Oletko rakentanut elämän uudelleen?
Kyllä olen. Meni kerralla työt, parisuhde, ihmissuhteet ja jopa omaisuus. Pohjalta nousin uudelleen. Siellä jonkin aikaa räpiköidessäni. Kouluttauduin uudelleen, uusi työ, uusi parisuhde, paikkakunnan vaihto. Ja omaisuuden kartuttaminen pikkuhiljaa, asunto, auto jne. Kovaa on ollut, mutta selvisin.
Kommentit (9)
Olen. Kasvattava ja kehittävä kokemus.
Kyllä. Alussa todella ahdistavaa mutta vähitellen selvisin. Nyt voiton puolella ja tyytyväinen.
Kyllä olen. Kun puoliso kuoli ollessani reilu 4-kymppinen, siinä meni muutakin; auto, mökki, koti... niiden ohessa vaihtui myös koko elämäntyyli. Kaikki siis muuttui, vaihtui ja meni uusiksi, piti oppia uutta ja uusi elämäntyyli.
Nyt lukuisia vuosia myöhemmin kaipaan taas muutosta, kokonaan uusia asioita. Alkusäikähdyksen ja räpiköinnin jälkeen, kun on toipunut, voi siis jopa tykästyä elämän täyskäännöksiin ja ruveta kaipaamaan uutta sellaista.
Kyllä. 50- vuotias oken ja hyvin vaikeaa on. Kaikki meni. Ero, perhe, onaisuus, terveys.
Monta asiaa on joutunut tässä lähivuosina ja pitemmällä ajalla miettii uudestaan. Ensin jouduin lopettaa työt se ei ollu ku määrä-aikanen työsuhde. Kesken työtapaturma. No sit tuli muutama vuosi myöhemmin paikkakunnan vaihto. Takasin lapsuuden kulmille. Oli remonttia yms. Muutettiin remontin jälkeen kämppään. No hetken päästä avioero. No se oli helpotus. Oli jo vuosia huono. Nyt sit itekseen ollu vuosia. Tässä sit viime kuukaudet menny opiskeluissa nopeesti. Yllättävää että näin vajaa 50 v oppii viä jotain. No tietty asia on jo ennestään tuttua hieman. Ala on kuitenkin eri mitä aiemmin opiskelin. Sinnikkyydellä jatkanut ja jos kaikki menee hyvin niin saan näytön tehtyä ajoissa niin jatkan sit opintoja vielä. Jos ei sitä ennen ala työt.
Kaksi kertaa olen rakentanut uudelleen. Ja nyt on taas hajoamassa. Kolmas kerta toden sanoo.
Sinulla on hyvä kun ei terveys mennyt. Jos sairaana joutuis tuon kaiken tekemään yksin ois jo aika uskomaton saavutus.
Kyllä.
Jäin yh:si 31v sitten. Vaihdoin asuinpaikkaa, työtä, lasten koulut vaihtuivat eikä isästään ollut heille tukea. Samaan aikaan äitini kuoli ja tuin vielä isääkin. Aloitin alusta kaiken.
3 v myöhemmin aloin seurustella nykyisen mieheni kanssa ja aloitimme taas alusta uudella paikkakunnalla.
3v sitten muutin ulkomaille osa-aikaisesti ja kohta muutamme pysyvästi. Terveyden kanssa ongelmia jo vuosia mutta positiivisella mielellä
Isoja muutoksia mutta aina parempaan!
Sama täällä. Parisuhde ja työpaikka meni, samoin säästöt. Aloitin käsittelemään lapsuuteni traumoja, aloin arvostamaan ja rakastamaan itseäni. Opettelin sijoittamaan ja mietin, mitä oikeasti haluan tehdä työkseni. Matkalla yhä, raskasta vastuunkantoa mutta merkityksellistä.