Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Häätöjen määrä noussut 44% vuodessa Tampereella - "Valtaosa häädetyistä tavallisia töissäkäyviä"

Vierailija
21.08.2024 |

https://www.hs.fi/suomi/art-2000010645468.html

"

Häätöjen määrä on Suomessa kääntynyt voimakkaaseen nousuun. Ulosottolaitoksen mukaan häätöjen määrä on kasvanut Tampereella 44 prosenttia verrattuna viime vuoteen. Kasvuprosentti on isojen kaupunkien tilastoissa suurin.

Sosiaaliturvaan tehdyt tiukennukset ja asumiskustannusten nousu ovat vaikuttaneet häätöjen määrän kasvuun, kertoo Tampereen kaupungin Kestävä asuminen ja rakentaminen -yksikön kehittämiskoordinaattori Elina Pekkarinen. Esimerkiksi pienipalkkaisilla aloilla työskentelevillä pätkäduunareilla ei välttämättä ole enää varaa edes vaatimattomaan asumiseen pienessä asunnossa."

Kommentit (152)

Vierailija
21/152 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se työntekijän vika ole, jos palkka on niin pieni,ettei riitä ihmisarvoisen elämään. 

Maalla on halvemmat asunnot,mutta palkkataso yleisesti pienempi ja vähemmän vapaita työpaikkoja. 

Minä käyn töissä ja maksan vuokrani. Vuokra on palkastani noin kolmasosa. Aika kallista, mutta asuntoni on silti tässä kokoluokassa halvimpien vuokrien joukossa koko Tampereen alueella. Pienempään en mahdu,ennenkuin osa kotona asuvista lapsista muuttaa omilleen.

Lisäksi ruoan hinta on noussut kauan jo ja nousee edelleen. Ruokaostokset yksipuolistuvat. Katson hintaa ja ostan halvimman mukaan. 

Enkä ole matslapalkkatyössä, tienaan keskimäärin sen mitä omalla alallani tienataan. N 3500€/kk

Vierailija
22/152 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä "köyhillä" kuitenkin ylipaino, tupakkia ja alkoa kuluu? 🤷 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/152 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten Suomeen tarvitaan halpatyövoimaa. Näin tämä mantra nykyisin menee, jotteivat suomalaiset valittaisi mistään huononnoksista.

Vierailija
24/152 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähiöissä soi vallankumouslaulut, tätä haluttiin, tätä saatiin.

Vierailija
25/152 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi asun omassa velattomassa talossa ja rahaa riittää.

Duunari

Vielä.

Vierailija
26/152 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, juupa juu. Nämä ihmiset on eläneet yli varojensa ja asuneet veronmaksajien rahoittamissa (asumistuki) asunnoissa, eli sinun ja minun rahoilla. Tervemenoa!

Vierailija
27/152 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene nyt vi-ttuun valehtelemasta muista, offaa itses stana jos et muuta keksi, saatoit olla kelvoton eläessäs mut voisit kuolla sankarina jos viet mennessäs yhden ihmishirviön, eli itsesi, stanan maanpetturi pyccan perseennuolija.

Vierailija
28/152 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kallista. Hinnankorotukset ja laskut tulevat nopeasti. Oli se mitä hyvänsä. Myös tukileikkaus voi tulla salamana ja lähes koko ajan. Ihmiset on kuin pesukoneessa eri paperien kanssa.

Vierailija
29/152 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, juupa juu. Nämä ihmiset on eläneet yli varojensa ja asuneet veronmaksajien rahoittamissa (asumistuki) asunnoissa, eli sinun ja minun rahoilla. Tervemenoa!

Tuus ulos sieltä kellaristas valehteleen meistä muista.

Vierailija
30/152 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolema lahtareille ja itsekkäille maanpettureille!

Vierailija
31/152 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuki kokonaan harkintaan.

Vierailija
32/152 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta valehtelu ja yleistäminen. Minulla on alle 40kg ylipainoa ja mieheni mielestä olen samanlainen keijukainen kuin hän itse.

Vierailija
33/152 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumistuki kokonaan harkintaan.

Jep, silloin lähtee myös eläkeläiset katuojiin kuolemaan.

Vierailija
34/152 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vastakkain on Suomen kansa VS maanpetturit jotka haukkuu ja sortaa meitä joka ikisessä käänteessä kun vaan voi. 

Petturin palkka on kuolema.

Vierailija
35/152 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun meren rannalla. Omakotitalo ja kymmeniä sijoitusasuntoja. Mihin minun pitäisi tulla? Asumistuki mahdollisti ja mahdollistaa edelleen melko huonolla palkalla olevienkin asumisen huoneistoissani. Maksavat samalla lainojeni korkoja ja lyhennyksiä, joten kohta minulla on huomattava omaisuusmassa itselläni. Kiitos siitä!

Vierailija
36/152 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun meren rannalla. Omakotitalo ja kymmeniä sijoitusasuntoja. Mihin minun pitäisi tulla? Asumistuki mahdollisti ja mahdollistaa edelleen melko huonolla palkalla olevienkin asumisen huoneistoissani. Maksavat samalla lainojeni korkoja ja lyhennyksiä, joten kohta minulla on huomattava omaisuusmassa itselläni. Kiitos siitä!

Sinä taidat olla niin tyhmä ettet edes ymmärrä kuinka tekopyhää paskaa juuri kirjoitit vi-tun elättihän sinä olet, kelan syöttöporsas, ooks ikinä ansainnut mitään?

Ja minä muuten tiedän missä sinä asut, tyhmä kun olet doxasit itses sillä häätöjutulla lehdistä.

Mitäs jos minä tulen käymään?

Vierailija
37/152 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sinä taidat olla niin tyhmä ettet edes ymmärrä kuinka tekopyhää paskaa juuri kirjoitit vi-tun elättihän sinä olet, kelan syöttöporsas, ooks ikinä ansainnut mitään?

Ja minä muuten tiedän missä sinä asut, tyhmä kun olet doxasit itses sillä häätöjutulla lehdistä.

Mitäs jos minä tulen käymään?"

Älä mene, isot rattaat pyörii jo ja toi roisto on päätymässä vastuuseen sanoistaan, ajan kysymys enää, lupaan sen.

Vierailija
38/152 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sinä taidat olla niin tyhmä ettet edes ymmärrä kuinka tekopyhää paskaa juuri kirjoitit vi-tun elättihän sinä olet, kelan syöttöporsas, ooks ikinä ansainnut mitään?

Mitäs jos minä tulen käymään?"

Älä mene, isot rattaat pyörii jo ja toi roisto on päätymässä vastuuseen sanoistaan, ajan kysymys enää, lupaan sen.

Tule vaan niin isommat hoitaa asian=)

Vierailija
39/152 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vi-ttu sä olet kyl ihan erikoislaatusen tyhmä, doxaa itseäs lisää, kerro kaikille kuinka sun tulot on de facto tulonsiirtoja valtiolta. >_>

Vierailija
40/152 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vi-ttu sä olet kyl ihan erikoislaatusen tyhmä, doxaa itseäs lisää, kerro kaikille kuinka sun tulot on de facto tulonsiirtoja valtiolta. >_>

Aaa, sulta loppuu työt kun joku kertoo suoraan? Ei ollutkaan mikään salaisuus, millä voisi kiristää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi