Miten raejuustoa kuuluu syödä?
Olen joskus lapsena syönyt viimeksi raejuustoa, mutta maitoallergian vuoksi olen ollut n. 30 vuotta syömättä, ja sattui vastaan tulemaan tällainen maidoton raejuuston korvike. Miten sitä kuuluu syödä? Syödäänkö sitä esim. hillon kanssa tai leivän päällä? Ei maistu sellaisenaan oikein miltään, ja oli aika kallista, joten taitaa jäädä aiinoaksi kerraksi, jos en keksi mitään käyttöä tälle. Miten te syötte raejuustoa?
Kommentit (80)
Suoraan purkista hassu hattu päässä (varma tieto).
Miten syödään? Syödään veitsellä ja haarukalla tietty.
Lusikalla tai haarukalla. Veitsi on huono, kädet taas likaantuvat.
Loraus chilikastiketta päälle ja sitten lusikoidaan suoraan purkista.
Meidän lapsi ei suostu syömään kasvissosekeittoa ilman raejuustoa. Ihmettelen ihmisiä jotka eivät syö sitä sosekeittojen kanssa. Myös puuro on mitäänsanomatonta ilman raejuustoa. Ja kai te nyt herranjestas tiedätte perinteisen tonnikalaraejuustoketsuppi sössön, sitähän syötiin paljon 90-luvulla. nams.
Ei kai se kauas kuulu jos syö raejuustoa.
Mietippä sitä, lusikalla tai haarukalla
Kertoisitko korvaavan tuotteen nimen?
Vierailija kirjoitti:
Syön raejuustoa lähes päivittäin noin 200 grammaa. Se on mautonta tai pahaa. Syön sitä esimerkiksi kalsiumin saannin vuoksi, ja koska en syö juurikaan lihaa, proteiininlähteenä. Se on arjen pakkopullaa ilman iloa, ilman haittaa.
Kypsytetyissä juustoissa tuo kalsiumsuhde on parempi.
Raejuustosta voi tehdä erilaisia levitteitä leivälle. Netissä paljon ohjeita. Tätä ajattelin kokeilla kun on niin helppo.
https://maitomaa.fi/resepti/valkosipuli-raejuustolevite
Nakkikeitto- ja kalakeittolautaselle olen laittanu keon, hyvin sopii keiton joukkoon. Varmaan muidenkin keittojen, kuin noiden.
Ja joskus harvoin salaattiin.
Niin ha pinaattilettujen kanssa, jos on tonnikalaa ja puolukkaa lisäksi. Tosi hyvä yhdistelmä.
Leivän päältä se tipahtelee pois, niin siihen en enää laita.
Mutta ei sitä liian usein tuu ostettua.
Tunge raejuuston palat yks kerrallaan perseesees
Puolukkahillo ja raejuusto sopii melkeinpä mihin tahansa ruokaan lisukkeeksi. Yritän pitää aina jääkaapissa.
Kaikkea sitä aikuinen kyseleekin.
Kokeile raejuustolettuja. Niissä on täyttävyyttä ja sopii suolaisten ja makeiden lisukkeiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Lusikalla tai haarukalla laitan suuhun, pureskelen ja nielen.
Se varmasti olikin jo tiedossa mutta aina on kiva saada muitakin ideoita.
Leivän päälle ja lisäksi mätitahnaa 😋
Ei kai sitä kuulu syödä hyvä ihminen! Kaavi se isolla lusikalla bioastiaan ja nauti elämästä.
Kuuluuko sitä syödä? Itse olen tunkenut sitä peräaukkoon ennen yhdyntää.