Asunnottomien joukkoon tullut uusi ryhmä: matalapalkkaiset työssäkävijät
Tampereen kaupunki ja Pirha ovat huolissaan uudesta asunnottomien ryhmästä. Ryhmä koostuu matalapalkkaisista töissäkäyvistä ihmisistä.
Kommentit (156)
Onko yllätys, että jos ei maksa vuokraa niin häädetään? 🤷
Vierailija kirjoitti:
"eilinen lapsellinen paskanpuhuja/sosiaalituilla eläjä jatkaa satuilua.yritä nyt perkele ens nousta sohvalta ja etsiä töitä.rikolliseks rupeemisessa saat turpaa saatana ja kunnolla."
Taas sinä, mua pelottaa ihan pirusti joku möhömaha inceli, hui kauhistus! : D
6 vuotiaitten juttuja selittävä tapatyötön oot siis alinta paskaa.onneks tukia leikataan.
Vierailija kirjoitti:
Käsittelen työssäni ihmisten raha-asioita ja olen tullut siihen tulokseen, että rahan puute ei monellakaan ole keskeinen ongelma.
Kyllä, aina on ihmisiä jotka osaavat suhteuttaa menot tuloihinsa, mutta sitten on niitä, keiden on saatava käyttää yhden hengen taloudessa 400e ruokaan joka kuukausi, ei pärjätä ilman useita suoratoistopalveluja, puhelin on hankittu osamaksulla koska alle sadan euron luuri ei kelpaa, mobiilinetti ei ole riittävä vaan pitää maksaa lisäksi laajakaistasta, Temu/Wish/Shein ja muut krääsäkaupat vievät kuukausittain vähintään kymppejä jne. Auto mielletään välttämättömyydeksi, eikä yksineläjä voi asua yksiössä koska se tuntuu inhottavalta. Ei näiden ihmisten ongelmia korjata rahalla, vaan rahankäyttötaidolla.
Heh heh hee. Etkö sinä tajua, että se pakollinen vaate maksaa Temussa kympin ja Suomessa satasen? Niin, että siinä tulee säästöä 90 e.
Vierailija kirjoitti:
Onko yllätys, että jos ei maksa vuokraa niin häädetään? 🤷
Asosta/omistusasunnosta kyllä häädetään, vaikka on tunnollisesti maksanut kaikki vastikkeet ajallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisesta työstä maksetaan niin pientä palkkaa, että ei ole varaa edes vuokraa maksaa? Vuokraovesta katsoin, niin alle viidensadan löytyy yksiöitä.
No vaikkapa kassamyyjä tai tarjoilija. Bruttona saat 1300-1500€/kk ja yksiössä et voi lasten kanssa asua. Myös jos sinulla on asunto, niin olet käytännössä ulkona kaupunkien asuntojonoista.
Miksi lasten kanssa ei voi asua yksiössä ja miksi kassamyyjä ei saa elatusapua/-tukea lainkaan, ei yh-korotusta lapsilisään jne.?
Koska lapset tarvitsee tietyn neliömäärän tilaa hekin, eikai heitä voi seinälle ripustaa ja lattialla nukuttaa? Vai onko sängyt vain rikkaiden perheiden oikeus? Ja niin, ei saa yv korotusta, ne leikattiin pois.
Kun itse olin lapsi niin meitä oli 5 hengen perhe noin 30 m2 mökissä. Ei ollut juoksevaa vettä eikä sisävessaa. Vesi piti hakea kaivosta ja vessa oli ulkohuussi. Helsingin reissulla kävin sukulaisilla kylässä Sörnäisissä. Yh-äiti asui 9-vuotiaan tyttönsä kanssa 13 m2:n asunnossa ja meitä meni sinne vielä kaks ihmistä yökylään.Nykyään kukaan ei voi mitään. Ei voi sitä eikä voi tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"onks mulkulta tuki rahat loppu?.onneks tukia leikataan."
Ei ole.
Minä saatan olla mulkku mutta minä sentään osaan vastata kysymykseen ilman tommosta pelkurimaista temppuilua, onneks tommonen löysä paska ei saa naista ikinä.
sinä olet mulkku.hyvä että itekkin sen tiedät.
Niin olen, aina ollut pahuuden mielestä mulkku, mä kannan sitä merkintää ylpeydellä.
kanna vaa idiootti ihan sama.hyvä että olet perseauki ja elät tuilla.ai että on kivaa kun on reilusti rahaa.
Mitä sä projisoit?
Minä pärjään ihan ok, minä pidän täälä heikomman puolta, se on vahvemman vastuu, jotain mitä tommonen itsekäs rotta ei ymmärrä edes käsitteenä.
Olet epäonnistunut miehenä ja häpeäksi maallesi ja suvullesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"eilinen lapsellinen paskanpuhuja/sosiaalituilla eläjä jatkaa satuilua.yritä nyt perkele ens nousta sohvalta ja etsiä töitä.rikolliseks rupeemisessa saat turpaa saatana ja kunnolla."
6 vuotiaitten juttuja selittävä tapatyötön oot siis alinta paskaa.onneks tukia leikataan.
Sä et pärjää tolle 6 vuotiaalle alkuunkaan, eiks sua hävetä?
Kysyn vaan kun mua hävettää sun puolesta.
-eri
Joku pöl västi tietenkin ostaa Stokkalta 200 eurolla t-paidan, vaikka samanlaisen saisi Temusta 2 eurolla ja vielä väittää tätä säästöksi ja luulee itseään talousneroksi.
joo ihan ok pärjäät.kelan sivuilta näkee kuinka ok.kerrostalo luukku ja perseauki.
Vierailija kirjoitti:
Asuminen vain on yksinkertaisesti liian kallista.
Pitäisi perustaa yhteismajoituksia tyhjiin teollisuushalleihin. Pitää luopua ajatuksesta että jokaisella on oma asunto.
No, sitten aletaan alentamaan sitä asumisen hintaa valtiovallan toimesta. Ei muuta kuin vuokrakatto käyttöön! P.S. On poliittinen harha, että siitä muka muodostuu hyvin helposti maksimi.
Vierailija kirjoitti:
Joku pöl västi tietenkin ostaa Stokkalta 200 eurolla t-paidan, vaikka samanlaisen saisi Temusta 2 eurolla ja vielä väittää tätä säästöksi ja luulee itseään talousneroksi.
Huomaaks sä kuinka tää sun neronleimaus sivuutetaan kerta toisensa jälkeen?
Mä alan kans epäileen et nää persut täälä on lapsia, eihän aikuisilta voi tulla ulos tän tason sontaa ilman että ne kuolee häpeästä.
Liian pienet palkat ja kalliit vuokrat.
minimipalkkalaki. minimipalkka 17e tunti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisesta työstä maksetaan niin pientä palkkaa, että ei ole varaa edes vuokraa maksaa? Vuokraovesta katsoin, niin alle viidensadan löytyy yksiöitä.
No vaikkapa kassamyyjä tai tarjoilija. Bruttona saat 1300-1500€/kk ja yksiössä et voi lasten kanssa asua. Myös jos sinulla on asunto, niin olet käytännössä ulkona kaupunkien asuntojonoista.
Miksi lasten kanssa ei voi asua yksiössä ja miksi kassamyyjä ei saa elatusapua/-tukea lainkaan, ei yh-korotusta lapsilisään jne.?
Koska lapset tarvitsee tietyn neliömäärän tilaa hekin, eikai heitä voi seinälle ripustaa ja lattialla nukuttaa? Vai onko sängyt vain rikkaiden perheiden oikeu
Elin lapsuudessa noin ahtaasti. Koko perhe oltiin jatkuvasti kipeänä. Kaikki taudit tarttui ja yllättästi pysyi taloudessa, koska basillien määrä moninkertaistui ahtaassa tilassa. Taudit kesti useita kuukausia ja tarttui uudestaan, kun oli tervehtynyt, niin viimeisin perheen sairastanut tartutti taudin. Mahdotonta elää ahtaassa tilassa siististi. Pahin oli vatsataudit ja täit, joiden kanssa meni pitkälle armeijaikään asti. Täitä ja vatsatautia. Luteita ei sentään ollut. Täi-epidemiaa ei meidän perheessä saatu kuriin millään, koska myrkyt oli niin kalliita.
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää ihmistä tekemästä kahta työtä jos yhdestä työstä ei saa riittävästi palkkaa
Mikähän tosiaan, hmm, odotapas kun mietin, hmmm. Ettei vaan olisi se, että niitä osa-aikatöitäkään ei ole tarjolla jokaiselle halukkaalle? Tai se, että niitä on lähes mahdotonta yhdistää käytännössä, kun työnantajat sanelevat missä pitää milloinkin olla? Ihminen kun ei voi olla kahdessa saati kolmessa paikassa yhtä aikaa.
Minulla oli kaksi osa-aikatyötä. Sitten toinen loppui (määräaikainen). Sen jälkeen en ole saanut toista osa-aikatyötä enkä myöskään kokoaikaista. Kaksi vuotta olen nyt hakenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
sua pitääkin hävettää kela loinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Miltä tuntuu olla sosiopaatti?
Harrastatko tiger pumpingia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Miltä tuntuu olla sosiopaatti?
Harrastatko tiger pumpingia?
miltä tuntuu olla köyhä ja tyhmä kela loinen ? eikä parempaa ole luvassa
harrastatko tyhjien tölkkien keräilyy?
onko kerrostalo luukussa kivaa?
No käsittääkseni tässä ketjussa puhuttiin matalapalkkaisista. Olen jo töissä. Ja noi on kovia vuokria matalapalkkaisille naisille joilla on perhe elätettävänä. Ei ne tuet kuule kummoisia ole. Lapsilisä yh-korotuksella, asumistukeakin saa yhä harvempi näiden leikkausten jälkeen. Mitäs tukea mä vielä saisin hakea?