Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpi parempi korkea verenpaine vai lääkitys

Vierailija
23.08.2024 |

Sain elämäni ensimmäisen lääkityksen kohoneeseen vp:hen. Ikää 50v, eikä muita lääkityksiä ja elintavat ok. Lääkäri kuitenkin aloitti vp lääkkeen Candesartan. Lääke laski paineita, mutta nyt on päällä jatkuva huimaus. Asiasta olen keskustellut lrin kanssa, joka kuitenkin suosittelee lääkkeen jatkamista. Itse olen täysin kyllästynyt tähän pökerryttävään oloon ja otan mielummin ne kohonneet paineet. Tällä hetkellä lri ei halunnut vaihtaa lääkitystä, koska olen käyttänyt sitä vasta kaksi kuukautta.

Kommentit (134)

Vierailija
121/134 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elintavat pitäisi korjata. Lääkettä en suosittele.

Elintapojen korjaaminen on tottakai ensimmäinen hoitokeino. Osalla se ei kuitenkaan riitä, vaan lisäksi tarvitaan lääkkeitä.

Aika moni ei viitsi paneutua syömisiin ja muihin tapojen muuttamisiin.

Eihän niihin viitsi ja voi käydä sekin liian stressaavaksi ja työlääksi. Olen tehnyt pitkään kolmivuorotyötä, sekin näkyy paineissa.

Selityksiä riittää. Ei mikään työ estä parantamaan ruokavaliota.

On validi selitys korkeaan verenpaineeseen, mutta ei haluttomuuteen muuttaa syömisiään.

Vierailija
122/134 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko suolallakin vaikutusta verenpaineeseen? Me suomalaiset sylmme liikaa siolaa, melkein kaikki. Jos suola vaikuttaa tähän, niin sen vähentämisestä voisi olla apua.

Luin myös siitä, että korkea, hoitamaton verenpaine voi altistaa muistisairauksille  kun aivojen verisuonet ovat kovilla.

Mutta ikävältä kuulostaa tuo huimauskin. Voimia, Ap! Toivottavasti löytyisi ratkaisuja.

Kannattaa vaihtaa suola puhdistanattomaan merisuolaan jossa ei ole paakkuuntumisen estoaineita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/134 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessa saattaa olla symptomaattinen hypotensio, joka on näköjään tuo(kin?) valmisteen melko yleinen sivuvaikutus...

Vierailija
124/134 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko suolallakin vaikutusta verenpaineeseen? Me suomalaiset sylmme liikaa siolaa, melkein kaikki. Jos suola vaikuttaa tähän, niin sen vähentämisestä voisi olla apua.

Luin myös siitä, että korkea, hoitamaton verenpaine voi altistaa muistisairauksille  kun aivojen verisuonet ovat kovilla.

Mutta ikävältä kuulostaa tuo huimauskin. Voimia, Ap! Toivottavasti löytyisi ratkaisuja.

Kannattaa vaihtaa suola puhdistanattomaan merisuolaan jossa ei ole paakkuuntumisen estoaineita. 

Jep. Kelttisuolaa kehiin! : )

Vierailija
125/134 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko noihin suolajuttuihin. Kaikki suola on kuitenkin samaa natriumia ja nostaa samalla tavalla verenpainetta. Ihan sama mitä ostat. Olen itsekin käyttänyt vähän kaikkia.

Vierailija
126/134 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se, joka haluaa, keksii keinot.Se, joka ei halua, keksii selitykset,"

Onhan keinoja yritetty. Olen itsekin ollut lähes 30 vuotta erilaisten laihdutusryhmien, kirjekurssien, valmentajien ja nettikurssien vakioasiakas. Myös laihdutuslääkettä kokeiltu. Nykyisin olen tukevampi kuin koskaan. Jäljelle on jäänyt ylikilot ja henkinen väsymys koko touhuun. Lääkkeillä saan kuitenkin sirrettyä terveysongelmia jos en muuhun enää kykene.

Vierailija
127/134 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Natriumin liikasaanti on myrkkyä, riippumatta onko se merestä vai kaivoksesta.

Merisuola toki maultaan paras, mutta epäterveellisin myös.

Vierailija
128/134 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko noihin suolajuttuihin. Kaikki suola on kuitenkin samaa natriumia ja nostaa samalla tavalla verenpainetta. Ihan sama mitä ostat. Olen itsekin käyttänyt vähän kaikkia.

Mineraalisuolassa on vähemmän natriumia, koska osa korvattu kaliumilla ja magnesiumilla.

Vierailija
129/134 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan keinoja yritetty. Olen itsekin ollut lähes 30 vuotta erilaisten laihdutusryhmien, kirjekurssien, valmentajien ja nettikurssien vakioasiakas. Myös laihdutuslääkettä kokeiltu. Nykyisin olen tukevampi kuin koskaan. Jäljelle on jäänyt ylikilot ja henkinen väsymys koko touhuun. Lääkkeillä saan kuitenkin sirrettyä terveysongelmia jos en muuhun enää kykene.

Et ole keksinyt keinoja, vaan yrittänyt huonoja tapoja.

Nyt sitten jatkat selittelyä.

Vierailija
130/134 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpikaan. Muuttamalla elintavat saat verenpaineen normaaleihin lukemiin. 

Vierailija
131/134 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syyllistämällä ne asiat eivät kuitenkaan ratkea. Olennaista on saada paineet kuriin jollain keinolla jotta ei saa vakavia seurauksia. 

Vierailija
132/134 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syyllistämällä ne asiat eivät kuitenkaan ratkea. Olennaista on saada paineet kuriin jollain keinolla jotta ei saa vakavia seurauksia. 

Syyllistämällä ei mikään onnistu. Ei myöskään selittämällä.

Vierailija
133/134 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mineraalisuolassa on vähemmän natriumia, koska osa korvattu kaliumilla ja magnesiumilla.

Se kuulostaa ihan järkevältä. Sitä voisi ostaa. Yhteen aikaan ruususuola oli muotia. Ihmiset kuvitteli että se on luonnollista ja haitatonta, voi syödä melkein rajattomasti.

Vierailija
134/134 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli suola sitten mitä tahansa, niin se on välttämätön aine elimistölle eikä sitä pidä demonisoida siihen malliin kuin nyt tehdään.

Sokeri on vahingollinen, mutta auta armias, jos siitä mainitsee, jengi nousee barrikaadeille sokerin puolesta.