Hyvissä ajoin - englanniksi, kiitos! ev
Kommentit (9)
Vierailija:
in good time
1. In a reasonable length of time.
2. When or before due.
3. Quickly.
no just noin... not.
Noista käyttäisin virallisessa tekstissä tuota " well in advance" tms, puhekielessä ja kirjoittaessa tutuille " as soon as you know" (jos on kyse päätöksestä tms), tai jopa ASAP (As soon as possible), jos on tarpeen. tai ihan vaan " as early as possible"
Ne on ne jotka eniten hihittelee, jotka LUULEE osaavansa. Olen opiskellut englantia vuodesta 1989, joten kuule hallitsen paljon paremmin sen kuin sinä.
Millähän perusteella pidät in good time -ilmaisua huonona?
Terveisin: Yhdysvalloissa vuosi ja toinen Englannissa.
Epävirallisessa keskustelussa (vaatii vähän toisen tuntemista) asap on käyttökelpoinen kaikkiin mahdollisiin tilanteisiin.
niin " when or before due" on kyllä ihan jotain muuta kuin käyttöenglantia.
Ja olen opiskellut (jos koulusta aloitetaan) englantia vuodesta 1981, käytän sitä työssäni koko ajan ja olen kirjoittanut kielellä pari kirjaa ja useita lehtiartikkeleita (jotka on oikoluetettu kielitoimistolla: ei suurempaa korjattavaa)
8
" niin pian kuin suinkin" (=asap) ole eri asia kuin " hyvissä ajoin" ?
t. Nipo :D
eli luulin, että 7 ehdotti kaikkia noita kolmea fraasiksi tuon " hyvissä ajoin" tilalle. Mutta olivatkin siis selityksiä sanakirjassa. Ok. " In good time" ei ole outo, vaikka itse en varmaan käyttäisi.
8.
Eli siis " In good time" -ilmaisulla on kolme (3) eri merkitystä, jotka ovat:
2. When or before due.
3. Quickly.
Joista tuo kakkonen tarkoittaa, että " in good time" -ilmaisu merkitsee sitä, että " ennen tai juuri ajankohtana" . Esimerkiksi, jos joku menee sairaalaan in good time before delivery, he menivät sinne HYVISSÄ AJOIN ennen synnytystä.
Etkö ole koskaan käyttänyt Websterin sanakirjaa tai Thesarusta kun et tunne leikkaa- ja liimaa- otetta?
Terveisin 9, joka on elämässään puhunut liian monen amerikkalaisen salkunhoitajan kanssa ja on kurkkuaan myötä täynnä lipeviä ameriikanenklannin sokerikuorrutefraaseja.
in good time
2. When or before due.
3. Quickly.