koska siihen aikaan ei voitu erotakaan kovin helposti. Eli vaimo ymmärsi miehensä tarpeet ja kun ei voinut niitä tyydyttää antoi vapauden sille puolelle.
Ainakin rahka-Petteri ja Mari jätti. Välit parani heti, kun sopivat, että tämä oli tässä. ja myös Tuomas ja Emma eivät enää loppuaikana nähneet toisaan ollenkaan. Moni pari ei ole nähnyt toisiaan viimeisinä viikkoina enää olenkaan.
Kyllähän Tainakin nähdään ohjelmassa vielä, eli ei ole hävinnyt kokonaan.