Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpi parempi korkea verenpaine vai lääkitys

Vierailija
23.08.2024 |

Sain elämäni ensimmäisen lääkityksen kohoneeseen vp:hen. Ikää 50v, eikä muita lääkityksiä ja elintavat ok. Lääkäri kuitenkin aloitti vp lääkkeen Candesartan. Lääke laski paineita, mutta nyt on päällä jatkuva huimaus. Asiasta olen keskustellut lrin kanssa, joka kuitenkin suosittelee lääkkeen jatkamista. Itse olen täysin kyllästynyt tähän pökerryttävään oloon ja otan mielummin ne kohonneet paineet. Tällä hetkellä lri ei halunnut vaihtaa lääkitystä, koska olen käyttänyt sitä vasta kaksi kuukautta.

Kommentit (134)

Vierailija
61/134 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain hiljakkoin aivoinfarktin. Ikä 50v. Muuta syytä ei löytynyt kuin hoitamaton verenpainetauti. En ollut mittaillut yhtään, pitkittynyt stressi ja vuosien univaje.

Nyt ei sitten vaihtoehtoja kuin syödä lääkkeet dosetista kiltisti. Elämä ei ole hääviä enää. 

N50v

Vierailija
62/134 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun meni melkein taju kengännauhoja korjatessa ja kaaduin naamalleni asfalttiin, uskoi lääkäri vihdoin, että pitää varmaan sen huimauksen takia kokeilla toista lääkettä.

Tehtiinkö ostostaattinen verenpaineen mittaus ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/134 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä vaihtamaan verenpainelääke toiseen. Sun on pakko ottaa lääkettä, koska korkea verenpaine on todella vaarallinen. Siirry puhdistamattomaan merisuolaan. Valkoinen puhdistettu suola on myrkky elimistölle. Ja muista liikkua tarpeeksi.

Tsemppiä!

Vierailija
64/134 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkea verenpaine tappaa. Siihen verrattuna mikä tahansa on parempi vaihtoehto.

Tälleen yksinkertaistetusti.

Lääkkeen sivuvaikutukset voivat myös tappaa.

Vierailija
65/134 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elintavat pitäisi korjata. Lääkettä en suosittele.

Elintapojen korjaaminen on tottakai ensimmäinen hoitokeino. Osalla se ei kuitenkaan riitä, vaan lisäksi tarvitaan lääkkeitä.

Vierailija
66/134 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä oli verenpaine 145/95 ja sain sen laskemaan laihduttamalla 17 kg johonkin

135/85

Toki laihdutan lisää ja näin.

Varmaan olisi pitänyt ottaa lääkkeet, mutta myöhäistä se nyt on

-sama

Se on aikalailla ok nyt. Tuo 135/85 mainitaan usein arvoksi jota lääkityksellä tavoitellaan. Voi olla vähän matalampikin ja suositus voi olla myös tiukempi tapauskohtaisesti, jos vaikka on jokin kohtaus jo ollut.

Eikös tuo riipu iästä? Mulla paineet ovat tuota luokkaa, ja silti mulle määrättiin verenpainetta alentavia lääkkeitä. Niillä tosin oli hengenvaarallisia sivuvaikutuksia, joten pysyn hengissä pidempään ilman lääkkeitä, vaikka paineet joskus nousisivatkin nykyisistä.

Vierailija
67/134 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun meni melkein taju kengännauhoja korjatessa ja kaaduin naamalleni asfalttiin, uskoi lääkäri vihdoin, että pitää varmaan sen huimauksen takia kokeilla toista lääkettä.

Tehtiinkö ostostaattinen verenpaineen mittaus ?

Ainoastaan normaalisti istuessa mitattu. Mutta ruvet naamassa varmaan auttoi ymmärtämään, että minulla taso luokkaa 100/65 ei ollut pelkästään loistava hoitotulos ja ihanteellisen alhainen.

Vierailija
68/134 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Candesartan on kyllä halpa lääke. Viimeksi kun ostin, maksoi kolmen kuukauden satsi kelakoevauksen kanssa 2,15 €. 

Vierailija
69/134 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä liikunta ja hyvä ruokavalio korjaa ongelman. Siitä oli myös ihan yleltä ohjelma että 90% potilaista ei tarvitse lääkkeitä. 

On kyllä melkoisen edesvastuutonta heitellä täällä tuollaisia neuvoja.

Joku pöljä jättää lääkkeet ottamatta, ja kuolee.

Vierailija
70/134 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lääkäri, mutta neuvoni annan kuitenkin

1 Keskustele lääkärin kanssa lääkityksestä, ennen kun teet muutoksia, minulla meni 2 vuotta, että saatiin lääkitys kuntoon. Ei ole lääkitystä paineiden takia, ja ei ole elintapa tauti, 

2 Aloita pitkäkestoinen matalalla sykkeellä liikunta esim 30-60 minuutin kävely tai pyöräily joka päivä.( s-fillarikin käy)

3 Muuta ruokavalio vähärasvaisempaan ja vältä sokeria ja suolaa. Laihduta ja laihdut varmasti Myös L-arginiini lisä voisi sopia.

Mittaa verenpaineet kotona ja merkitse ylös, näet sitten kehityksen ja saat motivaatiota. Hyvillä geeneillä paineet korjautuvat muutamassa kuukaudessa ja ruokavalion myötä korjaantuu paljon muutakin.

