Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko laillista julkaista saamansa tekstiviestit?

Vierailija
08.02.2007 |

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinullehan ne on osoitettu.. saat tehdä mitä niille vaan.

Vierailija
2/6 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan muu ei niitä saa julkaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tiennyt Matti tekstatessaan, että koko kansalle viestittelee.

Mä olisin ainakin tosi pahoillani, jos noin " luotettavalle" ihmiselle olisin tuntoni ja ajatukseni tekstannut.

Sympatiat Matille.

Vierailija
4/6 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama käytäntö kuin kirjeissä. Olisi moni kirja jäänyt kirjoittamatta, jos itselle tulleita kirjeitä ei saisi julkaista.

Vierailija
5/6 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessahan on kirjesalaisuus, mikä koskee mm. sähköposti viestejä, tekstareita, ja perinteisiä kirjeitä.

Syyllistyn siis rikokseen, jos vaikkapa salaa luen mieheni kännykkää, sähköpostia tai avaan hänen kirjeensä.

Mutta katoaako tuo " salaisuus" jos henkilö a lähettää viestin, joka tarkoitettu VAIN henkilö b:lle? Kumman " omaisuutta" tuo viesti on...?

En minä ainakaan tahtoisi, että rakkaalleni lähettämiäni viestejä/kirjeitä julkaistaisiin jossain Seiskassa... Olen ne tarkoittanut juuri sille ihmiselle, jolle ne olen lähettänyt!

Esim. joku IRC-galleria on asia erikseen, jos joku rustaa päiväkirjaansa asioita elämästään, ovat ne " julkista" tietoa. Mutta tosiaan, minusta jokin julkinen taho voisi ottaa tämän asian käsittelyyn... Sen ymmärrän hyvin, ettei Vanhanen sano asiaan mitään, vaikeneminen on kultaa, turha lähteä yllyttämään hullua enempää...

Vierailija
6/6 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Söderman: Vanhanen voisi viedä tekstiviestien julkistamisen oikeuteen"