Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen suurin ongelma on liian suuret palkat.

Vierailija
25.08.2024 |

Jollekkin ruohonleikkaajalle maksetaan 11 euroa tunti kun oikea palkka olisi 4 euroa tunti. Samoin postinjakajalle tai kaupassa töitä tekeville maksetaan 3 kertaa enemmän mitä pitää niin helposta työstä. Roskakuski tienaa yli 2400 euroa kk eli kolme kertaa liikaa. Tietenkin verotus on liian suurta ja vuokrat mutta niitä voidaan ihan lailla pienentää. Hallituksessa kaikki tienaa aivan liikaa niin helposta työstä. Ja saavat taxi rahaa ja kokouspalkkioita jokaisesta kokouksesta vaikka eivät osaa edes päättää mitään. Työttömän pitäisi saada työnhaku rahaa aina kun hakee töitä.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen tulee toimeen alle 1000 eurolla  Vuokrat vaan alas. Ruokaa saa 250 eurolla kk. Ei kukaan tarvii jotain 2000 euron nahkasohvaa tai sängyä. Minun yksikään huonekalu ei ole satasta maksanut. Yksikään vaate ei ole maksanut yli satasta minulla. Minulla on pääasiassa 20 euron housut ja 10 euron paitoja. Talvitakki maksoi 59 euroa. Ihminen pärjää vähällä jos haluaa.

Ei kukaan alle eläkeikäinen edes ajattele jotain nahkasohvaa. Kas kun ei vesisänGyä. Mun kallisarvoisin huonekalu on heteka, varmaan maksoi satoja vanhoja markkoja. 

Tosiaan, ihminen pärjää ostamatta uusia huonekaluja tai vaatteita kuukausittain. Mun talvitakki maksoi 150 euroa vuonna 2012. Tulot oli silloin 3500, nyt 6350 ja kyllä, maksan siivouksesta 75 euroa.

Vierailija
42/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin palkannut kotisiivoojan mutta se pyysi 35 euroa tunnissa. Maalari olisi ottanut 3 päivän työstä 600 euroa. Teen siis hommat itse jatkossakin.

Halvalla olisit saanut. Käytin auton korjaamolla ja tuntiveloitus oli 80€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten palkat on jo nyt  Euroopan pahaassa kolmanneksessa. Heikommat palkat kuin Suomessa on mm. Saksassa, Ranskassa, Britanniassa,... 

Ei kai Suomi sentään mikään Sveitsi tai Norja ole?

Vierailija
44/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin palkannut kotisiivoojan mutta se pyysi 35 euroa tunnissa. Maalari olisi ottanut 3 päivän työstä 600 euroa. Teen siis hommat itse jatkossakin.

Kovia on autonasentajan palkat. Melkein 13 000e kuussa. Vetääkö joku välistä ?

Vierailija
45/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska palkat on niin isot niin ei yrittäjien kannata ketään palkata edes. Ei suomeen tule koskaan tilannetta että olisi alle 200000 työtöntä. Yksi yrittäjä sanoi kerran että sillä on ulkomaalaisia jotka saa 4 euroa tunti raksatöistä. Ei se suomalaisia palkkaa koska saa ulkomaalaisia halvalla.

Ahne hyväksikäyttäjä ketku. Meillä oli tuntilaskutus viimeksi 55e tunti ja raksamiehet ja - naiset sain palkkaa noin 18- 20 e tunti ja kyllä siitä jotain jäi kun itsekin oltiin töissä. Markkinahinnat määräytyy kilpailun takia ihan mukavasti.  Jos on kovin kehno npalkka niin eipä sitten kannata työpanokselta tai laadulta paljon odottaa. On laitonta muuten tuo neljä euroa tunti. Kyllä nuo koijarit tiedetään alalla. Eräs kuljetusyrittäjäkin alkoi maksaa kiltisti yltyö- ja pyhälisät kun rupesi kärähtämään näitä koijareita. Kyseessähän ei ole se ettei kannattaisi vaan ahneus ja oma laiskuus.

Vierailija
46/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian suuret eläkkeet ovat se ongelma. Maksajat puuttuvat.

Vierailija
47/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän siinnä on että ihminen joka tienaa 50 000e kuukaudessa valittaa aina miten palkat on suomessa liian suuria.

Hän toki tarkoitta sillä Siivoojia ja kaupan kassoja ym pienipalkkaisia.

Johtajat taas hänen mielestään ansaitsevat suuret palkkansa.

Vierailija
48/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida tietää yrittämisestä ja kuluista yhtään mitään. Käys kysymässä mersuliikkeen tuntiveloitus. Asentaja saanee parikymppiä tunti tai vähän päälle. Sitten työnjohto, muut johtajat ja päälliköt, lasipalatsit ja omistajille osingot, ne saa eniten pienillä veroilla. Virossa kaveri veloittaa 35e/ tunti ja on merkkivaltuutettu firma.