Minulla taisi henki pelastua , kun aloin 10 vuotta sitten ohjeitani noudattamaan. Paino putosi 83> 74 kg ja siis vähän liikaa kun olen 185 cm mies joka 30v painoi 93 kg, ekan 10 pudotin jättämällä sokerin ja kovat rasvat toinen 10 lähti pyöräilemällä 100 km viikottain kesät talvet. Nyt painoa on 76 kg ja pari kiloa voisi tiputtaa taven aikana.

Verenpaineet ei ole niinkään iästä kiinni, elintavoista se on kiinni ja alkaa kehittymään jo lapsena.

Vierailija
71/134 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vauvalla asennetta, älä ota lääkettä vaan vhh/keto jne. 

Toivon ettei kukaan usko ja jätä syömättä dp-lääkettä tai verenpainelääkettä, tässä laihdutan ja noudatan ruokavaliota, kyllä ne siitä.

Molemmat hoitamattomina tekevät vaurioita, voihan ne sitten jättää kun arvot on hyvät. Minulle lääkäri sanoi että syöt lääkkeet vaikka olet laihtunut ja arvot nyt ihanteelliset.  Uskon ennemmin kuin näitä vhh paasaajia.

Vierailija
72/134 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joku candesartaani. Muut lääkkeet nostaa verenpainetta. 

En koe huimausoireita. Ne saattanevat liittyä myös itse verenpaineeseen

Onnistuin pudottamaan verenpainetta pudottamalla painoa. Se on usein vaihtoehto verenpaine- ja diabeteslääkkeelle.

Vierailija
73/134 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää aurinkoon; auringon UV-A kehittää kehossa typpioksidia ja laskee verenpainetta. Suuvesien käyttö on myöskin syytä lopettaa sillä se estää typpioksidin muodostumista suussa ja nostaa näin verenpainetta. Lisäksi kannattaa hengittää nenän eikä suun kautta, sillä nenähengitys on myöskin yksi typpioksidin lähteistä elimistössä.

Lääkkeet pitäisi olla se viimeinen vaihtoehto.

Vierailija
74/134 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota näitä syyllistämisiä itselleni.. Olin 63 kun sain verenpainelääkkeet,  pahan flunssan jälkeen,  70 kun sain dp lääkkeet.

Ihan turha  ruveta antamaan vaihtoehtoisen lääketieteen ohjeita. Vanhuus ei tule yksin. Mikä kenellekin tulee.

Vierailija
75/134 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähähiilihydraattinen ruokavalio saattaa auttaa jos sellainen kiinnostaa. Jo parissa viikossa nesteet poistuivat niin hyvin että paineet laskivat tuntuvasti. Käytän lääkkeitä mutta sain ennätysalhaisia lukemia ruokavaliokokeilun aikana. Harkitsen että aloittaisin sen uudestaan.

Metabolinen oireyhtymä ja korkea verensokeri nostaa verenpainetta. Parhaiten verenpaine laskee ihmisen luontaisella ruokavaliolla eli lihaa ja eläinrasvaa syömällä.

Vierailija
76/134 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko syöt lääkettä tai et syö lääkettä. Siitä syömättömyydestä seuraa pitemmän päälle sydämen lihaksen muutoksia.

Vierailija
77/134 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ota näitä syyllistämisiä itselleni.. Olin 63 kun sain verenpainelääkkeet,  pahan flunssan jälkeen,  70 kun sain dp lääkkeet.

Ihan turha  ruveta antamaan vaihtoehtoisen lääketieteen ohjeita. Vanhuus ei tule yksin. Mikä kenellekin tulee.

Voit toki vetää napasi täyteen lääkkeitä, mutta auttavatko ne oikeasti sivuvaikutuksineen parantamaan elämänlaatua. No siinähän syöt sitten lääkkeitä vielä lääkkeiden aiheuttamiin ongelmiin.

Vierailija
78/134 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää aurinkoon; auringon UV-A kehittää kehossa typpioksidia ja laskee verenpainetta. Suuvesien käyttö on myöskin syytä lopettaa sillä se estää typpioksidin muodostumista suussa ja nostaa näin verenpainetta. Lisäksi kannattaa hengittää nenän eikä suun kautta, sillä nenähengitys on myöskin yksi typpioksidin lähteistä elimistössä.

Lääkkeet pitäisi olla se viimeinen vaihtoehto.

Tähänhän liittyy sellainen hauska havainto että tyvisolusyövän saaneet elävät muita pidempään - juuri johtuen auringon hyödyllisistä vaikutuksista. Melanooman esiintymistodennäköisyyteen maltillinen auringonotto ei taas edes vaikuta merkittävästi. Eli ottakaa aurinkoa ihmiset kun vielä voitte!

Vierailija
79/134 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit toki vetää napasi täyteen lääkkeitä, mutta auttavatko ne oikeasti sivuvaikutuksineen parantamaan elämänlaatua. No siinähän syöt sitten lääkkeitä vielä lääkkeiden aiheuttamiin ongelmiin.

Kunhan nyt elät sen läskipannusi kanssa yhtä vanhaksi kuin minä nyt olen, katellaan sitten. Jos jättäisin lääkkeeni toimintakykyni heikkenisi ja en pärjäisi yksin.

Vierailija
80/134 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elintavat pitäisi korjata. Lääkettä en suosittele.

Elintapojen korjaaminen on tottakai ensimmäinen hoitokeino. Osalla se ei kuitenkaan riitä, vaan lisäksi tarvitaan lääkkeitä.

Aika moni ei viitsi paneutua syömisiin ja muihin tapojen muuttamisiin.