Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähköpyörillä ajaminen on niin kevyttä

Vierailija
23.08.2024 |

Ei voi edes liikunnaksi kutsua. Kyllä kelpaa ajaa mäet.

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas sama väittely. Voisiko joku ymmärtää, että pyörää voi tarvita ihan samalla tavalla kuin autoa. Mikä on autoilijan syke? Meillä vanhoilla on jo vaikka millaista nivelvikaa ja sähköpyörä on helpotus elämään, muutoin pitäisi ajella taksilla ja tietysti niin saisi sykkeen nousemaan kun seuraisi kasamittaria.

Autoilijat ei väitäkään liikkuvansa. Sähkömopoilijat esiintyvät suurinakin urheilijoina, vaikka ovat istuneet vain mopon kyydissä.

Vanhoille ja muille rajoitteita omaaville ihmisille tietenkin on sähköavisteinen erittäin käytännöllinen arjessa. 

Vierailija
42/104 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä keskustelu on sama kuin aiempina vuosina Reimatec vai Lassie. Tässä sähköpyörä on Reimatec ja normipyörä Lassie. Ei jatketa tätä keskustelua enää. Minä en ainakaan 😊

Miten selostaisit lapsettomalle sinkulle reimatec vs lassie keissin? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä luomuilija akustisella ja ebike mtb myös samassa persoonassa.

eilen ajoin uudella maantiepyörällä sähköpyörän ohi ylämäkeen joka meni jo rajoittimella, itsellä siinä kohtaa nopeus n 30kmh ja tasaisella sitten 35..38kmh. N 8kg moderni maantiepyörä upea ajaa tasaisella ja tuulettomalla kelillä. Sitten taas edellisenä viikonloppuna olin täysjoustoisella sähköpyörälläni maastossa jyrkkien harjujen nousuissa ja menin akustisten kavereiden ohi heittämällä. Jotain tiedän minäkin. Kumpikin kivaa touhua ja eri tarkoituksiin tehtyjä. Ja sen verran hurahtanut olen että pyöriä löytyy useita, oli pahimmillaan 6 sähköpyörää tallissa plus luomut. Nyt olen karsinut määrää. 

sykkeet on maastossa sähköpyörällä kovimmillaan keskisyke 155 4,5h lenkillä, maantiepyörällä luomuna n 125.

kyllä sähköpyörällä sykkeet on kovemmat silloin kun mennään maastossa mäkisessä maastossa vrt maantiepyörällä. Paitsi jos haetaan kovaa keskinopeutta eli 35kmh pidemmällä lenkillä mutta ei ne minulla koskaan 4h kestä. 

pyöräile miten pyöräilet mutta kivaa se on. 

M46

Vierailija
44/104 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummot ajaa nopeampaa kuin kilpapyöräilijät

Vierailija
45/104 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herran jestas näitä "minua vain kiinnostaa sykkeet tyyppejä." Mitä jos alkaisitte liikkumaan vaan itsenne kautta ja ilosta, niin ei tarvitsisi miettiä muiden liikkumista. Mikä siinä niin harmittaa, ettei kaikki halua ajaa tavallista pyörää ja sitä vielä verrataan omiin "hiit-treeneihin." 

Tehkää liikuntaa itsenne vuoksi, ei siksi että inhoatte itseänne. En jaksa ymmärtää tätä muiden lyttäämistä minkään muun kautta, kuin itseinhon. 

T: Paljon urheileva, joka aikaisemmin kilpaili. 

Vierailija
46/104 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi herran jestas näitä "minua vain kiinnostaa sykkeet tyyppejä." Mitä jos alkaisitte liikkumaan vaan itsenne kautta ja ilosta, niin ei tarvitsisi miettiä muiden liikkumista. Mikä siinä niin harmittaa, ettei kaikki halua ajaa tavallista pyörää ja sitä vielä verrataan omiin "hiit-treeneihin." 

Tehkää liikuntaa itsenne vuoksi, ei siksi että inhoatte itseänne. En jaksa ymmärtää tätä muiden lyttäämistä minkään muun kautta, kuin itseinhon. 

Älköönkä mopoilijat esiintykö urheilijoina, koska mopon kyydissä istuminen ei ole liikuntaa. 

Vierailija
47/104 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joitakin ottaa pattiin toisen sähköpyörä? Ottaako pattiin toisen Tesla, kun itse ajelee riisikupilla. Eiköhän anneta jokaisen valita pyöränsä ja sen käyttötarkoitus ja jättää tuomitsematta. Pyörä voi olla kuntoiluväline, mutta myös ainoa mahdollisuus käydä kaupassa. Tuskin siihen sykkeen nostavaan malliin saa tarkkaa, jolla voi tuoda ostokset kotiin ja toisaalta täällä ei ole ratikkaa eikä edes bussia. Vielä teille sykkeen nostajille, hankkikaa soittokello ja käyttäkää sitä.

