Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syötävä, josta kuuluisi pitää, mutta sinä et pidä?

Vierailija
23.08.2024 |

Minulla minttu ja mansikat.

Muita?

Kommentit (136)

Vierailija
101/136 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehu, limsa, glögi, kaakao, drinkit, likööri... oikeastaan kaikki makea nestemäinen. Yök.

Marjapiirakat, marjakiisseli, hillo, marjakakku... Marjoja syön paljon ihan sellaisenaan ja tykkään niistä paljon, mutta kun niistä on tehty jokin juttu, niin ei mene.

Vierailija
102/136 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruusukaali

Joo just heitin pakkasesta roskiin. Hirveän makuisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/136 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parsa

Vierailija
104/136 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi sietää maksalaatikkoa enkä Fazerin sinistä.

Ihan samat. Karsea sisäelinten haju ja suklaa mautonta pskaa.

Vierailija
105/136 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

majoneesi, remulaadi ja ennenkaikkea aurinkokuivatut tomaatit.

Vierailija
106/136 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaa. En ole ikinä tajunnut makean ja rasvaisen yhdistelmää. 

Vierailija
107/136 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikkahillo, mansikkajäätelö, sushi, kukkakaali

Vierailija
108/136 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Homejuusto, hirveetä paskaa. 🤮

Oikea sinihomejuusto on hyvää, Aura-juusto on ihan karsean makuista. 

Ei ole! Olen maistanut!

Vierailija
109/136 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fazerin sininen. Tehty suomalaiseen makuun, ei mitään makua, eli kaakaota vain nimeksi. Ällöttävää rasvaällömöllöä sokerin kanssa. Tätä sitten myydään mielikuvilla.

Vierailija
110/136 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustot. Ei, ei ja ei. Myös raejuusto oli aivan hirveää. Graavilohi myös ja kylmä kala muutenkin. Rasvainen liha myös aiheuttaa mulla kakomista koska jouduin koulussa lapsena syömään sitkeää ja rasvaista lihaa mitä ei edes pystynyt oikein pureskelemaan, jäi traumat. Maistoin ulkomailla possun vatsaa (on kuulemma herkkua) ja oli pakko sylkeä se heti nenäliinaan. 

Vierailija
111/136 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyhtökaura, Härkis, Vöner yms lähes kaikki oikean lihan korvikkeet. Tuntuvat vain rahat pois -meiningiltä eli asiakkaiden huijaukselta.

T paljon kasviksia syövä sekaani.

Mutta tällaiselle vegetaristille ovat oikein kivaa vaihtelua proteiiniruokien valikoimaan papujen ja linssien rinnalle :)

Vierailija
112/136 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananuggetit

Vierailija
113/136 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kala. Se nalkutus ja mäkätys, jos ei syö jotain pahalta haisevaa, niljakasta ja ruotoista. Kalaa syövillä on pakko olla hajuaistissa jotain vikaa.  

Vierailija
114/136 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porsaankyljykset 

Vierailija
115/136 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Falafel pullat.

Aivan ihmeen makuista korppujauhoa, joka tarttuu kitalakeen kiinni.

Jos niitä saa Lähi-Idässä, josta ne on kotoisin, tai muutamassa harvassa autenttisessa ravintolassa Suomessa, ne ovat hyviä. Mutta useimmat tarjotut ja Suomessa kaupassa pusseissa myytävät on lähinnä tympeän makuisia ja kuivikkaita.

Vierailija
116/136 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mango

En tunne itseni lisäksi ketään muuta joka pitäisi mangosta. Tuntuu harva tykkäävän?

Vierailija
117/136 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole siis syönyt hyvää pullaa, lihaa etkä leipää. Leipä ja pulla tuoreena parasta. Ei mitkään päiviä seisoneet tai kuukausia pakastetut. No toki ruisleipä menee vielä vanhempanakin. Jauhelihaa syöt mutta et kunnon lihaa? et ole syönyt siis laadukasta lihaa. Itse en juurikaan syö jauhelihaa, se pilaa lihan

Hauska kyllä, mun äidillä oli lapsuudessani suosittu konditoria, joten ihan varmasti olen saanut hyvää leipää ja pullaa. Ja leivästä tykkäänkin, mutta vain vaaleasta leivästä. Luulisin, että olen laadukasta lihaakin syönyt jossain vaiheessa elämääni, ainakin kalliissa ja arvostetuissa paikoissakin joskus. En vaan tykkää. Mun mies aina sanoo, että mun maku on sellainen "Välimeren ruoan tyyppinen", kun maistuu vaalea leipä, ei juurikaan punainen liha (lähinnä jauhelihana menettelee jossain), pasta mieluummin kuin peruna, en tykkää maidosta mutta juustosta kyllä. 

Enkä minä niin ehdoton ole, ettenkö voisi niitä inhokkejani syödä. Jos jossain juhlissa vaikka tulee pihvi eteen tai salaatissa on katkarapuja, syön, naama peruslukemilla. Mutta kotiin en ostaisi enkä laittaisi, enkä itse tilaa ravintolassa kun saa valita. Pullia, eritasoisia, on työelämässä tullut palaveripullina syötyä myös kasa, vaikka en niistä edes oikein pidä.

Vierailija
118/136 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mango

En tunne itseni lisäksi ketään muuta joka pitäisi mangosta. Tuntuu harva tykkäävän?

Iso syy on, että Suomessa kaupoissa myydään usein vähän raakoja, jolloin ne on puisevia eikä kovin herkullisia. Tosin voi olla sekin, että monoi tykkää mauista joihin on lapsuudessa tottunut, ja mango on harvalle suomalaiselle sellainen. Itse rakastan mangoa, kunhan on kunnolla kypsä ja mehukas yksilö. Mango-melonijäätelö myös, mmm.

Vierailija
119/136 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ranskalaiset perunat ja muut vastaavat perunatuotteet. Lihapiirakat. Valmispizza. Berliininmunit ja muut vastaavat paksusti sokerikuorrutetut munit. Kermavaahto jälkiruuassa, kahvissa tai kaakaossa. Kaikki valmiiksi maustetut jougurtit, rahkat ja viilit. Ei kiitos. 

Ohis: miksi kirjoitit sanan munkit kaksi kertaa munit?

Koska hän ei pidä munista?

Vierailija
120/136 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushi. Syön kyllä muuten kalaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi