Miten raejuustoa kuuluu syödä?
Olen joskus lapsena syönyt viimeksi raejuustoa, mutta maitoallergian vuoksi olen ollut n. 30 vuotta syömättä, ja sattui vastaan tulemaan tällainen maidoton raejuuston korvike. Miten sitä kuuluu syödä? Syödäänkö sitä esim. hillon kanssa tai leivän päällä? Ei maistu sellaisenaan oikein miltään, ja oli aika kallista, joten taitaa jäädä aiinoaksi kerraksi, jos en keksi mitään käyttöä tälle. Miten te syötte raejuustoa?
Kommentit (80)
Mä syön yleensä salaatin kanssa, mutta on hyvää myös keiton tai puuron seassa. Joskus sekoitan esim makaronilaatikkoon, jos haluan kevyempää ja proteiinipitoisempaa siitä.
Mä lapikoin purkista suoraan suuhun.
Syön sellaisenaan, tai jonkin muun kanssa mutta erillään, koska en tykkää sekoittaa erityyppisiä ruoka-aineita keskenään.
Miksi ostaa jotain korviketta, kun ei sellaista mihinkään tarvitse?
Sosekeitossa, salaatissa, kaurapuurossa.
Ei raejuusto ole kallista. Iso rasia tulee edullisemmakso.
Syön raejuustoa lähes päivittäin noin 200 grammaa. Se on mautonta tai pahaa. Syön sitä esimerkiksi kalsiumin saannin vuoksi, ja koska en syö juurikaan lihaa, proteiininlähteenä. Se on arjen pakkopullaa ilman iloa, ilman haittaa.
En mä ostele kaupasta kalliita tuotteita ja sitten en tiedä mitä niitten kanssa tekis.
En tiedä miksi mutta raejuusto on riisin kanssa aivan taivaallista
Syön suoraan purkista lusikalla.
Joskus pistän lautaselle muun ruuan kanssa. Joskus sekoitan ananasta tai appelsiinia tai banaania raejuuston sekaan.
Tykkään.
1 prk raejuustoa, 1 prk rahkaa ja 1 prk ananasmurskaa. Käy aamupalana, välipalana, iltapalana, whatever.
Nam!
Pinaattikeiton sekaan laitan, jos ei ole kananmunaa.
Vierailija kirjoitti:
Syön raejuustoa lähes päivittäin noin 200 grammaa. Se on mautonta tai pahaa. Syön sitä esimerkiksi kalsiumin saannin vuoksi, ja koska en syö juurikaan lihaa, proteiininlähteenä. Se on arjen pakkopullaa ilman iloa, ilman haittaa.
Raejuustojakin on erilaisia, ei kaikki todellakaan ole mauttomia. Vaihda merkkiä. Ne kaikenmaailman kevytversiot kannattaa suosiolla jättää kauppaan, sama kuin pahvia söisi. Kevyt maitotuotteet ei ole terveydenkään kannalta hyvä vaihtoehto.
Munavoihin ja uuniperunan täytteisiin
Tulisten ruokien kanssa koostumukseltaan oikein happama ja pehmeä raejuusto on hyvä lisuke
Vierailija kirjoitti:
En mä ostele kaupasta kalliita tuotteita ja sitten en tiedä mitä niitten kanssa tekis.
No eihän tuo iso sijoitus ollut.
Mitä oot vammanen, niin joudut syömään korvikkeita. Aito tavara on sitä mitä pitäis syödä.
Leivän päälle, puuron päälle, salaattiin, munakkaaseen, aterian lisukkeeksi, marjojen kanssa.