Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen suurin ongelma on liian suuret palkat.

Vierailija
25.08.2024 |

Jollekkin ruohonleikkaajalle maksetaan 11 euroa tunti kun oikea palkka olisi 4 euroa tunti. Samoin postinjakajalle tai kaupassa töitä tekeville maksetaan 3 kertaa enemmän mitä pitää niin helposta työstä. Roskakuski tienaa yli 2400 euroa kk eli kolme kertaa liikaa. Tietenkin verotus on liian suurta ja vuokrat mutta niitä voidaan ihan lailla pienentää. Hallituksessa kaikki tienaa aivan liikaa niin helposta työstä. Ja saavat taxi rahaa ja kokouspalkkioita jokaisesta kokouksesta vaikka eivät osaa edes päättää mitään. Työttömän pitäisi saada työnhaku rahaa aina kun hakee töitä.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiallinen verotus nostaa meillä kaiken kulutuksen hintoja ja tämä lopulta heijastuu myös palkkoihin, joiden olisi riitettävä elämiseen. Myös sosiaalitukiin menevät summat kasvavat verotuksen kiristyessä. Meidän pitäisi lähestulkoon luopua ansiotuloverotuksesta. Arvonlisäverotus tuo kulutuksen kautta suurimman osan takaisin ja loput näkyvät yleisenä vaurastumisena mikä sekään ei ole huono juttu. Vanha sanonta raha tulee rahan luo pitää paikkansa.

Vierailija
22/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorittavan työn duunarit tienaa liian vähän kun vastaavasti joku toimari saa esim. 50 000€ kuussa, joka on liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska palkat on niin isot niin ei yrittäjien kannata ketään palkata edes. Ei suomeen tule koskaan tilannetta että olisi alle 200000 työtöntä. Yksi yrittäjä sanoi kerran että sillä on ulkomaalaisia jotka saa 4 euroa tunti raksatöistä. Ei se suomalaisia palkkaa koska saa ulkomaalaisia halvalla.

Vierailija
24/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monesti pyytänyt palkkaa jotain 10 euroa tunnissa niin en ole töitä saanut. Se on siis liian isot palkka.

Vierailija
25/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivoton ap.

Vierailija
26/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritys, jossa olen työntekijänä, on julkisten verotietojen mukaan toimitusjohtajan palkka n. 350000 euroa vuodessa, ja työntekijöiden vuosipalkka on n. 28000 euroa, toimihenkilöillä lähes 40000 euroa vuodessa. Mainittakoon, että yrityksen toimitusjohtaja ei ole yrityksen osakkaana eikä omistajana.

Millaiset palkat olisivat sopivia meidän n. 250 palkollisen vuosipalkoiksi?

Vierailija
27/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen tulee toimeen alle 1000 eurolla  Vuokrat vaan alas. Ruokaa saa 250 eurolla kk. Ei kukaan tarvii jotain 2000 euron nahkasohvaa tai sängyä. Minun yksikään huonekalu ei ole satasta maksanut. Yksikään vaate ei ole maksanut yli satasta minulla. Minulla on pääasiassa 20 euron housut ja 10 euron paitoja. Talvitakki maksoi 59 euroa. Ihminen pärjää vähällä jos haluaa.

Pärjäähän sitä vähällä, JOS HALUAA. Mutta en minä halua. Siksi käyn töissä. Mun tuntipalkka on 14,16e. Ei sillä kuuhun mennä, eikä mun keskimäärin 2200e bruttopalkkani todellakaan ole liian iso. Päinvastoin, aika pienihän se on. Mutta sillä pärjää ihan ok.

Se, että sinä suostut kituuttamaan, ei tarkoita, että kaikki niin haluaa tehdä.

Vierailija
28/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkat ovat suhteessa hintatasoon. Jos tuntipalkka olisi 4 euroa, ei sillä yksinkertaisesti vain tulisi toimeen, ei olisi rahaa asuntoon eikä ruokaan.

Vierailija
29/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieläkäteisten palkat on liian suuret ja duunareiden palkat ovat liian pienet.

Vierailija
30/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tekisi Suomessa mitään töitä edes tolla 11e tuntipalkalla. Kyllä palkalla pitää saada muutakin kuin katto ja ruokaa.

