Onko täällä ketään jotka kirjoittelitte 20 vuotta sitten?
Kommentit (212)
Minäkin muuten sain täältä kaverin vuonna 2003. Hän on nykyään hyvä ystäväni.
Olen ollut täällä vuodesta 1993-1994 eli yli 30v.
Palsta on kovasti muuttunut, ensimmäiset vuosikymmenet käytiin mielenkiintoisia ja antoisia keskusteluja ja tsemppattiiin toinen toisiamme, nyt on tullut paljon vihapuhetta, syrjintää, rasis nia ja viimeiseisen 10v palstan vallanneet persut.
Silloin yhteys otettiin lankapuhelimella, eikä kommentteja julkaistu reaaliajassa, vaan kirjoitettiin nimimerkillä ja jokainen kommentti tarkistettiin ennen julkaisua. Ei ollut palstalla törkykommenteja. Oli todella hienoja ja antoisia keskusteluja.
Aloitin odottaessani esikoista vuonna 2002 ja enemmän tai vähemmän pyörinyt täällä siitä asti. Jossain vaiheessa nimimerkillä.
Nykyisin lähinnä lueskelen, harvoin kommentoin. Liikaa trolleja ja negatiivisuutta.
Hyvin menee. Esikoinen yliopistossa ja kuopus pitää välivuotta.
Vierailija kirjoitti:
Olen pyörinyt täällä lähes 20 vuotta. Vuodesta 2005 alkaen ehkä. 😱
J-"mies".
Muistaako joku nimimerkin Äiti-mammanen? Oli jotenkin helvetin rasittava ja ärsyttävä ja yksinkertainen ja aina äänessä, ja aiheutti mielipiteineen yleistä vitutusta. Kunnes sitten kirjoitti pitkän ikään kuin kolmannen osapuolen puolustuspuheen omia juttujaan koskien, aloitussanoilla "en ole Äiti-mammanen, mutta...", vahingossa kirjautuneena.
Mä löysin palstalle 1999. Olin muutaman kuukauden, olihan täällä rääväsuista menoa ja vakkarinikkejä kiusattiin.
Sitten silmiin tuli Verkkoklinikan keskustelut. Tavallista sakkia, oikeine elämineen ja juttuineen. Siellä olin muutaman vuoden. Se palsta ei pysynyt perheiden kasvujen perässä. Oltiin osan kanssa tavattuja muutamia kertoja ja siitä se sitten lähti, että perustettiin oma postituslista. Saatiin oma rauha ja oma aika uteliailta silmiltä. Se porukka muutti muotoaan jonkin aikaan ja osan kanssa yhä ystäviä.
Toisinaan sitten piipahtelin täällä. Yökukkuna täällä oli seuraa, vaikka välillä oli hyvinkin outoa porukkaa paikalla. Parisen kertaa viikossa. Sitten pidin jotain vuosia taukoja ja palasin vakkarimmaksi. Nyt tulee oltua kolmisen kertaa viikkossa. Vaikka edelleen ottaa päähän tuo yösulkeminen. Sillon mulla olisi aikaa käydä asioita läpi.
Lapset ovat muuttaneet omilleen ja miehen kanssa vielä köllitään saman katon alla. Seuraahan tämä palsta on mulle jonkin verran antanut, mutta enemmän ihmettelyä ja trolliksi haukkumista. Enkä yhtään tiedä miksi. Palsta on ennen kaikkea opettanut mua olemaan välittämättä täällä ja irl. Aika rankasti saa puuttua ja haukkua, eikä tartu. :D
Vierailija kirjoitti:
2004 netti oli aika kallis. Aika harvalla oli netti tuolloin, ellei perheessä ollut lapsia. Muilla ihmisillä ei ollut tarvetta netille kun kaikki asiat pystyi hoitamaan sen ulkopuolella. Pankkiin pääsi ja laskut pystyi maksamaan maksuautomaateista.
Tää oli kyllä outo kannanotto. Me asuttiin miehen kanssa kaksin 1993 - 2000 ja olihan meillä netti koko ajan. Alkuun modeemi huusi nurkassa ja sitten jotain muuta. Oltiin parikymppisiä tuolloin. Kaikilla kavereillakin oli netit. Siitä maksettiin ja oltiin sitten syömättä, jos rahat oli tiukilla. Eikä opiskeltu alalla, vaan työelämässä perusduunarina. Pari kyllä sitten myöhemmin lähti it-alalle, kun alkoi nousta omaan arvoonsa. ;)
Aina ihmetellyt, että miksi niin moni pitää viisi-kuusikymppisiä pudonneen nettikelkasta. Mehän ollaan kasvettu pelien, internetin ja somen rinnalla. Ollaan appien ensimmäisiä käyttäjiä jne. SE on eriasia kiinnostaako enää kuusikymppisiä TikTokata tai muiden uusien villitysten perässä lähteä. Siksi on jäänyt ne käyttämättä.
N52
Vierailija kirjoitti:
2004 netti oli aika kallis. Aika harvalla oli netti tuolloin, ellei perheessä ollut lapsia. Muilla ihmisillä ei ollut tarvetta netille kun kaikki asiat pystyi hoitamaan sen ulkopuolella. Pankkiin pääsi ja laskut pystyi maksamaan maksuautomaateista.