Vierailija
49/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öykkärimäinen elintaso tuhoaa luonnon. Palkkakatoksi 1000 €/kk.

Vierailija
50/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmiset jaksaa vastata tuollaiseen selvään provo/trolli aloitukseen? Eikö ihmiset vieläkään opi että ei kannata antaa asioiden mennä ihon alle vaan yksinkertaisesti ilmiantaa törky aloitukset?

Vierailija
51/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokrakatoksi 100€/kk, säännöstelty ruoan hinta, asunnon hintakatoksi 10€/m2...juu no mikä ettei jos tuolle tielle lähdettäisiin. Kaikesta määrää ostovoima.

Vierailija
52/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on pienet palkat 

Ja korkea verotus ja kaikki helv kallista:

Suomi on lottovoittajien maa ja Euroopan onnellisin kansa 🤣😂

Vierailija
53/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kun lueskelee niin ei kannata lapsia tehdä tähän maahan. 

Vierailija
54/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vetää. Minä käytin saksalaisen premium-auton merkkiliikkeessä korjattavana. Jo vianetsintä maksoi 94e tunti! 

Merkkiliikkeellä on isot kulut, kun on isot liiketilat, markkinoinnit, iso henkilöstö, jne. Mun merkkiin erikoistunut luottokorjaaja ottaa 30e tunti, mutta hälle onkin yleensä aina viikkojen jonot. Siksi tällä kertaa hinuri vei autoni merkkiliikkeeseen, mutta seuraavalla kerralla kyllä odotan ne viikot ilman autoa.

Vierailija
55/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuleppa pikku putler, Suomen palkoista on leikattu 50% 25 vuoden aikana!!

Palkkoja pitäisi nostaa 100% et oltaisiin lähelläkään hyvinvointi valtiota 

Vierailija
56/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, no jos haluaa kiihdyttää inflaatiota hirveää vauhtia, niin sitten kannattaa leikata palkoista. 

Ei siitä inflaatiota tulisi vaan deflaatio. Ja se on vielä tuhoistampi taloudelle.

Vierailija
57/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkamiehillä ja kansanedustajilla on liian isot palkat heikkoon taloustilanteeseen nähden, niitä voisi pienentää. Tavallisen palkansaajan ansiota voisi nosta.

Vierailija
58/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen tulee toimeen alle 1000 eurolla  Vuokrat vaan alas. Ruokaa saa 250 eurolla kk. Ei kukaan tarvii jotain 2000 euron nahkasohvaa tai sängyä. Minun yksikään huonekalu ei ole satasta maksanut. Yksikään vaate ei ole maksanut yli satasta minulla. Minulla on pääasiassa 20 euron housut ja 10 euron paitoja. Talvitakki maksoi 59 euroa. Ihminen pärjää vähällä jos haluaa.

Ei kukaan alle eläkeikäinen edes ajattele jotain nahkasohvaa. Kas kun ei vesisänGyä. Mun kallisarvoisin huonekalu on heteka, varmaan maksoi satoja vanhoja markkoja. Mun talvitakki maksoi 150 euroa vuonna 2012. Tulot oli silloin 3500, nyt 6350 ja kyllä, maksan siivouksesta 75 euroa.

Hyväkuntoisia huonekaluja saa edullisesti kirppareilta ja jopa ilmaiseksi. Ja kenen pitää ostaa koko ajan uusia tavaroita? Kyllä 1000 euroa kuussa riittää hyvin asumiskulujen päälle ja on pienemmälläkin pärjätty joskus mutta eipä ollut kehumista. Siivota pystytään vielä itsekin ja ruoho leikkaamaan ja autot huoltamaan, joten juuri mitään palveluita ei tarvitse hankkia.

Vierailija
59/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvostoliitto takaisin. Ei vaan onnistu, joku aina haluaa nenemmän ja vetää välistä. Nykyajan välistävetäjiä ovat ahneet omistajat ja osingonsaajat. Kyllä sitä riittäisi vaikkapa kolmekin tuhatta euroa tasaisesti kaikille mutta se ei onnistu.

Vierailija
60/62 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten palkat on jo nyt  Euroopan pahaassa kolmanneksessa. Heikommat palkat kuin Suomessa on mm. Saksassa, Ranskassa, Britanniassa,... 

Ei kai Suomi sentään mikään Sveitsi tai Norja ole?

Eh, Saksassa on isommat bruttopalkat kuin Norjassa, saati Suomessa. Sveitsi ja Tanska on omassa luokassaan. Nettopalkoissa kaikki mainitsemasi maat menevät ohi ja ostovoimassa ollaan Puolan ja Kroatian välissä. 

Mm. Saksassa, Ranskassa ja Britanniassa on minimipalkka. Jokaisessa se on enemmän kuin aloituksessa mainittu 11 euroa per tunti. Suomessa, Sveitsissä ja Norjassa ei. Sori satosedille Saksasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi