Tunnetko sinäkin eläkeläisiä,jotka jäivät 60-vuotiaana eläkkeelle
Pitkän työuran jälkeen julkiselta puolelta ja ihmettelevät, kun ihmiset eivät nyt MENE töihin! Nimenomaan mene, koska töihin vain ennen mentiin edes ilman mitään tutkintoja.
Kommentit (71)
Ajat muuttuvat, eletään terveinä pidempään, syntyvyys laskee, väkiluku laskee eli ei löydy työntekijöitä pidemmän päälle. Siinä se yhtälö miksi eläkeikää on nostettu.
Ne 60 v eläkkeelle jääneet ovat ihan laillisesti eläkkeensä ansainneet, ei mukinoita. Nykysukupolvi sopeutuu sitten pidempään työuraan ja tulee saamaan eläkkeensä myöhemmin. Ja luultavasti vielä paremman kuin 60v-polvi.
Mikä järki jäädä eläkkeelle 60 vuotiaana? Ihminen ihan kovimmassa työkunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäin eläkkeelle 60-vuotiaana. Entä sitten?
Jäisin minäkin mutta eläkeikäni on 65. Entä sitten? Se vaan, että ei ole oikeudenmukaista nämä valtion päätökset.
Pitää hoitaa asiat siten, että voi jäädä aiemmin. En minäkään 68-vuotiaaksi asti ole.
Eikö Suomessa pääse syntyessään eläkkeelle jos kuuluu romani yhteisöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäisin minäkin mutta eläkeikäni on 65. Entä sitten? Se vaan, että ei ole oikeudenmukaista nämä valtion päätökset.
Elämä ei ole oikeudenmukaista. Kenellekään meistä.
Tiedän monia jotka tekivät töitä nuoruudestaan (alle 20-v.) 65-67 vuotiaaksi eivätkä ehtineet täyttää 70 v kun kuolo vei.
Tärkeintä olisi saada nuoriso kouluun ja töihin, se on ainoa tapa taata yhteiskunnan tulevaisuus. Eli jos sen 60- vuotiaana syystä tai toisesta eläköityvän korvaa nuori joka saa työstä pohjan pitkälle työuralle, tulevaisuus näyttää paremmalle kokonaisuuden huomioiden.
Vierailija kirjoitti:
Milloin jäit?
Mikä olisi ollut oikea eläkeikäsi?
Mille eläkkeellee jäit: Varhaiseläkkelleelle, työkyvyttömyyseläkkelle vai mille?
Täyttä työeläkettä ei 60 vuotias voi saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätini jäi eläkkeelle 90-luvulla 55-vuotiaana. Muistaakseni myös 58-vuotiaat pystyivät jäämään eläkkeelle. Vanhempani jäivät 60-vuotiaina eläkkeelle.
Anoppi jäi eläkkeelle 5-kymppisenä ysärillä. Nyt hän on 89-v ja eläkkeellä edelleen. Eläkeurasta tulee pitempi kuin työurasta.
Huh huh. Eläkkeellä pidempään kuin töissä. Suuret ikäluokat kyllä voitti tässä pelissä. Minä joudun tekemään töitä yli 70-vuotiaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätini jäi eläkkeelle 90-luvulla 55-vuotiaana. Muistaakseni myös 58-vuotiaat pystyivät jäämään eläkkeelle. Vanhempani jäivät 60-vuotiaina eläkkeelle.
Anoppi jäi eläkkeelle 5-kymppisenä ysärillä. Nyt hän on 89-v ja eläkkeellä edelleen. Eläkeurasta tulee pitempi kuin työurasta.
Huh huh. Eläkkeellä pidempään kuin töissä. Suuret ikäluokat kyllä voitti tässä pelissä. Minä joudun tekemään töitä yli 70-vuotiaaksi.
ota lopputili niin ei tartte.
heti kun täytän 60v otan lopputilin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä myös pojat ovat olleet työssä kesäisin heti kun sai mennä, nykyään nelikymppisiä ja työttömyyttä ei ikinä ole kokeneet.
Itse olen jäänyt eläkkeelle tänä kesänä 69 v.
Joo, mutta et ole ollut julkisella työssä.
Julkisella puolella on jäätävä eläkkeelle viimeistään 68 vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Minun työkavereista on moni kuollut juuri ennen/jälkeen eläkeiän, nämä siis noin 60 molemmin puolin, itsellänihän eläkeikä olisi vasta 10 vuotta myöhemmin jos tulen sitä ikinä näkemäänkään
Vierailija kirjoitti:
sä voit painaa hautaa asti anna mennä ! mä en .lopetan 60v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta todennäköisesti ehdit olla eläkkeellä kauemmin kuin ne, jotka nyt jää eläkkeelle. Sitähän se elinaikakerroin tarkoittaa.
Tunnen. Just kaksi viikkoa sitten duunikaveri jäi eläkkeelle 60 vuotiaana. Keväällä jäi toinen.
On meillä sitten yksi 68 vuotias, joka lähtee vaan pakotettuna. On ihan ok työntekijä, mutta kuvittelee olevansa korvaamaton selkäranka koko firmassa. Eihän firma pyöri ilman häntä.
Ne on yleensä niitä suurituloisia kokoomuslaisia jotka jää eläkkeelle heti kun se on mahdollista ja käyttävät sen jälkeen aikansa mankuen sitä miten muut ei "mene" töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin jäit?Mikä olisi ollut oikea eläkeikäsi?
Mille eläkkeellee jäit: Varhaiseläkkelleelle, työkyvyttömyyseläkkelle vai mille?
Täyttä työeläkettä ei 60 vuotias voi saada.
Vuonna 2012. Ja työeläke on täysi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en joudu. Jään samaan aikaan pois työelämästä kuin vanhempani eli 58-vuotiaana.
Vanhaa työelämää muistavana kyllä iäkkäämmät työnantaja työterveyden kautta järjesti fyysisestisistä töistä eläkkeelle kun alkoi sairauslomia olla.
Yliopistotutkinto ei välttämättä pätevöitä mihinkään oikeisiin töihin.
60 vuotiaana ei voi jäädä täydelle eläkkeelle julkisella puolella.
Paitsi ammateissa, joissa oli aikoinaan pakollinen eläkeikä 60 vuotta, kuten tietyissä sotilasammateissa tai palomiehillä, joilla on oltava erittäin hyvä kunto.