Millainen oli vuosi 1969 elää?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soitettiinko silloinkin nuorisomusiikkia, jota vanhemmat eivät pitäneet oikeana musiikkina vaan metelinä?
Sitä hirveää rokkia.
Whole Lotta Love ja Livin` Lovin` Maid tulivat silloin ja biisit ovat kovaa kamaa vieläkin, jonnet eivät ole perässä pysyneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soitettiinko silloinkin nuorisomusiikkia, jota vanhemmat eivät pitäneet oikeana musiikkina vaan metelinä?
Sitä hirveää rokkia.
Nuoretkin kuunteli jotain Erkki Junkkarista ja diggaili iskelmää Suomessa
Harva kuunteli mitään rokkia, ennen kuin vasta 70 luvulla
Tjaah. Mun ekoja radion musiikkimuistoja on She Loves You. Siitä et saa iskelmää itkemälläkään.
T N64
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä hirveää rokkia.
Junkkarisen suosituin biisi on vuodelta 1976.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä hirveää rokkia.
Whole Lotta Love ja Livin` Lovin` Maid tulivat silloin ja biisit ovat kovaa kamaa vieläkin, jonnet eivät ole perässä pysyneet.
Samoin tuo vuosi oli CCR:n huippuaikaa, taisi olla jopa tuotteliain vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä hirveää rokkia.
Tjaah. Mun ekoja radion musiikkimuistoja on She Loves You. Siitä et saa iskelmää itkemälläkään.
T N64
Eikä rokkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä hirveää rokkia.
T N64
Boomerimusaa.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Olin kansakoulun tokalla. Oli kavereita ja kaikki oli kivaa paitsi se, että lautanen piti syödä tyhjäksi, koska Biafrassa lapsilla ei ollut ruokaa. Mun lapsuuteeni ei kuulunut aikuisille tarkoitetut uutiset eikä iltapäivälehtien lööpit. Ai niin, ei noita iltapaskoja tainnut silloin vielä ollakaan edes. Niksulan TV oli ihan jees.
Olen syntynyt 1975 mutta se vasta olis kun olisin itse saanut olla lapsena uutisilta rauhassa. Mutta ei. Isäukko vahtasi jokaisen uutislähetyksen volyymit kaakossa.
Esim. kun HIV-epidemiasta myllytettiin viimeisen päälle niin luulin että se on joku yleinen kulkutauti ja kysyin hädissäni voiko meihinkin tulla se aids? Äijä vaan mörisi jotain naama vtulla kun hiv yhdistettiin seksiin ja itse oli niin seksivastainen kuin olla voi.
Juoppo äitini huusi kammaristaan että "se on semmonen sukupuolitauti!" Oli iso apu kun en ymmärtänyt mikä se(kään) on.
Livin` Lovin` Maid
Elävä rakastava piika? Ei kai kuollut piika voi rakastaa? Ainakaan jos normaaleja ollaan.
Olin kansakoulun tokalla. Oli kavereita ja kaikki oli kivaa paitsi se, että lautanen piti syödä tyhjäksi, koska Biafrassa lapsilla ei ollut ruokaa. Mun lapsuuteeni ei kuulunut aikuisille tarkoitetut uutiset eikä iltapäivälehtien lööpit. Ai niin, ei noita iltapaskoja tainnut silloin vielä ollakaan edes. Niksulan TV oli ihan jees.
Minä oli jo 7 luokalla kansalaiskoulussa, meilläkin opettaja mesos kun ei hernekeitto tahtonut oppilaille kelvata että syökää lautaset tyhjäksi koska Biafrassa lapset näkee nälkää.
No, sain ensimmäisen oikean kitarani, maksoin siitä 5 markkaa ja 25 senttiä. Soitin sitä kunnes sormeni vuotivat verta, oli kesä 69. Minulla ja jätkillä koulussa oli bändi, yritettiin tosi kovasti. Timo lopetti ja Joni meni mainisiin, olisi pitänyt tietää ettei me ikinä päästä pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vuosi👍 Kokoomus oli oppositiossa punamultahallituksen johtaessa Suomea, autot oli hienoja ja leffateattereihin tuli loistavia leffoja kuten Bond ja Italian Job. Musiikki myös loistavaa.
taistolaiset oli ihania. Ihanaa Neuvostoliiton fanitusta.
Vierailija kirjoitti:
Minä oli jo 7 luokalla kansalaiskoulussa, meilläkin opettaja mesos kun ei hernekeitto tahtonut oppilaille kelvata että syökää lautaset tyhjäksi koska Biafrassa lapset näkee nälkää.
Jatkoa
Muuten oli mahtavaa aikaa, ei ollut vihreitä eikä ilmastohumppaa, ainoa huono juttu mikä mieleen tuli siltä ajalta, vasemmisto mesos vallankumouksen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkoa
Muuten oli mahtavaa aikaa, ei ollut vihreitä eikä ilmastohumppaa, ainoa huono juttu mikä mieleen tuli siltä ajalta, vasemmisto mesos vallankumouksen kanssa.
Ympäristöliikkeen alkutahdit oli tuohon aikaan.
Ei ollut rap-musaa eikä energiajuomia ja kukkakin oli jotain rairuohoo. Nykyään on paremmin.
Synnyin tuona vuonna. Eka poikaystäväni meni silloin peruskoulun ekalle, kyllä, peruskoulun. Ilmeisesti kokeilu eikä virallinen mutta eka sellainen kuitenkin.
Äiti oli 20v ja isä 18v kun synnyin. Olin tasan 2kk kun äidin sylissä on katseltu kuuhun laskeutumista.
Vierailija kirjoitti:
No, sain ensimmäisen oikean kitarani, maksoin siitä 5 markkaa ja 25 senttiä. Soitin sitä kunnes sormeni vuotivat verta, oli kesä 69. Minulla ja jätkillä koulussa oli bändi, yritettiin tosi kovasti. Timo lopetti ja Joni meni mainisiin, olisi pitänyt tietää ettei me ikinä päästä pitkälle.
Eiköhän ne silloin ollut pennejä, eikä senttejä 😁 Mä sain silloin 50 penniä viikkorahaa, seuraavana vuonna se oli jo 1 markka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä hirveää rokkia.
T N64
Boomerimusaa.
Aika moni nykyajan jollotus olisi jäänyt tekemättä ilman heitä, että äläpä vähättele. Sitä paitsi nykymusiikki on taantunutta soopaa 60-lukulaisiin nähden,
Isä herätti katsomaan suoraa lähetystä kun ihminen astui kuun kamaralle ensi kerran.
Totta kai. Radiosta oli pakko kuunnella Lista, tämä Matti Paalosmaan juontama ohjelma. Tämä Matti taisi silloin seukata Katri Helenan kanssa.