Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen oli vuosi 1969 elää?

Vierailija
25.08.2024 |

Muistoja, kokemuksia? 

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Livin` Lovin` Maid

Elävä rakastava piika? Ei kai kuollut piika voi rakastaa? Ainakaan jos normaaleja ollaan. 

Kuuntele se biisi äläkä jäkätä.

Vierailija
82/92 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, sain ensimmäisen oikean kitarani, maksoin siitä 5 markkaa ja 25 senttiä. Soitin sitä kunnes sormeni vuotivat verta, oli kesä 69. Minulla ja jätkillä koulussa oli bändi, yritettiin tosi kovasti. Timo lopetti ja Joni meni mainisiin, olisi pitänyt tietää ettei me ikinä päästä pitkälle.

Eiköhän ne silloin ollut pennejä, eikä senttejä 😁 Mä sain silloin 50 penniä viikkorahaa, seuraavana vuonna se oli jo 1 markka.

Tuo on olevinaan hauska ja siteeraa bryan adamsia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Livin` Lovin` Maid

Elävä rakastava piika? Ei kai kuollut piika voi rakastaa? Ainakaan jos normaaleja ollaan. "

Jaa-a? Isekin olen hämmentynyt ja sekava.

Vierailija
84/92 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 60-luku on jotenki sumun peitossa.

Vierailija
85/92 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mentiin edellisen vuoden kesällä naimisiin. Muutettiin miehen opiskelukaupunkiin, hän opiskeli ja minä kävin töissä. Olin jo valmistunut itse. Muistan, että palkkaa tuli nettona 250 mk kaksi kertaa kuussa, toisella maksettiin vuokra ja toisella elettiin. Käytiin leffassa katsomassa Bondeja ja aloin lukea Päätalon kirjoja, mitä jatkoin niin kauan kuin niitä ilmestyi. Oli ihanaa aikaa!

Vierailija
86/92 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin kansakoulun

Vierailija
87/92 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukkahousuja ei vielä ollut keksitty, joten lapset kulkivat sukkanauhoissa ja pitkissä sukissa. 

Nyt olet ihan pihalla. Sukkahousut keksittiin aikoja sittten, mutta ne yleistyivät vasta 1960-luvun puolivälissä minihameen myötä. 1969 kaikilla tytöillä oli ribatut puuvillaiset sukkahousut osittain kirkkaissa väreissä

Vierailija
88/92 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Beatlesin Yellow Submarinella oli ensi-ilta. Minä sain sukellusveneen pienoismallin, leikkikalun, joka on vieläkin tallessa

Vierailija
89/92 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 6-vuotias ja katselin tv:stä, kun ihminen pomppi kuussa.

Vierailija
90/92 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania muistoja...

Oli ehkä kevätjuhlat -69, äiti ehdotti, että 'aikuisten' sukkahousut ja polvisukat. Tahdoin nilkkasukat. Sit ne sukkahousut jotenkin rikkoontui! Olis ollut jotenkin juhlavampaa olla polvisukissa, mutta itsepä tahdoin nilkkasukat ja kärsin.. tsiisus

Vierailija
91/92 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskoin vaippoihini

Vierailija
92/92 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyselet vähintään 7kymppisiltä. Ei niitä täällä ole. Kuolleet tai dementoituneet. 

Minä olen 61 vuotias ja muistan kyllä vuoden 1969 hyvin. Aloitin siis kyseisenä vuonna koulutaipaleeni mennessäni kansakoulun ensimmäiselle luokalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä