Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua kiusattiin julmasti traumatisoitumiseni takia

Vierailija
24.08.2024 |

Perheväkivallan vuoksi olin koulussakin arka, ujo ja hiljainen. Tämä johti syrjintään ja kiusaamiseen niin opiskelijoiden kuin opettajienkin taholta. Minä olin heikko luuseri kaikkien mielestä, vaikka oli äärettömän vaikeaa jatkaa pelkkää normaalia elämää. Se, että olin pohjalla ei riittänyt vaan minut haluttiin painaa entistä alemmaksi. Olin huono ihminen siksi, että pelkäsin kuollakseni. 

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama mulla. Päällisin puolin näytän ihan normaalilta ja päällisin puolin elän normaalia elämää. Sisältä olen ihan pask*na ja ilmenee monella eri elämänalueella. Mun tekisi mieli kostaa. 

Ja mitä kostaisit ja kenelle edgelord? Mees vaikka fedoraa puhdistamaan ja leukapartaa siistimään

Vierailija
42/58 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama mulla. Päällisin puolin näytän ihan normaalilta ja päällisin puolin elän normaalia elämää. Sisältä olen ihan pask*na ja ilmenee monella eri elämänalueella. Mun tekisi mieli kostaa. 

Ja mitä kostaisit ja kenelle edgelord? Mees vaikka fedoraa puhdistamaan ja leukapartaa siistimään

Pelottaako? Olen sitäpaitsi nainen. Naistahan ei niin älytä varoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, kuulostaa vaan myötähäpeältä🤦

Vierailija
44/58 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet säälittävääkin säälittävämpi. Entinen koulukiusaaja jolla paskat housussa omien tekosiensa vuoksi. Toivottavasti saat ansiosi mukaan. Arvaan että olet kiusannut useampaakin.

Vierailija
45/58 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmiset kiusaa, se on koulutusta koko ajan

Vierailija
46/58 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet säälittävääkin säälittävämpi. Entinen koulukiusaaja jolla paskat housussa omien tekosiensa vuoksi. Toivottavasti saat ansiosi mukaan. Arvaan että olet kiusannut useampaakin.

Pieleen meni. Oon kanssa entinen kiusattu, ja perheväkivallasta kärsiny, joka päätti ottaa oman elämänsä hallintaan. Siinä valossa tollaset kostofantasiat kuulostaa tosi noloilta🙄

Vierailija
47/58 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, että kiusaajan mieli on aina tavalla tai toisella vinoutunut, tämän vuoksi kiusaaja on aina heikko. Terve, hyväitsetuntoinen lapsi ei kiusaa. Kiusaaja on voinut itse joutua kokemaan esimerkiksi väkivaltaa eri muodoissa vaikkapa kotona, tai sitten yrittää kompensoida omaa alemmuudentunnettaan yrittämällä alistaa muita. Tietenkään tämä ei oikeuta kiusaajan tekoja, jokainen voi kuitenkin loppujenlopuksi valita, kiusaako vai ei.

Kun ihmiset kasvaa, suurin osa ihmisistä näkee kiusaajan heikkouden, kiusaaja vain nolaa itseään muiden silmissä. Koulu loppuu ja ihmiset hajaantuu uusiin kouluihin ja työpaikkoihin, mutta kiusaaja ei ikinä pääse eroon omasta mielestään ja heikkoudestaan.

Vierailija
48/58 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieleen meni. Oon kanssa entinen kiusattu, ja perheväkivallasta kärsiny, joka päätti ottaa oman elämänsä hallintaan. Siinä valossa tollaset kostofantasiat kuulostaa tosi noloilta

Millä tavalla päätit ottaa oman elämän hallintaan?

Vierailija
49/58 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kaikilla on tarinamme, ei kannata jäädä kiinni menneisiin surkeisiin uskomuksiin joista pitää kiinni.

Yltiöpositiivisuus voi kääntyä vähättelyksi.

ei tämä ole yltiöpositiivisuutta vain realismia, haluatko antaa loppuelämäksi vallan näille kiusaajille/perheenjäsenille vai lähdetkö rakentamaan sitä omaa polkua ? Uhritarinasta tiukasti kiinni pitäen annat sen vallan juuri pois ja kerrot itsellesi tarinaa miksi mistään ei voi tulla koskaan parempaa. Ja parempi ei  tarkoita että olet ykskaks miljonääri ja koko maailma kumartelee sinua, vain se että niiden muiden tekemisillä ja mielipiteillä ei ole enää merkitystä. Moni toki mielellään pitää tosta uhriasemasta kiinni, se on kiva ja turvallinen paikka. Ja kyllä on omakohtaista kokemusta raa-astakin perhev-vallasta.

Vierailija
50/58 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajani vanhemmat oli serkuksia keskenään, joten voin ymmärtää ettei geenit olleet parhaimmat. Ilmeisesti muutenkin koko suku nainut tosiaan samassa kylässä vuosisadat, siitä tulos.

Vierailija
51/58 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiusattiin 12-vuotiaana siitä että olin neitsyt. En siis horoskoopiltani. Vasta vuosia myöhemmin aloin ajatella toisesta näkökulmasta, mitähän tälle kiusaajalle itselleen oli tapahtunut? Eihän kukaan kormaali 12v kiusaa toisia tuollaisesta asiasta.

Vierailija
52/58 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä alkuunkaan teidän ajatuksia. Missä aikuisen ymmärrys ja empatia? 

Olen itse väkivaltaisesta perheestä, jossa sairaanloista väkivaltaa harjoitti äiti. Ihmettelen edes, että olen hengissä. Olen myös koulukiusattu, mutta en ikinä ajattele, että kohtaisin kiusatuille. Kukaan heistä ei varmasti voinut itsekään hyvin, enkä usko, että kellään kiusaajalla oli kotona hyvät olot itsellään. Lapsuus vanhempien armoilla on kamalaa aikaa, jos vanhemmat laiminlyövät lapsen tarpeet. Myötätuntoa tunnen myös niihin kiusaajien. 

Vierailija
53/58 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse väkivaltaisesta perheestä, jossa sairaanloista väkivaltaa harjoitti äiti. Ihmettelen edes, että olen hengissä. Olen myös koulukiusattu, mutta en ikinä ajattele, että kohtaisin kiusatuille. Kukaan heistä ei varmasti voinut itsekään hyvin, enkä usko, että kellään kiusaajalla oli kotona hyvät olot itsellään. Lapsuus vanhempien armoilla on kamalaa aikaa, jos vanhemmat laiminlyövät lapsen tarpeet. Myötätuntoa tunnen myös niihin kiusaajien. 

Muuten samaa mieltä, mutta en tunne mitään kiusaajiani kohtaan. Heillä ei ole väliä, enkä kyllä edes jaksaisi mitään tehdä, koska ei kiinnosta

Vierailija
54/58 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei päädyin kiusaajaksi ihan sattumalta, vaan kyllä siihen aina jonkinlainen oma päätös kiusaamistoiminnasta tarvitaan. Peesaajia voin ehkä ymmärtää, jos ovat vain liian arkoja asettuakseen itse kiusaajia vastaan.

Vierailija
55/58 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiusattiin 12-vuotiaana siitä että olin neitsyt. En siis horoskoopiltani. Vasta vuosia myöhemmin aloin ajatella toisesta näkökulmasta, mitähän tälle kiusaajalle itselleen oli tapahtunut? Eihän kukaan kormaali 12v kiusaa toisia tuollaisesta asiasta.

Ehkei enää itse ollut.

Vierailija
56/58 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kaikilla on tarinamme, ei kannata jäädä kiinni menneisiin surkeisiin uskomuksiin joista pitää kiinni.

Yltiöpositiivisuus voi kääntyä vähättelyksi.

On hyvä tunnistaa toksinen positiivisuus.

Toksinen positiivisuus? Uusi termi minulle. Onko se samaa kuin yhden jatkuvat aloitukset "hyvän mielen ketju" jossa haukutaan milloin mikäkin ihmisryhmä?

Vierailija
57/58 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hänellä oli ollut vähän piupalipaupali-piupalipaupali ja sitten koulussa oli pylly kipeä ja se harmitti.

Vierailija
58/58 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorten kypsymättömyyden vielä jotenkin ymmärrän, mutta että aikuisetkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi