Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä naiset tarkoittaa sillä kun se toivoo miehen olevan "miehekäs"?

Vierailija
23.08.2024 |

Joskus naiset sanoo tai kirjoittaa että miehen pitää olla mies tai miehekäs. Tarkoittaako se sitä että miehen pitää olla lihaksikas,harteikas,pitkä,partaa pitää olla...? Miehekkään pitää siis näyttää miehelle vai mitäs tuo tarkoittaa? 

Kommentit (176)

Vierailija
101/176 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko kertoa oma story, ehkä tästä joku osaa tulkita mikä vie miehisyyden vaikka mies on ulkoisesti todellakin miehen näköinen ja kokoinen.

Mies tavatessamme reippaasti jo keski-ikäinen. 185cm, leveät hartiat isot kädet, nuoruusvuosien treenaaminen ja urheilutausta näkyi kropassa yhä, pitkät jalat. Varsin kivaa katseltavaa.

Mutta....

Hyvin kranttu ruoan suhteen, epäilen että oli jopa jotain outoja pelkoja tms kuten pikkutytöillä että ei voi laittaa jotain ruokaa suuhun kun se tuntui hänestä niin oudolta. Pelkäsi korkeita paikkoja ja erityisesti lentämistä (tämän vielä ymmärsin), pelkäsi ahtaita ja suljettuja paikkoja, ei halunnut mennä yksin nukkumaan minun luonani. Useista pikkujutuista, joita en voi kirjoittaa tässä, päätellen oli myös ehkä hiukan taipumusta johonkin hygienianeuroottisuuteen tms. Valittaja, näki monia ihan tavallisia asioita negatiivisesti. Mieliala vaihteli usein, piti aina tavatessa kuulostella hä

Oliko hänen nimensä Sheldon?

Tuli vaan mieleen se rillit huurussa tyyppi.

Tämä mies kuulostaa neuroepätyypilliseltä. Ainakin sellaisia piirteitä on runsaasti.

Vierailija
102/176 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsevarma.

Sellainen joka ei pelkää miehuutensa kärsivän siitä jos pitää hetken aikaa naisystävän käsilaukkua tai tiskaa astioita.

Sellainen jonka ei tarvitse pullistella ja pöyhistellä ja nostaa itseään muiden yläpuolelle.

Sellainen joka kohtelee muita ystävällisesti.

Lisään tähän

-sellainen joka ei pelkää naisen vahvuutta.  Ei koe tarvetta alistaa ja nousta yläpuolelle.  Tuntee oman miehuutensa naisen rinnalla, tasa-arvoisena. No, tämä on siis itsetuntokysymys.

-uskaltaa tuntea kaikki tunteet ja myös näyttää ne. Ei häpeä heikkoutta. 

Jos ja kun mies tuntee olevansa turvallinen itsenään, miehenä,  pelkäämättä naisia ja erilaisuutta.  Ei menetä kasvojaan osoittaessaan olevansa  ihminen inhimillisine tunteineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/176 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry mut käännän kysymyksen niin päin et mikä on epämiehekästä?

Mulle epämiehekkyys = liian sliipattu, pyntätty, koreileva, keikarimainen ulkonäkö ja olemus. Liikaa koristeellisuutta. Pääkaupunkiseutulaiset tietää mitä tarkoittaa tyyli "Punavuoren hipsterit" !  Sitten, kimeä korkeahko ääni, ehkä vähän naismainen puhetyyli. Kikattaminen tai nuut naisten käyttämät fraasit. Naisellinen kehonkieli (tätä on hyvin vaikea kuvailla sanoin). 

Luonteen puolesta hyvin epämiehekästä on herkkähipiäisyys, lapsen tai teinin tasolle jäänyt pikkumainen loukkaantuja ja mielenosoittaja kun ei mene oma tahto läpi. Epäterve itsekkyys ja itsekeskeisyys (usein seurausta heikosta itsetunnosta). Epäilee oman miehisyyden murenemista jos tekee esim kotitöitä tai huolehtii lapsista. Valittaja vikisiä vinkumiina, jolla usein asiat huonosti ja tuo sen julki ensimmäisenä. Ei siedä epämukavuutta vaan asioiden pitäisi olla aina kuten hän tykkää, jos ei ole, tuo sen kuuluvasti esille. 

Tärkein: Mikään ei ole epämiehekkäämpää kuin se että mies olettaa naisen huolehtivan hänestä. 

Vierailija
104/176 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellisiä miehiä ei riitä kaikille 

Vierailija
105/176 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roteva karu jörniä joka ottaa rajusti.

Vierailija
106/176 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juoruämmä ja työpaikan pikkusieluinen irvistelijä idiootti, joka uskoo kaiken mitä ääneen sanotaan olevan totta ja reagoi ( 3 vuotias) sen mukaisesti. 

Vierailija
107/176 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehekäs tuntuu usein olevan yhtä kuin aikuinen.

Lapsellisena, tai epämiehekkäänä, pidän vaikkapa jotain jatkuvaa valitusta ja kiukuttelua vastuista. Kuinka työpäivä on aina niin rankka, sitten kotona kiukuttaa kun pitää tehdä muutakin kuin pelata pleikkaa. Kaverin mies taas ei halunnut tehdä mitään yhdessä mutta heitti itkupotkutraivarit jos kaveri sitten keksi itselleen jotain tekemistä. Tuollaista lapsellista pelleilyä voisi sanoa epämiehekkääksikin.

Sivusta lisään vielä yhden epämiehekkyyden tai oikeastaan juurikin lapsellisuuden eli vonkaamisen. Tuollainen seksin perään vonkuva kumppani on ensinnäkin harvinaisen rasittava jankkaaja ja se omituinen ruikuttamisen ja itsesäälin sekoitus saa aikaan vain täydellisen halujen katoamisen (ja pitkäksi aikaa / jopa lopullisesti), kun kumppani ei enää vaikuta lainkaan aikuiselta mieheltä vaan ennemminkin uhmisikäiseltä lapselta.

Vierailija
108/176 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehekkyys on mun mielestä sitä, että mies hoitaa entisaikaisesti sanottuna kodin miestenjutut esim. auton renkaanvaihdot ym. Puhuu, kuuntelee, pussaa, halaa, taputtaa takamukselle, tuo joskus kukkia, huomioi yhteiset juhlapäivät, osallistuu myös arkiaskareisiin, hoitaa osansa lasten isänä. Osaa ja uskaltaa näyttää tunteellisenkin puolensa, itkeäkin saa ja pitää. 

Kulkee pää pystyssä, mutta jalat maassa.

Vierailija
109/176 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehekäs on itsenäinen ja ei narise, marise, ei stressaannu helposti, kykenee tekemään päätöksiä, välttää kaikki oksettavia höpönassuttelutussuttelu sanoja. Nämä miehet ovat harvinaisuuksia, koska kemikaalit ovat tehneet miehistäkin puolinaisia.

Vierailija
110/176 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä että mies on väkivaltainen jännämies.

Vierailija
111/176 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rauhallinen, vakaa, vastuuntuntoinen, luotettava, kypsä aikuinen.

Ei pelkää miehisyytensä katoavan jos osaa ommella napin tai paistaa pullaa.

Tuossa on vaaran paikka. Tuolle tielle jos mies lähtee, niin saa myöhemmin tehdä kaikki kotityöt ja sillävälin oma eukko nauraa miehelle muiden tanttaroiden kanssa niin että kolmoisleuat vaan tutisevat.

Vierailija
112/176 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnianhimo (eli status ja raha) 

Naiset valehtelevat väittäessään, ettei noilla ole väliä, kun todellisuudessa vain noilla kahdella on minkäänlaista väliä. Ilman statusta ja rahaa on luuseri.

Harvalla on kaikkea 20-30vnä.

Mun miehelläni oli kunnianhimoa ja tavoitteita muttei rahaa eikä asemaa vielä 30v kun aloimme olemaan yhdessä. Luuseri ei todellakaan!

Nyt jo vuosia verokalenterissa ja arvostettu esimies kv yrityksessä. Tärkeintä hänessä mulle silti on aina ollut se vastuuntunto, oikeudenmukaisuus ja toisen arvostaminen. Se että on tarpeeksi munaa rakastaa toista ja huolehtia omistaan. 

Moi kulta. Ei sun tarvitse hävetä. Voit aivan rehellisesti kertoa että olen paikallisen Lidlin vuorovastaava. Sain ylennyksen ja ennen sitä olin varastomiehenä.

Vierailija
113/176 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin vuosikymmeniä sitten miehen kanssa joka oli kyllä ulkoisesti ihan miehekäs mutta koulukiusaamistaustan ja erään muunkin traumaattisen elämäntilanteensa takia ilmeisesti kovin rikkinäinen (niin kuin me monet muutkin, mutta....)

