Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hekan asunnoissa kasvava ongelma: jo lähes 60 prosenttia ei ota asuntoa vastaan

Vierailija
21.08.2024 |

Syytä ei tiedetä, mitä itse veikkaatte? Hekalta saisi nyt halutessaan asunnon helposti.

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/7593044

Kommentit (186)

Vierailija
21/186 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että kohdetta ei saa valita vain alueen sit sieltä napsahtaa joku rupunen luukku eikä sitä haluta. Se on suurin syy.

Kyllä sen mielestäni voi valita vaikka vain yhden kohteen. Mutta saattaa olla että moni hakee koko Helsingistä uteliaisuuttaan.

Vierailija
22/186 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on kymmeniä tuhansia ihmisiä jonossa ja eivät saa asuntoihin asukkaita, joku mättää ja pahasti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/186 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on huonokuntoinen kiinteistö tai paskat naapurit niin ei kannata muuttaa. 

Vierailija
24/186 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se kerro vain siitä, että tarjottu asunto ei sovi siihen, mitä etsii? Oli syynä kunto tai koko. 

Heidän pitäisi osata tarkemmin kohdentaa asiakas ja asunto.

Vierailija
25/186 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heka pitäisi purkaa ja asunnot myydä huutokaupoilla vapaille markkinoille. On nähty ettei sitä osata johtaa oikein.

Vierailija
26/186 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttaisin heti, jos tarjottaisiin kaksiota 759 eurolla/kk. Sijainti mikä tahansa!

Aika huonot tsäänssit. Mulla on huonokuntoinen Hekan kaksio huonolla alueella ja vuokra yli 800€. 

Vierailija
27/186 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinäkuussa laitoin hakemuksen ja tarjous tuli oliko peräti seuraavana päivänä. Olin ihan äimänä, hyvilläni toki. Päädyin kuitenkin kieltäytymään.

Nyt luulen etteivät hetkeen tarjoa. Se huono tuossa kieltäytymisessä on että eipä ole sitten kiireellisin. Mutta tavallaan kyllä ok että hädänalaisimmat saisivat kämpän. Mieluiten toki itsensäelättävät, vaikka parit. Tuo olisi järkevää suosimista jos työntekijöiden halutaan pysyvän.

Vierailija
28/186 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hekan asuntohakemuksia käsittelevä yksikkö aikoo lähiviikkoina ottaa käyttöön täysin uudenlaisen keinon. Yksiköstä ryhdytään soittelemaan asunnonhakijoille, jos vastausta tarjottuun asuntoon ei ole kuulunut.

Lähdemme nyt sillä liikkeelle. Sitten mietimme myös, onko taustalla jotain kieliasioita tai muita haasteita. Meillä on myös tulkkauspalveluita käytössä, Ailio toteaa.

Mitäpä jos tarjoaisivat niitä asuntoja myös suomalaisille.

Ri kastajat näköjään etusijalla...

Vierailija
29/186 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heinäkuussa laitoin hakemuksen ja tarjous tuli oliko peräti seuraavana päivänä. Olin ihan äimänä, hyvilläni toki. Päädyin kuitenkin kieltäytymään.

Nyt luulen etteivät hetkeen tarjoa. Se huono tuossa kieltäytymisessä on että eipä ole sitten kiireellisin. Mutta tavallaan kyllä ok että hädänalaisimmat saisivat kämpän. Mieluiten toki itsensäelättävät, vaikka parit. Tuo olisi järkevää suosimista jos työntekijöiden halutaan pysyvän.

No miksi kieltäydyit?

Vierailija
30/186 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että kohdetta ei saa valita vain alueen sit sieltä napsahtaa joku rupunen luukku eikä sitä haluta. Se on suurin syy.

Kesäkuun loppuun mennessä asunnonhakijat kieltäytyivät eniten kantakaupungissa tarjotuista asunnoista (59,6 %). Erot alueiden välillä ovat pieniä. Seuraavaksi eniten kieltäydyttiin Pohjois-Helsingistä (58,6 %), seuraavaksi Länsi-Helsingistä (56,5 %) ja Itä-Helsingistä (54,7 %) tarjotuista asunnoista.

Eli eniten kieltäydytään kantakaupungin asunnoista ja Itä-Helsingin asunnot ovat suosituimpia, joten kyse on jostain muusta.

Idän asunnot on edullisimpia. Heka on hinnoitellut itsensä ulos. 

Vierailija
31/186 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hekalla ei ole jonoja, joten uutta hakemusta kehiin jos ei tärppää. Sieltä saa kyllä asunnon jos oikeasti haluaa.

Vierailija
32/186 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hekalla on niin pitkät jonot että ovat varmaan saaneet jo asunnon muualta silloin kun Hekasta tarjotaan.

Vierailija
33/186 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurihan täällä oli uutinen tuon hekan asunnosta, joka oli huonommassa kunnossa, kuin keskitasoinen liekkimaja. Kuvien kanssa. Aivan hirveä luukku. Mikä näitä hekan työntekijöitä vaivaa, että edes ilkeää ehdottaa moista murjua asunnoksi?

Ne ihmiskaupan uhritkin raksahommissa, asuvat tasokkaammin.

Minun asunto on niin huonossa kunnossa, että kirjaimellisesti jäi kerran ikkuna käteen, kun avasin sen. Ei ollut kunnolla kiinni itse rakennuksessa, koska karmit olivat niin lahonneet. 

Vierailija
34/186 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heka pitäisi purkaa ja asunnot myydä huutokaupoilla vapaille markkinoille. On nähty ettei sitä osata johtaa oikein.

Puolet taloista on purkukunnossa. 

Vierailija
35/186 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolet taloista on purkukunnossa. 

On siellä tontti sen talon alla. Ei purkukuntoisia taloja kannata pitää tyhjinä.

Vierailija
36/186 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lutikat ovat Hekan asunnoissa melko yleinen ongelma."

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/4433999

Vierailija
37/186 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuttaisin heti, jos tarjottaisiin kaksiota 759 eurolla/kk. Sijainti mikä tahansa!

https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunto/kurikka/jurva/kerrostalo/164831…

Sait melkein puoleen hintaan. Ole hyvä.

Asun helsingissä. Mikä helvatan jurikka koskaan kuullukaan. Pöndelle en mene

Vierailija
38/186 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttaisin mutta kun niissä kohteissa asuu juoppoja, narkomaaneja, työttömiä, vammaisia, ulkomaalaisia, vankilasta vapautuneita, mielisairaita, varkaita ja muuta roska väkeä.

Mitä vikaa vammaisissa on? Työttömäksikin voi joutua kuka tahansa.

Vierailija
39/186 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunto/kurikka/jurva/kerrostalo/164831…

Sait melkein puoleen hintaan. Ole hyvä.

Asun helsingissä. Mikä helvatan jurikka koskaan kuullukaan. Pöndelle en mene

Mulle pitäisi maksaa, että suostuisin muuttamaan johonkin Kurikkaan. Itse en siellä asumisesta maksaisi pennin jeniäkään.

Vierailija
40/186 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttaisin mutta kun niissä kohteissa asuu juoppoja, narkomaaneja, työttömiä, vammaisia, ulkomaalaisia, vankilasta vapautuneita, mielisairaita, varkaita ja muuta roska väkeä.

Mitä pahaa vammaiset on sinulle tehneet?