Tähän ketjuun asiattomimmat asiat, joita ammattihenkilö sanonut ja/tai tehnyt
Jätetään ketjun ulkopuolelle kaikenlaiset psyk00sisekoilut, joissa ei ole mitään päätä eikä häntää.
Kommentit (26)
Menin Veikon Koneeseen ostamaan reititintä. Tiskiltä sain mukaani vastahakoisen, laahustavan myyjän, joka väykyttäen toisti kysymyksen, jonka häneltä kysyin... En ole sen jälkeen asioinut kyseisessä firmassa. Tästä on jo useampi vuosi.
Klassinen autokaupoilla käynti naisena. Minä etsin uutta autoa työajoon, avopuoliso oli mukana. Ensin myyjä sivuutti minut täysin, vasta kun avokkini oli tälle kolmesti sanonut, että ei se auto hänelle ole tulossa, siirtyi palvelemaan minua. Avokilleni ensimmäinen kysymys oli ollut, että no minkälaista autoa olet etsimässä, minulta ei kysynyt mitään vaan totesi, että täällä on tällainen tosi kiva punainen vähän ajettu hybridi, jolla on helppo parkkeerata. Se koko tilanne oli kaikessa stereotyyppisessa absurdiudessaan kuin jostain sketsistä.
Kun lopulta sain sen verran suunvuoroa, että pystyin sanomaan tarvitsevani joko diesel- tai bensakoneen, nelivedon maavaralla, ehdottomasti vetokoukku ja muutamia muita speksauksia, niin myyjä veti naaman aivan norsunveelle. Katseltiin siinä hetki tarjontaa, koeajoa ei tarjonnut.
Jostain syystä kävin ostamassa tarpeisiini sopivan auton toisesta liikkeestä.
Haaveilin itsemurhasta ja lääkäri sanoi että olen itse tilanteeni aiheuttanut.
En tule ikinä luottamaan suomalaiseen terveydenhuoltoon.
Lääkäri: Ei sinun jalkasi ole murtunut, kun kävelet. Ei tarvitse kuvata.
Menin itse kuvauttamaan, sääriluu murtunut, pohjeluu murtunut, kantaluu murtunut, telaluu murtunut, puolet jalkapöydänluista murtunut. Korkea kipukynnys ei ole hyvä asia.
Oli allergia/astma ja ääneni mennyt lähes täysin, terveysaseman vastaanotolla yritin saada kähisten asiaani kerrottua. En muista mitä nainen vastaanotossa sanoi mutta huusi ja tiuski jotain päin naamaa. Katsoin järkyttyneenä häntä tippa linssissä, olin sanaton. Hetken päästä pyysi anteeksi ja sanoi että eihän noin saisi sanoa. En ymmärrä mistä suuttui, en itse voinut sille mitään että ääni oli mennyt. Pääsin kyllä hoitoon ja sain lääkkeet
Mulle sanoi gigantin myyjä, että olen hikoillut niin paljon että puhelin hajosi.
Ulosotosta sanoivat että pitää miettiä ennen tilaamista onko varaa maksaa. Eivät suostuneet joustamaan takaisinmaksussa.
Vierailija kirjoitti:
Ulosotosta sanoivat että pitää miettiä ennen tilaamista onko varaa maksaa. Eivät suostuneet joustamaan takaisinmaksussa.
Hekoheko.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri: Ei sinun jalkasi ole murtunut, kun kävelet. Ei tarvitse kuvata.
Menin itse kuvauttamaan, sääriluu murtunut, pohjeluu murtunut, kantaluu murtunut, telaluu murtunut, puolet jalkapöydänluista murtunut. Korkea kipukynnys ei ole hyvä asia.
Murtuneella sääriluulla ei kyllä pysty seisomaan, saati kävelemään, sori. Eri asia, jos hiusmurtuma.
Tunnettu ortopedi kumosi päivystävän lääkärin lausunnon ja totesi minun vain kerjäävän saikkua. Olkapää oli murtunut, hoitoon pääsy pitkittyi ja siitä tulikin sitten tosi piiiitkä saikku.
Lastani pahoinpideltiin koulussa. Kerroin tästä psykiatrilleni. Hän kysyi olenko mielestäni onnistunut olemaan lapselleni suojakilpi.
-Päivystyksessä lääkäri sanoi tympeään sävyyn että kyllä sulla nyt on klamydia ja voisin kirjoittaa lääkkeet samantien.
Kun kokeiden tulokset saapuivat, oli se mitä olini itse epäillykin,virtsatietulehdus.
Lääkäri ei pyytänyt anteeksi vaan oli entistä tylympi.
- Bussikuski ei suostunut ottamaan kyytiin,koska minulla oli pitsalaatikko mukana.
