Onko täällä ketään jotka kirjoittelitte 20 vuotta sitten?
Kommentit (212)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pyörinyt täällä lähes 20 vuotta. Vuodesta 2005 alkaen ehkä. 😱
Ovatko palstan naiset muuttuneet tänä aikana? Miehistä ei voi sanoa kun tänne on tullut ylilaudan älymystö...
Ennen muinoin täällä kävi vain äitejä.
Niinhän sä luulet :D Se oli muuten hauskaa kun kukaan ei voinut uskoa että kukaan mies kirjoittelisi palstalle.
-M48
Oli erikseen isien palsta. Vähän pervo olit jos äitien joukossa kirjoittelit, kun aiheet oli lähinnä synnytystä, imetystä ja reimateccejä.
Jos aiheena oli esim. "repesikö välilihasi synnytyksessä" niin harvalla miehellä siihen on sanottavaa. Ja tuo oli ihan vakioaiheita palstalla 20 v sitten.
Kuten sanoit harvalla miehellä on tuohon mitään sanomista ja siksi siitä olisi kysyttävää, mutta ei. Pervo olet jos pelostaan huolimatta kysyy. Älkää sitten iniskö kun mies sanoo ettei synnytys ole juttu eikä mikään. Se kuin vähän ponnistaa ja vauva tulee pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"repesikö välilihasi synnytyksessä"
Kyllä mulla olis tosta aiheesta paljonkin kerrottavaa, esim mitä kaikkee tehtiin ettei repeis.
M48
No mitä SINULLE tehtiin? Vertaiskokemuksia, ei neuvoja.
Joo, näitä vänkääjiä oli jo sillon 20 vuotta sitten.
M48
Vierailija kirjoitti:
Olin täällä ensikertaa 23 vuotiaana. Olin iloinen, kohtelias kaikille sukupuoleen tai ikään katsomatta. Elämä oli edessä. Sain ihmiset hymyilemään ja minä hymyilin takaisin. Voi kuinka kadunkaan tänne tuloa. Olen nyt 43 vuotias. Olen katkeroitunut ja synkkä. Inhoan ihmisiä. Tunnen kuinka elämä on valunut hukkaan. Minua katsotaan inhoten tai peloissaan. En ihmettele. Katseeni on pistävä ja epäilen jokaisen motiivia. Saan hetkittäistä keinotekoista iloa kun näen jonkun epäonnistuvan. Silti jatkan täällä. Palsta on minun polttoaineeni joka ylläpitää olotilaani. Pääsisinpä tästä irti.
Olisin hyvin pahoillani puolestasi, jos suinkin olisin edes jotenkinkaan empaattinen naisihminen.
Ei pois se minusta!
Päiväni täyttyvät laillasi saastuttamalla mieltäni lukemalla surkeasti epäonnistuneiden ilottomia elämänkokemuksia tältä ruttopalstalta säälien itseäni saatettuani itseni tähän tilaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla olis tosta aiheesta paljonkin kerrottavaa, esim mitä kaikkee tehtiin ettei repeis.
M48
No hohhoijaa joo. Ja varmaan voit myös kertoa miltä repeämät tuntui, miten vessareissut sujui alussa ja miten hoidit arpia?
Kyllä minä puolisoni kanssa puhuin asioista. Onko se sulle miten vieras käsite?
Tottakai voit puolisosi kanssa puhua mutta sinä et silti voi antaa vertaistukea esim. siinä miltä eppari tai repeämä tuntuu, olet siinä ulkopuolinen. Aika oudolta tuntuisi kaiken kaikkiaan että mies selittäisi miten synnytyksen jälkeen esim. eka vessakäynti sujuu ja miltä se tuntuu. Menitkö mukaan kun puolisosi oli kakalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin samantapaisia "mikä on riittävä munan koko" ja "miten löytää parisuhde" -aiheita oli sielläkin, sukupuolisotia unohtamatta.
No ei täällä kyllä tuollaisia ollut 20 v sitten. Täällähän oli etupäässä äitiyslomalaisia. Keskustelut koski eppareita, imetysongelmia, kantoliinoja yms. Suurin osa jutuista perheaiheita.
Jestas, että silloin jaksettiin tapella Vikingeistä ja Reimateceistä😂
Jep ja:
Kestovaipat vs. kertikset
Kantoliinat vs. kantoreput
Ne oli ne sodat siihen aikaan. Ei tosiaankaan mitään sukupuolisotia eikä politiikkaa.
Silloin ei ollut jonneja ja setämiehiä riehumass
Tosiaan T2H ja Reimatec. Tämän palstan syytä lienee, että ostin lapsilleni kirppareilta käytettyjä reimatecejä tai aleista seuraavaksi kaudeksi oikean koon arvaamalla.
