Kumpi parempi korkea verenpaine vai lääkitys
Sain elämäni ensimmäisen lääkityksen kohoneeseen vp:hen. Ikää 50v, eikä muita lääkityksiä ja elintavat ok. Lääkäri kuitenkin aloitti vp lääkkeen Candesartan. Lääke laski paineita, mutta nyt on päällä jatkuva huimaus. Asiasta olen keskustellut lrin kanssa, joka kuitenkin suosittelee lääkkeen jatkamista. Itse olen täysin kyllästynyt tähän pökerryttävään oloon ja otan mielummin ne kohonneet paineet. Tällä hetkellä lri ei halunnut vaihtaa lääkitystä, koska olen käyttänyt sitä vasta kaksi kuukautta.
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Itsellä oli verenpaine 145/95 ja sain sen laskemaan laihduttamalla 17 kg johonkin
135/85
Toki laihdutan lisää ja näin.
Jos kiinnostaa niin laihduin lopulta ilman urheilua. Urheilulla olen aina vetänyt itseni piippuun ja luovuttanut, tai siis pitänyt vuosien tauon. Toki urheilu on terveellistä ja näin. Mutta en pystynyt siihen kun BMI oli 35.
Käytin Fat Sec ret äppiä
https://mobile.fatsec ret.fi/
Ohjelma on ilmainen
Lähinnä se että se pelasti elämäni
Olen 60v nainen. Laihdutin 10kg, jätin alkoholin ( viinin ) , paineet putosivat normaaliin. Jätin lääkkeet pois, mittaan kotona paineet viikottain. Arvot välillä 70-75 /110- 120. Painoni on nyt 60kg, pituus 160cm. Laihdutan vielä muutaman kilon lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä oli verenpaine 145/95 ja sain sen laskemaan laihduttamalla 17 kg johonkin
135/85
Jos kiinnostaa niin laihduin lopulta ilman urheilua. Urheilulla olen aina vetänyt itseni piippuun ja luovuttanut, tai siis pitänyt vuosien tauon. Toki urheilu on terveellistä ja näin. Mutta en pystynyt siihen kun BMI oli 35.
Käytin Fat Sec ret äppiä
Ohjelma on ilmainen
Tunge tuo huijaus-app perseeseesi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
135/85
Käytin Fat Sec ret äppiä
Ohjelma on ilmainen
Miksi alanuolet?
Mitkähän ne ap lukemat sitten oli? Heitä mäkeen lääkkeet jos ei huitele jossain 200:ssa ja yli 110:ssä. Omat paineet oli viime mittauksessa 149/97 ja lääkäri sanoi että vähän kohonnut, mutta ei mitään väliä kun nuori mies vielä.
M48
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
135/85
Käytin Fat Sec ret äppiä
Ohjelma on ilmainen
Tunge tuo huijaus-app perseeseesi!
No kerro miten se on huijaus?
Laihduin, se on ilmainen ja verenpaineeni laski
Jos minua on huijattu niin helvetin hyvä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
135/85
Käytin Fat Sec ret äppiä
Ohjelma on ilmainen
Miksi alanuolet?
Kusettaja spammaa linkkiä joka lankaan. Älkää klikatko!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
135/85
Käytin Fat Sec ret äppiä
Ohjelma on ilmainen
Miksi alanuolet?
Kusettaja spammaa linkkiä joka lankaan. Älkää klikatko!
No laihduin ja verenpaineeni laski
Totta helvetissä haluan jakaa tietoa
Vähähiilihydraattinen ruokavalio saattaa auttaa jos sellainen kiinnostaa. Jo parissa viikossa nesteet poistuivat niin hyvin että paineet laskivat tuntuvasti. Käytän lääkkeitä mutta sain ennätysalhaisia lukemia ruokavaliokokeilun aikana. Harkitsen että aloittaisin sen uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitkähän ne ap lukemat sitten oli? Heitä mäkeen lääkkeet jos ei huitele jossain 200:ssa ja yli 110:ssä. Omat paineet oli viime mittauksessa 149/97 ja lääkäri sanoi että vähän kohonnut, mutta ei mitään väliä kun nuori mies vielä.
