Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka käytätte viikonloppuisin alkoholia, eikö teillä ole henkisesti paha olo kun heräätte taas uuteen viikkoon?

Vierailija
25.08.2024 |

Jos juotte pe ja/tai la niin eikö ole hirveä masentava tai ahdistunut tms. olo su? Tai jos juotte vielä sunnuntainakin niin millaista on ma?

Eikö olisi mukavampaa ja henkisesti ja ruumiillisesti lempeämpää itselle jos ette joisi ollenkaan? Koko pitkä viikonloppu raikasta ja rauhallista olemista, mukavaa puuhailua?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi muutamasta kaljasta morkkis tulisi?

Joidenkin aivot ovat sellaiset, että muutaman kaljan krapulassakin kehittävät morkkiksen. 

Tämän vuoksi itse älysin lopettaa alkoholin käytön lähes kokonaan. Yhden  2 promillen juoman olen tänä kesänä nauttinut ja tilkan viiniä.

Vierailija
22/44 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin NIIN suomalainen aloitus. Eli lähtökohtaisesti oletetaan että ihmiset juovat vain viikonloppuna ja kerralla niin paljon että siitä seuraa henkinen/fyysinen krapula.

Mitä pointtia on juoda niin vähän ettei humallu? Alkoholi on päihde niin kun otan niin aivan varmasti otan niin että tuntuu. Mieluummin otan miedompaa miedompaa päihdettä. Miksi nautinnosta pitäisi kärsiä seuraavana päivänä?

Voi harrastaa humalahakuista juomista myös ilman krapulaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne mitään morkkista. Miksi joisin, jos en saisi siitä mitään iloa? Osaan kyllä puuhastella, mennä ja tehdä asioita ilman alkoholiakin, mutta alkoholi auttaa rentoutumaan ja olemaan stressaamatta turhista. Kyllä mun elämääni alkoholi tuo lisäarvoa eikä vie mitään. Paitsi rahaa tietysti. 

Maailma on aika paska paikka loppujen lopuksi. Tai siis ei maailmassa mitään vikaa ole, mutta ihmiset ja kapitalistinen oravanpyörä tekevät elämisestä ankeaa. En ihmettele, että kautta aikojen ihmiset ovat tunteneet tarvetta päihtyä. Jos sinä et tunne, niin se on sinun asiasi, eikä se tee sinusta parempaa ihmistä.

Jos muuttuu aggressiiviseksi tai muuten ei osaa kontrolloida käytöstään alkoholin vaikutuksen alaisena, ja aiheuttaa ongelmia itselleen tai muille, niin silloin on tietysti parempi olla juomatta. 

Vierailija
24/44 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen,joka käyttää alkoholia PE,LA,SU on 1/2 -jaksava työntekijä tms ,,opiskelija MA ,TI JA KE. Tämän olen itse todennut, oltuani nyt 4 vuotta absolutisti. 

Valitse  itse.

Vierailija
25/44 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo edellinen ei tarkoita mitään rapakänniä ja krapulaa, vaan ns sivistynyttä naukkailua.

Vierailija
26/44 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se menee ohi sunnuntaina kun on juonut perjantaina. Mutta mä olen vähentänyt juomista. Tulee liian kalliiksi, terveys menee ja viikonloppu on pilalla.

Vierailija
27/44 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä on olla! Dokaaminen on kivaa! 

Vierailija
28/44 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se menee ohi sunnuntaina kun on juonut perjantaina. Mutta mä olen vähentänyt juomista. Tulee liian kalliiksi, terveys menee ja viikonloppu on pilalla.

Sitten kun et juo on vain tyhjyys ja tylsyys tilalla. Mikään ei ole hyvä niin siksi eniten v kaikki.

Vierailija
29/44 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin NIIN suomalainen aloitus. Eli lähtökohtaisesti oletetaan että ihmiset juovat vain viikonloppuna ja kerralla niin paljon että siitä seuraa henkinen/fyysinen krapula.

Se johtuu ehkä siitä että useimmat suomalaiset juovat juuri näin. Paitsi ne jotka juovat jatkuvasti.

Vierailija
30/44 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä, joille alkoholi on sellainen kielletty hedelmä on morkkista kun he vähänkään juovat. Muut lähinnä harmittelee jos on pää pipinä. Luterilainen kaiken nautinnon ja ilon kieltävä ja synniksi lukeva kasvatus on tehnyt tehtävänsä. 

