Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Join vihreää teetä ja oksensin. Olen teen ystävä. Mitä tämä on?

Vierailija
23.08.2024 |

Sama juttu tapahtui eilen. Ja en juonut tyhjään mahaan, söin aamulla jogurttia ja mysliä. Voiko teelle tulla allergiseksi yhtäkkiä?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AI:  Tavallisena juomana nautittu vihreä tee ei ole maksatoksista, kun taas tiivistetyt vihreä tee -uutteet ja ravintolisät voivat olla maksalle haitallisia

Vierailija
42/53 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Join tätä https://nordqvisttea.com/products/verdant-organic-green-tea-new?srsltid…;

Pitäisi olla ihan Suomessa valmistettu. 

Ja nyt kun tuli puheeksi niin itse asiassa tein raskaustestinkin, koska kuukautiset ovat myöhässä muutaman päivän. Mutta negatiivinen tuli..

Ap

Erehdyin kerran ostamaan vihreää teetä ja oli niin pahaa, että lensi koko paketti roskiin.

Sen jälkeen olen ollut tarkkana, että ostan vain mustaa teetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtumien peräkkäisyydestä ei voida päätellä syy-seuraussuhdetta. Asiaa olisi syytä tutkia tieteellisemmin.

Vierailija
44/53 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni tekee vihreän teen väärin eli aivan liian kuumaan veteen ja hauduttaa liian kauan. Tulee kitkerää ja kamalaa silloin. 

Vierailija
45/53 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ainakin lakkasi vihreä tee sopimasta yhtäkkiä. Ei oksettanut, mutta maha tuli erittäin kipeäksi. Nykyään juon valkoista teetä, se tuntuu miedommalta.

Sama. Vihreästä teestä tuli kokonaisvaltainen huono olo. Vaihdoin valkoiseen ja helpotti. Nykyään kuin taas vihreää, koska valkoista on vaikea löytää. Maustamatonta valkoista.

Vierailija
46/53 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni tekee vihreän teen väärin eli aivan liian kuumaan veteen ja hauduttaa liian kauan. Tulee kitkerää ja kamalaa silloin. 

Harva juo kitkerää teetä. Teenjuojat hauduttavat teen sopivaksi. 

Vierailija
47/53 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rooibus-teestä ihan järkyttävä migreeni.  Kaksi kertaa.  Siihen loppui kokeilu.

Vierailija
48/53 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet sen teen liian kuumaan veteen. Ole hyvä.

Vierailija
49/53 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreä tee voi aiheuttaa pahoinvointia etenkin siksi, että sen katekiinit eli polyfenolit sekä kofeiini ärsyttävät joillakin vatsaa. Oire tulee tavallisimmin, kun tee juodaan tyhjään vatsaan. Tutkimuksissa vihreän teen katekiineihin liittyvää pahoinvointia on esiintynyt etenkin suurilla annoksilla ja paastotilassa.

Pahoinvointi voi vaihdella kerrasta toiseen, koska siihen vaikuttavat esimerkiksi:

kuinka vahvaksi tai pitkään tee on haudutettu

joitko sen nopeasti tai tyhjään vatsaan

teen ja muiden juomien kofeiinin kokonaismäärä

oma herkkyys, refluksi tai ärtynyt mahalaukku

juotko tavallista teetä vai väkevämpää matchaa tai uutetta.

Kokeile juoda tee ruoan jälkeen, hauduttaa se miedommaksi ja käyttää hieman viileämpää vettä. Kofeiiniton vihreä tee voi sopia paremmin. Tavallinen haudutettu vihreä tee on yleensä turvallista, mutta tiivistetyt vihreäteeuutteet ovat eri asia ja aiheuttavat herkemmin vatsavaivoja.

Jos pahoinvointi toistuu pienestäkin määrästä, lopeta sen juominen. Hakeudu arvioon, jos mukana on voimakasta vatsakipua, jatkuvaa oksentelua, tummaa virtsaa tai ihon tai silmien keltaisuutta—erityisesti, jos käytät vihreäteeuutetta.

T: TÄ

Vierailija
50/53 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreä tee pitää hauduttaa 75-asteiseen veteen. Jos hauduttaa liian kuumaan, siitä tulee kitkerää ja voi aiheuttaa yökkäystä.

Vierailija
51/53 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin kävi muuten kerran noin.

Vierailija
52/53 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä minut ulos teelle.

Vierailija
53/53 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole teen ystävä, tee on minun ystävä

Kiitos kaikille teen jalostajille jotka ovat auttaneet teen olevan minun paras ystävä

:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä