Miten raejuustoa kuuluu syödä?
Olen joskus lapsena syönyt viimeksi raejuustoa, mutta maitoallergian vuoksi olen ollut n. 30 vuotta syömättä, ja sattui vastaan tulemaan tällainen maidoton raejuuston korvike. Miten sitä kuuluu syödä? Syödäänkö sitä esim. hillon kanssa tai leivän päällä? Ei maistu sellaisenaan oikein miltään, ja oli aika kallista, joten taitaa jäädä aiinoaksi kerraksi, jos en keksi mitään käyttöä tälle. Miten te syötte raejuustoa?
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leivän päälle, puuron päälle, salaattiin, munakkaaseen, aterian lisukkeeksi, marjojen kanssa.
Ei sovi puuroon tai marjojen kanssa. Sopii suolaisiin ruokiin tai syö sellaisenaan.
Sopii erinoimaisesti puuroon ja marjojen kanssa. Oma suosikkini on raejuuston ja ananaspalojen sekoitus. Raejuusto on itsessään niin neutraalin makuista, että se sopii SEKÄ suolaisiin ETTÄ makeisiin ruokiin.
t.eri
Vierailija kirjoitti:
Kaikin tavoin, hitsin hyvää kirsikoiden kanssa.
Minkä vaan kanssa sopii purkillinen raejuustoa sekoitettuna chilitonnikalaan. Njam.
Kuulostaa hyvältä. Erittäin proteiinipitoinen ja täyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka uusavuton pitää olla, ettei keksi itse, mihin raejuustoa voi käyttää?
Aina voi muilta kysyä ideoita, teemme niin kaverienkin kanssa. Ei tarvi mollata jos sulla ei ehdotuksia kysymykseen ole.
Ap ei kysy ideoita, vaan hän kysyy miten raejuustoa kuuluu käyttää. Ihan kuin olisi joku sääntö, että ihmisen on pakko syödä raejuustoa ja se on tehtävä tietyllä tavalla.
Älä länkytä asian vierestä. Kysymys on esitetty ja vastaa siihen tai on vastaamatta.
No vastaa sitten ap:n kysymykseen äläkä länkytä asian vierestä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ostaa jotain korviketta, kun ei sellaista mihinkään tarvitse?
Korviketta?
Kovike=alkuperäisen tuotteen korvaava (yleensä heikompi laatuinen) tuote. Esim. vuusto on juuston korvike.
Niin kun sitä juuri mietin, kun en keksi, minkä korvike se raejuusto muka on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leivän päälle, puuron päälle, salaattiin, munakkaaseen, aterian lisukkeeksi, marjojen kanssa.
Ei sovi puuroon tai marjojen kanssa. Sopii suolaisiin ruokiin tai syö sellaisenaan.
Sopii erinoimaisesti puuroon ja marjojen kanssa. Oma suosikkini on raejuuston ja ananaspalojen sekoitus. Raejuusto on itsessään niin neutraalin makuista, että se sopii SEKÄ suolaisiin ETTÄ makeisiin ruokiin.
t.eri
Mun mielestä ei sovi! Ei ole hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korviketta?
Kovike=alkuperäisen tuotteen korvaava (yleensä heikompi laatuinen) tuote. Esim. vuusto on juuston korvike.
Niin kun sitä juuri mietin, kun en keksi, minkä korvike se raejuusto muka on.
Lue aloitusteksti. Ehkä sitten keksit, miksi puhutaan korvikkeesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keso + marjoja, aivan älyttömän hyvää 👌
ja puurossa myös toimii loistavasti proteiininlähteenä
Tässä sinulle, Ap, ohje raejuuston oikeaoppiseen käyttöön:
1. Kaada raejuusto tuhkakuppiin
2. Kaiva nenästäsi sekaan hieman räkää
3. Katso kompostiastian pohjalle, jos seillä sattuisi olemaan hieman lientä, jos on, kaada se sekaan - myös vanhat pullonpohjat kierrätyspulloista käy, kunhan ovat muhineet riittämiin
4. Huuda ikkunasta naapurin penskoille, että sinua ei saa häiritä muutamaan päivään
5. Työnnä lusikka silmäluomeen silmämunan ja silmäluomen väliin
6. Kirjoita vauvapalstalle joku typerä provo
7. Nauti raejuusto hyvässä seurassa
Hyvää ruokahalua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t.eri
Älä huuda! Ei sun mielipidettä edes kysytty!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t.eri
Ideat ovat ideoita ja sen jokainen itse päättää mikä sopii.
Persu kirjoitti:
Kaikki arabinaiset on kuumia!
Johan nyt!
Ei sitä kuulu syödä, se on pahaa!
Vierailija kirjoitti:
Ääntä kohti vaan.
Eli pieraistessa sitä pitää tunkea perseeseen?
Huomaa kyllä ettei suurin osa ihmisistä käsitä kuinka paljon maitoallergia rajoittaa syömisiä. En yhtään ihmettele miksi ostit jotain uutta kokeiluun. Itse voin maitotuotteita käyttää, mutta parin maitoallergisen ystävän kautta oppinut että maitoperäisiä asioita tungetaan vaikka minne, toisin kun vaikkapa pähkinää.
Raejuustoa itse käytän salaatin seassa tai keittoon lautaselle lisättynä. Jos tykkäät tulisesta niin jotain sellaista mauksi niin ei mauton maku maistu enää. Tai ihan vain ruuan kylkeen lautaselle, mitä ikinä sattuukaan ruuaksi olemaan. Toivottavasti löydät jonkun mieluisan tavan syödä sitä niin olisi yksi vaihtoehto lisää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korviketta?
Maidottomasta raejuuston korvikkeesta tuo Ap kirjoitteli. Kiinnostaa kyllä tietää, mitä ihmettä se on, kun raejuusto on maitotuote. Miten siitä on saatu maito pois vai onko se taas näitä epämääräisiä vegehörhötyksiä, jotka maistuvat jollekin pahville tms?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuro on suolainen ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuro on suolainen ruoka.
Ai myös riisipuuro, silloin kun siinä on päällä sekä sokeria että kanelia? Herää todellisuuteen hyvä ihminen. Meillä syödään tuota riisipuuroa sekä suolaisilla että makeilla päällisillä. Kaurapuuro on paras sokerin ja voin kanssa, eli se sitten lie sekä makea että suolainen samalla kertaa.
Paksu siivu saunapalvia ruisleivän päälle ja siihen sitten raejuustoa.