Vuodesta -99 ollut täällä, välillä vähemmän. Meillä oli joku adsl ja miehen työpaikka maksoi sen. Kyllä on tekniikka kehittynyt noista ajoista (vaikka vauvapalstan toiminnot on vaan heikentyneet - outoa 🤔), telkkaristakaan ei tarvitse enää katsoa suosikkisarjoja suorana.
Esikoinen syntynyt 5/2000, olen ekan kerran vieraillut täällä varmaan alkuvuodesta 2000😁
Olihan tämä silloin ihan erilaista, suurin osa jutuista koski lapsia ja lastenhoitoa. Mutta hauskaa on ollut, välillä ihan hulvattomia ketjuja. Toiset kirjoitteli nimimerkillä, oli se joku xczkjcw, joku ihme kirjainyhdistelmä, erikoinen tapaus. Sitten oli joku hienostorouva, tai ehkä vain toivoi olevansa, en muista nimeä, olikohan Stella?
Vierailija kirjoitti:
Muistaako joku nimimerkin Äiti-mammanen? Oli jotenkin helvetin rasittava ja ärsyttävä ja yksinkertainen ja aina äänessä, ja aiheutti mielipiteineen yleistä vitutusta. Kunnes sitten kirjoitti pitkän ikään kuin kolmannen osapuolen puolustuspuheen omia juttujaan koskien, aloitussanoilla "en ole Äiti-mammanen, mutta...", vahingossa kirjautuneena.
Muistan, voi vitsi juu😂
Aloin nettailla v.96. -kiera- 0o
Hyvää kuuluu, viimeinenkin muksu muutti kotoa pois pari vuotta sitten. Aloitin 2001 tällä palstalla ja pidin monen vuoden tauon 2014 kun trollien määrä räjähti.
-viiden mutsi
Esikoinen täyttää 27 ja silloin löysin ONLINEn. Oli paljon asiallista keskustelua ja todella paljon hilpeitä juttuja, aina ei meinannut malttaa nukkumaan lähteä. Ja kyllä joukossa oli muutama mieskin. Kun ONLINE loppui siirryin tänne hetkeksi.
Nykyään käyn täällä öisin lukemassa ja päivälläkin, jos ja kun olen saikulla. Ilkeys loistaa.
Vanhoja nikillisiä toisinaan vähän ikävä. Toivottavasti elämä on mukavaa!
Vuonna 1999 makasin kotona jalka kipsissä. Tyttäreni sanoi, että käy lukemassa Vauvaa. Onlineä enimmäkseen selailin, mutta myös aihevapaata.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään tämä on turha, iloton ja hyödytön. Toista oli silloin 20 vuotta sitten. Oli niin hauskaa, ettei meinannut malttaa lopettaa ollenkaan.
Nyt sitä ongelmaa ei ole. Kiinnostavia keskusteluja ei juuri ole ja ne katoaa äkkiä. Satunnaisesti käyn täällä esim odotellessani jotakin. Mutta nykyään netistä löytyy paljon muutakin missä voi miellyttävämmin kuluttaa aikaa.
Kyllähän nykyäänkin monet ovat ongelmaksi asti riippuvaisia tästä.
Vierailija kirjoitti:
Outoa. En ole vanha palstalainen enkä tiedä tuollaista nimimerkkiä, mutta joskus 20 vuotta sitten käytin omasta äidistä tuota nimitystä ja olin itse keksinyt sen. Toivottavasti minun äitini ei ollut tuo nimimerkki.
Oon trollaillut varmaan vuodesta 2001 tms...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään tämä on turha, iloton ja hyödytön. Toista oli silloin 20 vuotta sitten. Oli niin hauskaa, ettei meinannut malttaa lopettaa ollenkaan.
Nyt sitä ongelmaa ei ole. Kiinnostavia keskusteluja ei juuri ole ja ne katoaa äkkiä. Satunnaisesti käyn täällä esim odotellessani jotakin. Mutta nykyään netistä löytyy paljon muutakin missä voi miellyttävämmin kuluttaa aikaa.
Kyllähän nykyäänkin monet ovat ongelmaksi asti riippuvaisia tästä.
Sehän se ihmetyttää, miten näin huono palsta voi olla niin koukuttava.
Vierailija kirjoitti:
Esikoinen syntynyt 5/2000, olen ekan kerran vieraillut täällä varmaan alkuvuodesta 2000😁
Olihan tämä silloin ihan erilaista, suurin osa jutuista koski lapsia ja lastenhoitoa. Mutta hauskaa on ollut, välillä ihan hulvattomia ketjuja. Toiset kirjoitteli nimimerkillä, oli se joku xczkjcw, joku ihme kirjainyhdistelmä, erikoinen tapaus. Sitten oli joku hienostorouva, tai ehkä vain toivoi olevansa, en muista nimeä, olikohan Stella?
Stella oli joo, mukamas kova puuhaamaan: jo kukonlaulun aikaan kolmas pyykkikone pyörimässä, miehen kanssa seksiä ja lasten kanssa kerkes olla kaksikertaa ulkona ennen lounasta.
Ja piti vielä kommentoida, että hyvää kuuluu! Kotona yksi alakoululainen, pari yläkoululaista, yksi lukiossa ja yksi yliopistossa. Lapset kasvaa ja vuodet menee pikakelauksella.