Kuulemma toinen torni sortui ensin. WTC-iskuista luin ensimmäisenä Vauva-palstalta, sinä syksynä, kun odotin esikoistani. Samoin Myyrmannin pommista vuotta myöhemmin luin täältä.
Vuosien varrella on tullut vietettyä täällä aikaa milloin enemmän milloin vähemmän. Juuri luin Olga Kokon Äitimaa-kirjan ja itku tuli, kun muistin niin elävästi ne ajat, kun omat lapset oli vauvoja. Nyt kaikki ovat jo täysi-ikäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Molokids haalarit ja vääntö onko nimi sovelias lasten vaatteisiin
No mun mielestä ei ja T2H tuntui aina jotenkin karmivalta nimeltä :-D
Silloiset setämiehet ei osanneet käyttää nettiä ja me nykyiset setämiehet oltiin silloin kakskytjarisat ikäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M48
No mitä SINULLE tehtiin? Vertaiskokemuksia, ei neuvoja.
Joo, näitä vänkääjiä oli jo sillon 20 vuotta sitten.
M48
Ei ollut mitään vänkääjiä koska ei niissä vertaistukiketjuissa mitään miehiä ollut. Niissä vertailtiin OMIA kokemuksia.
Perseiset kädet muodostui legendaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko palstan naiset muuttuneet tänä aikana? Miehistä ei voi sanoa kun tänne on tullut ylilaudan älymystö...
Niinhän sä luulet :D Se oli muuten hauskaa kun kukaan ei voinut uskoa että kukaan mies kirjoittelisi palstalle.
-M48
Oli erikseen isien palsta. Vähän pervo olit jos äitien joukossa kirjoittelit, kun aiheet oli lähinnä synnytys
Vertaistuki synnyttäjille on eri asia kuin mies kysymässä mitä synnytyksessä tapahtuu. Ne on ihan eri keskusteluja ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-M48
Oli erikseen isien palsta. Vähän pervo olit jos äitien joukossa kirjoittelit, kun aiheet oli lähinnä synnytys
Sanotaanko nyt näin, etten minäkään tule kertomaan sinulle omia kokemuksiani erektio-ongelmista.
Tatuoitu jätkä ja 11cm mies aloittivat incelbuumin
Aloitin siĺloin kun kaikki viestit poistuivat vähitellen uusien tieltä. Viestit siis näkyivät vain muutaman tunnin, jos sitäkään. Ei voinut linkittää tms. Jotenkin se tuntui enemmän keskustelulta kuin nykyinen palsta.
Karma. Vauvapalstalla keskusteluun osallistuvia miehiä pidettiin pervoina. Nyt te olette saaneet ylilaudan kävijäkunnan riesaksenne. 🤣
Masuasukki ja pikkukakkonen tms olivat käytettyjä termejä
Joku xczcvx-tyylinen nimimerkki antoi kaikkiin mahdollisiin oireisiin aina selitykseksi allergian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin samantapaisia "mikä on riittävä munan koko" ja "miten löytää parisuhde" -aiheita oli sielläkin, sukupuolisotia unohtamatta.
No ei täällä kyllä tuollaisia ollut 20 v sitten. Täällähän oli etupäässä äitiyslomalaisia. Keskustelut koski eppareita, imetysongelmia, kantoliinoja yms. Suurin osa jutuista perheaiheita.
Jestas, että silloin jaksettiin tapella Vikingeistä ja Reimateceistä😂
Jep ja:
Kestovaipat vs. kertikset
Kantoliinat vs. kantoreput
Ne oli ne sodat siihen aikaan. Ei tosiaankaan mitään sukupuolisotia eikä politiikkaa.
<
Sain palstalta ohjeen, miten voi keväään alesta ostaa oikean kokoiset talvikengät seuraavalle talvelle.
Vierailija kirjoitti:
Karma. Vauvapalstalla keskusteluun osallistuvia miehiä pidettiin pervoina. Nyt te olette saaneet ylilaudan kävijäkunnan riesaksenne. 🤣
Ei pidetty, kun ei niitä ollut. Tämän ketjun M48 kävi 20 v sitten palstalla tasan yhtä montaa kertaa kuin on synnyttänyt ja repäissyt välilihansa.
Kotona minäkin ja yliopistolla ja... 23v sitten oltiin vielä opiskelijakämpässä ja sinne oli vedetty kiinteä netti. Sitä ennen oli modeemi ja sitäkin kyllä pystyi halvalla käyttämään.
Sitä ennen oli ADSL eli puhelinliittymän kautta ja toimi ok ja sitä sai käyttää kuukausimaksua vastaan rajoituksetta. Ei ne olleet kalliita.