Onko täällä ketään jotka kirjoittelitte 20 vuotta sitten?
Kommentit (212)
Oon ollut vasta viitisen vuotta. Tääl on muutava vakava ketju, mitä seuraan ja noit vitsiketjuja useampaakin...
Hauska on, et tääl elää jotain kymmenen vuotta sitten alotettuja.... ja jotkut kivat poistuu hetkessä...
Vierailija kirjoitti:
Palsta oli hauska silloin kun ei ollut sensuuria.
Mutta ihmiset osasivat käyttäytyä. Ei käyty sanallisesti muiden kimppuun. Oli aivan hillittömiä ketjuja, joita muistan nauraneeni aivan kippurassa. Se huumori, mitä silloin oli (sanotaan vielä reilu kymmenenkin vuotta sitten, ja sitä ennen erityisesti)... Ihmisillä oli sana hallussa.
Kirjoittelin kauan sitten KaksPlussalle omalla kuvallani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ihmiset osasivat käyttäytyä. Ei käyty sanallisesti muiden kimppuun. Oli aivan hillittömiä ketjuja, joita muistan nauraneeni aivan kippurassa. Se huumori, mitä silloin oli (sanotaan vielä reilu kymmenenkin vuotta sitten, ja sitä ennen erityisesti)... Ihmisillä oli sana hallussa.
Nykyisten nuorten sukupolvesta huomaa, että koululaitos on ajettu alas ja kaaokseen. Rahoitusta ei ole, digitalisaatio on mennyt liian pitkälle, tarkkailuluokat hävitetty. Luokkiin laitetaan lapsia jotka eivät kuuluisi sinne vaan erityisluokkiin. Kukaan ei opi ja meno on karannut käsistä. Miksi ei hyväksytä, että lapset ovat erilaisia ja lisättäisiin omat luokat heille jotka tarvitsevat enemmän tukea? Tavallisiin luokkiin saataisiin rauha, erityisluokan oppilaisiin keskityttäisiin enemmän. Kuka tuossa skenaariossa häviäisi?
Miksiköhän ennen autettiin enemmän? Nykyään, jos kirjoittaa saman ketjun, saa vain vastaukseksi, että olet tyhmä, jos et itse tajua.
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän ennen autettiin enemmän? Nykyään, jos kirjoittaa saman ketjun, saa vain vastaukseksi, että olet tyhmä, jos et itse tajua.
Koska ihmiset elävät enemmän nettimaailmassa kuin oikeassa maailmassa. Täällä ei saa oikeita ihmiskontakteja vaan ainoastaan anonyymejä tuttavuuksia joihin ei synny oikeaa sidettä ja joihin on helppo purkaa turhautumisensa. Jos samat asiat pitäisi kertoa kasvokkain, niin kommunikointi olisi paljon kohteliaampaa.
Aika kuluu ihan hirveän nopeasti.
Huokaus
Sensuuri ei hyväksy usan pressaehdokkan nimeä etäisesti muistuttavia sanoja näköjään.
Mä aloitin kirjoittelun tälle palstalle vuonna 1976.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään palstaa myös moderoidaan aika raskaasti. Ihan järkeviä ketjuja ja yksittäisiä viestejä katoaa. Itse en ainakaan kirjoita enää kuin muutaman sanan viestejä satunnaisesti.
Olen kuluttanut aikaa nettipalstoilla vuodesta 2001 alkaen, mutta tämän palstan löysin vasta muutama vuosi sitten korona-aikana.
VauvaOnlinen löysin kun odotin esikoista 2003. Välillä ollut vuosien tauko täältä. Mutta nyt työttömänä tulee taas välillä käytyä lueskelemassa. Edelleen harmittaa Onlinepalstan poistaminen.
Vuosi sitten eksyin tänne.
Etsin jotain lapsiin liittyvää asiaa, luulin aidosti että tämä on, VAUVA palsta, järkytyin palstan sisällöstä.
20 vuotta sitten? Minä laitoin tietokoneen 2002 ja vasta talvella 2024 huomasin tämän palstan.
Paljon on vettä Vantaassa virrannut noin 27 vuoden aikana.
Ensimmäiset osakkeet ostin 1987, harvakseltaan olen lisännyt pottia, myynyt yhtä harvoin. Ei ole mikään suuri salkku tällä hetkellä.
Oon ollut palstalla alusta saakka, ekoja kertoja jo isien palstalla vuonna 1998. Muistan ne ajat, kun viestit meni hyväksynnän kautta ja näkyivät viiveellä :)
Just katoin webarchivesta vanhaa oranssivihreää palstatallennetta, siellä olivat Kitikarat ja muut
terkkuja vaan kaikille vanhoille , jos joku täällä vielä muukin pyörii. Yöpalstailu oli kaikkein hauskinta muinoin, viikonloppuöinä
Mä nyt olin siihen mennessä (05) jo lopettanut aktiivipalstailun nimimerkillä ilkeilijöiden takia... ei silloin paljon paremmin käyttäydytty. Kivasti oli kiusaajia, niin en jaksanut. Harvemmin nykyään käyn enkä oikeastaan viihdy kauan saati että kirjoittaisin mitään - paitsi nyt.
Oon kokenut monia hauskoja hetkiä ja löytynyt kivoja aiheita,kiitos kaikille.
Sama on kaikissa nettikeskusteluissa. Täällä en ole ollut kauan. Aloin keskustella sfnetissä vuonna 1988, ja silloin siellä ihmiset usein allekirjoitti viestin oikealla nimellä ja osoitteella, jopa puhelinnumerolla. Sitten netin käyttö laajeni v. 97 jälkeen ja mukaan tuli yleiset hörhöt. Kaikkien keskustelujen taso on rajusti laskenut, on tullut etenkin rasismia paljon, toisaalta kirjoittajia on ainakin 1000 kertaa enemmän kuin v. 88.