M48
Kannattaa esim viikko tai kaksiviikkoa seurata paineita ja kirjata ylös. Ottaa aamulla ensimmäisenä ja illalla. Sitten saa käsitystä millä tasolla se on ja voi näyttää lääkärille. Et kyllä ole kovin nuori. Minäkin aloitin lääkkeet jo reilu kolmikymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Laihduta
Niinpä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tasolla verenpaineesi on ollut ennen lääkitystä ja nyt?
Paineeni oli 110/170 ennen lääkitystä, Nyt 100/140..eli alapaine edelleen korkea. Molemmilla vanhemmilla sepelvaltimotauti, joten vakavasti asian otan. Ja ymmärrän, että lääkityksen aloitukseen kuuluu sivuvaikutuksia, mutta tämä 2kk:n huimaus alkaa jo häiritä joka päiväistä elämää. Ap
Lääkkeitä on aika paljon joten luulisi että vaihtoehtoja olisi kokeiltavaksi. Nykyään käytetään myös useita lääkkeitä. Kun kaikista riittää ehkä pieni annos niin haitatkin jää pieneksi tai niitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
M48
No nyt ei kyllä mennyt ihan Käypä Hoidon mukaan. Kyllä nuo lukemat pitäisi kontrolloida ja jos todelliset, niin lääkkeet kehiin.
Mä sain RR-lääkkeet 35 vuotiaana. Samalla lääkkeellä ja annoksella mennyt jo 15 v. Losartan 50 mg. Paineet n 130/75
Oliko suolallakin vaikutusta verenpaineeseen? Me suomalaiset sylmme liikaa siolaa, melkein kaikki. Jos suola vaikuttaa tähän, niin sen vähentämisestä voisi olla apua.
Luin myös siitä, että korkea, hoitamaton verenpaine voi altistaa muistisairauksille kun aivojen verisuonet ovat kovilla.
Mutta ikävältä kuulostaa tuo huimauskin. Voimia, Ap! Toivottavasti löytyisi ratkaisuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tasolla verenpaineesi on ollut ennen lääkitystä ja nyt?
Paineeni oli 110/170 ennen lääkitystä, Nyt 100/140..eli alapaine edelleen korkea. Molemmilla vanhemmilla sepelvaltimotauti, joten vakavasti asian otan. Ja ymmärrän, että lääkityksen aloitukseen kuuluu sivuvaikutuksia, mutta tämä 2kk:n huimaus alkaa jo häiritä joka päiväistä elämää. Ap
No on kyllä ollut korkeat. Luultavasti on vaan matalampiin paineisiin totuttelua vielä ja helpottaa pian. Runsaampi veden juominen voi auttaa huimauksen estämisessä. Mutta jos tabletin saa jakaa kahtia, niin voit ihan hyvin kokeilla ottaa puolikkaan aamuin illoin. Yleensä, jos on noin korkeat lähtöpaineet, niin yksi lääke ei riitä vaan tarvitaan 2-4. Niitä on erilaisina yhdistelmäpillereinä. Yleensä on vähemmän sivuvaikutuksia ja enemmän tehoa, jos ottaa pientä annosta useampaa lääkettä, kuin jos ottaa yhtä lääkettä isolla annoksella.
Kun paineesi ovat laskeneet tasolta 170/110 tasoon 140/100, se on hyvä, mutta kaukana tavoitteesta, ja silti sinua on huimannut 2 kuukautta. Sinuna menisin uudelleen lääkäriin ajatellen lääkevaihtoa tai - yhdistelmää. Minkähän vahvuista kandesartaania käytät? Jos lääkärisi ei ole perehtynyt verenpaineen hoitoon, koska on kovin kokematon tai ihan muuhun lääketieteen alueeseen suuntautunut, ehdottaisin lääkärin vaihtamista, mieluiten sisätautilääkärille.
Itsellä oireet alkoi pikku hiljäa, mutta nopetui muutamassa vuodessa. Yht äkkiä siitten sairaalaan. 4: lääkkéen yhdistel.ä toimi. Sairaalassa oli komea nuori mies, juuri aivovaurion saanut. Ei vielä tajunnut kohtaloataan. Hoituri käski pitäämään huolen. ettei käy noin.