Vierailija
48/104 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä keskustelu on sama kuin aiempina vuosina Reimatec vai Lassie. Tässä sähköpyörä on Reimatec ja normipyörä Lassie. Ei jatketa tätä keskustelua enää. Minä en ainakaan 😊

Puhuit itsesi pussiin: tiesit ettå ne liittyvät lapsiin *nauraa pilkallisesti*

Vierailija
49/104 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua ainakaan koskaan ole harmittanut sähköpyörät muuta kuin silloin, kun vaikeassa liikennetilanteessa joku ajaa liian kovalla tilannenopeudella.

En halua sähköpyörää, enkä ole kateellinen. 

Vierailija
50/104 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minua ainakaan koskaan ole harmittanut sähköpyörät muuta kuin silloin, kun vaikeassa liikennetilanteessa joku ajaa liian kovalla tilannenopeudella.

En halua sähköpyörää, enkä ole kateellinen. 

Kunhan vain ihmettelen. Oli hyvä saada vastauksia! Kiitos.

Vierailija
51/104 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kysytään sitten uudelleen: miten selostaisit lapsia omaavalle sinkulle Reimatec vs. Lassie keissin?

Vierailija
52/104 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alhaisella sykkeellä polttaa kuitenkin enemmän rasvaa. Mikä tämän aloituksen tarkoitus on? Eikö ole pääasia, että liikkuu? 

Vierailija
53/104 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älköönkä mopoilijat esiintykö urheilijoina, koska mopon kyydissä istuminen ei ole liikuntaa. 

Kilpaillaanko sähköpyörässä nykyisin? Vai miksi ajattelet minua mopoilijana? 

Vierailija
54/104 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

oitti:sina Reimatec vai Lassie. Tässä sähköpyörä on Reimatec ja normipyörä Lassie. Ei jatketa tätä keskustelua enää. Minä en ainakaan 😊

No kysytään sitten uudelleen: miten selostaisit lapsia omaavalle sinkulle Reimatec vs. Lassie keissin?

No siinpä sinulle miettimistä, päättely ei ainakaan ole vahvuuksiasi. Sähköpyörä voisi olla sinulle liian haastava tekniikaltaan.

Vierailija
55/104 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kilpaillaanko sähköpyörässä nykyisin? Vai miksi ajattelet minua mopoilijana? 

Siksi koska jos kulkee moottorin voimalla mäet, kiihdytykset ja vastatuulessa, niin se on mopoilua, ei polkupyöräilyä.

Vierailija
56/104 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nämä sähköpyörät Suomessa erityisen suosittuja? Ajellaanko muuallakin näillä? 

Missä näitä valmistetaan?

Vierailija
57/104 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyydäänkö tavallisissa pyöräliikkeissä? Tehdäänkö tilaustyönä?

Vierailija
58/104 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain tilaustyönä Saksassa, rikkaille

Vierailija
59/104 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin todella tietää näistä sykkeistä! Pääseekö sähköpyörällä esimerkiksi alue 2 (5)? Voiko syke nousta jopa kolmoselle jyrkässä ylämäessä, vai ollaanko edes ykkösellä? Itselläni ei mitään hajua tästä. 

Ei nouse sykkeet (paitsi toki jos ottaa avustuksen pois päältä), jos vaan yhtään on pohjakuntoa. Itse harrastan juoksua, enkä sähköpyörällä saa edes kävelyn sykkeitä (työmatkapyöräilen sähköpyörällä vuoden ympäri eli kokemusta on). Ne tutkimuksetkin, joissa sähköpyörä nostaa kuntoa on tehty rapakuntoisilla. Kivaa sillä on polkea, mutta ei se liikuntaa ole. 

Vierailija
60/104 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain sähköpyörän avulla vihdoin liikunnan ilon takaisin. Parin raskauden jälkeen ja kiireisten pikkulapsivuosien aikana ei liikunta hirveästi maistunut, painoa kertyi ja kunto rapistui.

Olen aina vihannut pyöräilyä, koska mua ketuttaa ne mäet. Kaipaan kuitenkin järkevää, kotoa käsin ja omalla ajalla tehtävää, matalatehoista liikuntaa. Juoksu ei oikein toimi, koska mulla syke nousee liiankin helposti siinä ja polviin sattuu pidemmän päälle. 

Sähköpyörällä poistuu se pyöräilyn ikävä puoli, ne ylämäet, kun sähkö avustaa siinä. Syke pysyy tasaisesti peruskuntoalueella, ainoastaan raskaimmista ylämäissä nousee vauhtikestävyyteen. Lenkit ovat pidentyneet ja tehot lisääntyneet. En allekirjoita väitteitä mopoilusta, koska ainakin mun pyörä ei avusta hirveän paljon ja pyörä itsessäänkin on todella raskas polkea, koska se painaa paljon enemmän kuin peruspyörä. 

Jos kaipaan nopeatempoisempaa treeniä, teen juosten intervallia, jossa helposti pääsee maksimisykkeisiin. Salilla taas pääsee treenaamaan voimaa. 

Musta sähköpyörä on aivan loistava keksintö, joka madaltaa varmasti monen kynnystä lähteä sohvalta liikkeelle.