Hän pelkäsi monia asioita, ei uskalla sitä tai tätä, häntä yökötti siivota poiranpennun oksennus lattialta niin ettei voinut tehdä sitä, hän kyttäsi neuroottisesti mitä ruoka sisältää, elintarvikkeiden viimeisiä myynti-/käyttöpäiviä, kodin kaikki pesuaineet oli desinfioivia, hän toi lähes päivittäin tai ainakin joka tapailukerralla esille millanen fiilis hänellä on (naismainen tapa), mieliala vaihteli paljon, oli yhtenä päivänä topakasti tätä mieltä ja 2 vko kuluttua toista mieltä samasta asiasta.

Kun lamppu piti vaihtaa tai ruuvi kiristää johonkin, minä tein sen. Kun kellarissa oli hiiren raato, minä hoidin sen roskiin. Siivouspäivänä raahasin selkä vääränä isoja mattoja pihalle, hän ei tee elettäkään auttaakseen. Kun vintiltä oli valo palanut minun piti könytä sinne vaihtamaan se koska hän pelkää pimeää. Hänellä kolotti jalkoja, minun piti hieroa. Hänellä oli flunssakuume minun piti järjestää hänelle mukava olo sohvalle, viltti, tyynyt, hyvää syötävää, lääkettä ja tietysti silitellä häntä koko ilta. Hänellä oli syntyärit joista tietty oli maininnut ehkä 7x alkaen 1/2 v etukäteen, sanoi ihan ääneen et ois kiva jos järkätää jotain kivaa josta HÄN ilahtuu ja tietty ostaa lahja.

Jos joku ei mennyt hänen aikatauluunsa tai mielen mukaan hän loukkaantui kun teinityttö ja osoitti mieltään joko välittömästi tai kiukkusi myöhemmin jostain ihan tyhjästä. Hän myös harrasti ainakin muutamia kertoja kostamista, eli tyyliin kun en saanut tahtoani läpi viime viikonloppuna niin nyt teen niin kuin itse haluan, eli tasoitti tilanteen. 

Haasteellisessa tilanteessa (ihan sama mihin se liittyi) hän lähti heti mesomaan ja vouhottamaan ihan absurdilla volyymilla ilman että olisi pysähtynyt harkitsemaan ja katsonut hetken mikä nyt on olennaista, onko hänellä kaikki tieto asiasta, onko juttu edes kokonaan totta, miten olisi järkevintä toimia tai aiheuttaako asia mitään toimia. Minä olin meistä se järjen ääni joka toppuuttelin ja rauhoittelin häntä "mietitääs nyt ensin" ja onko tämä nyt sellanen asia mihin ylipätään tarvii ottaa kantaa" jne.  

Mikään näistä edellämainituista ei ykittäisenä vie miehisyyttä mutta kokonaisuutena kylläkin. 

Vierailija
114/176 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täydellisiä miehiä ei riitä kaikille 

Eikö tässä nyt puhuttu miehekkäistä miehistä? Kukaan ei ole täydellinen eikä pidä ollakaan.

Vierailija
115/176 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rauhallinen, vakaa, vastuuntuntoinen, luotettava, kypsä aikuinen.

Ei pelkää miehisyytensä katoavan jos osaa ommella napin tai paistaa pullaa.

Tuossa on vaaran paikka. Tuolle tielle jos mies lähtee, niin saa myöhemmin tehdä kaikki kotityöt ja sillävälin oma eukko nauraa miehelle muiden tanttaroiden kanssa niin että kolmoisleuat vaan tutisevat.

Eroktio ongelmat hoidetaan muualla, ei täällä. Hali

Vierailija
116/176 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä että mies on väkivaltainen jännämies.

Ei tuollainen ole edes mies vaan keskenkasvuinen kakara joka ei osaa käsitellä tunteitaan kuten aikuinen ihminen.

Vierailija
117/176 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä että miehen pitäisi olla tatuoitu paska.

Vierailija
118/176 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen mies joka vilkuttaa poislahteville ja sanoo "heipparallaa... terkkuja xxx:lle" ei ehä anna kovin mihekästänkuvaa itsestään. 

Vierailija
119/176 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehekkäällä miehellä ei ole tatuointeja, partaa, eikä lävistyksiä. Hän on kuin Hollywoodin filmitähdet 50-luvulla

Centleman, siisti ja kohtelias naisille.

Vierailija
120/176 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein vaan nämä naiset sitten on sellaisia teinin tasolle jääneitä tunnepohja-uikuttajia.

Projisoit, itse ruikuta, ja taidat olla teinin tasolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi