Tiesitkö viikko sitten, mitä tarkoittaa raakku?
Kommentit (138)
Ala-asteen biologiassa käydään läpi myös raakku. Kyllä se pitäisi tietää jos on peruskoulu tai kansakoulu käytynä.
En tiennyt, että rauskuja on suomessakin. Tiesin kyllä mitä ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä joillain raakuilla on, kun Suomessa on h-tisti työttömiäkin, joista kukaan ei tunnu välittävän hevon perseen vertaa.
Jos työttömien yli olis ajettu metsäkoneella 400 kertaa, niin kyllä siitäkin olis uutisoitu. Vaikka olis ollut vain yksi vaivainen työtön, niin olis ylittänyt uutiskynnyksen.
Enpä usko, ei lueta tappioksi missään kategoriassa.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö joku raakku-sanan alkuperää, mistä se on tullut tarkoittamaan jokihelmisimpukkaa.
Olisikohan ihan vaan siksi, että niistä raakattiin helmet talteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä joillain raakuilla on, kun Suomessa on h-tisti työttömiäkin, joista kukaan ei tunnu välittävän hevon perseen vertaa.
Jos työttömien yli olis ajettu metsäkoneella 400 kertaa, niin kyllä siitäkin olis uutisoitu. Vaikka olis ollut vain yksi vaivainen työtön, niin olis ylittänyt uutiskynnyksen.
Yksi työtön puhdistaa vettä 8litraa päivässä
En tiennyt enkä osaa mieltää tärkeänä eliölajina.
Tiesin. Minulla on hyvä yleissivistys.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin, olen ollut hereillä biologian tunneilla.
Erikoista että nämä biologian tunneilla heränneet on kateissa muissa ketjuissa kun puhutaan ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Ala-asteen biologiassa käydään läpi myös raakku. Kyllä se pitäisi tietää jos on peruskoulu tai kansakoulu käytynä.
Siellä käytiin paljon muutakin.....
....tärkeämpää mitä ihmiset ei muista.
Minut vietiin jo lapsena 70-luvulla katsomaan raakkuja ja vanhemmat kertoivat, ettei niihin saa koskea ja että ne ovat hyvin uhanalaisia.
Tottakai, minua on aina kiinnostanut biologia
Tiesin. Koulun biologiassa on raakuista kappale. Jäi mieleen jokihelmisimpukka eli raakku.
En muistanut, että jokihelmisimpukoita kutsutaan raakuiksi. Mökillä oli noita paljon ja muistan kuinka aikuiset kielsivät häiritsemästä niitä.
Vierailija kirjoitti:
Siis 50 vuotta ollut rahoitettu ja edelleen uhanalainen? Taitaa olla tuhoontuomittu laji jos ei osaa lisääntyä.
Vähän kuin sinä itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi työtön puhdistaa vettä 8litraa päivässä
Ei vaan tekee oluesta vettä.
Suomalaisena vastaan tähän rehellisesti, en tiennyt. Yhdistin raakku sanan samaan kuin ravun syötti = vanhus = naispuoleinen vanhus. Nyt oken viisaampi, ja kunnioitan raakkuja.