Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jaahas olen liikunnaopettaja yläkoulussa ja ensi viikolla alkaa cooperin testit.

Vierailija
24.08.2024 |

Yllätyksiäkin mahtuu joukkoon,viime vuonna eräs 16v poika juoksi 3600m.Mutta suurin osa ei enää edes jaksa juosta 12 minuuttia putkeen.

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Liikunnaopettaja"? 

Ei ole äidinkielen opettaja

Vierailija
22/92 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän cooper ole vuosiin kuulunut opetussuunnitelmaan.

Niin? Opettajilla on vapaus opettaa.

Kyllä jossakin vaiheessa joutuu hankaluuksiin, jos kovin paljon sooloilee opsin vastaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on ollut vapaaehtoinen jo ainakin 20 vuotta. 

Mitäh? Minä olin yläasteella 15 vuotta sitten, ja kyllä meidät ainakin laitettiin juoksemaan. Tai no, suurin osa ei kyllä jaksanut ottaa sitä tosissaan ja vain käveli koko sen ajan.

Vierailija
24/92 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan ihmisillä oli varmana lapamatoja.

Mutta siis kyllä ollaan ongelmissa: 1) nuoret huonossa kunnossa ja aikuisena/vanhuksina sairaita ja 2) ei edes viitsitä juosta/yrittää, kun on niin epämukavaa

Vierailija
25/92 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jaahas" . Et ole.

Vierailija
26/92 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksin lukiossa cooperissa 4200m.

Vierailija
27/92 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cooper on kyllä täysin typerä testi. Siihen ei treenata mitenkään ja yhtäkkiä pitää sit juosta ja olet surkea, jos et saa 3000m. Voit pelata vaikka pesäpalloo, korista tai sählyä 3 kertaa viikossa ja siltikään, et yllä 3000m tai edes 2800m

Vierailija
28/92 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän cooper ole vuosiin kuulunut opetussuunnitelmaan.

Ei ainakaan täällä. Movea tekevät.  Oma teini ei oo ikinä juossut cooperia. 

Vierailija
29/92 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätkö edes että ilman mittauksia ja taulukoita nuoret voisi jopa ajoittain tykätä liikunnasta? 

Vierailija
30/92 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

.Meillä oli yliopistossa pakollinen cooperin testi :D

ja ei, opiskelemani ala ei liittynyt liikuntaan mitenkään. 

Vierailija
31/92 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululiikunta on jo vuosikymmeniä ollut täysin epäonnistunut oppiaine, joka ei täytä siltä odotettuja tavoitteita. Päinvastoin, ne, joiden pitäisi oppia liikkumaan, menettävät kaiken liikunnanilon.

Vierailija
32/92 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Liikunnaopettaja"? 

Joten ei tarvitse osata kirjoittaa edes ammattiaan oikein??? 

Vierailija
33/92 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jännä, että mun kouluaikoina oppilas analysoitiin perin pohjin, mutta yksikään liikunnanopettaja ei koskaan löytänyt mun vahvuuksiani. Kyllä siellä itse oltiin niin urheilullisia ja kehuttiin vain hyviä urheilijoita.

Mun fantasia on nöyryyttää entisiä liikunnanopettajia esim matematiikalla tai ruotsin kielellä siten, että joudut laskemaan tai puhumaan koko luokan kuulle ja kaikki saa nauraa sulle. Tietenkään en opeta mitään, jotta selviytyisit. 

Huomasin aikuisena, että pärjään pitkän matkan juoksussa, mutta ei mua koulussa siihen kukaan kannustanut tai neuvonut. 

Vierailija
34/92 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Liikunnaopettaja"? 

Joten ei tarvitse osata kirjoittaa edes ammattiaan oikein??? 

Tarvitsee vain osata huutaa kentän laidalla.

Vierailija
35/92 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Liikunnaopettaja"? 

Nää on niitä tyyppejä, jotka ei itse osaa lukea tai kirjoittaa, jotka päätyy liikunnan opettajiksi. 

Vierailija
36/92 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juoksin lukiossa cooperissa 4200m.

Hyvä, iteltä menis näin liki nelikymppisenä ehkä 2000m

Vierailija
37/92 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pidät tuollaisen kyykytystilaisuuden, joka ei kuulu opetussuunnitelmaan? Miksi et opeta, että jokainen voi löytää liikunnan ilon, kun oikeita lajeja löytyy. Jäitkö muuten itse paljon olympiaedustuspaikasta?

Jollekin Cooperin testi voi olla koululiikunnassa ainoa juttu, jossa hän saa loistaa. Minä olin tällainen. Olin luokan huonoimpia niin pallopeleissä, pikajuoksussa, voimistelussa, pituushypyssä ja heittolajeissa, mutta Cooperin testissä kuuluin parhaimpien joukkoon. Satun vain olemaan hidas ja kankea, mutta kestävyysominaisuudet minulla ovat hyvät.

Vierailija
38/92 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikille nyt tiedoksi, että oikeasti koululiikunnassa ei juostu coopereita. (paitsi vapaaehtoisesti tai valinnaisryhmän pyynnöstä)

Move-mittaukset koulu tekee, vaikka ei haluaisi tehdä. Ne tehdään, koska THL haluaa tilastoja nuorista ja lapsista tutkijoita varten. Koulun puolesta THL saisi itse tulla pitämään Move-testinsä vaikka koulun jälkeen ja saisi itse ottaa perheisiin yhteyden ja sopia ajan. Ei tarvitsisi siihen koululiikuntaa sotkea ja käyttää opettajien aikaa testaukseen ja tietojen näpyttelyyn koneella testien jälkeen. Terveystarkastuksessa kauan eivät edes katso tuloksia, vaikka kuulemma on niin tärkeää testata lapsia, jotta saadaan käydä ne läpi terveystarkastuksessa lapsen ja perheen kanssa. Paskat käydään, ei terkkari ehdi. 

Eli siis ei koulu/opettaja halua tällaisia testauksia.

Vierailija
39/92 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

*juosta

Siis ei nykyään enää juosta

Vierailija
40/92 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oottekl treenanneet etukäteen? Vai kylmiltäänkö yhä testataan?

Ei monikaan kasarillakaan juossut 12 minuuttia. Vain ne kolme parhainta, sitten keskisakki juoksi, käveli ja huili ja me surkeet käveltiin.