Vierailija
31/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska palkat on niin isot niin ei yrittäjien kannata ketään palkata edes. Ei suomeen tule koskaan tilannetta että olisi alle 200000 työtöntä. Yksi yrittäjä sanoi kerran että sillä on ulkomaalaisia jotka saa 4 euroa tunti raksatöistä. Ei se suomalaisia palkkaa koska saa ulkomaalaisia halvalla.

Näille tarjotaan myös ilmainen asuminen ja asuntona on joku merikonteista tehty parakki. Ihan orjatyövoimaahan se on ja pitäisi ehdottomasti olla estettävissä. 

Vierailija
32/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen yli jäävän palkan voi lähettää minulle. Laitan tilinumeron viestillä. 

Vierailija
33/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, no jos haluaa kiihdyttää inflaatiota hirveää vauhtia, niin sitten kannattaa leikata palkoista. 

Vierailija
34/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritys, jossa olen työntekijänä, on julkisten verotietojen mukaan toimitusjohtajan palkka n. 350000 euroa vuodessa, ja työntekijöiden vuosipalkka on n. 28000 euroa, toimihenkilöillä lähes 40000 euroa vuodessa. Mainittakoon, että yrityksen toimitusjohtaja ei ole yrityksen osakkaana eikä omistajana.

Millaiset palkat olisivat sopivia meidän n. 250 palkollisen vuosipalkoiksi?

Meillä toimitusjohtajan palkka 480 000 euroa vuodessa, eli kuukausitasolla kivat 40 tonnia. Minulle rivityöntekijänä ei ole tarjota edes täysiä työtunteja, vaan 80% työaika. Bruttopalkkani on siinä 2100e per kuukausi. 

Vierailija
35/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. Maksan 32 euroa tunti kiintteistöhuollolle. Jossa on määritelty ruohonleikkuu.

4 euroa tunti plus työntekijän maksut päälle.

Kuka sen 25 euroa saa?

Maksan jätehuoltoon tietyn summan myös. 4 astian tyhjennys. Tms.

Jos palkkoja pienenettäisiin. Eivät hinnat tippuisi mihinkään. Eikä roskakuskeja löytyisi mistään.

Vierailija
36/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin totta että joillain on aivan liian suuret palkat. Ei kuitenkaan pienipalkkaisilla vaan niillä joilla brutto on yli 3000 euroa kuussa. 

Kommunismiahan se on että vaaditaan tekemään töitä melkein ilmaiseksi ja yhteiskunta kustantaa toimeentulon, asunnot ja ruuat.

Maksan kyllä pimeästi naapurille mielelläni 30 e kun hän ajaa taloyhtiön nurmikon. Siihen menee noin kolme tuntia. En itsekää pyydä palveluistani kuin 10 e plus matkakorvauksen. Kyllä työläinen aina palkkansa ansaitsee, muista en ole varma.

Vierailija
37/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos työtön ei pääse töihin niin se pyytää ihan liian suurta palkkaa. Ei pidä pyytää 20 euroa tunti jos olet ollut 5 vuotttakin työtön. 5 vuotta työttömän pitää aloittaa pohjalta ja tehdä töitä 5 eurolla tunti.

Vierailija
38/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmisten tuloja pienennetään niin se tarkoittaa silloin meistä jokaista.

Parturi maksaa silloin 12 e

Lakimies 20e tunti.

Lääkäri 2500e kuussa.

Kansanedustaja 2800e kuussa.

Postin toimitusjohtaja 300e kuussa....jne.

Vierailija
39/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jos työtön ei pääse töihin niin se pyytää ihan liian suurta palkkaa. Ei pidä pyytää 20 euroa tunti jos olet ollut 5 vuotttakin työtön. 5 vuotta työttömän pitää aloittaa pohjalta ja tehdä töitä 5 eurolla tunti.

Eli jos työpaikalla noudatetaan työehtosopimusta ja sen mukaan minimipalkka on 11e, niin työttömänä olleen pitäisi tehdä se sama työ 5:llä eurolla?

Vierailija
40/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin palkannut kotisiivoojan mutta se pyysi 35 euroa tunnissa. Maalari olisi ottanut 3 päivän työstä 600 euroa. Teen siis hommat itse jatkossakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän