Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tällainen riitely normaalia?

Vierailija
22.08.2024 |

Laitan kotiin tullessa miehelle viestiä, että tänään olisi tälläinen parisuhdewebinaari ja että kaverini ehkä tuo yhden kirjan myös.

Kaveri laittaa viestiä että voisi tuoda kirjan suoraan töistä päästyä ja vastaan että sopii.

Toki hän laittaa 10 min ennen viestiä, että nyt olisi tulossa. (Webinaari kesken)

Sanon tästä miehelleni. Kirjaa noutaessa vaihdetaan kuulumiset, mihin meneekin noin 20 min. 

Mies on palatessani tuohtunut ja pahoittelen että kesti. Mies ei pääse asiasta yli, vaan kertoo, että kokee etten arvosta yhtään meidän parisuhdetta.

Sanon, että minulla on myös lapseni puhelu kohta tulossa, johon pitää vastata. Mies kyseenalaistaa uudelleen, etten arvosta parisuhdetta, jos vastaan.

Ahdistun ja poistun tilanteesta.

Miehen käytös ahdistaa aina riidoissa älyttömän paljon. Hän on tottunut riitelemään parisuhteissa, minä en. Mieluummin puhun asiat läpi neutraalissa tunnetilassa.

Onko tämä normaalia parisuhteissa vai olenko vain herkistynyt riidoille, joita on ollut viiden vuoden parisuhteen aikana suht tasaisesti? Aluksi enemmän, enää noin 3 kk välein.

Riidat kuormittavat minua älyttömästi, sydän hakkaa. Mies pääsee nopeammin yli, mutta jää syyttävä sävy keskusteluihin viikoiksi.

Muuten meillä on ihanaa ja aina lepertelee minut takaisin.

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, taas näitä r o s k a väen ongelmia.

Vierailija
62/75 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on niin sekavaa, että sain päivän nauruannoksen. Mutta ihan vakavasti. Oleellisinta on se, että miehen kanssa on ahdistavia tilanteita ja liian usein. En nyt muista kirjoittiko ap, miten nämä konkreettisesti vaikuttavat häneen, mutta tuskin hyvin. Tuo tulee olemaan ikuista matti&merviä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, toivottavasti miehesi tajuaa lähteä ja löytää täysijärkisemmän ihmisen. Oot ihan helkkarin itsekäs kitisijä. 

Vierailija
64/75 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helvetin parisuhdewebinaari? Toivottavasti mies tajuaa ottaa hatkat tuosta liitosta mahdollisimman nopeasti. 

Vierailija
65/75 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olen hieman impulsiivinen ja mieheni taas mahdollisimman tarkka. ADHD taustalla todennäköisesti vaikuttaa, eikä toimi hyvin yhteen miehen ADD:n kanssa.

Kaikki vapaa-aika ollaan yhdessä miehen toiveesta. Ei tykkää, että menisin ystävien kanssa yön yli reissuille. Hän on hyvin tarvitseva. Ei ole juuri omia kavereita tai ne eivät ole tärkeitä. Itse mielelläni näkisin vanhoja ystäviä edes kerran kuussa, mutta riitahan siitä aina syntyy, niin jätän väliin.

T: Aloittaja

Vierailija
66/75 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olen hieman impulsiivinen ja mieheni taas mahdollisimman tarkka. ADHD taustalla todennäköisesti vaikuttaa, eikä toimi hyvin yhteen miehen ADD:n kanssa.

Kaikki vapaa-aika ollaan yhdessä miehen toiveesta. Ei tykkää, että menisin ystävien kanssa yön yli reissuille. Hän on hyvin tarvitseva. Ei ole juuri omia kavereita tai ne eivät ole tärkeitä. Itse mielelläni näkisin vanhoja ystäviä edes kerran kuussa, mutta riitahan siitä aina syntyy, niin jätän väliin.

Ihan helkkarin sama, tajuatko edes että SINÄ ITSE toimit väärin tuossa skenaariossa minkä laitoit aloitukseen?

Vierailija
67/75 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On joissain piireissä. Perheet ovat toisinaan todella aggressiivisia toisiaan kohtaan ja herkemmälle se voi olla todella stressaavaa. Olet vähän niinkuin lapsen asemassa jonka pitää vaan väistää vihaista raivoajaa

Minä en jatkaisi tuollaista suhdetta. Miehillä aggressiivisuus vaan pahenee vanhetessa

Vierailija
68/75 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että keksit jonkun ihme webinaarin itsellesi ja miehelle ja sitten touhuatkin jotain ihan muuta? Mikä ihme sinua vaivaa?

Vierailija
69/75 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kekseliäs provo, kerrankin oikein älyä mukana! 5/5. Erittäin viihdyttävää!

Vierailija
70/75 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti mies juoksee ja lujaa. Ap kuulostaa ihan sekopäältä.

Mies ansaitsee parempaa.

Vierailija
71/75 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kekseliäs provo, kerrankin oikein älyä mukana! 5/5. Erittäin viihdyttävää!

Kyllä tuollaisia vatipäitä ihan oikeasti on olemassa...

Vierailija
72/75 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi oli varmaan odottanut sitä webinaaria innokkaasti, ja pahoitti mielensä, kun laiminlöit hänet ja sen sijaan priorisoit 20 minuutin ex-tempore -kaverisuhdepalaverin ystäväsi kanssa.

Vierailija
73/75 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googleta autismin kirjo parisuhteessa, pda-autismi tai autism husband. Kuulostaako tutulta? Kuvaamasi kuulostaa niin tutulta pda-autisminkirjolaiselta: haluaa pitää kaiken käsissään (kontrolloida), aina syy on toisessa (ei näe, miltä toisesta tuntuu, että voi olla kaksi näkökulmaa), fakta on tärkeää ja tarkkuus, rutiinit. Ei ikävöi ketään eikä myöskään ystäviään tai sukuaan. Viihtyy omissa oloissaan. Haluaa kuitenkin parisuhdetta ja läheisyyttä ja tukea. Ei voi ymmärtää muutoksia kuten että kaverin piipahtaa tai joku soittaa. Ei pysty muuttamaan kaavaa yllättäen vaan suuttuu siitä ja menee jumiin ja pysyy kannassaan.

Vierailija
74/75 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googleta autismin kirjo parisuhteessa, pda-autismi tai autism husband. Kuulostaako tutulta? Kuvaamasi kuulostaa niin tutulta pda-autisminkirjolaiselta: haluaa pitää kaiken käsissään (kontrolloida), aina syy on toisessa (ei näe, miltä toisesta tuntuu, että voi olla kaksi näkökulmaa), fakta on tärkeää ja tarkkuus, rutiinit. Ei ikävöi ketään eikä myösk

Ap tässä väärässä on olkoonkin miehellä mikä autismin kirjo.

On ehdottanut webinaaria miehelle. Mutta kas, pälättää ystävänsä kanssa 20 minuuttia sen sijaan että sitten katsoisi sitä webinaaria, sitä ystävää olisi pitänyt kiittää kirjasta ja sanoo että mulla on miehen kanssa webinaari kesken, keskustellaan joskus myöhemmin lisää.

Lapselle voi sanoa että soittaa webinaarin jälkeen.

Nyt ap itkee ja rutisee palstalla kun mies pahoitti mielensä siitä kun ap touhusi ihan kaikkea muuta itse ehdottaman webinaarinsa aikana.

Ja poistuu paikalta kuin joko mökömökö sen sijaan että juttelee asiat selviksi, taisi poistua tilanteesta ja tulla palstalle itkemään.

Eipä heru sympatiaa ap:lle.

Vierailija
75/75 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin ulkopuolisena näyttää siltä, että taustalla vaikuttaisi pikemminkin tyhmyys kuin ADHD.