Hekan asunnoissa kasvava ongelma: jo lähes 60 prosenttia ei ota asuntoa vastaan
Syytä ei tiedetä, mitä itse veikkaatte? Hekalta saisi nyt halutessaan asunnon helposti.
Kommentit (186)
Vierailija kirjoitti:
Liian kovat vuokrat, yksityiseltä saa halvemmalla. Asunnot pieniä ja huonokuntoisia.
Minä ihmettelen tätä jatkuvaa jankutusta Hekan huonokuntoisista asunnoista. Niitä varmasti onkin jonkin verran , mutta jostain syystä huonokuntoisuus nostetaan aina ensimmäisenä keskusteluihin ja uutisiin. Minä asun hyvin hoidetussa Hekan talossa ja hyvässä kunnossa olevassa asunnossa, kuten myös tuttuni, jotka ovat Hekan kämpän saaneet. Siistit asukkaat, huolto toimii hyvin. Ei mitään valittamista. Näitä kämppiä on yli 50 000, joten kaikenlaisia luonnollisesti mahtuu mukaan. Peruskorjauksia tehdään koko ajan ja uusia asuntoja valmistuu vuosittain.
Vierailija kirjoitti:
Hekalla on niin pitkät jonot että ovat varmaan saaneet jo asunnon muualta silloin kun Hekasta tarjotaan.
Edelleen.. Hekalla EI ole asuntojonoja. Uutta hakemusta sisään jos jostain syystä ei tärppää.
Tässä suunnitelma Hekan pelastamiseksi:
- Paskakuntoiset kiinteistöt maan tasalle ja tilalle uusia. Tulee pitkässä juoksussa edullisemmaksi kuin se, että vanhoissa murjuissa tehdään pientä pintaremonttia ja kuitenkin kaikki hajoaa niin että huoltokustannukset ovat suuret.
- Vuokria pitää alentaa. Se on myös linjassa asumistukileikkausten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hekalla on niin pitkät jonot että ovat varmaan saaneet jo asunnon muualta silloin kun Hekasta tarjotaan.
Edelleen.. Hekalla EI ole asuntojonoja. Uutta hakemusta sisään jos jostain syystä ei tärppää.
Olen laittanut uuden hakemuksen viimeisen 5 vuoden ajan eikä ole yhtäkään asuntoa tarjottu.
Tuttuni, ulkkismies 50v on asunnoton, eikä ole saanut asuntoa hakemuksesta huolimatta yli 10 vuoteen.
Ilmeisesti yksinäiselle miehelle niitä ei riitä (?).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian kovat vuokrat, yksityiseltä saa halvemmalla. Asunnot pieniä ja huonokuntoisia.
Minä ihmettelen tätä jatkuvaa jankutusta Hekan huonokuntoisista asunnoista. Niitä varmasti onkin jonkin verran , mutta jostain syystä huonokuntoisuus nostetaan aina ensimmäisenä keskusteluihin ja uutisiin. Minä asun hyvin hoidetussa Hekan talossa ja hyvässä kunnossa olevassa asunnossa, kuten myös tuttuni, jotka ovat Hekan kämpän saaneet. Siistit asukkaat, huolto toimii hyvin. Ei mitään valittamista. Näitä kämppiä on yli 50 000, joten kaikenlaisia luonnollisesti mahtuu mukaan. Peruskorjauksia tehdään koko ajan ja uusia asuntoja valmistuu vuosittain.
Minä ja kaikki Hekalla asuvat/asuneet tuttuni ovat asuneet huonokuntoisissa Hekan asunnoissa. Vähintään on ongelmana surkea asunnon pohja, hissi joka hajoilee ja jota ei korjata tai toimimaton ilmanvaihto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä sinun kohteita vapautuu todennäköisesti harvoin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen laittanut uuden hakemuksen viimeisen 5 vuoden ajan eikä ole yhtäkään asuntoa tarjottu.
Mä sain heti, samoin kaverini. Joku sun tiedoissa estää vuokrauksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä sain heti, samoin kaverini. Joku sun tiedoissa estää vuokrauksen.
Ehkä on laittanut liian alhaisen vuokramaksimin hakemukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapuriksi on tarjoilla pelkkiä arabeja. Alkaa ymmärrys Israelia kohtaan lisääntyä, kun Hekan asunnossa asuu.
Ja miten he sinua häiritsee. Suurin osa töissä käy vain kotona nukkumassa mutta kun persun mielikuvitusta kutittaa.
Asutkos itse siellä?Helppo sössöttää jos itse ei siellä asu.
Hekalla on siiatejä moderneja asuntoja ja sitten aivan kamalia murjuja, jotka eivät ole oikeastaan asumiskelpoisia, mitä tulee viihtyvyyteen. Näitä löytyy kohtuullisilla hinnoilla ihan kaikilta alueilta.
En viitsinyt sanoa hyviltä alueilta, kun kaikille se ei ole kuitenkaan se kantakaupunki aina.
Kuitenkin siis uudehkot ja siistitkin, ovat varsin kohtuuhintaisia.
Tuon takia varsinkin Hekan asuntojen jaoista vii sanoa että saa sikaa säkissä. Asuntoja ei ainakaan aikaisemmin voinut hakea asuntokohtaisesti kun muutamia uudiskohteita eli jos merkkasit alueeksi tietyn kaupunginosa, sai laittaa toiveeksi vain neliöt, huonemäärä ja vuokra.
Saatoit sitten saada uutuuttaan kiiltävän ja modernin tai todella ränsistyneen murjun.
Ja jos et ottanut murjua, sait pelätä että mitään ei tarjota vuosikausiin, vaikka olisit asunut järkyttävän pienessä tai muuten epäsopivassa asunnossa perheinesi.
Ja jos laitat hakutoiveita niin ei sulle mitään tarjota ikinä!
Vierailija kirjoitti:
Tuttuni, ulkkismies 50v on asunnoton, eikä ole saanut asuntoa hakemuksesta huolimatta yli 10 vuoteen.
Ilmeisesti yksinäiselle miehelle niitä ei riitä (?).
Minä keski-ikäinen sinkkumies sain Hekalta asunnon, tosin olen korkeakoulutettu ja mainitsin sen selvästi hakemuksessani. Ei ne juoppoja niihin kämppiin halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapuriksi on tarjoilla pelkkiä arabeja. Alkaa ymmärrys Israelia kohtaan lisääntyä, kun Hekan asunnossa asuu.
Ja miten he sinua häiritsee. Suurin osa töissä käy vain kotona nukkumassa mutta kun persun mielikuvitusta kutittaa.
Asutkos itse siellä?Helppo sössöttää jos itse ei siellä asu.
Ei varmana asu. Todennäköisesti asuu vielä kotona mamman hoivissa.
Hekalla ei ole asuntojonoja.. on vain iso massa jossa ei ole mitään jonomuodostelmaa vaan asunnon saa kiireellisyysjärjestyksessä, mikä tuo nyt sitten onkaan. Epäilemättä noita kenellekään kelpaamattomia tarjotaan vähemmän akuuteille tapauksille, joilla tietenkin on varaa valita että ottavatko moista pommia vastaan.
Ei mun pojalle vaan ole tarjousta kuulunut vuosiin. Jännää.
Vierailija kirjoitti:
Jos on huonokuntoinen kiinteistö tai paskat naapurit niin ei kannata muuttaa.
Tulorajat. Paskat naapurit. Huonokuntoinen kiinteistö.Savuton? Todennäköisesti ei. Vittumainen sijainti.
Vierailija kirjoitti:
Ei mun pojalle vaan ole tarjousta kuulunut vuosiin. Jännää.
Ongelmatapaukset eivät saa asuntoa.
https://hakemus.etampuuri.fi/kymp-ara/
Tuolta kun valitsee jokaisen alueen niin asuntoja on tällä hetkeellä vapaana ja tyhjillään runsaasti
Ne on varmaan liian kalliita asuntoja nykyisin, että kukaan suostuisi vuokralle.