Miten raejuustoa kuuluu syödä?
Olen joskus lapsena syönyt viimeksi raejuustoa, mutta maitoallergian vuoksi olen ollut n. 30 vuotta syömättä, ja sattui vastaan tulemaan tällainen maidoton raejuuston korvike. Miten sitä kuuluu syödä? Syödäänkö sitä esim. hillon kanssa tai leivän päällä? Ei maistu sellaisenaan oikein miltään, ja oli aika kallista, joten taitaa jäädä aiinoaksi kerraksi, jos en keksi mitään käyttöä tälle. Miten te syötte raejuustoa?
Kommentit (80)
Meinaat, että ihminen ei pärjää, jos ei syö raejuustoa tai sitä korvaavaa mukajuusto?
1. Avaa suu
2. Ota raejuustoa lusikalla
3. Vie lusikka suuhun
4. Pureskele (älä pure lusikkaa)
5. Nielaise
Kuinka uusavuton pitää olla, ettei keksi itse, mihin raejuustoa voi käyttää?
Nuorena laitoin ananasmurskaa raejuuston sekaan, on hyvää. Esim pyttipannun kanssakin sopii ja muiden lämpimien ruokien kylkeen.
Vierailija kirjoitti:
Leivän päälle, puuron päälle, salaattiin, munakkaaseen, aterian lisukkeeksi, marjojen kanssa.
Lisäksi sosekeiton päälle
Vierailija kirjoitti:
Aina voi muilta kysyä ideoita, teemme niin kaverienkin kanssa. Ei tarvi mollata jos sulla ei ehdotuksia kysymykseen ole.
Vierailija kirjoitti:
1. Avaa suu
3. Vie lusikka suuhun
5. Nielaise
Ykkönen ja kakkonen voisi vaihtaa paikkaa. Turha väsyttää leukoja.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ostaa jotain korviketta, kun ei sellaista mihinkään tarvitse?
Korviketta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina voi muilta kysyä ideoita, teemme niin kaverienkin kanssa. Ei tarvi mollata jos sulla ei ehdotuksia kysymykseen ole.
Ap ei kysy ideoita, vaan hän kysyy miten raejuustoa kuuluu käyttää. Ihan kuin olisi joku sääntö, että ihmisen on pakko syödä raejuustoa ja se on tehtävä tietyllä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
1. Avaa suu
3. Vie lusikka suuhun
5. Nielaise
Lisäisin tähän kohdan 3 ja 4 väliin, että kaada raejuusto lusikasta suuhun ja sulje suu, muutoin voi tulla vain sotkua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ostaa jotain korviketta, kun ei sellaista mihinkään tarvitse?
Korviketta?
Kovike=alkuperäisen tuotteen korvaava (yleensä heikompi laatuinen) tuote. Esim. vuusto on juuston korvike.
Vierailija kirjoitti:
Mitä oot vammanen, niin joudut syömään korvikkeita. Aito tavara on sitä mitä pitäis syödä.
Kaikki i voi kaikkea syödä allergian takia ei tarvi olla vammanen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Avaa suu
3. Vie lusikka suuhun
5. Nielaise
Lisäisin tähän kohdan 3 ja 4 väliin, että kaada raejuusto lusikasta suuhun ja sulje suu, muutoin voi tulla vain sotkua!
Sen jälkeen ohje "ota lusikka ilman raejuustoa pois suusta".
Joku ravintoterapeutti neuvoi lehtiartikkelissa tekemään raejuustosta leivän päälle omatekoisen levitteen, siihen taisi tulla raejuuston lisäksi ainakin oliiviöljyä, mustapippuria ja tuoretta basilikaa (googlaamalla saattaisi löytyä tarkka ohjekin ja mausteita voisi varmaan laittaa omankin maun mukaan). Itse syön raejuustoa päivittäin salaatin joukossa, leivän päällä ja myös sosekeittojen kanssa, hyvä proteiinin lähde.
Vierailija kirjoitti:
Leivän päälle, puuron päälle, salaattiin, munakkaaseen, aterian lisukkeeksi, marjojen kanssa.
Ei sovi puuroon tai marjojen kanssa. Sopii suolaisiin ruokiin tai syö sellaisenaan.
Kaikin tavoin, hitsin hyvää kirsikoiden kanssa.
Minkä vaan kanssa sopii purkillinen raejuustoa sekoitettuna chilitonnikalaan. Njam.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei kysy ideoita, vaan hän kysyy miten raejuustoa kuuluu käyttää. Ihan kuin olisi joku sääntö, että ihmisen on pakko syödä raejuustoa ja se on tehtävä tietyllä tavalla.
Älä länkytä asian vierestä. Kysymys on esitetty ja vastaa siihen tai on vastaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä oot vammanen, niin joudut syömään korvikkeita. Aito tavara on sitä mitä pitäis syödä.
Kaikki i voi kaikkea syödä allergian takia ei tarvi olla vammanen..
Miksi pitäisi ostaa korviketta? En minkään syö jotain "pähkinätön pähkinä" tuotetta, vaikka olen allerginen pähkinöille. Ihan samoin maitoallerginen voi vain jättää syömättä ne tuotteet, joita ei voi käyttää. Ei tarvita korvikkeita.
Avaa suun, laittaa raejuustoa sisään, sulkee suun, pureskelee ja nielaiseen.