Tyttären parisuhde muutti oman parisuhteen
Olen tällainen 40+ äiti ja ollut avioliitossa miehen kanssa jo yli 20 vuotta. Oma tytär hieman alle kaksikymppinen ja paljastui hänen seurustelevan toisen naisen kanssa. Tämä aiheutti perheessä ja parisuhteessa kitkaa. Mies ei ollut asiasta oikeastaan moksiskaan, mutta minulle oli vähän vaikea paikka. Aikaa kulunut nyt pari vuotta ja tyttären parisuhteen takia ajauduin tutkimaan bi/lesbojuttuja. Keskustelin parin bi-naisen kanssa netissä ja juttu luisti, eikä minulle tullut mitenkään vaivautunut olo. Tavattiin ihan livenä ja tapailtu nyt jo pari kuukautta. Olen huomannut olevani kiinnostunut tästä naisesta ja alkanut miettiä avioeroa. Kuvittelin olevani täysin hetero, mutta tajusin etten halua miestäni enää seksuaalisesti ja haluaisin parisuhteen tämän naisen kanssa.
Onko mahdollista että muuttuu lesboksi? Vai olenko ollut bi/lesbo tietämättäni yli 40 vuotta?
Kommentit (11)
Sanoisin että iso osa ihmisistä on ns fluidimpeja kuin itse kuvittelevat olevansa, kunhan vain, usein iän tuoman kokemuksen myötä, pääsevät irti ajatuksesta, että mitä ihmisen "pitäisi" seksuaalisesti olla. Luulen silti, että monelle tuo herääminen on enemmän sitä, että havaitaan ettei se oma sukupuoli olekaan ainakaan eroottisessa mielessä täysin yököttävä, vaan ehkä jopa hieman kiinnostava. Romanttiseen kiinnostukseen ja halukkuuteen sitoutua yhteiselämään on kuitenkin tuosta vielä pitkä matka.
Sulla on vaihdevuodet. Siksi et halua enää miestäsi, hormoonitaso laskee, ei sen kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että iso osa ihmisistä on ns fluidimpeja kuin itse kuvittelevat olevansa, kunhan vain, usein iän tuoman kokemuksen myötä, pääsevät irti ajatuksesta, että mitä ihmisen "pitäisi" seksuaalisesti olla. Luulen silti, että monelle tuo herääminen on enemmän sitä, että havaitaan ettei se oma sukupuoli olekaan ainakaan eroottisessa mielessä täysin yököttävä, vaan ehkä jopa hieman kiinnostava. Romanttiseen kiinnostukseen ja halukkuuteen sitoutua yhteiselämään on kuitenkin tuosta vielä pitkä matka.
Valtaosa naisista on, mutta vähemmistö miehistä. Asiaa on ihan tutkittu, enkä tarkoita mitään kyselyitä josta saa lähinnä valheita ja tietämättömyyttä. Vaan mitattu fyysisiä reaktioita eroottiseen materiaaliin.
Lainaa kirjastosta kirja Entiset heterot
Totta kai on mahdollista, mutta kun sulla ei ole ollut seksiä naisen kanssa et voi tietää millaiselta se tuntuu.
Itse olin aina ajatellut olevani bi, mutta kun olin sängyssä naisen kanssa, se suorastaan ällötti, jos rehellinen olen. Kahdesti olen kokeillut, toiseen naiseen olin hyvin ihastunut ja ikävä kyllä hänkin minuun. Oli noloa kääntää kelkkansa heti seksin jälkeen.
Älä tee avioliittosi suhteen mitään hätiköityä. Hakeudu terapiaan.
Kannattaa käydä kokeilemassa seksiä toisen naisen kanssa, niin tietää toimiiko homma. Näin itsekin teen.
Lupaan seksin olevan sata kertaa parempaa toisen naisen kanssa. Miesten taidot ovat hyvin vajavaiset ja välittävät vain omasta tulemisestaan.
On ihan normaalia ihastua toiseen ollessaan avioliitossa. Ihastumisen ei tarvitse johtaa avioliittoon tai mihinkään muuhunkaan.
Avioliittoon on sitouduttu, ja silloin avioliiton pitäisi jatkua tai päättyä avioliitosta johtuvista syistä. Jos et halua miestäsi, mieti ensin mistä se johtuu. Se että uusi ihastuksesi on nainen voi olla jännä ja hämmentävä asia, mutta ei merkittävä isossa kuvassa.
Miehesi saattaa kuuluu 99% prosentin joukkoon, joita ei haittaa vaikka nainen tapailisi samalla toista naista. Eli kannattaa ottaa asia puheeksi ennen mitään hätiköityjä toimenpiteitä.
Bi herääminen voi tapahtua myöhempään elämässä.
Näin minulle kävi. Nyt katselen miehiä ja naisia, rikastaa elämää. Ehkäpä 80 prossaa miehiin päin.
N 54 vee.