Onko täällä ketään jotka kirjoittelitte 20 vuotta sitten?
Kommentit (212)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"repesikö välilihasi synnytyksessä"
Kyllä mulla olis tosta aiheesta paljonkin kerrottavaa, esim mitä kaikkee tehtiin ettei repeis.
M48
No mitä SINULLE tehtiin? Vertaiskokemuksia, ei neuvoja.
Joo, näitä vänkääjiä oli jo sillon 20 vuotta sitten.
M48
Ei ollut mitään vänkääjiä koska ei niissä vertaistukiketjuissa mitään miehiä ollut. Niissä vertailtiin OMIA kokemuksia.
Oli vänkääjiäkin mutta ne oli naisia. Muistan niin hyvin ;)
Lukekaa, minkälaisella tyylillä täällä on kommunikoitu 10 vuotta sitten. Tuli nyt tämä ketju sattumalta mieleen. Vastaukset on mennyt vuosien saatossa ihan väärään järjestykseen:
https://www.vauva.fi/keskustelu/3906838/ketju/kylaily_ja_siivoton_koti?…
Sitä vaan aina täällä vieraillessa toivoo, että meininki olisi palautunut ennalleen, mutta ei ole.
Aloitin tällä palstalla vuonna 2000. Ainakin jo 2004 oli kuukausimaksullinen netti kotikoneella, tuskin oli mikään kallis, kun opiskelijana ja pienten lasten äitinä oli varaa maksaa se.
Muistan kun Vauva palstalta pystyi kysymään mitä vain ja aina sai vastauksen. Ihan sama mikä erikoisala lääketieteessä tai lainopillinen ongelma, aina löytyi vähintään alan opiskelija vastaamaan.
Ihmisten halu auttaa näkyi vielä hyvin ja itsekin kannoin korteni kekoon.
Mutta nykyään on koko palsta laimennettu paskalla, joten ei vaan maksa vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun Vauva palstalta pystyi kysymään mitä vain ja aina sai vastauksen. Ihan sama mikä erikoisala lääketieteessä tai lainopillinen ongelma, aina löytyi vähintään alan opiskelija vastaamaan.
Itsekin käyn täällä vain riitelemässä ja itseasiassa se on aika hyvä tapa saada vähän dopamiinia virtaamaan. Mutta en silti usko, että se on hyväksi. Olen vain heikko.
Joo, olen ollut täällä noin 25 vuotta. Esikoinen on nyt 22 v.
Aloitinkohan 1999, kun kaveri sai vauvan ja kertoi hupaisasta palstasta. 😀
Alussa ei tainnut olla aikarajoitusta milloin voi kommentoida?
Vierailija kirjoitti:
Just tämä. Ihan mikä vaan asia, aina löytyi joku, joka tiesi vastauksen tai osasi neuvoa.
Vierailija kirjoitti:
Alussa ei tainnut olla aikarajoitusta milloin voi kommentoida?
Ei ollut. Se tuli joskus ehkä 10 vuotta sitten, kun alkoi keskustelut mennä asiattomiksi yöaikaan varsinkin.
Aloitin itsekin vuonna 2000, varmaankin jo raskausaikana. Minulla on sellainen muistikuva, että mieheni sai tietää raskaudesta lukemalla siitä tietokoneen ruudulta, kun olin juuri kirjoittanut siitä, enkä ehtinyt vielä sanoa kotiin tulleelle miehelle. En muista olinko juuri tänne kirjoittamassa siitä, vai kerroinko jollekin ircissä (ei se irc galleria, vaan se oikea irc).
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku kertoa missä te käytitte internetiä 20 vuotta sitten? Internet ei ollut tuolloin jokaisessa kodissa. Koska internetistä täytyi maksaa niin se karsi ihmisiä pois.
Minä olen käyttänyt Internetiä jo vuodesta 1987. Ja silloinkin kotoa käsin, puhelinlinjaahan siihen silloin käytettiin ja ensimmäinen modeemi oli 300bbs. Toki sitten kun pääsi opiskelemaan 1989 tuli käytettyä nettiä myös koulun koneilta, mutta on minulla ollut netti myös kotona vuodesta 1987 lähtien. Tuolloin asuin vielä lapsuudenperheessäni ja vuodesta 1989 omillani tai puolison kanssa. Kyllä se netti on aina pitänyt olla, eihän ilman sitä voi elää!
Vierailija kirjoitti:
Onko vanhainkodeissa netti? Boomereilla oli aikansa.
Olet taas pössytellyt kannabista ja juonut keskenkäynyttä kiljua. Siksi pääsi ja mahasi on niin sekaisin.
Jep!
Odotin esikoista 2001 ja täällä kävin, apua!
Vierailija kirjoitti:
20 vuotta sitten käytettiin näitä AP, AV EV, OV *hihittää hervottomasti*
Niin, koska se netti oli tajuttoman hidas. Lyhenteiden käyttäminen oli sitä auttamisen halua: tiesi, kannattaako linkkiä klikata auki. Oli turhauttavaa odottaa linkin avautumista, eikä siellä ollutkaan otsikkoa pidempää tekstiä. EV oli auttamisen halua.
Mihin ihmeeseen tämä auttamisen halu ihmisiltä on kadonnut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku kertoa missä te käytitte internetiä 20 vuotta sitten? Internet ei ollut tuolloin jokaisessa kodissa. Koska internetistä täytyi maksaa niin se karsi ihmisiä pois.
meillä oli kotona modeemi, ja sillä yhdistin kerran päivässä itseni verkkoon. Kesti varmaan 5 minuuttia se soitto ja yhdistäminen.
Löysin tänne vuonna 2000 odottaessani ainokaistani. Paljon on vettä virrannut Tammerkoskessa, välillä sitä kaipaa niitä hauskoja, nikillisiä aikoja ja miittejä, mutta eihän niistä nykyään tulisi mitään. *reps*.
Joo, on. Silloin lapset olivat 2 kk ja 3v9kk, nyt kumpikin jo maailmalla opiskelemassa.
Itse juuri eroamassa 30v pituisesta suhteesta ja suunnitelmissa Oma Elämä 2.0
Eli kiitos kysymästä, ihan hyvin menee.
Vierailija kirjoitti:
Olen pyörinyt täällä lähes 20 vuotta. Vuodesta 2005 alkaen ehkä. 😱
Samat sanat. Aloitin kyllä ensin kuumelijoissa, sitten odottajat -osuudessa. Lopulta olin täällä. Noissa ekoissa olin nimimerkillä ja sain sieltä kavereitakin ja nähtiin monta kertaa. Hiukan erilainen meininki oli. Tääkin oli niin hauska palsta koko nollarin, ennen trollien ja jankuttajien tuloa. Korona-ajan oli poissa kun meno oli liian hysteeristä mun makuun. Ei olis kannattanut tulla enää takaisin näitä peruskouluikäisten poikien trollailuja katsomaan.
Mä kirjoitin! Aloitin lueskelun ehkä 2002, liityin kuumeilijoihin 2003, sitten kesäkirput -04, joulupiiperot -05, maalismasut (?) -09, muutama odotusryhmä vielä ja loppuajan palstailin suurperheissä. Siellä kävin jo kurkkimassa aiemmin, kun vasta suurperheestä haaveiltiin. Vauvapalsta oli parasta vertaistukea ikinä!
Isien palstalla miehet keskusteli keskenään ja naiset kävivät joskus kysymässä vinkkejä "miesten töihin".
Miehet oli niin paljon fiksumpia siihen aikaan. Ei mitkään pahoinvoivat iki-incelit kansoittaneet palstaa.