Turkuun muuttaminen
Kommentit (292)
Mitä se turun murre on ja missä ne sisäänpäinlämpiävät töykeät turkulaiset on?? En minä vaan niitä ole nähnyt. Ihan tavallisia ihmisiä.
Mikset vain osta asetta ja ammu itseäsi polveen?
En mä vaan ole mitään töksäyttelyä Turussa huomannut. Ja ulkonäön arvostelua?? No ei todellakaan. Jos jossain on tuollaista suoraa puhetta ilman sensuuria, niin Etelä-Pohjanmaalla :D
Turussa on paljon hyvännäköisiä ihmisiä. Ihan miehiä, naisia. En tiedä mistä johtuu, mutta tähän kiinnittää aina huomion. Ja ihmiset on tyylikkäitä. Koko kaupunki on kyllä ilo silmälle, niin kaunista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mää muuttaisin tähä, jos ois rahaa
Mää en muuttasi. Yks vessa, ei yhtään parveketta. En ole vuosikymmeniin asunut asunnossa, jossa on yksi (1) vessa!!!
Miks tarvii kaks vessaa, jos asuu yksin 👀
Vierailija kirjoitti:
Turussa on paljon hyvännäköisiä ihmisiä. Ihan miehiä, naisia. En tiedä mistä johtuu, mutta tähän kiinnittää aina huomion. Ja ihmiset on tyylikkäitä. Koko kaupunki on kyllä ilo silmälle, niin kaunista.
Tää on vähän niin kuin huono puoli, en kehtaa istahtaa homssuisena Blankon terassille 😅
Turus pitää olla fiini, jottei erotu
"Nätei plikoi ku pairan knapei"
(=kauniita naisia riittää)
https://is.mediadelivery.fi/img/468/7bf276f7cf504ac5a15d083ac673bfbe.jp…
Vierailija kirjoitti:
Turku sisäänlämpiävä. Ihmiset vaiteliaita. Kylmä kolkko ilmapiiri. = Tuppukylä.
Verrattuna mihin toiseen suomalaiseen kaupunkiin? En ole mistään päin Suomea mitään erityisen puheliasta ja ulospäin suuntautunutta sakkia löytänyt, paitsi ehkä Savo-Karjala seudulta eikä nekään ulospäin lämpeäviä juuri ole, puheliaita vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole vuosikymmeniin asunut asunnossa, jossa on yksi (1) vessa!!!
Montak perset sul sit oikke o?
Oliko tää sitä turkulaista töksäyttelyä? 😂
Ihana paikka ja jotenkin parempi kuin monet muut paikat. Asumme Tuusulassa ja muuttaisimme Turkuun, jos työ ei olisi pääkaupunkiseudulla.
Miksi lähes kaikki päättäjät ovat Turusta kotoisin?? Jopa vassareiden ääniharava Lii ja Keskustan ex pj, ei ainoastaan Kokoomusväki😮💨
Vierailija kirjoitti:
Miksi lähes kaikki päättäjät ovat Turusta kotoisin?? Jopa vassareiden ääniharava Lii ja Keskustan ex pj, ei ainoastaan Kokoomusväki😮💨
Myös vihreiden pj, tai no Kaarinasta mut melkein sama. Ja olihan Saulikin Turun liepeiltä.
Turku on kyllä ihana. Kun muutin, meni muutama kuukausi sopeutumiseen. Sen jälkeen kaupunki on tuntunut todella omalta.
Mua melkein itkettää tämä ketju, on niin ikävä Turkuun 😟💔
Ex-turkulainen (töiden perässä muualle muuttanut)
Niin siitä raitiovaunusta. Turussahan oli jo kymmeniä vuosia sitten raitiovaunujärjestelmä. Etevät kuntapoliitikot sen sitten tuhosivat.
Pikkutyttönä 1960-luvulla olen Turussa raitsikalla matkustanut.
Vierailija kirjoitti:
Niin siitä raitiovaunusta. Turussahan oli jo kymmeniä vuosia sitten raitiovaunujärjestelmä. Etevät kuntapoliitikot sen sitten tuhosivat.
Pikkutyttönä 1960-luvulla olen Turussa raitsikalla matkustanut.
Jep, niiden mielestä raitsikat oli vanhanaikaisia ja vain autojen tiellä siellä. Viimeinen raitsikka ajoi lokakuussa 1972, siihen loppui.
Turussa on todella hyvä asua.
Ei muuta sanottavaa.
Turku on paljon viihtyisämpi kuin esim. Pk-seutu (olen asunut sielläkin vuosia). Harva kaupunki on talvella kaunis, mutta jokiranta on jopa talvella upea.