Satoi ja oli iltahämärä,
Hyppäsin sitten bussista ulos ja kävelin kadun yli taksitolpalle.
Taksin ikkunasta näin bussikuskin ulkona tupakalla, tuijottavan perääni kiukkuisena.
Huom. kotimatka olisi kestänyt noin 12 min en olisi siinä ajassa alkanut syömään pitsaa bussissa.
- Olin uusimassa silmälaseja.
Oli korona aika ja piti olla maski naamalla.
Lasit huurtui ja sanoin että anteeksi,en vaikea nähdä taululle.
Optikko hermostui ja komensi lopettamaan nenän kautta hönkimisen.
En saanut uusittua laseja,
Yksi lekuri aikoi jättää lukemattomista ikkunoista kaikki verhot auki, kun pyysi housut pois ja pöydälle. Oli pakko vakuutella, että nyt olisi ehkä järkevää laittaa ne kiinni.
Menimme osuuspankkiin lainaneuvotteluun puolisoni kanssa. Naispuoleinen virkailija kätteli vain mieheni, minua ei edes katsonut. Puhui vain miehelle. Kysyi mieheltä, tuleeko talo myös vaimon nimiin. Tähän vastasin että tulee, kuten aikaisempikin talo ja haemme lainaa yhdessä. Tämä oli siitäkin jännä tilanne, että OLIN osuuspankin asiakas ja mikälie omistaja-asiakas vai mikä se maksullinen palvelu oli ja mies oli toisen pankin asiakas. Emme ottaneet lainaa siitä pankista.
Vierailija kirjoitti:
En ole yllättynyt, kaiken kun olen omien sairauksieni kanssa nähnyt t.huollossa. Tuo ammattikunta on siinä mielessä uskomaton että vaikka ihminen kuolisi lääkärin ammattitaidottomuuden, huolimattomuuden tai silkan k-päisen ylimielisyyden takia niin eipä seurauksena tule kuin korkeintaan joku tonnin sakko (ja sekin erittäin harvoin) joka on lääkärin tuloilla yksi hyttysen k**i.
KELA tantta antoi minulle hirttoköyden.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti hän ei enää ole lääkäri. Minulla taas on hieman ristiriitaiset kokemukset suomalaisesta terveydenhuollosta. Välillä käytännössä potkittu ovelta toiselle, ilman mitään apua ja toisilla kerroilla saatu erinomaista hoitoa.
Näyttää olevan aika lottoa, millaista hoitoa saa.
Olin aivan tavallisena päivänä tekemässä aivan tavallisia ruokaostoksia aivan tavallisessa Prismassa.
Menin normaalisti kassalle. Kassa oli auki, vihreä valo paloi. Myyjä skannasi juuri edellisen asiakkaan viimeisiä tuotteita, kassahihnasta n. puolet oli tyhjää. Laitoin normaalisti sen välikapulan hihnalle ja aloin sitten nostella omia tuotteitani hihnalle.
Myyjä sai edellisen asiakkaan tuotteet skannattua ja asiakas aloitti maksuoperaation. Kun omat tuotteeni olivat liikkuneet hihnalla myyjän kohdalle, myyjä sai yhtäkkiä aivan hillittömän raivohepulin ja alkoi huutaa minulle keuhkojen täydeltä naama punaisena että heillä on edellisen asiakkaan asiointi vielä kesken. Lisäksi myyjä ihan kirjaimellisesti heitti kapulan päähäni ja ostokseni lattialle.
En mitenkään provosoinut, ollut ärsyttävä, käyttäytynyt huonosti tai edes näyttänyt oudolta, vaan tilanne tuli ihan out of the blue.
Jälkeenpäin myymäläpäällikkö pahoitteli että olin pahoittanut mieleni, mutta mitään selitystä tai kunnon anteeksipyyntöä en saanut.
Myyjä on edelleen töissä kyseisessä Prismassa, mutten koskaan mene hänen kansalleen.
Olin hääpäiväni aamuna kampaajalla, joka valitteli hartaasti, että minulla on liikaa hiuksia. Hänellä tuntui olevan kiire. Ikään kuin minä olisin voinut mitään sille, että minulla on paksut hiukset. Tuohon aikaan ei ollut tapana käydä koekampauksessa, mutta olin käynyt näyttäytymässä ja sopimassa kampauksesta. Olisi varmaan kannattanut tuolloin katsoa hiuksiani. Jos olisi ollut joku toinen päivä kyseessä, olisin varmaan unohtanut koko jutun jo, mutta hääpäivä on sen verran spesiaali tilanne, että jäi mieleen. Enkä ole sen jälkeen (29 vuotta) käynyt kyseisessä liikkeessä.
Up