Vierailija
31/44 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin

Vierailija
32/44 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen,joka käyttää alkoholia PE,LA,SU on 1/2 -jaksava työntekijä tms ,,opiskelija MA ,TI JA KE. Tämän olen itse todennut, oltuani nyt 4 vuotta absolutisti. 

Valitse  itse.

Sinä oletkin ollut juoppo. Join viiniä illallisella ti,ke,to ja pe, la aamulla olin klo seitsemän auttamassa tuttavaa pakkaamaan tavaroitaan muuttoa varten. Kuulema ärsyttävän aikaisessa. 

Vierailija
33/44 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen täysijärkinen sen ymmärtää, että alkoholi ei ole hyväksi. 

Täällähän ne samat ihmiset istuu viikotkin, ketkä sitä kippaa naamasta alas. 

Teeskentelevät "pirteitä" ja mikään ei vaikuta ja alkoholi on hyvästä, sehän se puolustusmekanismi juurikin aina on, ihmisellä kuka ei ole tietoinen asioista oikeasti. 

Olkaaha selvinpäi ihmiset 

<3

34/44 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli niin pahat morkkikset, että en kestänyt elää selvinpäin. Ja kierre olikin valmis. Useinmiten morkkikseen oli myös hyvät syyt, senverran tuli kännissä hölmöiltyä. Viina on jäänyt jo vuosia sitten, mutta vieläkin on ihmisiä ketä en kehtaa tavata. Sekä asioita joita en tule koskaan antamaan itselleni anteeksi.

Vierailija
35/44 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haen tällä hetkellä sitä, että mikä olisi se minulle oikea tapa käyttää alkoholia. Kohtuudella vai ei ollenkaan? Nykyisin käytän kohtuudella, mutta minulle jo yksi tai kaksi alkoholiannosta saattaa aiheuttaa masentuneisuutta ja vetämättömyyttä, jolloin viikonloppu pilalla. Tämän vuoksi harkitsen välillä alkoholinkäytön lopettamista kokonaan. 

Valitettavasti omassa kaveripiirissäni alkoholia käytetään kuitenkin rutkasti. Siis kaikki ovat työssäkäyviä ns. normaaleja ihmisiä, mutta viikonloppuisin juhlitaan, valvotaan ja ryypätään. 

Minun mieleni ja kehoni eivät tuota menoa kestä. Valvomista ja krapulamasennuksia. Haluaisin jotain muuta.. Mutta jos olen itse selvinpäin, en jaksaisi humalaisten seuraa. Voisinhan lähteä lauantai-iltana selvinpäinkin baariin kavereiden kanssa, mutta mieluummin lähtisin vaikka luontoretkelle. Mutta ei kukaan lähtisi mukaan. Ei ainakaan ilman juomia. 

Pitäisi löytää selväpäistä seuraa. Mutta on helpommin sanottu kuin tehty, vaihtaa piirejä aikuisiällä. 

Vierailija
36/44 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee toi ahdistava olo, jos herään kotona yksin. 

Mutta toisaalta en tykkää mistään yhden yön jutuistakaan. 

Joskus on kyllä tullut joku mies vain nukkumaan. Mutta näin vanhemmiten tuokin tuntuu vähän oudolta. 

Parasta jos joku kaveri on yötä tai ollaan ihan porukalla.

Nykyään kyllä juon tosi harvoin. Olen ollut viimeksi humalassa helmikuussa. Sen jälkeen ottanut ehkä kolme kertaa yhden miedon.

Yleensä nykyään juon vaan hiprakkaan. Sen jälkeen jos jatkaa niin ei siitä loppujen lopuksi mitään hyvää seuraa.

Vierailija
37/44 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan juonut erityisen paljon, mutta viiniä meni joskus ruoan kanssa tai viikonloppuna rentoutumiseen lasillinen illalla. Nyt en ole enää pitkään juonut laisinkaan ja kroppa kiittää. Alkoholi on hermomyrkky ja siinä on paljon kaloreita ja kyllä sen viimeistään 55+ iässä näkee, jos joku henkilö sitä kuluttaa runsaasti. 

Vierailija
38/44 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Gambinaa piilotettu työpaikan puku kaappiin. Otan siitä kunnon hörpyt aamuisin ja iltapäivisin 

Vierailija
39/44 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahalta tuntuu. Yöunetkin menee. Siksi nautin alkoholia humaltumiseen asti enää harvoin. 

Vierailija
40/44 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon sen verran maltillisesti, että ei estä puuhastelua. Aamulla ei ole krapulaa. 

Jännä kun monen mielestä se, että käyttää alkoholia tarkoittaa umpijurreja. Aina ja vain niitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan