Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakastaako vanhemmat kuopusta eniten?

Vierailija
24.08.2024 |

Vähän tälläinen näkemys, että parhaat paukut käytetään kuopukseen kun kaikki on vielä tuoretta.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin? Luulisi, että jos johonkin lapseen satsataan enemmän, niin esikoiseen.

Vierailija
2/20 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan kaikkia lapsiani yhtä paljon 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten suosikki on esikoinen, monesti nuorinkin. Keskimmäinen ei varmaan koskaan?

Vierailija
4/20 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lapsien määrästä ja ikäerosta. Olen huomannut että jos lapsilla on suuret ikäerot se pahnanpohjimmainen hemmotellaan joskus piloille.

Vierailija
5/20 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastan kaikkia lapsiani yhtä paljon 

Joo aina näistä on puhuttu mutta kaikki lapset ja lastenlapset ovat aina rakkaita. Toisia näkee useammin, toisia harvemmin mutta se ei vaikuta mitenkään.

Vierailija
6/20 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimmäinen on suosikkini. 

Vierailija
7/20 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen keskimmäinen lapsi ja perheen musta lammas.

Vierailija
8/20 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ainakin pikkusiskoni oli kummankin vanhempani ehdoton suosikki ja on yhä. Minkäs teet.

Vierailija
9/20 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on poika ja tyttö. Kumpaakin rakastan yhtä paljon, mutta eri tavalla. Vaikea selittää. Toinen on helpompi kuin toinen.

Vierailija
10/20 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaksi lasta ja molemmat yhtä rakkaita. Itse olen 3/4 lapsi ja en kyllä koe olevani jotenkin vähemmän rakastettu kuin muutkaan. Varmaan riippuu perheestä. Itse koen oudoksi jonkun suosikkiaseman.

Vierailija
11/20 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vanhempiin sisaruksiin sovelletaan kaikki ajan kasvatuspsykologiset hömpötykset ja nuorimmaisen kohdalla ei enää vaan jakseta. Sillä tavoin se näyttää pääsevän helpoimmalla.

Vierailija
12/20 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä, miten joku voisi valita "suosikkilapsen" omistaan. Kaikki lapset ovat erilaisia ja tarvitsevat esim. apua eri asioihin eri määriä. Tämä ei tarkoita sitä, että niistä pitää enemmän tai vähemmän. Luulen, että pitää olla itse vähän vinksallaan, että pitää jostain lapsesta eniten toisten kustannuksella. 

Vierailija
13/20 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.  Kuopus on rakkain. Muut lapset myimme kiertävään sirkukseen. 

Vierailija
14/20 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on vaikea niin kyllä se valitettavasti on niin,että helpommat on "suosiossa". Vaikka se vaikea lapsi yleensä saa eniten huomiota. Juuri siksi,koska siinä on eniten työtä. Rakkauden määrään se ei vaikuta.

Vierailija
15/20 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani voin sanoa, että kuopus on rakkaampi. Tosin johtunee siitä, että on tyttö, kun esikoinen on poika.

En ole valinnut rakkauden määrää. Näin nyt on vain käynyt.

M

Vierailija
16/20 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on esikoinen ja kuopus aivan yhtä rakkaita.

Vierailija
17/20 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.  Kuopus on rakkain. Muut lapset myimme kiertävään sirkukseen. 

Niin mekin.

Käymme kuopuksen kanssa kerran vuodessa katsomassa, kun kiertävä sirkus tulee kaupunkiin.                                       Emme tietenkään ota yhteyttä, mutta katsomme ja taputamme kohteliaasti, jos eivät mokaa esitystään.

Vierailija
18/20 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, kun olen itse ainokainen ja oma lapseni myös ainoa. Miehelläni on on yksi iso- ja kaksi pikkusisarusta. Heillä kuopus väittää, että hänelle on sanottu hänen olleen epätoivottu, tästä johtuen hän on suorastaan äititraumainen ja sen seurauksena alkoholisoitunut. Totuutta emme tiedä...

Vierailija
19/20 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muka kuopuksen kohdalla kaikki on tuoretta? Silloinhan on jo se vanhemmuuden oppi saatu. Kuopus saa yleensä jämät, monesti kyllä eniten vapauksia (kun jo opittu mitä oikeasti ei tarvitse kieltää tai mikä ohjaus muuten toimii parhaiten).

Vierailija
20/20 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minun vanhemmat satsasi vain vanhempaan lapseen muihin ei mitenkään ja minä nuorimpana jäin kaikesta ilman ja maailmalle lähdin tyhjin taskuin, kädessä menolippu. Omien lasten kohdalla pyrin tasavertaisuuteen, mutta nuorimpaan keskityin enemmän, koska hän oli selvästi sisaruksiaan nuorempi. Ovat jo aikuisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän